27.5 C
València
Dissabte, 12 juliol, 2025

Dijous amb arruixons i tempestes en el sud de València i Alacant i vent de mestral en el nord

Els ruixats i les tempestes poden ser intensos en punts d'Alacant

Els arruixons i les tempestes poden ser intensos en punts d’Alacant | Arxiu

 

S’esperen nous canvis de cara a este dijous en les comarques de València i Alacant després d’un dia calorós i dominat pel sol. El dia començarà més carregat de núvols i, a partir de mig matí, és probable que les primeres pluges es donen en el sud de València, començant per la Ribera Baixa i La Canal de Navarrés.

- Advertisement -Telegram València Diari

 

Poc a poc, cap a la vesprada, es preveu que vagen desplaçant-se cap a les comarques alacantines, a on podran donar-se més arruixons, més intensos i persistents. En Castelló, el temps continuarà sent solejat tot el dia coincidint amb l’entrada del vent de mestral, que podrà bufar amb certa intensitat, amb colps de més de 80 km/h.

 

Mapa de la previsió per a aquest dijous

Mapa de la previsió per a este dijous | AEMET

 

L’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) ha activat avisos a partir de migdia, tant en l’interior com en la costa d’Alacant, per la possibilitat d’arruixons acompanyats de tempestes que poden acumular més de 20 l/m² en només una hora. Al mateix temps, preveu la superació del llindar de perill amb l’entrada del mestral en el nord, que pot superar els 80 km/h en l’àrea dels Ports i el Maestrat.

 

Mapa dels avisos activats per a aquest dijous

Mapa dels avisos activats per a este dijous | AEMET

 

Temperatures en descens

La baixada del termòmetre es notarà de forma més evident en l’interior i el sud de la comunitat. Les màximes poden baixar entre 2 i 3º en punts de la costa de València i Alacant, quedant al marge la capital valenciana, a on es poden enregistrar novament 30º durant el migdia i les primeres hores de la vesprada. En punts de muntanya i de l’interior, el descens pot ser més acusat, d’entre 4 i 6º.

 

Les mínimes quedaran més curtes en bona part de la comunitat, també en el litoral, a on poden baixar al voltant d’1 o 2º, pero no serà suficient com per a què en el litoral baixen dels 20º. A on sí podran baixar d’una manera més destacable és en l’interior, fins a 4º.

 

Encara temps mogut i refrescada divendres

També esperem alguns arruixons pel matí més probables entre les comarques de València i Alacant. De cara a la vesprada, podrien aparéixer davant de la costa de València i afectar també a punts del sud de Castelló, tot i que encara està per confirmar.

 

Just abans del cap de setmana, esperem una refrescada que sobretot es deixarà notar en la costa de Castelló i de València. El termòmetre baixaria entre 3 i 4º, tant les mínimes com les màximes, deixant arrere els màxims de 30º i les mínimes de més de 22º.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Tempestes intenses i breus a Castelló i nord de València deixen fins a 37,4 litres per metre quadrat

Tempestes intenses però de curta duració afecten el litoral i prelitoral de Castelló i Camp de Morvedre a València, acumulant fins a 37,4 litres per metre quadrat a Cabanes.

San Fulgencio convocarà ple extraordinari el 25 de juliol per a debatre moció de censura del PSPV contra el PP

L'Ajuntament de San Fulgencio reunirà un ple el 25 de juliol per a tractar la moció de censura presentada pel PSPV-PSOE contra el PP, després de suspensió al juny.

Tràgic accident a Finestrat: Mor un home després de caure un camió sobre una vivenda

Un home de 47 anys mor després de ser atropellat per un camió de material en una obra a Finestrat, Alacant. S'investiga com a possible accident laboral.

Defender i defensar

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna de hui parla sobre que la forma defendre és ben valenciana i normativa en els diccionaris valencians i catalans

Tragèdia a Finestrat: Mor un home després de precipitar-se un camió sobre la seua casa

Un home de 47 anys va morir a Finestrat després que un camió es precipitara sobre una vivenda. Els equips mèdics van intentar reanimar-ho sense èxit.

El Govern impulsa la rehabilitació de l’històric Pont Vell de Riba-roja amb una inversió de 1,5 milions d’euros

El Govern d'Espanya destina 1,5 milions per a rehabilitar el Pont Vell de Riba-roja (València), danyat per la dana, millorant connexions i preservant el seu patrimoni històric.

La Diputació de València impulsa un pla de huit milions per a modernitzar els ‘trinquets’ i revitalitzar la pilota valenciana

La Diputació de València ha llançat un ambiciós pla amb una inversió de huit milions d'euros per a modernitzar els 'trinquets' i assegurar el futur de la pilota valenciana, amb 11 actuacions previstes en diversos municipis.

La Diputació de València impulsarà un itinerari ciclopedestre segur entre Tavernes i Xeraco

La Diputació de València presenta un projecte per a transformar la via pecuària entre Tavernes i Xeraco en una carretera segura amb carril ciclopedestre, millorant la connexió entre Cullera i Gandia.