Més de 1.300 avisos i 1.000 actuacions a causa del fort temporal en el territori valencià

 

L’episodi de fortes pluges que afecta des de dimecres el territori valencià ha deixat una precipitació acumulada de fins a 400 l/m² en Benifaió, en la Ribera (València), i ha ocasionat més de 1.045 incidents, segons ha explicat el Centre de Coordinació d’Emergències 112.

 

La tempesta ha avançat agranant el litoral de la província de València de sud a nord, fins a penetrar en la de Castelló per la comarca de la Plana Baixa.

 

 

Entre les 14.00 hores i les 18.00 hores, el telèfon 112 ha rebut un total de 1.323 cridades i ha gestionat 1.045 incidents relacionats amb les tempestes. D’ells, 536 cridades i 422 incidents es corresponen a la comarca de la Ribera.

 

Una vintena de carreteres valencianes seguixen tallades

Un total de 17 carreteres del territori valencià continuen este matí tallades a conseqüència de les fortes pluges registrades en el territori mentres que al llarg de la jornada es reobriran jardins i parcs en València. El Port de Sagunt, Camp de Morvedre (València), ha tornat a la normalitat

 

 

En relació als parcs i jardins, des de l’Ajuntament de València han informat que este matí es reobrin després de fer inspeccions perquè no hi haja cap problema ni risc evident. Estarà tancat el que el personal tècnic considere necessari.

 

Per part seua, des de Trànsit València han assenyalat que tots els passos inferiors i les vies estan obertes perquè ja no hi ha aigua acumulada i s’ha normalitzat la situació.

Últimes notícies

Jutgen un germà d’Antonio Anglés per un brutal segrest i agressió a València

Joaquín Martins, germà d’Antonio Anglés, s’asseu a la banqueta amb altres cinc hòmens acusats de segrestar i torturar un home en 2021. La Fiscalia demana per a ell 27 anys de presó.

Més de 78 milions en beques de menjador i transport escolar per al curs 2026-2027

Educació destina més de 78 milions d’euros a beques de menjador i ajudes individuals de transport escolar per al curs 2026-2027, amb especial atenció a zones rurals i famílies vulnerables.

Juny tanca amb 62 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la pitjor xifra des de 2015

Les altes temperatures han provocat 62 morts per calor en juny a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència en la setmana del 22 al 28, i situen 2026 com el pitjor any des que hi ha registres del MoMo.

Requena, Ayora i Pego es disparen per damunt dels 38 graus l’1 de juliol

L’1 de juliol ha arrancat amb màximes de fins a 38,7 graus en punts d’interior i una sensació de calor elevada a València per la humitat.

Absòlts els rapers El Jincho i Osiris de l’acusació d’agressió sexual a una menor a Mislata

L’Audiència Provincial de València ha absolt els rapers El Jincho i Osiris, acusats d’agredir sexualment una menor després d’un concert a Mislata en 2023, en apreciar dubtes racionals sobre el relat de la víctima i els fets denunciats.

417 ajuntaments rebran quasi 8 milions per a prevenir incendis forestals en 2026

La Generalitat ha assignat 7,95 milions d’euros a 417 ajuntaments valencians per a actuacions de prevenció d’incendis i gestió forestal durant 2026, amb especial pes per als municipis de la província de València.

Les vendes de turismes cauen un 15,4 % en mitat any a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat 67.234 matriculacions de turismes nous fins juny, un 15,4 % menys que fa un any, en contrast amb el creixement del mercat espanyol.

La Policia Local de València frustra una nova quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera

La Policia Local de València ha desmantellat una quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera, amb 10 denúncies i huit vehicles immobilitzats per irregularitats tècniques.