Acaben les obres en la plaça de l’Ajuntament de València

Imatge de la Plaça de l'Ajuntament de València

Les obres de l’ajuntament de València ja han acabat | Ajuntament de València

 

La conversió en zona de vianants de la plaça de l’Ajuntament de València ja està a punt. S’ha reordenat la circulació, s’han establit les rutes per al trànsit rodat i s’ha instal·lat un asfalt especial per a les zones per als vianants, baix la premissa de retornar este espai central i emblemàtic a la ciutadania. L’alcalde de València, Joan Ribó, ha visitat este matí la finalització de les obres, acompanyat per la vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament i Renovació Urbana, Sandra Gómez, i ha reiterat la voluntat del Govern Municipal de «fer una ciutat més amable, més sostenible i per a les persones».

 

«Esta plaça acaba sent el que havia de ser: una plaça per a les persones, una plaça que rescatem per a la ciutadania, per als hòmens i dones que viuen en esta ciutat». L’alcalde Joan Ribó ha manifestat la seua satisfacció per la recuperació de la plaça de l’Ajuntament com a zona d’ús per a la ciutadania, «de la mateixa manera que s’ha fet ja en altres punts com la plaça del pintor Segrelles i s’està fent també en altres com Sant Agustí», ha explicat.

 

De fet, l’alcalde ha manifestat la voluntat del Govern Municipal de continuar en la mateixa línia d’actuacions en determinades places de la ciutat, a pesar de què hi haja «gent que es resistix», una actitud que Ribó ha qualificat d’«esperable i normal, perquè hi ha gent a la que li costa assumir els canvis». A pesar d’això, l’alcalde ha defés que la recuperació de les places com a espais d’ús ciutadà i per als vianants i l’aposta per les àrees sostenibles i saludables «són els mateixos canvis que s’estan donant en Europa, que van en la mateixa direcció». «De fet –ha afegit- València està sent protagonista en moltes de les iniciatives que van en esta direcció».

 

Imatge de Joan Ribó i Sandra Gómez en la plaça de l'Ajuntament de València

L’alcalde i la vicealcaldessa han visitat hui la plaça | Ajuntament de València

 

Una actuació provisional

Per part seua, la vicealcaldessa Sandra Gómez ha recordat que la remodelació de la plaça de l’Ajuntament era «una necessitat manifesta, com ja es va vore en el suport de la ciutadania a través dels Pressupostos Participatius», però ha recordat que les obres acabades hui són una actuació provisional. «La conversió en zona de vianants definitiva comporta uns terminis d’aproximadament quatre o cinc anys, atés que primer cal convocar un concurs d’idees, que comporta un procés de desenvolupament i d’avaluació; convocatòria d’un concurs, adjudicació… i després executar la reurbanització en si, que durarà uns 18 o 20 mesos».

 

«Per tant –ha afegit- estem parlant d’anys. Per això, des de l’Equip de Govern decidírem en el seu moment impulsar primer esta actuació, per a avançar la conversió en zona de vianants de la plaça, amb independència que al mateix temps ja s’està desenvolupant eixe concurs d’idees que es preveu que entrarà en contractació la pròxima tardor, pel que l’any que ve ja podrem començar a debatre sobre com serà definitiva i finalment la plaça de l’Ajuntament de València».

 

L’actuació en la plaça de l’Ajuntament va començar dilluns passat 4 de maig, amb unes setmanes de retard sobre el termini inicialment previst, a causa de la pandèmia del Covid-19 i la declaració de l’estat d’alarma, i una volta habilitades les parades i línies d’autobús urbà afectades per l’actuació. Amb el carrer Colón ja obert de nou al trànsit, amb el nou carril EMT-Taxi doble i la circulació reordenada, van començar els treballs de renovació de l’asfalt i habilitació de la senyalització i mobiliari urbà que delimiten al voltant de 12.000 metres quadrats recuperats com a nou espai per als vianants.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.