17.6 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Acord entre l’Ajuntament i el Valencia CF: el club accepta les condicions urbanístiques per al Nou Mestalla

Avanç a les negociacions entre l’Ajuntament de València i el València CF. El club ha acceptat les condicions urbanístiques imposades des del Consistori, que garanteixen la construcció del poliesportiu de Benicalap i que suposen un pas endavant cap a la conclusió definitiva de les obres del Nou Mestalla.

L’alcalde, Joan Ribó, s’ha reunit este matí amb la presidenta del club, Layhonn Chan, en una trobada que també ha comptat amb la participació de la vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament Urbà, Sandra Gómez, el vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, i la regidora d’Espai Públic, Lucía Beamud.

L’alcalde, Joan Ribó, ha destacat “el bon tarannà del València CF” i ha destacat que des de totes les instàncies s’ha dut a terme “un treball molt positiu des de la voluntat que este assumpte concloga aviat i siga amb la construcció d’un estadi que tots desitgem i que porta aturat des del 2009 com un mal monument de la ciutat que volem concloure”.

L’acceptació per part del València CF de les condicions urbanístiques marcades per l’Ajuntament desbloquegen la situació i permeten continuar avançant en la cerca d’una solució ràpida. L’acord permetrà donar compliment als compromisos adquirits pel club respecte a l’habilitació del poliesportiu previst a Benicalap.

En primer lloc, el València CF ha assumit que, per poder fer ús dels drets urbanístics que té a la parcel·la del nou estadi haurà de complir amb el compromís d’acabar el poliesportiu previst per a Benicalap (o ingressar els diners necessaris per a construir-los).

És a dir, que l’atorgament de qualsevol llicència d’edificació d’obres de nova planta sobre les parcel·les d’ús terciari (és a dir, de construcció d’espais de restauració, lleure o àrees comercials) a l’avinguda de les Corts Valencianes quedarà condicionat al fet que València CF ingresse a la Tresoreria Municipal el pressupost de licitació de l’obra de construcció del poliesportiu municipal previst. Esta quantia es fixarà mitjançant conveni de col·laboració, per a la licitació i l’execució per part de l’Ajuntament.

En segon lloc, el club valencianista accepta les condicions de gestió per a la zona de l’antic Mestalla, segons les quals s’assenyala que el desenvolupament del PAI de Mestalla se supedita que se sol·licite i s’atorgue la llicència d’edificació d’obres per a la conclusió de la construcció del Nou Estadi i que s’acredite pel promotor l’efectiu inici d’estes obres, és a dir, que si el València CF vol comercialitzar els terrenys de l’antic Mestalla, primer haurà d’acabar les obres del nou estadi.

La vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament i Innovació Urbana, Sandra Gómez, ha destacat que amb este acord, “la ciutat de València fa un pas endavant en l’àmbit de la seguretat i en consolidar els drets urbanístics i les obligacions que tenia el club de futbol, ​​ja que les condicions que havíem imposat des de l’Ajuntament són les que finalment ha acceptat el club, i són moltes més garantistes del que ho era l’ATE (Actuació Territorial Estratègica)”.

Per la seua banda, la regidora d’Espai Públic, Lucía Beamud, ha qualificat les conclusions de la trobada de “molt bona notícia, atés que hem avançat en el tema on tots volem arribar, que és la construcció de l’estadi amb les condicions que tant necessita ciutat com l’afició del València CF”.

L’alcalde ha explicat que, després de remetre un esborrany de conveni per part de l’Ajuntament a l’entitat esportiva el mes de desembre passat, la representació de la directiva del club ha portat este matí a l’Ajuntament una sèrie d’aportacions, apreciacions i apunts a este text, de cara a continuar avançant i, sobretot, assolir un acord definitiu sobre la construcció del Nou Mestalla i la resta de condicions.

Tant l’alcalde com la vicealcaldessa i responsable d’Urbanisme i la regidora d’Espai Públic han refusat comentar el contingut d’esta contraproposta del club, atés que l’han conegut este mateix matí, i ara haurà de ser estudiada en profunditat i analitzada pels tècnics municipals dels serveis d’Urbanisme i de Llicències, així com pels Serveis Jurídics Municipals.

Tant Sandra Gómez com Lucía Beamud han posat especial èmfasi en la importància que el barri de Benicalap dispose com més prompte millor d’una infraestructura esportiva que fa anys que està de retard. “És un deute amb tots els veïns i veïnes de la zona des de fa més d’una dècada”, ha explicat la vicealcadesa i regidora, Sandra Gómez; mentre que la delegada Lucía Beamud ha destacat que es tracta d’“un tema de justícia per al barri, que fa molts anys que necessita estes infraestructures, com estem defensant des de l’Ajuntament des del minut zero”.

Durant la trobada s’han abordat altres assumptes, com el cost del poliesportiu (que ha de ser actualitzat, atés que els càlculs existents daten de l’any 2015), els possibles usos del futur estadi, així com la gestió de les restes arqueològiques trobades a l’àmbit. Ribó ha avançat que s’elaborarà un estudi de mobilitat per concretar aspectes referits a l’aparcament, però ha assegurat que no s’ha abordat el tema de l’aforament del futur estadi, i ha emplaçat l’anàlisi detallada de les aportacions i les propostes que ha presentat este divendres el club.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.