22.1 C
València
Dijous, 17 abril, 2025

Vox no va al segon minut de silenci per la víctima de violència de gènere a Antella

Vox s’ha tornat a posicionar pel que fa a la violència de gènere: No ha acudit al segon minut de silenci que s’ha convocat este dimarts al Palau de la Generalitat amb motiu de l’últim crim per violència de gènere que ha passat a Antella. 

Recordem que este dilluns, la presidenta de les Corts Valencianes, Llanos Massó, de Vox, va decidir apartar-se amb el grup parlamentari de la formació de la pancarta contra la violència masclista darrere de la qual han format els representants de la resta de grups parlamentaris (Partit Popular, PSPV i Compromís). 

Així mateix, este nou acte reivindicatiu ha tingut lloc a les 12:00 ha la Plaça de Manises i entre els assistents destaquen el president de la Generalitat en funcions, Ximo Puig; el president del Partit Popular a València, Vicente Mompó; el diputat del Grup Popular a les Corts Valencianes, Vicente Betoret i l’excandidat a la presidència de la Generalitat per Unides Podem i Esquerra Unida, Héctor Illueca, entre d’altres.

A més dels regidors de municipis veïns com l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado i l’alcalde de Xeraco, Avel·lí Mascarell, entre d’altres. 

Després dels tres minuts de silenci que s’han guardat al capdavant del Palau de la Generalitat Valenciana, María Such Palomares, Directora general de l’Institut Valencià de les Dones, ha dedicat unes paraules per reivindicar “la importància de reconéixer la violència de gènere als ens públics” així com “el suport a les víctimes”. El nostre objectiu, ha continuat, “és seguir defensant això, estiguem on estiguem”.

Últimes notícies

Calviño lidera la delegació del BEI a les reunions de primavera del FMI i el Banc Mundial

La presidenta del BEI, Nadia Calviño, participarà a Washington en les reunions de primavera del FMI i el Banc Mundial, on es discutirà la cooperació internacional i s'efectuaran nous acords per a la innovació climàtica i la seguretat energètica.

Docents podran sol·licitar comissions de servei per estar empadronats en zones afectades per la dana

La Conselleria d'Educació obre la convocatòria perquè el personal docent pugui sol·licitar comissions de servei, destacant l'empadronament en zones afectades per la dana com una causa social.

SOS Desapareguts es retira de la representació de 78 famílies de víctimes de la dana

SOS Desapareguts anuncia la seva retirada com a representant legal de 78 familiars de 38 víctimes de la dana del 29 d'octubre, seguint instruccions dels afectats. Aquesta decisió es va produir després d'una reunió amb el president de la Generalitat Valenciana.

Acampades de Setmana Santa: Més de 18 grups gaudeixen de la natura a la Comunitat Valenciana

Durant la Setmana Santa i Pasqua, 18 grups acampen a les instal·lacions recreatives de la Generalitat, amb unes 5.000 pernoctacions, activitats a l'aire lliure i un enfocament en l'educació ambiental.

El PSPV exigeix a la Generalitat explicacions sobre el possible esborrat de gravacions del Centre d’Emergències

El PSPV demana que la Generalitat confirme si s'han esborrat les gravacions de les càmeres del Centre de Coordinació d'Emergències, en relació amb els esdeveniments de la dana del 29 d'octubre, i exigeix responsabilitats.

L’AVA alerta sobre la proliferació incontrolada de canyes invasores a València

L'Associació Valenciana d'Agricultors denuncia l'expansió descontrolada de la canya comuna a causa de les pluges torrencials, afectant greument els cultius valencians.

El vent de poxiquett i l’oratge de Setmana Santa: un cap de setmana amb ruixats a la Comunitat Valenciana

La Setmana Santa a la Comunitat Valenciana es veurà marcada pel vent de poxiquett, amb temperatures màximes de 25ºC i possibles ruixats el diumenge, segons l'Aemet.

Ana Campoy: ‘Les ferides de la Guerra Civil persisteixen en la nostra memòria’

L'autora Ana Campoy presenta 'El paracaidista', una novel·la que explora les conseqüències de la violència de la Guerra Civil i la dictadura a través de veus femenines que han romàs en silenci durant dècades.