GUERRA UCRAÏNA: Rússia bombardeja la central nuclear més gran d’Europa

Els atacs de Rússia a Ucraïna continuen al huité dia d’invasió, esta nit un atac rus ha afectat la central nuclear d’Energodar, al sud-est d’Ucraïna.

L’Agència Internacional d’Energia Atòmica va decidir posar el seu Centre d’Emergències i Incidents en atenció permanent a causa de “la situació seriosa” que travessa la planta de Zaporiyia, a Ucraïna.

Després de l’atac, s’ha desfermat un incendi a la planta però el foc no va afectar les instal·lacions principals de la central nuclear i es van poder controlar les flames, segons han informat les autoritats ucraïneses.

Rússia ha bombardejat durant tota la nit Kíev on s’han registrat fortes explosions, i l’exèrcit ha pres el control de Jerson, ha tancat la ciutat de Mariúpul mentre avança cap a Odessa.

Està previst que hui les delegacions russa i ucraïnesa mantinguen la segona ronda de negociacions a Bielorússia per intentar signar un alto el foc, mentre la xifra de refugiats ja ha arribat al milió de persones.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 12 anys perd una falange en explotar un petard en una falla infantil de Torrent

Un xiquet de 12 anys ha perdut una falange i ha patit cremades i ferides en manipular un petard de gran calibre que no havia detonat durant la nit de la cremà infantil a Torrent.

Tres ferits per arma blanca a València en l’últim dia de Falles

La Policia Nacional investiga tres agressions amb arma blanca registrades en diferents barris de València durant l'últim dia de Falles, que es van saldar amb tres hòmens ferits.

Troben en el pantà de La Pedrera el cos de l’home desaparegut a Fortuna

La Guàrdia Civil localitza en el pantà de La Pedrera el cos sense vida d'un home de 47 anys desaparegut a Fortuna i manté oberta la investigació a l'espera de l'autòpsia.

València endurix la normativa i deixa quasi impossible obrir nous apartaments turístics

L'Ajuntament de València ultima una normativa que limita de forma molt estricta els apartaments turístics, amb topalls per barris i fortes condicions urbanístiques.

La Guàrdia Civil intenta identificar un cadàver trobat en un penya-segat al costat del cap de la Nau

La Guàrdia Civil manté oberta una investigació per a identificar el cadàver trobat en un penya-segat pròxim al cap de la Nau, en el terme municipal de Xàbia.

València defén que limitar els Rodalia en Falles va ser una bona mesura de seguretat

L'Ajuntament de València considera que la restricció de trens de Rodalia a l'Estació del Nord en hores punta de Falles 2026 ha contribuït a unes festes més tranquil·les i sense incidents greus.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià després d’ennuegar-se en un restaurant de Cullera

Dos agents de la Guàrdia Civil reanimen a un home de 86 anys que es va ennuegar mentres menjava en un restaurant de Cullera i el mantenen amb vida fins al seu trasllat a l'hospital.

Vetusta Morla anuncia gira de tornada per set ciutats i actuarà a València el 9 d’octubre

Vetusta Morla posa fi a la seua aturada de dos anys amb una gira de tornada per set grans ciutats espanyoles, que arrancarà a Barcelona el 2 d'octubre i passarà per València el dia 9.