Absòlts els rapers El Jincho i Osiris de l’acusació d’agressió sexual a una menor a Mislata

L’Audiència Provincial de València ha absolt els rapers David Calvo i Escol Osiris, coneguts artísticament com El Jincho i Osiris el Enemigo, acusats d’agressió sexual a una jove menor d’edat després d’un concert celebrat en octubre de 2023 en un local de Mislata. El tribunal ha apreciat una dubta racional sobre com van ocórrer els fets i sobre l’existència d’alguns elements del delicte.

Segons ha informat el Tribunal Superior de Justicia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), la Secció Quarta ha analitzat les declaracions de les parts, les proves pericials i testificals i la resta d’elements aportats al procediment. Després d’esta valoració global, la Sala conclou que concorren elements objectius que impedixen una condemna penal.

Dubtes sobre el relat i proves objectives

D’una banda, els magistrats han detectat contradiccions importants entre les diferents versions oferides per la víctima. La sentència assenyala que la declaració inicial davant la Policia i la posterior davant els forenses ‘difiereixen radicalment’ pel que fa al lloc on, segons la jove, s’haurien produït les agressions sexuals.

En una versió situava tots els fets en una mateixa habitació. En l’altra, parlava de dos quarts diferents, ubicats en distintes plantes de l’hotel on s’allotjaven els cantants. Fins allí s’havien desplaçat la menor i una amiga després de finalitzar el concert en el local de Mislata.

La Sala també dona especial rellevància a la declaració testifical de l’amiga de la denunciant. Esta jove es trobava en una de les habitacions de l’hotel aquella nit i va afirmar en el juí que ‘no va presenciar cap fet de violació’ i que ‘no va vore res greu’ durant la seua estada en el lloc.

Un altre testimoni clau ha sigut el recepcionista de l’hotel. L’home va explicar que la menor va mantindre amb ell una interacció ‘normal’ quan li va preguntar on podia comprar menjar. Segons va declarar, en cap moment li va demanar ajuda, protecció ni cap tipus d’assistència.

En este punt, el tribunal puntualitza que, ‘sense prejutjar quina podria ser la reacció esperable d’una persona que afirma haver patit una agressió sexual’, esta conducta de la menor constituïx un element objectiu. Servix per a analitzar la coherència del seu relat i la seqüència temporal dels fets denunciats aquella nit.

A més, els magistrats valoren com a prova objectiva les imatges de les càmeres de seguretat de l’establiment. En estos enregistraments no s’aprecien signes externs de coacció ni de violència ni en l’entrada ni en l’eixida de la jove amb els dos homes.

La resolució també destaca els missatges que la denunciant va enviar hores després a un dels cantants. En estos textos, la menor li manifestava el seu interés per viatjar a Madrid, ciutat on es trobaven els artistes, sense fer referència als fets que havia relatat posteriorment.

Edat de la menor i accés a la zona VIP

Un altre aspecte que analitza la Sala és si els dos acusats sabien que la jove era menor d’edat aquella nit. El tribunal detalla que no es pot concloure que els rapers conegueren esta circumstància, perquè la seua presència en la zona VIP del concert era excepcional.

Segons la sentència, inicialment els menors no podien accedir a eixa àrea reservada del local. Este context porta el tribunal a considerar que no hi ha proves suficients per a acreditar que els músics saberen que la jove no havia complit encara els 18 anys.

Com a conclusió, la Secció Quarta de l’Audiència Provincial de València absol El Jincho i Osiris el Enemigo dels delictes d’agressió sexual dels quals estaven acusats. La Sala considera que la dubta racional sobre com van ocórrer exactament els fets s’ha de resoldre a favor dels processats, d’acord amb el principi de presumpció d’innocència.

La sentència no és ferma i contra ella es pot interposar un recurs d’apel·lació, per la qual cosa el cas encara podria ser revisat per una instància superior.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.