22.1 C
València
Divendres, 9 maig, 2025

Els sindicats sanitaris es concentren este dilluns per a reclamar la jornada de 35 hores

Els sindicats sanitaris, amb l’excepció de CESM, es concentren este dilluns 27 de novembre enfront de la Conselleria de Sanitat per a exigir al conseller Marcià Gómez que complisca amb l’acord d’establir una jornada de 35 hores setmanals. Es tracta del pacte al qual es va arribar el passat 8 de març amb l’anterior conseller de Sanitat, Miquel Mínguez, però que Gómez considera “nul” al no tindre “ni tan sols consignació pressupostària”.

Els sindicats SATSE, CCOO, UGT, CSIF i Intersindical Valenciana han convocat la concentració que se celebra este dilluns enfront de la seu de la Conselleria de Sanitat al carrer Misser Mascó i que començarà a les 11.00 hores.

- Advertisement -Telegram València Diari

La unitat sindical exigix al conseller de Sanitat, Marcià Gómez, la implantació de les 35 hores de manera immediata per als treballadors i treballadores de la sanitat i que, si existix alguna dificultat tècnica que impedix posar en marxa la jornada acordada de 35 hores, que s’anava a implantar de manera gradual i programada des de 2023 fins a 2025, la solvent amb celeritat. A més, sorprén que sí s’hagen posat en marxa altres mesures que contemplava l’acord, com la del període vacacional amb caràcter voluntari des del 15 juny al 15 d’octubre, però es resistisquen a complir la resta.

Els sindicats recalquen que “es va arribar a un acord que millora les condicions de tot el personal i ara es tracta d’implantar-lo o millorar-lo, però no renegociar-lo. El signat és fruit d’una negociació intensa i és totalment vàlid”.

La unitat sindical exigix al conseller de Sanitat, Marcià Gómez, la implantació de les 35 hores de manera immediata per als treballadors i treballadores de la sanitat i que, si existix alguna dificultat tècnica que impedix posar en marxa la jornada acordada de 35 hores, que s’anava a implantar de manera gradual i programada des de 2023 fins a 2025, la solvent amb celeritat. A més, “sorprén que sí que s’hagen posat en marxa altres mesures que contemplava l’acord, com la del període vacacional amb caràcter voluntari des del 15 juny al 15 d’octubre, però es resistisquen a complir la resta”, ressalten.

“La distribució de la jornada de 35 hores de dilluns a divendres en el torn fix, és una mesura que el conseller pot posar en marxa sense modificar els pactes, perquè la llei li reconeix eixa competència”, exposen els sindicats i assenyalen que “el personal estava especialment il·lusionat amb moltes de les mesures perquè anaven a suposar una millora laboral que anava a repercutir en la seua conciliació professional i familiar i al seu torn, garantir una assistència de major qualitat”.

En esta línia, indiquen que deixar de costat els acords suposa estar de nou en una situació de desavantatge respecte a altres comunitats autònomes, que sí que tenen una jornada de 35 hores, entre altres millores laborals, i atrauen a més professionals. Estes organitzacions li recorden al conseller que ni les formes, perquè els mitjans de comunicació no són els fòrums de negociació amb els representants dels treballadors, ni el fons, demanar una renegociació durant la pròxima legislatura, d’una cosa pactada, signat i el desenvolupament de la qual s’iniciava durant el 2023, són els adequats. Per tant, exigixen una reunió immediata per a tractar este tema i així, evitar el conflicte. La concentració del dia 27 és la primera d’un calendari de mobilitzacions que, de no complir el signat, serà creixent. “No es descarta l’adopció d’altres mesures de pressió més contundents”, asseveren els sindicats.

Últimes notícies

Catalá defensa la participació d’alcaldes afectats per la danya en el procés judicial

L'alcaldessa de València, María José Català, considera essencial que els alcaldes dels municipis afectats per la danya participin en el procés judicial per aportar el seu testimoni. Denuncia enfrontaments polítics i reivindica la transparència en la gestió de l'emergència.

L’arquebisbe de València celebrarà una missa per a honrar el nou Papa, Lleó XIV

El dimarts 20 de maig, l'arquebisbe de València celebrarà una missa especial en la Catedral, dedicada al nou Papa Lleó XIV, per expressar gratitud i devoció de la comunitat diocesana.

Vox amenaça amb deixar el govern d’Almassora si el PP no expulsa els trànsfugues

Llanos Masó, presidenta de Vox a Castelló, ha advertit que la seva formació podria abandonar el govern d'Almassora si el PP no expulsa els regidors que han demanat passar a no adscrits. La situació política es complica i la governabilitat del municipi està en perill.

Educació i sindicats negocien millores en les dates d’oposicions a mestre del 2026

La Conselleria d'Educació estudia canvis en les dates d'oposicions a mestre del 2026 per evitar coincidències amb el final de curs, després d'una negociació amb els sindicats que ha presentat diverses alternatives temporals.

Ajuts de 33 milions d’euros per a pimes a la Comunitat Valenciana: fons europeus per a les afectades per la dana

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, anuncia un paquet d'ajudes amb fons europeus de 33 milions d'euros per a pimes, amb una línia específica per a les empreses afectades per la dana. Destaquen les inversions de dues empreses alimentàries a Xixona.

Bernabé demana al PP i a Vox que seguixen l’exemple del nou Papa i rebutgen ajudes limitades per nacionalitat

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha instat als partits PP i Vox a refusar mesures que limiten les ajudes a la ciutadania segons la seva nacionalitat, instigant-los a seguir l'exemple del nou Papa.

Tràgic accident al túnel de l’AP-7: un camioner perd la vida en un incendi

Un camioner ha mort a causa d'un accident en el túnel de l'AP-7 al Pilar de la Horadada, després de bolcar el seu vehicle que transportava materials inflamables, provocant un incendi.

L’alcaldessa de Xixona denuncia una vulneració del protocol per la visita del president Mazón

Isabel López, alcaldessa de Xixona, expressa la seua indignació pel fet que el president Carlos Mazón no ha notificat la seua visita, la qual considera una vulneració del protocol institucional i una desconsideració cap al municipi.