Agricultura autoritza les cremes agrícoles individuals

La conselleria d’Agricultura resol autoritzar les cremes agrícoles individuals per a evitar el risc de plagues i d’incendis forestals, d’acord amb el que s’estableix en la Llei estatal de residus i sòls contaminats per a una Economia Circular que reserva aquest permís per raons fitosanitàries o a fi de previndre el foc.

La resolució del departament autonòmic, que presideix Mireia Mollà, ordena la concessió excepcional d’aquesta autorització, que correspondrà a les direccions territorials de la Conselleria, sobre la base dels informes tècnics que reconeixen l’efectivitat de la crema agrícola controlada «in situ» com a mesura de protecció i contenció enfront d’algunes plagues o malalties presents en el camp de la Comunitat Valenciana.

L’autorització individual conviu amb el desenvolupament de mesures alternatives a l’ús del foc com les ajudes de 300.000 euros destinades als municipis per a la promoció de sistemes alternatius a la crema agrícola o l’agroco compostatge de proximitat de restes agrícoles i silvícoles, a través d’un conveni amb la Universitat Miguel Hernández que avança en la formació i informació d’aquesta tècnica pionera.

La consellera Mireia Mollà ha assegurat que tant la resolució com la nota aclaridora sobre la disposició quarta de la llei, que permet mantindre l’ús del foc en municipis amb plans i ordenances locals de cremes, «responen a les possibles qüestions des de la perspectiva de transició ecològica acompanyada que afavorisca l’adaptació a la nova legislació del Govern«.

L’annex de la resolució assenyala els cultius als quals se’ls pot aplicar el permís excepcional, amb el límit màxim d’un any. Els residus agrícoles de fruiters d’os i llavor, caqui, cítrics, hortalisses, olivar, ametler, cereals, xufa i vinya són els susceptibles de veure’s afectats per diversos organismes nocius.

En la sol·licitud d’autorització, la persona titular, propietària o gerent de l’explotació haurà d’emplenar una declaració responsable que especifique el cultiu i l’organisme nociu, o que afirme que l’entorn silvícola es troba en una zona de difícil accés que impedeix la seua retirada i posterior gestió.

Amb tot, la resolució recorda que l’ús del foc en parcel·les situades a menys de 500 metres de terrenys forestals haurà d’adequar-se als condicionants de seguretat establits i a la norma que, amb caràcter general, prohibeix la crema entre l’1 de juny i el 15 d’octubre.

La resolució publicada hui i signada per la consellera Mireia Mollà pot consultar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana en el següent enllaç: consultar ací.

Últimes notícies

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.