14.1 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Més de 1.300 avisos i 1.000 actuacions a causa del fort temporal en el territori valencià

 

L’episodi de fortes pluges que afecta des de dimecres el territori valencià ha deixat una precipitació acumulada de fins a 400 l/m² en Benifaió, en la Ribera (València), i ha ocasionat més de 1.045 incidents, segons ha explicat el Centre de Coordinació d’Emergències 112.

 

La tempesta ha avançat agranant el litoral de la província de València de sud a nord, fins a penetrar en la de Castelló per la comarca de la Plana Baixa.

 

 

Entre les 14.00 hores i les 18.00 hores, el telèfon 112 ha rebut un total de 1.323 cridades i ha gestionat 1.045 incidents relacionats amb les tempestes. D’ells, 536 cridades i 422 incidents es corresponen a la comarca de la Ribera.

 

Una vintena de carreteres valencianes seguixen tallades

Un total de 17 carreteres del territori valencià continuen este matí tallades a conseqüència de les fortes pluges registrades en el territori mentres que al llarg de la jornada es reobriran jardins i parcs en València. El Port de Sagunt, Camp de Morvedre (València), ha tornat a la normalitat

 

 

En relació als parcs i jardins, des de l’Ajuntament de València han informat que este matí es reobrin després de fer inspeccions perquè no hi haja cap problema ni risc evident. Estarà tancat el que el personal tècnic considere necessari.

 

Per part seua, des de Trànsit València han assenyalat que tots els passos inferiors i les vies estan obertes perquè ja no hi ha aigua acumulada i s’ha normalitzat la situació.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.