Igualtat estudia convertir la Renda Valenciana d’Inclusió en una prestació compatible amb el treball

Ejemplo de shortcode con estilo
A la Comunitat hi ha 33.706 persones titulars de la RVI i 67.074 persones beneficiàries

El secretari autonòmic de Família i Serveis Socials, Ignacio Grande, ha indicat que des de la Vicepresidència i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge s’està treballant a un nou model de la Renda Valenciana d’Inclusió (RVI) per convertir-la en una “prestació promocional, compatible amb la feina i que permeta als beneficiaris tindre un itinerari d’acompanyament”.

Així ho ha explicat Ignacio Grande, que ha assenyalat que la RVI és una prestació “viva que l’hem de seguir fent evolucionar a mesura que les diferents pobreses també ho fan”, amb l’objectiu de garantir, des de les administracions públiques, “els drets de les persones més vulnerables”.

Les rendes «són un dret, no una qüestió dʻassistència, i estan fundades en la dignitat de lʻésser humà». La lluita contra la pobresa, ha assegurat, ha de contemplar “mesures polítiques, econòmiques i socials que responsabilitats polítiques globals, atenent les opcions de societat, modes de vida i consum i, sobretot, la capacitat de traduir efectivament en fets el discurs sobre la solidaritat i la justícia”.

Per a això, l’objectiu és “potenciar els itineraris” i reformar la RVI “millorant i simplificant la gestió i agilitzant i facilitant el procés”.

El secretari autonòmic ha participat en la inauguració de les Jornades autonòmiques del Projecte Accés Vital organitzades per EAPN (European Anti Poverty Network), una coalició independent d’ONG i altres grups involucrats en la lluita contra la pobresa i l’exclusió social als Estats membres de la Unió Europea.

Durant la seua intervenció, Ignacio Grande ha indicat que, en estos moments, hi ha 33.706 persones titulars de la RVI a la Comunitat Valenciana i 67.074 persones beneficiàries. Entre estes dades, ha destacat que el 66,7% de les titulars són dones.

El secretari autonòmic ha conclòs assegurant que és una “obligació” de les administracions “ordenar i organitzar” societats “justes, equitatives i accessibles, on es pose al centre la dignitat de la persona i la garantia dels seus drets”.

A la jornada d’EAPN també hi ha assistit el director general d’Inclusió i Cooperació al Desenvolupament, Pedro Carceller.

Jornades autonòmiques

Durant la jornada, s’han organitzat diferents taules on han participat persones expertes del món acadèmic a l’Ingrés Mínim Vital (IMV) i al NON Take-Up (NTU), professionals d’entitats del tercer sector i de les administracions públiques, així com participants que han estat acompanyades pel projecte i han volgut compartir la seua experiència en accedir a esta prestació.

Així mateix, s’han ofert els resultats obtinguts dels estudis realitzats per 19 equips compostos per més de 70 persones, que han treballat per detectar zones en risc de pobresa i exclusió des del novembre del 2022 fins a l’octubre d’este any.

L’objectiu és desenvolupar una metodologia d’outreach per arribar a persones que, o bé per desconeixement o bé per barreres sociodemogràfiques, no havien sol·licitat l’IMV. Este fenomen es coneix comunament com a Non Take-Up.

Últimes notícies

Pau Navarro demana disculpes i reivindica el suport de l’afició del Vila-real

El defensa ha demanat disculpes a qui s’haja sentit molest i ha insistit que la marxa d’aficionats no justifica els mals resultats del Vila-real.

Comerços del centre de València abaixen la persiana davant el risc de disturbis

Nombrosos establiments del centre de València han tancat esta vesprada per precaució davant de possibles saquejos i disturbis convocats pel canal Blocus.

València manté un ampli dispositiu policial durant la nit de Halloween

El reforç policial al centre de València continuarà fins a les primeres hores de diumenge davant de les crides a provocar altercats i saquejos.

Castro demana al Llevant que mantinga la seua identitat després de perdre davant l’Atlético

Luís Castro ha destacat el joc i les ocasions del Llevant malgrat la derrota davant l’Atlético de Madrid al Ciutat de València. També ha elogiat el jove Marc Santos.

Brugué destaca l’actitud de l’equip després de perdre davant de l’Atlético

Roger Brugué ha llevat importància a l’error d’un company que ha propiciat el primer gol de l’Atlético i ha destacat la bona actitud del Llevant en la derrota per 0-2.

L’Atlético de Madrid venç 0-2 el Levante i pren el lideratge

L’Atlético de Madrid ha guanyat 0-2 al Levante al Ciutat de València i s’ha situat líder, amb un partit més que el Barcelona.

Les famílies recorden les 234 víctimes de la dana amb els reconeixements ‘Memoria’

L’associació de familiars ha homenatjat les 234 víctimes de la dana en la primera edició dels reconeixements 'Memoria', dos anys després de la catàstrofe.

El Villarreal acumula cinc lesionats musculars

El El Villarreal acumula cinc baixes per lesions musculars després de la lesió de Gerard Moreno. Encara falten informes sobre tres jugadors.