Acord entre l’Ajuntament i el Valencia CF: el club accepta les condicions urbanístiques per al Nou Mestalla

Avanç a les negociacions entre l’Ajuntament de València i el València CF. El club ha acceptat les condicions urbanístiques imposades des del Consistori, que garanteixen la construcció del poliesportiu de Benicalap i que suposen un pas endavant cap a la conclusió definitiva de les obres del Nou Mestalla.

L’alcalde, Joan Ribó, s’ha reunit este matí amb la presidenta del club, Layhonn Chan, en una trobada que també ha comptat amb la participació de la vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament Urbà, Sandra Gómez, el vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, i la regidora d’Espai Públic, Lucía Beamud.

L’alcalde, Joan Ribó, ha destacat «el bon tarannà del València CF» i ha destacat que des de totes les instàncies s’ha dut a terme “un treball molt positiu des de la voluntat que este assumpte concloga aviat i siga amb la construcció d’un estadi que tots desitgem i que porta aturat des del 2009 com un mal monument de la ciutat que volem concloure”.

L’acceptació per part del València CF de les condicions urbanístiques marcades per l’Ajuntament desbloquegen la situació i permeten continuar avançant en la cerca d’una solució ràpida. L’acord permetrà donar compliment als compromisos adquirits pel club respecte a l’habilitació del poliesportiu previst a Benicalap.

En primer lloc, el València CF ha assumit que, per poder fer ús dels drets urbanístics que té a la parcel·la del nou estadi haurà de complir amb el compromís d’acabar el poliesportiu previst per a Benicalap (o ingressar els diners necessaris per a construir-los).

És a dir, que l’atorgament de qualsevol llicència d’edificació d’obres de nova planta sobre les parcel·les d’ús terciari (és a dir, de construcció d’espais de restauració, lleure o àrees comercials) a l’avinguda de les Corts Valencianes quedarà condicionat al fet que València CF ingresse a la Tresoreria Municipal el pressupost de licitació de l’obra de construcció del poliesportiu municipal previst. Esta quantia es fixarà mitjançant conveni de col·laboració, per a la licitació i l’execució per part de l’Ajuntament.

En segon lloc, el club valencianista accepta les condicions de gestió per a la zona de l’antic Mestalla, segons les quals s’assenyala que el desenvolupament del PAI de Mestalla se supedita que se sol·licite i s’atorgue la llicència d’edificació d’obres per a la conclusió de la construcció del Nou Estadi i que s’acredite pel promotor l’efectiu inici d’estes obres, és a dir, que si el València CF vol comercialitzar els terrenys de l’antic Mestalla, primer haurà d’acabar les obres del nou estadi.

La vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament i Innovació Urbana, Sandra Gómez, ha destacat que amb este acord, “la ciutat de València fa un pas endavant en l’àmbit de la seguretat i en consolidar els drets urbanístics i les obligacions que tenia el club de futbol, ​​ja que les condicions que havíem imposat des de l’Ajuntament són les que finalment ha acceptat el club, i són moltes més garantistes del que ho era l’ATE (Actuació Territorial Estratègica)”.

Per la seua banda, la regidora d’Espai Públic, Lucía Beamud, ha qualificat les conclusions de la trobada de “molt bona notícia, atés que hem avançat en el tema on tots volem arribar, que és la construcció de l’estadi amb les condicions que tant necessita ciutat com l’afició del València CF”.

L’alcalde ha explicat que, després de remetre un esborrany de conveni per part de l’Ajuntament a l’entitat esportiva el mes de desembre passat, la representació de la directiva del club ha portat este matí a l’Ajuntament una sèrie d’aportacions, apreciacions i apunts a este text, de cara a continuar avançant i, sobretot, assolir un acord definitiu sobre la construcció del Nou Mestalla i la resta de condicions.

Tant l’alcalde com la vicealcaldessa i responsable d’Urbanisme i la regidora d’Espai Públic han refusat comentar el contingut d’esta contraproposta del club, atés que l’han conegut este mateix matí, i ara haurà de ser estudiada en profunditat i analitzada pels tècnics municipals dels serveis d’Urbanisme i de Llicències, així com pels Serveis Jurídics Municipals.

Tant Sandra Gómez com Lucía Beamud han posat especial èmfasi en la importància que el barri de Benicalap dispose com més prompte millor d’una infraestructura esportiva que fa anys que està de retard. «És un deute amb tots els veïns i veïnes de la zona des de fa més d’una dècada», ha explicat la vicealcadesa i regidora, Sandra Gómez; mentre que la delegada Lucía Beamud ha destacat que es tracta d’“un tema de justícia per al barri, que fa molts anys que necessita estes infraestructures, com estem defensant des de l’Ajuntament des del minut zero”.

Durant la trobada s’han abordat altres assumptes, com el cost del poliesportiu (que ha de ser actualitzat, atés que els càlculs existents daten de l’any 2015), els possibles usos del futur estadi, així com la gestió de les restes arqueològiques trobades a l’àmbit. Ribó ha avançat que s’elaborarà un estudi de mobilitat per concretar aspectes referits a l’aparcament, però ha assegurat que no s’ha abordat el tema de l’aforament del futur estadi, i ha emplaçat l’anàlisi detallada de les aportacions i les propostes que ha presentat este divendres el club.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU