Agricultura autoritza les cremes agrícoles individuals

La conselleria d’Agricultura resol autoritzar les cremes agrícoles individuals per a evitar el risc de plagues i d’incendis forestals, d’acord amb el que s’estableix en la Llei estatal de residus i sòls contaminats per a una Economia Circular que reserva aquest permís per raons fitosanitàries o a fi de previndre el foc.

La resolució del departament autonòmic, que presideix Mireia Mollà, ordena la concessió excepcional d’aquesta autorització, que correspondrà a les direccions territorials de la Conselleria, sobre la base dels informes tècnics que reconeixen l’efectivitat de la crema agrícola controlada “in situ” com a mesura de protecció i contenció enfront d’algunes plagues o malalties presents en el camp de la Comunitat Valenciana.

L’autorització individual conviu amb el desenvolupament de mesures alternatives a l’ús del foc com les ajudes de 300.000 euros destinades als municipis per a la promoció de sistemes alternatius a la crema agrícola o l’agroco compostatge de proximitat de restes agrícoles i silvícoles, a través d’un conveni amb la Universitat Miguel Hernández que avança en la formació i informació d’aquesta tècnica pionera.

La consellera Mireia Mollà ha assegurat que tant la resolució com la nota aclaridora sobre la disposició quarta de la llei, que permet mantindre l’ús del foc en municipis amb plans i ordenances locals de cremes, “responen a les possibles qüestions des de la perspectiva de transició ecològica acompanyada que afavorisca l’adaptació a la nova legislació del Govern“.

L’annex de la resolució assenyala els cultius als quals se’ls pot aplicar el permís excepcional, amb el límit màxim d’un any. Els residus agrícoles de fruiters d’os i llavor, caqui, cítrics, hortalisses, olivar, ametler, cereals, xufa i vinya són els susceptibles de veure’s afectats per diversos organismes nocius.

En la sol·licitud d’autorització, la persona titular, propietària o gerent de l’explotació haurà d’emplenar una declaració responsable que especifique el cultiu i l’organisme nociu, o que afirme que l’entorn silvícola es troba en una zona de difícil accés que impedeix la seua retirada i posterior gestió.

Amb tot, la resolució recorda que l’ús del foc en parcel·les situades a menys de 500 metres de terrenys forestals haurà d’adequar-se als condicionants de seguretat establits i a la norma que, amb caràcter general, prohibeix la crema entre l’1 de juny i el 15 d’octubre.

La resolució publicada hui i signada per la consellera Mireia Mollà pot consultar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana en el següent enllaç: consultar ací.

Últimes notícies

La Policia xifra en més de 100.000 euros el suposat frau que afecta el president de la Cambra d’Alacant

La Policia Nacional xifra en una mica més de 100.000 euros el suposat frau en la gestió de bons consum de 2022 i 2023 que ha portat a la investigació del president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, per presumpta estafa i frau en subvencions.

Alacant reclama al Govern que declare The Ocean Race esdeveniment d’excepcional interés públic

El ple de l'Ajuntament d'Alacant demana per unanimitat al Govern que declare l'eixida de The Ocean Race 2027 esdeveniment d'excepcional interés públic per a garantir incentius fiscals i atraure patrocinis.

Les màximes cauen fins a 8 graus en la Comunitat però Llíria encara supera els 20

Les temperatures màximes descendixen de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb baixades de fins a 8 graus, encara que en punts com Llíria encara se superen els 20 graus.

Intervinguts 3.289 quilos de marihuana oculta en un contenidor en el port de València

Guàrdia Civil, Policia Nacional i Agència Tributària han interceptat en el port de València 3.289 quilos de marihuana procedent del Canadà, ocults en un contenidor en trànsit, en la major partida detectada fins ara amb eixe origen.

La jutgessa que investiga la DANA cita com a testimoni a la cap de Protecció Civil en la Comunitat Valenciana

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA en la Comunitat Valenciana ha citat com a testimoni a la cap de Protecció Civil, a un coordinador de l'Agència de Seguretat i a una treballadora de Ilunion que va estar operativa durant l'episodi.

Una partida de llesques amb ou en mal estat causa una intoxicació per salmonel·la a 89 persones a València

Un banquet celebrat a València el febrer passat va acabar amb 89 persones intoxicades per salmonel·la després de consumir llesques amb ou en mal estat, set d'elles hospitalitzades i ja donades d'alta.

Un xoc entre furgoneta i camió provoca 9 quilòmetres de retencions en l’A-7 a Paterna

Un accident entre una furgoneta i un camió en l'A-7 a l'altura de Paterna provoca nou quilòmetres de retencions en sentit Barcelona, sense víctimes mortals.

La jutgessa que investiga la DANA cita com a testimoni a la cap de Protecció Civil en la Comunitat Valenciana

La jutgessa que analitza la gestió de la DANA en la Comunitat Valenciana ha citat com a testimoni a la cap de Protecció Civil de la Delegació del Govern i a altres dos responsables vinculats a la resposta d'emergències.