L’Hospital de Manises busca el «col·le més saludable» per lluitar contra l’obessitat infantil

 

 

L’Hospital de Manises busca al col·legi que més promoga els hàbits de vida saludables com la pràctica habitual d’exercici físic i una alimentació equilibrada entre els seus alumnes. L’objectiu és trobar el ‘Col·le més saludable’ de l’àrea del Departament de Salut de Manises que haja desenvolupat iniciatives per a la prevenció del sedentarisme i l’obesitat entre els seus alumnes en el curs escolar 2018-2019, explica el centre a través d’un comunicat.

 

El premi al ‘Col·le més saludable’ es concedirà a aquell centre que haja presentat la Memòria d’activitats més completes, en les quals es recullen totes les iniciatives realitzades en el centre escolar per a impulsar entre els seus alumnes hàbits de vida saludables.

 

La directora d’Infermeria d’Atenció Primària del Departament de Salut de Manises, Mercedes Fernández, explica que «amb aquest concurs volem fomentar uns valors i unes pràctiques saludables des de la infància. Una etapa fonamental per a formar en uns hàbits que guiaran als xicotets al llarg de les seues vides».

 

En aquest sentit, cal recordar que quasi tres de cada deu xiquets espanyols estan per damunt del seu pes. En concret, un 26% dels xiquets i un 24% de les xiquetes tenen sobrepés a Espanya, unes dades que estan per damunt de la mitjana de la resta de països de l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE).

 

A això cal sumar que el 85% dels xiquets entre 5 i 17 anys no realitza l’hora mínima d’exercici físic recomanada per l’Organització Mundial de la Salut (OMS). «És fonamental que els xiquets i xiquetes reben una educació en salut que els servisca per a adquirir coneixements i hàbits bàsics en alimentació i exercici físic que els prepare per a mantindre un bon nivell de vida. Una labor en la qual hem d’anar de la mà familiars, metges i educadors», indica Mercedes Fernández.

 

Per a la directora d’Infermeria d’Atenció Primària, «cal combatre l’obesitat des de l’edat més primerenca amb mesures de prevenció i formació, ja que pot ser un dels problemes de salut més greus en els pròxims anys». Així, els centres interessats a participar podran presentar la seua candidatura fins al pròxim 8 de març. No obstant això, tindran tot el que queda de curs per a desenvolupar les activitats saludables i preparar la documentació, ja que el termini de presentació de la Memòria és fins el 19 de juliol.

 

Implicar els alumnes Aquesta és la III edició d’aquest concurs que promou el Departament de Salut de Manises amb l’objectiu de fomentar iniciatives que impulsen la prevenció del sedentarisme i l’obesitat a través de propostes basades en l’adopció d’una dieta equilibrada i saludable i la pràctica regular d’activitat física en els col·legis d’educació Primària del Departament de Salut de Manises

 

PLANTEJAMENTS INNOVADORS

 

«Es premiarà als centres educatius que hagen preparat un programa que es desenvolupe al llarg de tot el curs escolar, valorant especialment els plantejaments innovadors i en els quals participe el major nombre de xiquets», destaca la directora d’Infermeria d’Atenció Primària.

 

Per a detallar les iniciatives dutes a terme, els alumnes hauran de completar un qüestionari i redactar una presentació en la qual podran incloure’s fotos i vídeos de les accions desenvolupades. El col·legi més saludable rebrà un premi de 2.000 euros per a l’adquisició de material esportiu per al centre.

 

 

També es farà lliurament de dos accèssits per als dos finalistes que consistirà en una dotació econòmica de 1.000 euros cadascun per a la compra de material esportiu per al col·legi.

Últimes notícies

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.

Quatre morts i sis ferits greus en un xoc múltiple nocturn a Benicàssim

Quatre persones han mort i sis hòmens han resultat ferits greus en un accident múltiple esta matinada a la N-340, al terme de Benicàssim, en sentit Castellón de la Plana.

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.