Acaben les obres en la plaça de l’Ajuntament de València

Imatge de la Plaça de l'Ajuntament de València

Les obres de l’ajuntament de València ja han acabat | Ajuntament de València

 

La conversió en zona de vianants de la plaça de l’Ajuntament de València ja està a punt. S’ha reordenat la circulació, s’han establit les rutes per al trànsit rodat i s’ha instal·lat un asfalt especial per a les zones per als vianants, baix la premissa de retornar este espai central i emblemàtic a la ciutadania. L’alcalde de València, Joan Ribó, ha visitat este matí la finalització de les obres, acompanyat per la vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament i Renovació Urbana, Sandra Gómez, i ha reiterat la voluntat del Govern Municipal de «fer una ciutat més amable, més sostenible i per a les persones».

 

«Esta plaça acaba sent el que havia de ser: una plaça per a les persones, una plaça que rescatem per a la ciutadania, per als hòmens i dones que viuen en esta ciutat». L’alcalde Joan Ribó ha manifestat la seua satisfacció per la recuperació de la plaça de l’Ajuntament com a zona d’ús per a la ciutadania, «de la mateixa manera que s’ha fet ja en altres punts com la plaça del pintor Segrelles i s’està fent també en altres com Sant Agustí», ha explicat.

 

De fet, l’alcalde ha manifestat la voluntat del Govern Municipal de continuar en la mateixa línia d’actuacions en determinades places de la ciutat, a pesar de què hi haja «gent que es resistix», una actitud que Ribó ha qualificat d’«esperable i normal, perquè hi ha gent a la que li costa assumir els canvis». A pesar d’això, l’alcalde ha defés que la recuperació de les places com a espais d’ús ciutadà i per als vianants i l’aposta per les àrees sostenibles i saludables «són els mateixos canvis que s’estan donant en Europa, que van en la mateixa direcció». «De fet –ha afegit- València està sent protagonista en moltes de les iniciatives que van en esta direcció».

 

Imatge de Joan Ribó i Sandra Gómez en la plaça de l'Ajuntament de València

L’alcalde i la vicealcaldessa han visitat hui la plaça | Ajuntament de València

 

Una actuació provisional

Per part seua, la vicealcaldessa Sandra Gómez ha recordat que la remodelació de la plaça de l’Ajuntament era «una necessitat manifesta, com ja es va vore en el suport de la ciutadania a través dels Pressupostos Participatius», però ha recordat que les obres acabades hui són una actuació provisional. «La conversió en zona de vianants definitiva comporta uns terminis d’aproximadament quatre o cinc anys, atés que primer cal convocar un concurs d’idees, que comporta un procés de desenvolupament i d’avaluació; convocatòria d’un concurs, adjudicació… i després executar la reurbanització en si, que durarà uns 18 o 20 mesos».

 

«Per tant –ha afegit- estem parlant d’anys. Per això, des de l’Equip de Govern decidírem en el seu moment impulsar primer esta actuació, per a avançar la conversió en zona de vianants de la plaça, amb independència que al mateix temps ja s’està desenvolupant eixe concurs d’idees que es preveu que entrarà en contractació la pròxima tardor, pel que l’any que ve ja podrem començar a debatre sobre com serà definitiva i finalment la plaça de l’Ajuntament de València».

 

L’actuació en la plaça de l’Ajuntament va començar dilluns passat 4 de maig, amb unes setmanes de retard sobre el termini inicialment previst, a causa de la pandèmia del Covid-19 i la declaració de l’estat d’alarma, i una volta habilitades les parades i línies d’autobús urbà afectades per l’actuació. Amb el carrer Colón ja obert de nou al trànsit, amb el nou carril EMT-Taxi doble i la circulació reordenada, van començar els treballs de renovació de l’asfalt i habilitació de la senyalització i mobiliari urbà que delimiten al voltant de 12.000 metres quadrats recuperats com a nou espai per als vianants.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Baixen notablement les màximes a l’interior i risc de pluges febles este dijous en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un descens notable de les temperatures màximes a l'interior, amb intervals de núvols baixos i possibilitat de pluges febles, sobretot en el litoral sud de València i nord d'Alacant.

Alerta groga per fort onatge este dijous i la matinada del divendres en el sud d’Alacant

Aemet activa l'avís groc per fenomenos costaners en el litoral sud d'Alacant entre el dijous al mediodia i la matinada del divendres, amb vent intens i ones de fins a tres metres.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.