Agricultura autoritza les cremes agrícoles individuals

La conselleria d’Agricultura resol autoritzar les cremes agrícoles individuals per a evitar el risc de plagues i d’incendis forestals, d’acord amb el que s’estableix en la Llei estatal de residus i sòls contaminats per a una Economia Circular que reserva aquest permís per raons fitosanitàries o a fi de previndre el foc.

La resolució del departament autonòmic, que presideix Mireia Mollà, ordena la concessió excepcional d’aquesta autorització, que correspondrà a les direccions territorials de la Conselleria, sobre la base dels informes tècnics que reconeixen l’efectivitat de la crema agrícola controlada «in situ» com a mesura de protecció i contenció enfront d’algunes plagues o malalties presents en el camp de la Comunitat Valenciana.

L’autorització individual conviu amb el desenvolupament de mesures alternatives a l’ús del foc com les ajudes de 300.000 euros destinades als municipis per a la promoció de sistemes alternatius a la crema agrícola o l’agroco compostatge de proximitat de restes agrícoles i silvícoles, a través d’un conveni amb la Universitat Miguel Hernández que avança en la formació i informació d’aquesta tècnica pionera.

La consellera Mireia Mollà ha assegurat que tant la resolució com la nota aclaridora sobre la disposició quarta de la llei, que permet mantindre l’ús del foc en municipis amb plans i ordenances locals de cremes, «responen a les possibles qüestions des de la perspectiva de transició ecològica acompanyada que afavorisca l’adaptació a la nova legislació del Govern«.

L’annex de la resolució assenyala els cultius als quals se’ls pot aplicar el permís excepcional, amb el límit màxim d’un any. Els residus agrícoles de fruiters d’os i llavor, caqui, cítrics, hortalisses, olivar, ametler, cereals, xufa i vinya són els susceptibles de veure’s afectats per diversos organismes nocius.

En la sol·licitud d’autorització, la persona titular, propietària o gerent de l’explotació haurà d’emplenar una declaració responsable que especifique el cultiu i l’organisme nociu, o que afirme que l’entorn silvícola es troba en una zona de difícil accés que impedeix la seua retirada i posterior gestió.

Amb tot, la resolució recorda que l’ús del foc en parcel·les situades a menys de 500 metres de terrenys forestals haurà d’adequar-se als condicionants de seguretat establits i a la norma que, amb caràcter general, prohibeix la crema entre l’1 de juny i el 15 d’octubre.

La resolució publicada hui i signada per la consellera Mireia Mollà pot consultar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana en el següent enllaç: consultar ací.

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.