Mastodon
25.7 C
València
Dimecres, 17 setembre, 2025

L’ocupació hotelera de juny situa a la Comunitat en el tercer lloc estatal en turisme nacional

La Comunitat Valenciana ha sigut al juny, al tercer lloc en ocupació hotelera de residents espanyols, segons les dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE) publicats aquest divendres.

Així concentrant més d’un 13% de l’ocupació de tot l’estat i només per darrere dels destins clàssics en el rànquing com Andalusia i Catalunya.

Per tant, el podi l’ocupen aquestes tres comunitats com a destins principals dels viatgers residents a Espanya amb el 21,9%, dels qui opten pel sud d’Espanya, el 16,9% en els qui trien terres catalanes i el 13,1% del total de pernoctacions en territori valencià.

En canvi, el principal destí triat pels no residents és Illes Balears, amb un 35,6% del total de pernoctacions. Els següents destins dels no residents són Canàries i Catalunya, amb el 18,9% i el 17,5% del total, respectivament. No obstant això, encara que les illes desplacen la classificació, la Comunitat Valenciana es continua mantenint un més que digne cinqué lloc com a elecció per al turisme de fora de les fronteres, que suposa un 5,5%.

Les pernoctacions totals dupliquen a l’alça les del 2021

En termes globals en l’àmbit nacional, durant el mes de juny les pernoctacions en establiments hotelers superen els 35,1 milions, la qual cosa suposa un augment del 146,7% respecte al mateix mes de 2021, quan va haver-hi 14,2 milions.

Atesa la procedència, les pernoctacions dels viatgers residents a Espanya superen els 12,1 milions, la qual cosa representa un 34,6% del total. Per part seua, les dels no residents se situen per damunt dels 23,0 milions.

D’altra banda, l’estada mitjana augmenta un 27,3% respecte a juny de 2021, situant-se en 3,2 pernoctacions per viatger.

Últimes notícies

Mazón reivindica la fortalesa de l’economia valenciana després de la DANA i crida a no baixar la mirada

Mazón va defendre que l'economia valenciana ha resistit i crescut després de la DANA del 29 d'octubre, que va danyar el 20% dels actius en les zones afectades. Va reivindicar suport empresarial, va anunciar menys burocràcia i rebaixes fiscals, i va lamentar absències en la gala de la Nit de l'Economia Valenciana.

Manzanares cancel·la els seus compromisos després de fracturar-se una costella

José María Manzanares patix la fractura de l'octava costella esquerra i és baixa a Guadalajara, Salamanca, Nimes i Lorca. Marco Pérez li substituirà a Guadalajara.

Cos destaca que l’esforç empresarial ha permés eixir sense cicatrius del xoc aranzelari

Carlos Cuerpo enaltix a València la resiliència d'empreses i treballadors i eleva el creixement al 2,7%, amb consum i inversion com a motors. Parla d'un canvi estructural recolzat en un mercat laboral robust i en la modernizacion productiva.

Morata, president de Cambra València, reclama estabilitat i un projecte comú per a Espanya

José Vicente Morata alerta d'una polarització estructural que frena consensos i demana marcs estables per a les empreses. Reivindica autonomia estratègica i inversió en I+D i infraestructures.

La calor persistix en la Comunitat Valenciana i Ademuz frega els 36 graus

La Comunitat Valenciana encadena una altra jornada de calor estiuenca a menys d'una setmana de la tardor. Ademuz frega 36 °C i les capitals queden prop de 30 °C, amb pics locals encara majors.

Sánchez presenta demà el pla d’inversions d’Aena per als aeroports espanyols

Sánchez detallarà a Alacant-Elx el nou pla d'Aena per a la xarxa aeroportuària, amb xifres que el Govern anticipa com a elevades i amb el DAURA III en l'horitzó.

Tretze municipis se sumen al pla de la Generalitat per a reparar el clavegueram després de la dana

Tretze municipis s'adherixen al pla de la Generalitat per a arreglar el clavegueram danyat per la dana. Vaersa centralitza la contractació d'obres per 134,75 milions.

Mor un home després d’autolesionar-se amb una navaixa després d’agredir a un altre a Sant Joan

Un home de 53 anys va morir a Sant Joan després de tallar-se el coll amb una navaixa després d'agredir amb un pal a un altre de 48 anys. La investigació apunta a una disputa laboral com a detonant.