22.3 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

À Punt donarà en directe l’anunci del nou govern del President Mazón i la presa de possessió dels consellers

Demà dimecres 19 de juliol, el que ja és president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, donarà a conéixer els noms dels consellers i la composició del nou Consell. A la vesprada tindrà lloc la presa de possessió des del Saló de Corts del Palau de la Generalitat. En els dos actes À Punt estarà en directe a través de la televisió, la ràdio i el web.

A las 9:30 hores, el programa Les notícies del matí, que presenta Ós-car Martínez, serà el l’encarregat d’emetre en directe la compareixença del pre-sident Mazón per a anunciar els seus consellers i els de Vox. I les 16:45 hores, Àlex Sanjaime presentarà un programa especial també en directe per a mos-trar amb tots els detalls el moment en què els titulars de les conselleries juren o prometen el càrrec.

Ha arribat el dia en què les valencianes i valencians coneixeran els membres del nou executiu. No ha transcendit cap nom dels possibles conse-llers excepte el de Vicente Barrera (Vox), que serà vicepresident primer amb competències de Cultura, i que va ser anunciat només es va firmar l’acord de govern PPCV-Vox. Aquest pacte també estableix que els de Carlos Flores as-

sumirien les àrees de Justícia i Agricultura; per tant, queden per saber-ne cinc. Mazón ja va avançar que el Consell tindria un màxim de deu carteres, inclo-guent Presidència, que ocuparà el president mateix, i que mantindrà una vice-presidència d’Igualtat.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.