Agricultura autoritza les cremes agrícoles individuals

La conselleria d’Agricultura resol autoritzar les cremes agrícoles individuals per a evitar el risc de plagues i d’incendis forestals, d’acord amb el que s’estableix en la Llei estatal de residus i sòls contaminats per a una Economia Circular que reserva aquest permís per raons fitosanitàries o a fi de previndre el foc.

La resolució del departament autonòmic, que presideix Mireia Mollà, ordena la concessió excepcional d’aquesta autorització, que correspondrà a les direccions territorials de la Conselleria, sobre la base dels informes tècnics que reconeixen l’efectivitat de la crema agrícola controlada “in situ” com a mesura de protecció i contenció enfront d’algunes plagues o malalties presents en el camp de la Comunitat Valenciana.

L’autorització individual conviu amb el desenvolupament de mesures alternatives a l’ús del foc com les ajudes de 300.000 euros destinades als municipis per a la promoció de sistemes alternatius a la crema agrícola o l’agroco compostatge de proximitat de restes agrícoles i silvícoles, a través d’un conveni amb la Universitat Miguel Hernández que avança en la formació i informació d’aquesta tècnica pionera.

La consellera Mireia Mollà ha assegurat que tant la resolució com la nota aclaridora sobre la disposició quarta de la llei, que permet mantindre l’ús del foc en municipis amb plans i ordenances locals de cremes, “responen a les possibles qüestions des de la perspectiva de transició ecològica acompanyada que afavorisca l’adaptació a la nova legislació del Govern“.

L’annex de la resolució assenyala els cultius als quals se’ls pot aplicar el permís excepcional, amb el límit màxim d’un any. Els residus agrícoles de fruiters d’os i llavor, caqui, cítrics, hortalisses, olivar, ametler, cereals, xufa i vinya són els susceptibles de veure’s afectats per diversos organismes nocius.

En la sol·licitud d’autorització, la persona titular, propietària o gerent de l’explotació haurà d’emplenar una declaració responsable que especifique el cultiu i l’organisme nociu, o que afirme que l’entorn silvícola es troba en una zona de difícil accés que impedeix la seua retirada i posterior gestió.

Amb tot, la resolució recorda que l’ús del foc en parcel·les situades a menys de 500 metres de terrenys forestals haurà d’adequar-se als condicionants de seguretat establits i a la norma que, amb caràcter general, prohibeix la crema entre l’1 de juny i el 15 d’octubre.

La resolució publicada hui i signada per la consellera Mireia Mollà pot consultar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana en el següent enllaç: consultar ací.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.