Jutgen un home per suposadament haver assassinat el seu veí per a okupar sa casa a Alacant

Hui un home acusat d'haver assassinat al seu veí de 70 anys per a poder ocupar la vivenda que la víctima habitava en el carrer Topacio d'Alacant, ha negat els fets, durant esta primera sessió del judici. En esta primera fase, queha començat hui en l'Audiència d'Alacant, ha arrancat en la secció tercera i s'allargarà fins el pròxim 1 de desembre. En la sessió de hui han declarat el processat i diversos testimonis, entre ells la seua parella sentimental, la germana d'aquesta, un amic de la família, dos veïns de l'immoble i els responsable d'una immoviliària que va denunciar al sospitós per l'intent d'ocupació d'una altra vivenda anterior als fets jutjats.

  

 

 

L'acusat ha assegurat que mantenia una relació «normal entre veïns» amb l'home i que va agafar les claus de la víctima que no tenia família, «perquè no es colara cap okupa». La Fiscalia, per altra banda sol·licita per al processat una pena de setze anys de presó per assassinat i usurpació de l'immoble en grau de temptativa, i considera en el seu escrit de qualificació que l'acusat «sabia que el seu veí de baix era propietari de la vivenda, que viva sol i que no tenia família que poguera reclamar la casa» per la qual cosa el 13 de novembre de 2015 es va trobar amb la víctima «li va colpejar per tot el cos i la va asfixiar».

 

 

Segons este relat del ministeri públic, l'home va deixar al seu veí damunt del llit de l'habitació i se'n va anar per a dies després avisar a la Policia «per la intensa olor que es respirava en el replà». La fiscal sosté que el processat «pretenia que s'emportaren el cos del militar per a poder entrar a viure en la vivenda». Segons este relat l'acusat va botar-se el precinte policial i va remoure els armaris, i per això es van trobar objectes de la Marina Mercant i amb motius mariners en sa casa, segons la Fiscalia.

  

  

 

Per altra banda, l'acusat ha reconegut haver agafat objectes de la víctima en sa casa, cosa que es contradiu amb les declaracions dels altres testimonis que han assegurat que el processat havia dit que els havia comprat en un mercadet. L'acusat, que s'ha acollit al dret de no respondre a les preguntes del tribunal i l'acusació pública ha contestat malgrat això al seu advocat, a qui ha explicat que si les claus de la víctima estaven en el seu poder, va ser perquè les va trobar «baix el precinte» i les va agafar «per a que no es colara cap okupa en la casa».

 

 

A més, ha confirmat ser ell qui va avisar la Policia degut a la mala olor que desprenia el cadàver. Han declarat dos veïns de l'escala i la parella de l'acusat que ha sigut interrogada per videoconferència. Ha assegurat per la seua banda que el dia 13 de novembre ella i l'acusat «acabaven de tornar de Madrid d'arreglar papers d'ell». Ha declarat també la cunyada de l'acusat, que vivia amb ells en el moment dels fets i un amic de la família, que es trobava en la vivenda quan l'home va ser detingut. A més, ha declarat el responsable d'una immobiliària que sostenia que s'havia tractat d'okupar un altre habitatge però que havia sigut un intent frustrat per la policia.

Últimes notícies

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.