20.8 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Acaben les obres en la plaça de l’Ajuntament de València

Imatge de la Plaça de l'Ajuntament de València

Les obres de l’ajuntament de València ja han acabat | Ajuntament de València

 

La conversió en zona de vianants de la plaça de l’Ajuntament de València ja està a punt. S’ha reordenat la circulació, s’han establit les rutes per al trànsit rodat i s’ha instal·lat un asfalt especial per a les zones per als vianants, baix la premissa de retornar este espai central i emblemàtic a la ciutadania. L’alcalde de València, Joan Ribó, ha visitat este matí la finalització de les obres, acompanyat per la vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament i Renovació Urbana, Sandra Gómez, i ha reiterat la voluntat del Govern Municipal de «fer una ciutat més amable, més sostenible i per a les persones».

 

«Esta plaça acaba sent el que havia de ser: una plaça per a les persones, una plaça que rescatem per a la ciutadania, per als hòmens i dones que viuen en esta ciutat». L’alcalde Joan Ribó ha manifestat la seua satisfacció per la recuperació de la plaça de l’Ajuntament com a zona d’ús per a la ciutadania, «de la mateixa manera que s’ha fet ja en altres punts com la plaça del pintor Segrelles i s’està fent també en altres com Sant Agustí», ha explicat.

 

De fet, l’alcalde ha manifestat la voluntat del Govern Municipal de continuar en la mateixa línia d’actuacions en determinades places de la ciutat, a pesar de què hi haja «gent que es resistix», una actitud que Ribó ha qualificat d’«esperable i normal, perquè hi ha gent a la que li costa assumir els canvis». A pesar d’això, l’alcalde ha defés que la recuperació de les places com a espais d’ús ciutadà i per als vianants i l’aposta per les àrees sostenibles i saludables «són els mateixos canvis que s’estan donant en Europa, que van en la mateixa direcció». «De fet –ha afegit- València està sent protagonista en moltes de les iniciatives que van en esta direcció».

 

Imatge de Joan Ribó i Sandra Gómez en la plaça de l'Ajuntament de València

L’alcalde i la vicealcaldessa han visitat hui la plaça | Ajuntament de València

 

Una actuació provisional

Per part seua, la vicealcaldessa Sandra Gómez ha recordat que la remodelació de la plaça de l’Ajuntament era «una necessitat manifesta, com ja es va vore en el suport de la ciutadania a través dels Pressupostos Participatius», però ha recordat que les obres acabades hui són una actuació provisional. «La conversió en zona de vianants definitiva comporta uns terminis d’aproximadament quatre o cinc anys, atés que primer cal convocar un concurs d’idees, que comporta un procés de desenvolupament i d’avaluació; convocatòria d’un concurs, adjudicació… i després executar la reurbanització en si, que durarà uns 18 o 20 mesos».

 

«Per tant –ha afegit- estem parlant d’anys. Per això, des de l’Equip de Govern decidírem en el seu moment impulsar primer esta actuació, per a avançar la conversió en zona de vianants de la plaça, amb independència que al mateix temps ja s’està desenvolupant eixe concurs d’idees que es preveu que entrarà en contractació la pròxima tardor, pel que l’any que ve ja podrem començar a debatre sobre com serà definitiva i finalment la plaça de l’Ajuntament de València».

 

L’actuació en la plaça de l’Ajuntament va començar dilluns passat 4 de maig, amb unes setmanes de retard sobre el termini inicialment previst, a causa de la pandèmia del Covid-19 i la declaració de l’estat d’alarma, i una volta habilitades les parades i línies d’autobús urbà afectades per l’actuació. Amb el carrer Colón ja obert de nou al trànsit, amb el nou carril EMT-Taxi doble i la circulació reordenada, van començar els treballs de renovació de l’asfalt i habilitació de la senyalització i mobiliari urbà que delimiten al voltant de 12.000 metres quadrats recuperats com a nou espai per als vianants.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.

La Generalitat informa la jutgessa d’Alacant d’ocupants no adjudicataris en vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La Generalitat ha traslladat al jutjat que investiga les VPP de la Platja de Sant Joan que hi ha empadronats que no van ser adjudicataris. L'encreuament de dades amb els visats ja està en mans de la magistrada.