Alliberen 14 víctimes d’explotació sexual sotmeses a agressions i humiliacions

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb agents de la policia de Romania, han alliberat 14 víctimes d’explotació sexual que rebien pallisses cruels i humiliacions.

Han estat detingudes nou persones a València integrants d’una organització criminal. L’operació s’emmarca en el context de l’equip conjunt de recerca (ECI) entre Espanya i Romania i ha estat coordinada per Europol sota les directrius d’Eurojust.

L’entramat sotmetia les dones a pallisses brutals i humiliacions. Si no aconseguien els diners que els exigien, els rapaven el cap i els feien dormir a terra o traient-los al balcó despullades a l’hivern.

Els membres de l’organització compraven béns immobles i vehicles d’alta gamma per blanquejar els beneficis que obtenien de l’explotació de les víctimes.

Les treien al balcó nues

L’organització criminal captava les víctimes a través del mètode “Amant Noi”. Este procediment utilitza les relacions d’amistat o familiars, algunes vegades per residir al mateix marc geogràfic, o creant-se un perfil a través de xarxes socials o en aplicacions de cites amb què mostren interés per alguna dona.

Els implicats aprofitaven l’estat de necessitat de les víctimes i les obligaven a prostituir-se en via pública. Les dones estaven sotmeses a condicions abusives, pallisses brutals i humiliacions, a més si no aconseguien els diners que els exigien, entre 300 i 400 euros al dia, els rapaven el cap i eren obligades a dormir a terra, sota el llit del proxeneta, o les obligaven a eixir nues al balcó en ple hivern.

Eren obligades a mantindre relacions sexuals fins i tot durant el seu període de regla i es va poder esbrinar que eren agredides físicament mitjançant fuetades amb cables de telèfon.

Investigació policial

Els implicats compraven béns immobles i vehicles d’alta gamma per a blanquejar els beneficis que obtenien de l’explotació de les víctimes. Estos diners s’enviaven a Romania per transferència a través de bancs o agències. Durant l’operatiu, coordinat per EUROPOL, han cooperat l’Agregadura d’Interior de l’Ambaixada d’Espanya a Romania, així com la Policia Nacional de Romania i, a més, han col·laborat les ONG Operation Underground Railroad (OUR) i Amar Dragoste.

La investigació culmina amb l’alliberament de 14 víctimes d’explotació sexual a Espanya i Romaniados a la localitat d’Alzira, i amb la detenció de nou persones –huit a Alzira i una a València-, tres han ingressat a la presó, pels delictes de tràfic d’éssers humans amb fins d’explotació sexual i matrimoni forçat, relatius a la prostitució, pertinença a organització criminal, amenaces i furt.

S’han fet dos entrades i registres a la localitat d’Alzira i quatre a Turnu Mugurele – Teleorman (Romania) en què s’han intervingut 3600 euros en efectiu, un vehicle, quatre armes blanques, joies, sis telèfons mòbils i documentació relacionada amb la investigació.

Amb la tracta no hi ha tracte

Esta operació s’emmarca dins del Pla de la Policia Nacional contra el Tracta d’Éssers Humans amb fins d’explotació sexual. La Policia Nacional compta amb la línia telefònica 900 10 50 90 i el correu trata@policia.es per facilitar la col·laboració ciutadana i la denúncia, anònima i confidencial d’este tipus de delictes, i no queda reflectida la cridada a la factura telefònica.

Últimes notícies

Detingut a Torrevella un fugititu reclamat per homicidi a Alemanya

La Guàrdia Civil ha detingut en una urbanització de Torrevella un home de 43 anys, de nacionalitat romanesa, reclamat a Alemanya per un possible homicidi i amb ordres judicials pendents a Espanya.

Pluges intenses de setembre descarreguen al sud de València i nord d’Alacant

Pluges fortes típiques de setembre han descarregat esta matinada i este matí al litoral sud de València i nord d’Alacant, amb fins a 40 litres per hora en alguns punts, encara que les tempestes ja s’han dissipat.

La indústria valenciana accelera en juliol amb un creixement del 4 %

La producció industrial ha augmentat en juliol un 4 % a la Comunitat Valenciana, per damunt de la mitjana estatal, que s’ha quedat en un 2,6 %. El fort descens dels béns de consum durador ha llastat el conjunt d’Espanya, tot i l’augment de l’energia.

Aemet alerta de ruixats molt forts i pedra gran al litoral sud este dijous

Aemet ha pronosticat per a este dijous ruixats molt forts amb tronades i granís gran al litoral sud de la Comunitat Valenciana a primeres hores del dia, amb núvols que s’aniran trencant i temperatures a la baixa en moltes zones.

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.