Acaben les obres en la plaça de l’Ajuntament de València

Imatge de la Plaça de l'Ajuntament de València

Les obres de l’ajuntament de València ja han acabat | Ajuntament de València

 

La conversió en zona de vianants de la plaça de l’Ajuntament de València ja està a punt. S’ha reordenat la circulació, s’han establit les rutes per al trànsit rodat i s’ha instal·lat un asfalt especial per a les zones per als vianants, baix la premissa de retornar este espai central i emblemàtic a la ciutadania. L’alcalde de València, Joan Ribó, ha visitat este matí la finalització de les obres, acompanyat per la vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament i Renovació Urbana, Sandra Gómez, i ha reiterat la voluntat del Govern Municipal de «fer una ciutat més amable, més sostenible i per a les persones».

 

«Esta plaça acaba sent el que havia de ser: una plaça per a les persones, una plaça que rescatem per a la ciutadania, per als hòmens i dones que viuen en esta ciutat». L’alcalde Joan Ribó ha manifestat la seua satisfacció per la recuperació de la plaça de l’Ajuntament com a zona d’ús per a la ciutadania, «de la mateixa manera que s’ha fet ja en altres punts com la plaça del pintor Segrelles i s’està fent també en altres com Sant Agustí», ha explicat.

 

De fet, l’alcalde ha manifestat la voluntat del Govern Municipal de continuar en la mateixa línia d’actuacions en determinades places de la ciutat, a pesar de què hi haja «gent que es resistix», una actitud que Ribó ha qualificat d’«esperable i normal, perquè hi ha gent a la que li costa assumir els canvis». A pesar d’això, l’alcalde ha defés que la recuperació de les places com a espais d’ús ciutadà i per als vianants i l’aposta per les àrees sostenibles i saludables «són els mateixos canvis que s’estan donant en Europa, que van en la mateixa direcció». «De fet –ha afegit- València està sent protagonista en moltes de les iniciatives que van en esta direcció».

 

Imatge de Joan Ribó i Sandra Gómez en la plaça de l'Ajuntament de València

L’alcalde i la vicealcaldessa han visitat hui la plaça | Ajuntament de València

 

Una actuació provisional

Per part seua, la vicealcaldessa Sandra Gómez ha recordat que la remodelació de la plaça de l’Ajuntament era «una necessitat manifesta, com ja es va vore en el suport de la ciutadania a través dels Pressupostos Participatius», però ha recordat que les obres acabades hui són una actuació provisional. «La conversió en zona de vianants definitiva comporta uns terminis d’aproximadament quatre o cinc anys, atés que primer cal convocar un concurs d’idees, que comporta un procés de desenvolupament i d’avaluació; convocatòria d’un concurs, adjudicació… i després executar la reurbanització en si, que durarà uns 18 o 20 mesos».

 

«Per tant –ha afegit- estem parlant d’anys. Per això, des de l’Equip de Govern decidírem en el seu moment impulsar primer esta actuació, per a avançar la conversió en zona de vianants de la plaça, amb independència que al mateix temps ja s’està desenvolupant eixe concurs d’idees que es preveu que entrarà en contractació la pròxima tardor, pel que l’any que ve ja podrem començar a debatre sobre com serà definitiva i finalment la plaça de l’Ajuntament de València».

 

L’actuació en la plaça de l’Ajuntament va començar dilluns passat 4 de maig, amb unes setmanes de retard sobre el termini inicialment previst, a causa de la pandèmia del Covid-19 i la declaració de l’estat d’alarma, i una volta habilitades les parades i línies d’autobús urbà afectades per l’actuació. Amb el carrer Colón ja obert de nou al trànsit, amb el nou carril EMT-Taxi doble i la circulació reordenada, van començar els treballs de renovació de l’asfalt i habilitació de la senyalització i mobiliari urbà que delimiten al voltant de 12.000 metres quadrats recuperats com a nou espai per als vianants.

Últimes notícies

Infraestructures educatives: data clau per a la negociació entre Educació i sindicats

Educació i sindicats de docents es reuniran dimarts 30 de juny per a negociar el bloc d Infraestructures Educatives i el decret de jornada i horari del professorat no universitari, amb diversos plans d inversió sobre la taula.

Mig milió d’euros i equip de rescat valencià per a ajudar Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha destinat 500.000 euros a ajuda humanitària urgent per a Veneçuela i ha activat un equip especialitzat de bombers i gossos de rescat per a sumar-se al dispositiu de resposta després dels terratrémols de Caracas i La Guaira.

Benidorm obrirà SkyFest, un nou recinte d’estiu amb més de 20 concerts

Benidorm inaugurarà este diumenge SkyFest, un nou espai d’espectacles als antics camps Hermanos Martínez Munuera, amb més de vint concerts i capacitat màxima per a 25.000 assistents fins a setembre.

Dos rescatistes de la Marina Baixa viatgen a Veneçuela amb gossos per buscar supervivents

Dos membres del grup GEIR-K9 de la Marina Baixa viatgen este divendres a Caracas amb dos gossos especialitzats per buscar supervivents del doble terratrémol de Veneçuela.

Detingut a Alacant per estavellar el cotxe després d’una discussió amb la seua parella

Un home de 30 anys ha sigut detingut a Alacant acusat de violència masclista i de causar danys després d’estavellar suposadament de manera intencionada el seu vehicle contra un contenidor de vidre i dos cotxes estacionats al barri de Babel, després d’una discussió amb la seua parella.

Barrachina acusa Espanya i Morant de justificar delictes en lloc de defensar una millor financiació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha acusat els ministres socialistes Arcadi España i Diana Morant de centrar-se en justificar decisions judicialment qüestionades del Govern de Pedro Sánchez en lloc d’impulsar una nova financiació autonòmica pactada amb totes les comunitats.

Transport públic més barat fins a finals de 2026: el Consell allarga els descomptes

El Consell ha acordat prorrogar fins al 31 de desembre de 2026 les reduccions temporals de tarifes en el transport públic autonòmic, amb gratuïtat per als menors de 15 anys i descomptes importants per a jóvens i abonats.

La detecció d’amiant encarisix la demolició del CEIP Orba d’Alfafar en quasi 82.000 euros

La demolició del CEIP Orba d’Alfafar, afectat per la DANA, ha incrementat el seu cost en 81.770 euros per l’aparició de grans quantitats de fibrocement amb amiant durant les obres.