OCU adverteix de pujada de fins al 6,6% en els carburants

Ejemplo de shortcode con estilo
Les contínues pujades del preu dels carburants des del passat 13 d'abril han situat el seu preu (sense descompte), quan es va començar a aplicar la rebaixa de 20 cèntims

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) denúncia una pujada del 5,5% de la gasolina 95 i del 6,6% en el dièsel des del passat 13 d’abril, just abans de l’operació eixida de Setmana Santa. Una pujada que situa els seus preus actuals almenys 6 cèntims per damunt dels quals tenien l’1 d’abril, moment en què es va començar a aplicar la rebaixa de 20 cèntims aprovada pel Govern.

En concret, el preu mitjà de la gasolina 95 aconsegueix ja els 1,886 euros/litre, enfront dels 1,769 euros/litre del 13 d’abril i els 1,800 euros/litre de l’1 d’abril. Per part seua, el preu mitjà del dièsel és hui d’1,899 euros/litre, enfront dels 1,782 euros/litre del 13 d’abril i els 1,836 euro/litre de l’1 d’abril. En tots els casos són preus sense el descompte de 20 cèntims, però inclouen els recollits a Canàries, Ceuta i Melilla, que tenen una menor càrrega tributària.

L’organització considera, per tant, que l’última mesura del Govern per a rebaixar el preu dels carburants resulta ara com ara insuficient, per la qual cosa torna a sol·licitar la supressió temporal d’impostos, tal com succeeix ja amb l’electricitat i la rebaixa de l’IVA al 10%. Una sol·licitud recollida en la Campanya Menys Impostos.

OCU adverteix que els consumidors tenen poques eines per a impedir aquestes pujades, més enllà de prioritzar les cadenes de gasolineres més barates, que solen coincidir amb cadenes low cost i les cadenes de supermercats, però que no sempre estan prop del seu lloc de residència o de treball.

Aquestes pujades són una pèssima notícia per a l’economia de les famílies, que als exagerats preus de l’electricitat i el gas sumen els dels carburants. Un sobreesforç molt important. A més, OCU denuncia la doble factura que suposa aquests increments del preu de l’energia a través de la repercussió en el preu de diferents béns i serveis, com per exemple en els aliments de la cistella de la compra.

Últimes notícies

Comerços del centre de València abaixen la persiana davant el risc de disturbis

Nombrosos establiments del centre de València han tancat esta vesprada per precaució davant de possibles saquejos i disturbis convocats pel canal Blocus.

València manté un ampli dispositiu policial durant la nit de Halloween

El reforç policial al centre de València continuarà fins a les primeres hores de diumenge davant de les crides a provocar altercats i saquejos.

Castro demana al Llevant que mantinga la seua identitat després de perdre davant l’Atlético

Luís Castro ha destacat el joc i les ocasions del Llevant malgrat la derrota davant l’Atlético de Madrid al Ciutat de València. També ha elogiat el jove Marc Santos.

Brugué destaca l’actitud de l’equip després de perdre davant de l’Atlético

Roger Brugué ha llevat importància a l’error d’un company que ha propiciat el primer gol de l’Atlético i ha destacat la bona actitud del Llevant en la derrota per 0-2.

L’Atlético de Madrid venç 0-2 el Levante i pren el lideratge

L’Atlético de Madrid ha guanyat 0-2 al Levante al Ciutat de València i s’ha situat líder, amb un partit més que el Barcelona.

Les famílies recorden les 234 víctimes de la dana amb els reconeixements ‘Memoria’

L’associació de familiars ha homenatjat les 234 víctimes de la dana en la primera edició dels reconeixements 'Memoria', dos anys després de la catàstrofe.

El Villarreal acumula cinc lesionats musculars

El El Villarreal acumula cinc baixes per lesions musculars després de la lesió de Gerard Moreno. Encara falten informes sobre tres jugadors.

El Valencia vol encadenar victòries en la Lliga a la pista del necessitat Andorra

El Valencia Basket visita diumenge l’Andorra amb l’objectiu de sumar el tercer triomf consecutiu en la Lliga Endesa i mantindre’s en la zona alta.