El 40% dels municipis del territori valencià ha tingut brots de coronavirus

 

El 39,9% dels municipis del territori valencià ha tingut brots de coronavirus des de la finalització de l’estat d’alarma, mentres que totes les localitats amb més de 20.000 habitants, a excepció de cinc, han patit rebrots de Covid-19.

 

Des del 24 de juny, quan es va registrar el primer rebrot de coronavirus en el territori valencià, en la localitat de Rafelbunyol, en l’Horta Nord, i fins al 17 d’octubre, són ja 216 dels 542 municipis que han comptabilitzat com a mínim un brot, segons les dades de la Conselleria de Sanitat recopilats per EFE.

 

De les 65 localitats valencianes que tenen més de 20.000 habitants, només cinc se salven d’haver tingut algun brot de coronavirus, de les quatre pertanyen a la província d’Alacant (el Campello, Mutxamel, Sant Vicent del Raspeig i Xàbia) i una a la de València (Alaquàs).

 

Província de València

La província de València és la que té el major número de municipis en els quals hi ha hagut algun brot de Covid en eixos 115 dies, perquè 126 de les seues 266 localitats han tingut rebrots, el que suposa el 47,4% del total.

 

Els municipis que han tingut brots són Aielo de Malferit, Albaida, Albal, Albalat dels Sorells, Albalat de la Ribera, Alberic, Alboraia, Albuixech, Alcàntera, Alcàsser, Alcúdia de Crespins, Aldaia, Alfafar, Alfara del Patriarca, Alfarp, Algemesí, Alginet, Almussafes, Alzira, Ayora, Benaguasil, Benetússer, Beniarjó, Benifairó de la Valldigna i Benifairó de les Valls.

 

Benifaió, Benigànim, Benimodo, Beniparrell, Bétera, Bolbaite, Bugarra, Buñol, Burjassot, Canals, Canet d’en Berenguer, Carcaixent, Càrcer, Carlet, Catadau, Catarroja, Caudet, Chera, Cheste, Chiva, Corbera, Cullera, Daimús, Enguera, Faura, Foios, La Font de la Figuera, Fortaleny, Fuenterrobles, Gandia, Godella, Godelleta i Guadassuar també han tingut brots.

 

Altres localitats afectades són l’Alcúdia, l’Eliana, Llíria, Llocnou de Fenollet, Llutxent, Loriguilla, Macastre, Manises, Manuel, Marines, Massalavés, Massamagrell, Massanassa, Meliana, Miramar, Mislata, Moixent, Moncada, Montroi , Museros, Navarrés, Oliva, l’Olleria, Olocau, Ontinyent, Paiporta, Paterna, Picassent, Pobla del Duc i Pobla de Farnals.

 

La Pobla Llarga, Pobla de Vallbona, Potries, Puçol, El Puig, Quart de Poblet, Quatretonda, Rafelbunyol, Rafelcofer, Rafelguaraf, Requena, Riba-roja de Túria, Rocafort, Rótova, San Antonio de Benagéber, Sagunt, Sedaví també han tingut brots. Completen el llistat Senyera, Silla, Sollana, Sueca, Sumacàrcer, Tavernes Blanques, Tavernes de Valldigna, Torrebaja, Torrent, Utiel, València, Vallada, Venta del Moro, Vilamarxant, Vilallonga, Villanueva de Castellón, Villar del Arzobispo, Vinalesa, Xàtiva i Xirivella.

 

Província d’Alacant

En la província d’Alacant s’han notificat en estes setze setmanes rebrots en un total de 57 municipis, sobre els 141 que componen la província, el que suposa que el 40,4% del total de localitats alacantines han tingut algun rebrot.

 

Són els municipis d’Albatera, Alcoi, Alfàs del Pi, Algorfa, Alacant, Almoradí, Altea, Aspe, Banyeres, Benejúzar, Beniarrés, Benidorm, Benijófar, Benilloba, el Poble Nou de Benitatxell, Bigastro, Busot, Callosa, Calp, Castalla, Catral, Cocentaina, Cox i Crevillent.

 

També han tingut brots Dénia, Dolores, Elx, Elda, Finestrat , Gata de Gorgos, Guardamar, el Fondó de les Neus, Ibi, Monforte del Cid, Montesinos, Muro d’Alcoi, Novelda, La Nucia, Ondara, Onil, Orihuela, Petrer, Pilar de la Horadada i el Pinós.

 

Redován, Rojales, San Isidro, Sant Joan, Santa Pola, Sax, Teulada, Tibi, Torrevieja, Vila-joiosa, Villena, Xaló i Xixona completen la llista de localitats alacantines que han patit brots de coronavirus.

 

Província de Castelló

Pel que respecta a la província de Castelló, s’han comptabilitzat en els quatre mesos brots de Covid en 33 dels 135 municipis que la conformen, el que suposa el 24,4% del total i situa per tant a esta província com la de menor percentatge de municipis afectats de tot el territori.

 

Els brots s’han notificat en Albocàsser, l’Alcora, Almassora, les Alqueries, Altura, Benicarló, Benicàssim, Betxí, Borriana, Borriol, Càlig, Castelló, Coves de Vinromà, Fanzara, Moncofa, Morella, Nules, Onda, Orpesa, Peníscola, Ribera de Cabanes, Ribesalbes, Sant Mateu, Segorbe, Teresa, La Vall d’Alba, La Vall d’Uixò, Vallat, Vilafamés, Vila-real, Vinaròs, Vistabella del Maestrat i Xilxes.

Últimes notícies

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.

La castellonenca Sara Monforte continuara al banquet de l’Espanyol fins a 2028

L’entrenadora castellonenca Sara Monforte amplia el seu contracte amb el primer equip femení de l’Espanyol fins al 30 de juny de 2028, després de consolidar el conjunt perico en la Lliga F amb una permanència solvent.

Pérez Llorca demana deixar de costat l’estratègia política i centrar-se en l’educació

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, insta els sindicats docents a no alçar-se de la taula de negociació i defensa que l’acord és possible si es deixen de banda les estratègies polítiques i s’atén el que és important: l’educació pública.

Pérez Llorca insta Diana Morant a centrar-se en presentar els pressupostos d’Espanya

Juanfran Pérez Llorca reprova a Diana Morant que critique els comptes de la Generalitat de 2026 i li reclama que el seu govern presente d’una vegada els pressupostos generals d’Espanya i garantisca una millor financiació per a la Comunitat Valenciana.

La jutgessa de la dana reny als manifestants i els recorda que ja són acusació particular

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana insta almenys dos manifestants, personats com a acusació particular, a canalitzar les seues peticions de prova i protestes per via judicial i no amb altaveus davant del jutjat.

Barcala assegura que només queden quatre flecos per a les llicències de les fogueres d’Alacant

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, garantix que les subvencions a les fogueres ja estan abonades, que les de les barraques es pagaran en els pròxims dies i que les llicències estan pràcticament resoltes, a l’espera de quatre detalls tècnics.

Barcala es ratifica i manté el silenci sobre el cas de Les Naus a la Platja de Sant Joan

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, reitera que no farà cap declaració sobre el cas de Les Naus, malgrat la comissió municipal i la investigació judicial per les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, i participa en l’homenatge a l’enginyer Florentino Regalado.