26.1 C
València
Dijous, 28 agost, 2025

La Generalitat demana ‘un pas més’ al Govern en la reforma del finançament

La Generalitat valenciana ha assenyalat que el Govern d’Espanya “ha de fer més passos dels que ha donat” per a reformar el model de finançament autonòmic. “Hem renovat el compromís per la lluita per un finançament just per a la societat valenciana i hem demanat un compromís d’Estat”, ha expressat Jorge Alarte, director general de Relacions amb les Comunitats Autònomes i Representació Institucional.

“Hem demanat un compromís de les principals forces polítiques en el si del Congrés per a posar fi a una situació d’injustícia i acabar amb un model de finançament caducat que genera desigualtat entre els espanyols i que porta molts anys condemnant als valencians a l’infrafinançament”, ha afegit.

- Advertisement -Telegram València Diari

Ha recriminat que l’infrafinançament que pateix la Comunitat Valenciana afecta directament als ciutadans que disposen d’una quantitat menor de recursos per a l’educació pública, el sistema sanitari i les polítiques d’igualtat.

De la mateixa manera, Alarte ha sol·licitat al Partit Popular i al seu nou líder, Alberto Núñez Feijóo, un “compromís que siga ferm, que siga cert, que siga coherent i en tots els territoris per la imperiosa necessitat de grans acords d’Estat per al nou model de finançament”.

Últimes notícies

El PSPV de la Marina Alta exigix als seus edils dels Poblets retirar la moció de censura

L'executiva comarcal del PSPV-PSOE rebutja la moció de censura registrada al costat de PP i PRE contra l'alcalde de Compromís als Poblets i reclama la seua retirada immediata.

Mor un home en un tiroteig en ple carrer en el barri dels Fanals d’Alaquàs

Un home ha mort després d'un tiroteig en plena via pública a Alaquàs. La Policia manté acordonada la zona i treballa per a esclarir el succés i localitzar a l'autor.

Mor un home després d’un tiroteig en el barri dels Fanals d’Alaquàs

Un home va morir la nit del dimecres després d'un tiroteig en el barri dels Fanals, a Alaquàs. El succés va ocórrer poc abans de les nou i la investigació continua oberta.

Un home armat s’atrinxera a la seua casa d’Agost i la Guàrdia Civil negocia el seu lliurament

Un jove de 25 anys roman atrinxerat amb diverses escopetes en la seua vivenda d'Agost. Un ampli dispositiu de la Guàrdia Civil manté el perímetre i negocia una eixida segura.

Mor un home de 63 anys després de bolcar el tractor en el qual circulava a Silla (València)

Un home de 63 anys ha mort a Silla en bolcar el tractor amb el qual circulava. L'alerta es va rebre a les 13.38 i, malgrat l'assistència del SVB i el SAMU, no va sobreviure.

Vox advertix a Mompó: si impulsa polítiques separatistes no estarà al seu costat

Vox avisa al president de la Diputació de València que no li donarà suport si manté la idea de compensar amb fons provincials a l'AVL després de la retallada autonòmica. PP, PSPV, Compromís i Ens Uneix creuen retrets pel paper de la institució lingüística.

Iñaki Peña renova amb el Barcelona fins a 2029 i marxa cedit a l’Elx

El porter amplia contracte amb el Barcelona fins a 2029 i jugarà esta temporada cedit a l'Elx. L'operació alleugerix la massa salarial i facilita la inscripció de Szczesny.

Les Corts activen la Diputació Permanent el dilluns per a convalidar tres decrets i abordar els incendis

La Diputació Permanent de Les Corts es reunirà el dilluns per a convalidar tres decrets del Consell i escoltar el balanç del conseller d'Emergències sobre els incendis de l'estiu. La majoria va rebutjar que compareguera el president i el titular d'Infraestructures.