MADRID, 14 (EUROPA PRESS)
L’Audiència Provincial de Madrid ha absolt el ballarí Rafael Amargo d’un delicte contra la salut pública del qual havia sigut acusat per la Fiscalia de Madrid en relació a la venda de droga al seu antic pis de Malasaña de la capital en declarar-se nul·les les intervencions telefòniques.
Així consta en una sentència, a la qual ha tingut accés Europa Press, en què els magistrats exoneren l’artista, el seu exproductor Eduardo de Santos i una altra persona jutjada pels mateixos fets.
Rafael Amargo es troba en llibertat provisional des del passat 12 d’abril, data en la qual el juí va quedar vist per a sentència. Aquesta mesura es va acordar a instàncies de la Fiscalia de Madrid per a assegurar la celebració del juí després d’infringir les mesures imposades de signar davant del jutjat.
L’absolució té lloc després que la Sala considere que no es van complir les exigències mínimes que contempla la llei per a acordar la intromissió al secret de les comunicacions, per la qual cosa declara nul·la la intervenció dels telèfons dels investigats sol·licitada per la Policia i acordada pel jutjat d’Instrucció.
Els magistrats estimen que la base objectiva que justificava la sol·licitud d’intervencions telefòniques era «insuficient per a estimar que la mesura fóra proporcionada amb base als elements en què fonamentaven els agents la sospita de la comissió d’un delicte contra la salut pública».
Aquesta qüestió va ser plantejada per la defensa dels investigats, entre ells l’advocat Marcos García Montes, a l’inici de la vista oral i que el tribunal ha considerat pertinent.








