15.3 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Acord entre l’Ajuntament i el Valencia CF: el club accepta les condicions urbanístiques per al Nou Mestalla

Avanç a les negociacions entre l’Ajuntament de València i el València CF. El club ha acceptat les condicions urbanístiques imposades des del Consistori, que garanteixen la construcció del poliesportiu de Benicalap i que suposen un pas endavant cap a la conclusió definitiva de les obres del Nou Mestalla.

L’alcalde, Joan Ribó, s’ha reunit este matí amb la presidenta del club, Layhonn Chan, en una trobada que també ha comptat amb la participació de la vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament Urbà, Sandra Gómez, el vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, i la regidora d’Espai Públic, Lucía Beamud.

L’alcalde, Joan Ribó, ha destacat “el bon tarannà del València CF” i ha destacat que des de totes les instàncies s’ha dut a terme “un treball molt positiu des de la voluntat que este assumpte concloga aviat i siga amb la construcció d’un estadi que tots desitgem i que porta aturat des del 2009 com un mal monument de la ciutat que volem concloure”.

L’acceptació per part del València CF de les condicions urbanístiques marcades per l’Ajuntament desbloquegen la situació i permeten continuar avançant en la cerca d’una solució ràpida. L’acord permetrà donar compliment als compromisos adquirits pel club respecte a l’habilitació del poliesportiu previst a Benicalap.

En primer lloc, el València CF ha assumit que, per poder fer ús dels drets urbanístics que té a la parcel·la del nou estadi haurà de complir amb el compromís d’acabar el poliesportiu previst per a Benicalap (o ingressar els diners necessaris per a construir-los).

És a dir, que l’atorgament de qualsevol llicència d’edificació d’obres de nova planta sobre les parcel·les d’ús terciari (és a dir, de construcció d’espais de restauració, lleure o àrees comercials) a l’avinguda de les Corts Valencianes quedarà condicionat al fet que València CF ingresse a la Tresoreria Municipal el pressupost de licitació de l’obra de construcció del poliesportiu municipal previst. Esta quantia es fixarà mitjançant conveni de col·laboració, per a la licitació i l’execució per part de l’Ajuntament.

En segon lloc, el club valencianista accepta les condicions de gestió per a la zona de l’antic Mestalla, segons les quals s’assenyala que el desenvolupament del PAI de Mestalla se supedita que se sol·licite i s’atorgue la llicència d’edificació d’obres per a la conclusió de la construcció del Nou Estadi i que s’acredite pel promotor l’efectiu inici d’estes obres, és a dir, que si el València CF vol comercialitzar els terrenys de l’antic Mestalla, primer haurà d’acabar les obres del nou estadi.

La vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament i Innovació Urbana, Sandra Gómez, ha destacat que amb este acord, “la ciutat de València fa un pas endavant en l’àmbit de la seguretat i en consolidar els drets urbanístics i les obligacions que tenia el club de futbol, ​​ja que les condicions que havíem imposat des de l’Ajuntament són les que finalment ha acceptat el club, i són moltes més garantistes del que ho era l’ATE (Actuació Territorial Estratègica)”.

Per la seua banda, la regidora d’Espai Públic, Lucía Beamud, ha qualificat les conclusions de la trobada de “molt bona notícia, atés que hem avançat en el tema on tots volem arribar, que és la construcció de l’estadi amb les condicions que tant necessita ciutat com l’afició del València CF”.

L’alcalde ha explicat que, després de remetre un esborrany de conveni per part de l’Ajuntament a l’entitat esportiva el mes de desembre passat, la representació de la directiva del club ha portat este matí a l’Ajuntament una sèrie d’aportacions, apreciacions i apunts a este text, de cara a continuar avançant i, sobretot, assolir un acord definitiu sobre la construcció del Nou Mestalla i la resta de condicions.

