La Delegació de Govern anuncia les mesures del pla contra els delictes sexuals

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha presidit la primera reunió de coordinació contra les agressions sexuals en la qual han participat Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat i la Unitat contra la violència sobre la dona de la Delegació del Govern.

En aquesta trobada al qual han assistit el cap superior de Policia de la Comunitat Valenciana, Jorge Marti i el general cap de la VI Zona de la Guàrdia Civil, Arturo Prieto, s’han anunciat les primeres mesures per a fer front a aquesta mena de delictes en un període com l’estival en el qual la massificació de determinats esdeveniments poden afavorir aquest tipus de delictes.

Bernabé ha anunciat que es reforçarà la presència de les FCSE en els Punts Violetes dels diferents municipis. Per a això, una part dels efectius destinats a l’Operació Estiu desenvoluparan a aquestes tasques.

Així mateix, s’ampliaran les campanyes de sensibilització i conscienciació per a l’ús d’aplicacions informàtiques com AlertCops que afavoreix la posada en coneixement immediata d’un delicte bé per la víctima o per un testimoni.

També s’informarà d’altres serveis dels quals es disposa com 016, ja que, com ha dit la delegada, “aquest estiu és fonamental que les dones coneguen tots els recursos que tenen a la seua disposició davant qualsevol mena de violència masclista”.

La delegada ha recordat que a través de les juntes locals de seguretat es mantenen contactes permanents amb els diferents municipis que aquest estiu organitzen festes patronals multitudinàries o festivals de música on es presentaran i intensificarà els dispositius de seguretat.

A més, es treballarà en l’ampliació dels horaris de les oficines de les Unitats d’Atenció a la Família i a la Dona de la Policia Nacional perquè les víctimes “siguen ateses en tot moment, i les 24 hores els set dies a la setmana, per personal UFAM”.

Bernabé ha destacat “la importància de coordinació entre administracions per a fer front de manera transversal a aquesta xacra que afecta dones cada vegada més joves”. Per això ha anunciat reunions amb les conselleries d’Educació, Igualtat i Sanitat i la Direcció General de la Dona.

La delegada ja va mantindre una trobada amb el president de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, Rubén Alfaro, per a “reforçar la presència dels Punts Violeta en els municipis, així com les campanyes de sensibilització”.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.