34.4 C
València
Diumenge, 29 juny, 2025

La vídua del ramader assassinat a Terol critica a Interior perquè el desplegament per trobar a Igor ‘El Ruso’ «no va ser immediat»

José Luis iranzo, el padre y agricultor asesinado con los guardias civiles en Teruel.

José Luis Iranzo, el pare i agricultor assassinat amb els guàrdies civils a Terol. | Xarxes socials

 

Eva Febrero, la vídua del ramader José Luis Iranzo, el civil assassinat al costat de dos guàrdies civils pel fugitiu Norbert Feher, àlies ‘Igor el Ruso’, este passat dijous 14 de febrer ha criticat en el seu perfil de Facebook les primeres paraules del ministre de l’Interior que va pronunciar sols arribar a la localitat d’Alcanyís.

- Advertisement -Telegram València Diari

Per la seua banda, Juan Ignacio Zoido va defensar la «immediata resposta» de la Guàrdia Civil després de l’assassinat. Una afirmació que no ha agradat gens a la dona del mort: «No he pogut ni llegir l’article. Solament amb el titular he tingut bastant. Una resposta immediata no és el que es va fer».

Però Eva destaca els qui van anar les persones que sí van respondre de forma immediata: «La Guàrdia Civil local sense mitjans sí va respondre, la gent dels nostres xicotets i abandonats pobles sí van respondre». A més, assenyala que el seu espós va estar «no sé quantes vegades amb la Guàrdia Civil. L’última vegada que ho vaig vore anava a la caserna. Els va ajudar tot el que va poder».

 

 

Qualsevol persona podria haver sigut assassinada per ‘Igor’

A l’hora de parlar de l’assassinat, Eva afirma que «podria haver sigut qualsevol d’esta zona, qualsevol veí». «Els nostres amics agricultors, qualsevol xiquet que acompanyara al seu pare a veure les ovelles, qualsevol», relata.

«Si la gent d’este poble, almenys, haguérem sabut que era tan perillós segur que cap esposa o mare els haguérem deixat anar a la muntanya fins que ho capturaren», explica la dona abans de queixar-se: «Ni açò ens van donar, ja no dic mitjans, dispositius policials».

Amb estes paraules Febrer relata que si els veïns hagueren sabut que se cercava algun tipus tan perillós no hagueren deixat eixir a les seues famílies al carrer. Per açò mateix, afig que «les proves d’Albalate era contundents», ja que dos veïns van aconseguir sobreviure als atacs de ‘Igor’ i en la seua denúncia van deixar ben clar l’agressivitat amb la qual actuava.

 

Imagen de Igor el Ruso tras salir de prisión

Imatge d’Igor el Ruso després d’eixir de presó.   | EFE

 

«No obstant açò, tots anaven a pit descobert. José Luis no sabia a què s’enfrontava. Va ser José Luis, el meu cel, el meu tot, però podria haver sigut qualsevol d’esta zona», explica Eva sobre la falta de vigilància de la policia sobre ‘Igor’.

Febrero acusa a les autoritats d’enganyar al poble

Açò sí, per a Febrero el pitjor sens dubte va ser l’engany de les autoritats cap al poble. La falta d’informació clara «amb una gent honrada. Haguera pogut tenir lògica no anar a la muntanya a treballar fins que el capturaren».

En el seu testimoniatge, Eva deixa clar que «no parla des de l’odi ni el rancor». Parla perquè sent «que es va enganyar a moltes persones i cal dir la veritat sempre». Finalment, desvetla que té «trencada la vida i el cor» i destaca que el seu fill Aitor «ha perdut al seu guia i açò no ho canviarà ningú».

D’esta forma, la vídua de José contradiu així la versió del ministre de l’Interior, Juan Ignacio Zoido, que defensa que la resposta de la Guàrdia Civil va ser «immediata» per a detenir a un fugitiu investigat des del passat mes d’abril a Itàlia, país que assegura que va emetre setmanes arrere una alerta amb indicis que apuntaven al fet que es trobava fugit a Espanya.

 

 

Las palabras de Zoido no han gustado nada a la viuda de uno de los fallecido.

Les paraules de Zoido no han agradat gens a la vídua d’un dels mort. | Cedida

 

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana activa avisos grocs per temperatures que aconseguixen els 39 graus a l’interior

La Comunitat Valenciana està en avís groc per altes temperatures que poden aconseguir els 38 i 39 graus a l'interior, especialment a Alacant i València. A més, les nits seran també càlides en gran part del territori.

Vila-real afronta últims anys de contracte de sis jugadors clau amb desafiaments físics i estratègics

Sis jugadors importants del Vila-real, incloent-hi Parell, Foyth i Pépé, enfronten la seua última temporada contractual en 2026, amb reptes físics i de rendiment que marcaran el seu futur en el club.

Sandra Gómez impulsa davant la UE duplicar fons de solidaritat per a emergències climàtiques a València

L'eurodiputada Sandra Gómez sol·licita en el Parlament Europeu augmentar els fons per a emergències climàtiques després de la DANA que va afectar a València a l'octubre.

Mosquera, Thierry, Rioja i altres set jugadors enfronten la seua última temporada de contracte a València CF

Set jugadors del València CF, entre ells Mosquera, Thierry i Rioja, inicien la seua última temporada de contracte, podent negociar lliurement des de gener de 2026.

Arkidia Space amplia a Castelló amb dos nous bancs d’assajos de motors espacials

Arkidia Space impulsa la seua expansió en l'aeroport de Castelló amb dos nous bancs d'assajos per a motors espacials, augmentant la seua capacitat de desenrotllament i producció en el sector aeroespacial.

Les temperatures mínimes superen els 22 graus i fins i tot aconseguixen més de 25 a Pego, Miramar i Zarra

Les temperatures mínimes en la Comunitat Valenciana esta matinada van superar els 22 graus en gran part de la regió i van arribar a superar els 25 graus en localitats com Pego, Miramar i Zarra segons dades meteorològiques recents.

Cinc ferits, incloses dos xiquetes, després de xoc de cotxe contra mur a Onda

Cinc persones van resultar ferides, entre elles dos xiquetes de 9 i 10 anys, després d'un xoc de cotxe contra un mur en el Camí Be al Abbar d'Onda, Castelló.

Home de 64 anys ferit greu després d’explosió d’aparell elèctric a Peníscola

Un home a Peníscola va patir cremades greus després de l'explosió d'un aparell elèctric a la seua casa. Va ser traslladat a l'hospital La Fe de València per a tractament.