Tant l’alcalde com la vicealcaldessa i responsable d’Urbanisme i la regidora d’Espai Públic han refusat comentar el contingut d’esta contraproposta del club, atés que l’han conegut este mateix matí, i ara haurà de ser estudiada en profunditat i analitzada pels tècnics municipals dels serveis d’Urbanisme i de Llicències, així com pels Serveis Jurídics Municipals.

Tant Sandra Gómez com Lucía Beamud han posat especial èmfasi en la importància que el barri de Benicalap dispose com més prompte millor d’una infraestructura esportiva que fa anys que està de retard. “És un deute amb tots els veïns i veïnes de la zona des de fa més d’una dècada”, ha explicat la vicealcadesa i regidora, Sandra Gómez; mentre que la delegada Lucía Beamud ha destacat que es tracta d’“un tema de justícia per al barri, que fa molts anys que necessita estes infraestructures, com estem defensant des de l’Ajuntament des del minut zero”.

Durant la trobada s’han abordat altres assumptes, com el cost del poliesportiu (que ha de ser actualitzat, atés que els càlculs existents daten de l’any 2015), els possibles usos del futur estadi, així com la gestió de les restes arqueològiques trobades a l’àmbit. Ribó ha avançat que s’elaborarà un estudi de mobilitat per concretar aspectes referits a l’aparcament, però ha assegurat que no s’ha abordat el tema de l’aforament del futur estadi, i ha emplaçat l’anàlisi detallada de les aportacions i les propostes que ha presentat este divendres el club.

Últimes notícies

El Vila-real afronta un febrer propici i queda a l’espera de la data del Barça

L'equip encara un calendari amb dos partits a casa i una única eixida davant rivals en mala ratxa o zona baixa, i espera la data del Barça. Amb 42 punts, té a tir a l'Atlètic, tercer amb 45.

Reial Societat, Osasuna i Athletic posen a prova a un Elx necessitat al febrer

La Reial Societat, Osasuna i Athletic esperen a un Elx sense victòries en 2026 i amb només dos punts sobre el descens. El mes pot incloure un quart dol davant l'Espanyol en el Martínez Valero.

Absolts d’una violació grupal a Novelda per falta de proves

L'Audiència d'Alacant ha absolt a tres jóvens acusats d'agredir sexualment a una menor en 2019 al no trobar evidències que corroboren el seu relat. El tribunal subratlla el retard de cinc anys en la denúncia i l'absència d'indicis objectius.

El conseller de Sanitat anuncia accions legals per difamació contra Diana Morant

Marciano Gómez ha anunciat que acudirà als tribunals per atemptat contra l'honor, calúmnies i injúries. L'anunci arriba després de crítiques de Diana Morant per la privatització de la sanitat.

Morant sobre les cues del padró a València: el padró és competència de l’Ajuntament

Morant ha atribuït les cues del padró a una competència municipal i ha demanat reforços. Delegació la recolza i avança una tramitació urgent amb inici aproximat a l'abril.

Morant denuncia que més de 90.000 valencianes es van quedar sense cribratge de càncer de mama en 2025

La ministra Diana Morant ha denunciat que més de 90.000 dones de la Comunitat Valenciana no van ser citades en 2025 per al cribratge de càncer de mama, la qual cosa, ha advertit, 'posar en perill la seua vida'. També ha defés la inversió estatal en investigació oncològica i el suport als pròxims passos de l'equip de Mariano Barbacid.

Guia Repsol premia a quatre restaurants pel seu lideratge en sostenibilitat

Guia Repsol ha distingit amb el Sol Sostenible a Ricard Camarena, Els Moles, Ansils i Tram pel seu treball respectuós amb el medi ambient. La distinció busca crear referents en cada categoria de la guia.

Banda de València, volteig de campanes i pirotècnia celebraran els 600 anys del Micalet

La plaça de la Reina acollirà el diumenge 8 de febrer un concert de la Banda Simfònica Municipal amb 'L'Obertura 1812', volteig del Micalet i pirotècnia. La cita commemora la finalització de la torre en 1426 i s'emmarca a València Music City.