L’Ajuntament d’Oliva convoca els premis de poesia Francisco Brines

 

L’alcalde d’Oliva, en la comarca de la Safor (València), David González, i el regidor de Cultura, van anar fins a l’Elca per visitar al poeta i Fill Predilecte de la localitat, Francisco Brines, en la presentació dels premis de poesia que porten el seu nom. Una de les voluntats del poeta ha sigut la creació dels premis literaris en dos modalitats, en castellà i en valencià. Un jurat de reconegut prestigi serà l’encarregat de valorar les obres.

 

Cada un dels premis tindrà una dotació econòmica de 6.000 euros i les obres guardonades es publicaran a l’Editorial Pre-Textos. El termini de lliurament dels treballs finalitzarà el dia 22 de març de 2021 i el lliurament del premi es durà a terme en una gala celebrada a la localitat d’Oliva. Es pot trobar tota la informació dels premis en este enllaç.

 

Respecte a els Premis, Brines assenyala que la intenció és «premiar dos bons llibres de poesia i assegurar la seua difusió, tant en la península com en tota Hispanoamèrica». En este sentit, el poeta expressa que ha tingut «la sort de poder unir, als interessos espanyols, al públic hispanoamericà, el que amplia el nostre camp d’acció i permetrà que el premi arribe a altres latituds i relacione als diferents poetes de la nostra llengua comuna». «L’objectiu», sosté Brines, «és que concursen poetes de qualsevol lloc del món, i que s’acosten creadors que aporten una visió de l’art, la filosofia i la cultura del nostre temps amb una mirada crítica».

 

Brines destaca que este suport a la poesia és una forma de respondre a la importància que per a ell ha tingut este gènere literari en la seua vida. «La poesia ha sigut per a mi molt important, sobretot he vist que m’he retratat i que m’he hagut de mirar des de fora d’ella a mi mateix, i he hagut d’acceptar-me amb gust o de mala gana com sóc. Però cal acceptar-se per a després intentar fer una cosa sòlida».

Últimes notícies

València celebrarà els Premis Rei Jaume I amb un espectacle pirotècnic en la plaça de l’Ajuntament

L'Ajuntament de València organitzarà l'1 de juny un espectacle pirotècnic de cinc minuts en la plaça de l'Ajuntament per a acompanyar la reunió dels jurats dels Premis Rei Jaume I.

Aemet activa l’avís groc en el litoral de València per màximes de 36 graus este divendres

Aemet activa este divendres l'avís groc en el litoral de la província de València per temperatures màximes de fins a 36 graus, amb una probabilitat d'entre el 40 i el 70 per cent.

Presó per a tres hòmens que van intentar assaltar un caixer a Benifairó de la Valldigna

Tres hòmens han ingressat a la presó després de ser sorpresos per la Guàrdia Civil quan manipulaven la part posterior d'un caixer automàtic a Benifairó de la Valldigna. Estan acusats de robatori en grau de temptativa, falsedat documental, furt i pertinença a grup criminal.

El Consell aprovarà el divendres els Pressupostos de 2026 després de tancar un nou acord amb Vox

El Govern valencià aprovarà este divendres el projecte de Pressupostos de la Generalitat per a 2026, els primers de Juanfran Pérez Llorca, gràcies al suport de Vox i a un calendari parlamentari ampliat fins a juliol.

Entra a la presó per estafar 30.000 euros amb una falsa empresa de tendals a Santa Pola

Un home de 45 anys ha ingressat a la presó acusat d'estafar 30.000 euros a sis clients a Santa Pola mitjançant una empresa de muntatge de tendals els treballs dels quals mai arribava a realitzar.

Rafa Mir i Pablo Jara se senten en la banqueta a València per presumpta agressió sexual a dos dones

Rafa Mir i Pablo Jara compareixen en l'Audiència Provincial de València acusats d'agredir sexualment i lesionar a dos dones a Bétera en 2024, amb la Fiscalia demanant fins a 10,5 anys de presó.

Detingut a Vinaròs per robar patinets elèctrics i revendre’ls de segona mà

La Guàrdia Civil ha detingut a Vinaròs a un home de 44 anys pel presumpte robatori de diversos patinets elèctrics i ha investigat a una dona per receptació després de localitzar un dels vehicles i retornar-lo al seu amo.

La vaga docent encadena 14 dies a l’espera d’una octava negociació decisiva

La vaga indefinida del professorat públic no universitari en la Comunitat Valenciana complix 14 dies mentres la Conselleria d'Educació intenta tancar un acord en l'octava taula de negociació.