Sis joves denuncien submissió química en les Festes de la Vall d’Uixó

Ejemplo de shortcode con estilo
L'Ajuntament de la Vall d'Uixó ha comunicat que diverses joves han sentit burxades, però les analítiques han donat negatiu.

L’Ajuntament de la Vall d’Uixó ha informat en xarxes socials que diverses noies han denunciat suposades burxades per submissió química durant les Festes de la localitat.

Ahir transcendia la informació després d’un comunicat del consistori, en el qual especificava que durant les Festes diverses joves havien hagut de ser ateses per suposades burxades per a controlar la seua voluntat, (submissió química) encara que les analítiques han donat negatiu.

L’Ajuntament informava en xarxes socials que durant «les passades dues nits s’han produït diversos casos de dones que han tingut la sensació d’haver rebut una burxada en la zona de les carpes de les penyes en Festes i han acudit en el Centre de Salut, on les analítiques toxicològiques han estat negatives».

Davant una situació d’aquest tipus, «recomanem dirigir-se a la Policia Local o resta de cossos de seguretat, que estan a la seua disposició en tot moment. La Policia Local ha reforçat la seguretat durant tota la setmana, especialment en la zona d’oci nocturn i també es disposa d’un Punt Violeta en la plaça del Mercat».

https://www.facebook.com/ajlavallduixo/photos/a.489411277824569/5192776937487956/?type=3

El primer cas es va detectar en el FIB

El primer cas de suposada submissió química en la Comunitat Valenciana és el d’una jove de Dénia que va denunciar sofrir una burxada durant el Festival Internacional de Benicàssim (FIB).

Segons va informar ahir el diari Levante-EMV, la jove va acudir al punt violeta del festival, després de la burxada, però a penes va ser atesa. Afirma que va ser un grup de cinc o sis joves els que li van punxar en passar pel seu costat.

La noia va denunciar els fets en el Jutjat de Dénia i va acudir a l’hospital on li van fer una analítica en què no li van detectar cap substància tòxica en l’organisme i li van aplicar el protocol de burxada accidental, a més d’oferir-li el suport que necessitava.

Últimes notícies

La Mitja Marató de València esquivarà la pluja, però patirà calor i ponent

La prova d’este diumenge evitarà la pluja, però tindrà temperatures superiors als 20 graus des de les 10. També es preveu vent de ponent, amb ratxes de fins a 20 km/h.

Arxiven la denúncia del PSPV per les tanques de Pérez Llorca

La Junta Electoral ha arxivat la denúncia del PSPV-PSOE contra les tanques del PP amb la imatge de Juanfran Pérez Llorca. Gerardo Camps ha afirmat que els cartells s’instal·laren abans de la convocatòria electoral i ja s’han retirat.

Kwizera aspira a guanyar a València i a batre el rècord europeu

Rodrigue Kwizera arriba a la Mitja Marató de València amb opcions de guanyar, batre el rècord d’Espanya i superar la plusmarca europea. La prova reunirà més de 26.500 corredors.

El Constitucional dona via lliure al futur de les cases de Babilònia

José Luis Sáez ha celebrat la decisió del Tribunal Constitucional contra la llei valenciana que buscava protegir les cases de la platja de Babilònia. Els veïns, en canvi, han anunciat que continuaran lluitant per mantindre-les.

David Ferrer anunciarà dilluns l’equip espanyol per a Bolonya

David Ferrer donarà a conéixer dilluns els convocats d’Espanya per a la Final 8 de la Copa Davis, del 24 al 29 de novembre. Serà la seua última llista com a capità.

La Comunitat Valenciana supera la media estatal en calidad de vida

La Comunitat Valenciana ha arribat als 102,74 punts en l’Indicador Multidimensional de Qualitat de Vida de 2025. Se situa per damunt de la mitjana estatal i és una de les autonomies que més ha avançat.

33.350 valencians esperen atenció del sistema de dependència

33.350 persones de la Comunitat Valenciana continuen en la llista d’espera de dependència. A Espanya, el temps mitjà és de 314 dies, molt per damunt del màxim legal de 180.

Les ajudes al cinema valencià no restringixen el contingut de les obres

La Comunitat Valenciana destina 6,7 milions d’euros a ajudes audiovisuals sense limitar el contingut de les obres. Els documentals sobre tradicions vives poden optar a 395.000 euros.