Més de 1.300 avisos i 1.000 actuacions a causa del fort temporal en el territori valencià

 

L’episodi de fortes pluges que afecta des de dimecres el territori valencià ha deixat una precipitació acumulada de fins a 400 l/m² en Benifaió, en la Ribera (València), i ha ocasionat més de 1.045 incidents, segons ha explicat el Centre de Coordinació d’Emergències 112.

 

La tempesta ha avançat agranant el litoral de la província de València de sud a nord, fins a penetrar en la de Castelló per la comarca de la Plana Baixa.

 

 

Entre les 14.00 hores i les 18.00 hores, el telèfon 112 ha rebut un total de 1.323 cridades i ha gestionat 1.045 incidents relacionats amb les tempestes. D’ells, 536 cridades i 422 incidents es corresponen a la comarca de la Ribera.

 

Una vintena de carreteres valencianes seguixen tallades

Un total de 17 carreteres del territori valencià continuen este matí tallades a conseqüència de les fortes pluges registrades en el territori mentres que al llarg de la jornada es reobriran jardins i parcs en València. El Port de Sagunt, Camp de Morvedre (València), ha tornat a la normalitat

 

 

En relació als parcs i jardins, des de l’Ajuntament de València han informat que este matí es reobrin després de fer inspeccions perquè no hi haja cap problema ni risc evident. Estarà tancat el que el personal tècnic considere necessari.

 

Per part seua, des de Trànsit València han assenyalat que tots els passos inferiors i les vies estan obertes perquè ja no hi ha aigua acumulada i s’ha normalitzat la situació.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.