Aglomeracions en les principals ciutats espanyoles en les primeres hores de deport a l’aire lliure

Imagen del Paseo Marítimo de Barcelona repleto de deportistas. 2 de mayo de 2020

Una multitud de deportistes han invadit este matí el Passeig Marítim de Barcelona | Twitter

 

Este dissabte, els ciutadans han pogut eixir a passejar i a fer deport per primera volta des de què es va declarar l’estat d’alarma, una cosa que molts esperaven amb ganes. De 6.00 a 10.00 hores era la primera finestra per a practicar exercici i en ciutats com Barcelona o Madrid s’han produït algunes aglomeracions.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Aglomeracions en diferents punts d’Espanya

En Barcelona, a primera hora del matí d’este dissabte, han sigut molts els que han volgut matinar per a eixir als carrers a fer deport o simplement fer una passeig matutí. 

 

La Diagonal, el Passeig Marítim o la Rambla de Poblenou oferien este matí imàtgens d’un ús intensiu de l’espai públic, cosa que han insistit molt a evitar. Alguns practicaven deport en solitari, amb i sense màscara i guants, i uns altres anaven de dos en dos, fins i tot amb gossos i molts altres amb bicicleta o fins i tot en patins.

 

Les xarxes socials ja estan criticant sense parar a totes aquelles persones que han eixit de manera massiva i sense tindre en compte que alguns dels llocs més transitats podrien estar replets de gent, com és cas del Passeig Marítim de Barcelona o en zones com Madrid Río.

 

 

En Madrid s’ha produït pràcticament el mateix que en la capital catalana, com ja era previsible. En zones com Madrid Río s’han produït aglomeracions de corredors que han volgut aprofitar este primer dia d’eixides per a fer deport. Juntament amb el bon temps que ha presentat la capital espanyola, molts han sigut els motius per a eixir a practicar deport al carrer.

 

Primeres intervencions policials

La Policia ha hagut d’intervindre en Madrid per a demanar als deportistes que guarden la distància social i per a prohibir l’accés a alguns parcs, ja que es troben temporalment tancats.

 

En Bilbao, la Policia Municipal finalment ha donat a conéixer este matí que permet practicar el senderisme en la capital biscaïna, després de la «participació responsable de la ciutadania», han indicat en un missatge en Twitter.

 

En Astúries, segons ‘La Nueva España’, s’han produït ja els primers incompliments del desconfinament. Segons este rotatiu, s’han produït quedades entre grups d’amics i algunes aglomeracions. Els surfistes també han pogut disfrutar de les ones de manera legal en diferents punts del nord, al contrari que en Alacant, a on surfistes i banyistes han sigut sancionats per la Policia Local.

 

La Policia de Sant Vicent del Raspeig (Alacant) advertint que només es pot fer deport de forma individual

En Sant Vicent del Raspeig, la Policia ha hagut d’advertir que només es pot fer deport de forma individual | Policia Local de Sant Vicent del Raspeig

 

De moment no cal lamentar cap incident més en les altres províncies, a pesar de què Protecció Civil ha hagut d’advertir en diferents localitats a alguns deportistes que estaven excedint el temps, recordant que l’hora límit són les 10.00 o que han hagut d’indicar que el deport s’ha de fer de manera individual, com en Sant Vicent del Raspeig, en l’Alacantí (Alacant), a on s’han pogut vore ciclistes de dos en dos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València ja encadena més derrotes fora de casa que el curs passat

La derrota en el Carlos Tartiere deixa al València amb nou caigudes a domicili, més que la passada Lliga. Amb cinc eixides per davant, busca esquivar la seua pitjor marca.

El TSJCV inadmet i arxiva la querella contra la jutgessa de Catarroja i el seu marit

L'alt tribunal valencià ha rebutjat la querella al no apreciar un principi de prova dels delictes denunciats. També qüestiona uns àudios aportats.

El TSJCV arxiva i inadmet la querella contra la jutgessa de Catarroja i el seu marit

La Sala civil i Penal del TSJCV ha inadmés a tràmit i arxivat la querella presentada contra la jutgessa de Catarroja i el seu marit. El tribunal no aprecia indicis de delicte i considera qüestionables els àudios aportats.

Pérez Llorca ha dit que la investigació sobre Bany no afecta a la Cambra de Comerç d’Alacant

Pérez Llorca ha demanat respecte al procés, ha defés la presumpció d'innocència de Carlos Baño i ha remarcat que la causa no es dirigix contra la Cambra.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat a la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, arquitecte xilé amb arrels croates, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb ninot indultat infantil i ha impulsat el primer premi d'Esparter. L'obra 'Arca. El viatge de Pepet' destaca per la coordinació amb Ramón Pla i una aposta per materials més sostenibles

Les Falles esquiven el mal temps i ja lluïxen el seu art efímer i satíric per tota València

Després de dies d'incertesa per la pluja i el vent, les Falles de 2026 han plantat quasi 770 monuments i esperen el veredicte del jurat esta vesprada.

El PPCV demana a Compromís mesures contundents després de la detenció d’un regidor a Altea

Joserra González de Zárate ha exigit a Compromís actuar amb rapidesa i coherència després de la detenció d'un edil a Altea per un presumpte delicte de violència contra la seua parella.

Primera jornada de vaga mèdica en la Comunitat Valenciana: 90% segons CESM i 8,85% segons Sanitat

La primera jornada de la setmana d'aturs contra la reforma de l'estatut marc ha sigut seguida per un 90% segons el sindicat i per un 8,85% segons Sanitat. La protesta coincidix amb les Falles i suma actes simbòlics per a visibilitzar el malestar per la sobrecàrrega i les guàrdies de 24 hores.