Agricultura autoritza les cremes agrícoles individuals

La conselleria d’Agricultura resol autoritzar les cremes agrícoles individuals per a evitar el risc de plagues i d’incendis forestals, d’acord amb el que s’estableix en la Llei estatal de residus i sòls contaminats per a una Economia Circular que reserva aquest permís per raons fitosanitàries o a fi de previndre el foc.

La resolució del departament autonòmic, que presideix Mireia Mollà, ordena la concessió excepcional d’aquesta autorització, que correspondrà a les direccions territorials de la Conselleria, sobre la base dels informes tècnics que reconeixen l’efectivitat de la crema agrícola controlada «in situ» com a mesura de protecció i contenció enfront d’algunes plagues o malalties presents en el camp de la Comunitat Valenciana.

L’autorització individual conviu amb el desenvolupament de mesures alternatives a l’ús del foc com les ajudes de 300.000 euros destinades als municipis per a la promoció de sistemes alternatius a la crema agrícola o l’agroco compostatge de proximitat de restes agrícoles i silvícoles, a través d’un conveni amb la Universitat Miguel Hernández que avança en la formació i informació d’aquesta tècnica pionera.

La consellera Mireia Mollà ha assegurat que tant la resolució com la nota aclaridora sobre la disposició quarta de la llei, que permet mantindre l’ús del foc en municipis amb plans i ordenances locals de cremes, «responen a les possibles qüestions des de la perspectiva de transició ecològica acompanyada que afavorisca l’adaptació a la nova legislació del Govern«.

L’annex de la resolució assenyala els cultius als quals se’ls pot aplicar el permís excepcional, amb el límit màxim d’un any. Els residus agrícoles de fruiters d’os i llavor, caqui, cítrics, hortalisses, olivar, ametler, cereals, xufa i vinya són els susceptibles de veure’s afectats per diversos organismes nocius.

En la sol·licitud d’autorització, la persona titular, propietària o gerent de l’explotació haurà d’emplenar una declaració responsable que especifique el cultiu i l’organisme nociu, o que afirme que l’entorn silvícola es troba en una zona de difícil accés que impedeix la seua retirada i posterior gestió.

Amb tot, la resolució recorda que l’ús del foc en parcel·les situades a menys de 500 metres de terrenys forestals haurà d’adequar-se als condicionants de seguretat establits i a la norma que, amb caràcter general, prohibeix la crema entre l’1 de juny i el 15 d’octubre.

La resolució publicada hui i signada per la consellera Mireia Mollà pot consultar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana en el següent enllaç: consultar ací.

Últimes notícies

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.

Noves ajudes de 2,5 milions per a programes de família i infància el 2026

La Conselleria de Serveis Socials ha convocat 2,5 milions en subvencions per a programes de família, infància i adolescència el 2026, dirigits a ajuntaments i entitats socials. Les ajudes prioritzaran la prevenció de la violència, el bon tracte, l’acolliment familiar i el suport a famílies vulnerables i municipis en risc de despoblament.

La Fe es consolida com a centre capdavanter en tractaments respiratoris mínimament invasius

El Ministeri de Sanitat ha acreditat la Unitat de Neumologia Intervencionista i Endoscòpia d'Adults de La Fe com a CSUR, fet que la convertix en un dels huit centres de referència a Espanya en patologies respiratòries complexes. El reconeixement es basa en l'alta activitat assistencial, la qualitat dels procediments i la seua intensa tasca investigadora i docent.