El PPCV convocarà als seus afiliats perquè s’adherisquen al manifest ‘No als Països Catalans’

El president del Partit Popular de la Comunitat Valenciana, Carlos Mazón ha mostrat aquest matí el seu suport «absolut» a la recollida de signatures de la campanya «No als Països Catalans» i ha anunciat que «a través de totes les seues seus i plataformes el Partit Popular -en la Comunitat- convocarà a tots els afiliats, associats i simpatitzants perquè es puguen adherir al més prompte possible a aquesta recollida de signatures que recolzem absolutament».

Mazón ha indicat que el partit ve mostrant el seu suport als senyals d’identitat valencians. «Els senyals d’identitat són les nostres i no les que uns altres volen permanentment, agressivament i agredint la nostra manera de ser d’entendre la vida».

El manifest es va presentar ahir dijous i està promogut per institucions com La Reial Acadèmia de Cultura Valenciana, Lo Rat Penat, l’Ateneu Mercantil de València i la Reial Societat Valenciana d’Agricultura pels «continus atacs perpetrats contra la personalitat i el marc legal constitucional i estatutari del poble valencià».

Oltra sobre el PP: Estan «obsessionats» amb els països catalans
La presentació del manifest pràcticament ha coincidit amb la sol·licitud, per part de la síndica popular en les Corts María José Catalá, de la retirada del lema ‘Fent País’ de la celebració del 40 aniversari de l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana. La síndica argumenta que aqueix lema ja el va emprar la consellera de Transparència, Rosa Pérez Garijo per a la seua campanya per a dirigir Esquerra Unida i afig que la referència «té un sentit i una direcció molt clara cap a aqueixa entelèquia tan desitjada per l’esquerra valenciana que són Els Països Catalans».

En la seua resposta, la vicepresidenta Mónica Oltra ha titllat d’«obsessió» dels populars pels països catalans. «Tenen una obsessió amb el tema dels països catalans no sé si perquè la seua candidata es diu Catalá i a força de repetir-lo es fixa el nom. El lema no hi ha més que acudir a la RAE i mirar l’accepció de país o programes que han sigut molt icònics com Un país en la motxilla. Al final és el país dels valencians, la Comunitat Valenciana. El nostre xicotet país. Buscar els tres peus al gat en això molt anacrònic i molt avorrit».

Últimes notícies

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.

La nit dona un xicotet respir al gran incendi de la Vall d’Uixó però seguix fora de control

La nit ha sigut lleugerament més favorable en la Vall d’Uixó i la Serra d’Espadà, però l’incendi forestal continua actiu, sense control i amb condicions encara adverses de temperatura, humitat i vent.