L’Ajuntament d’Oliva convoca els premis de poesia Francisco Brines

 

L’alcalde d’Oliva, en la comarca de la Safor (València), David González, i el regidor de Cultura, van anar fins a l’Elca per visitar al poeta i Fill Predilecte de la localitat, Francisco Brines, en la presentació dels premis de poesia que porten el seu nom. Una de les voluntats del poeta ha sigut la creació dels premis literaris en dos modalitats, en castellà i en valencià. Un jurat de reconegut prestigi serà l’encarregat de valorar les obres.

 

Cada un dels premis tindrà una dotació econòmica de 6.000 euros i les obres guardonades es publicaran a l’Editorial Pre-Textos. El termini de lliurament dels treballs finalitzarà el dia 22 de març de 2021 i el lliurament del premi es durà a terme en una gala celebrada a la localitat d’Oliva. Es pot trobar tota la informació dels premis en este enllaç.

 

Respecte a els Premis, Brines assenyala que la intenció és «premiar dos bons llibres de poesia i assegurar la seua difusió, tant en la península com en tota Hispanoamèrica». En este sentit, el poeta expressa que ha tingut «la sort de poder unir, als interessos espanyols, al públic hispanoamericà, el que amplia el nostre camp d’acció i permetrà que el premi arribe a altres latituds i relacione als diferents poetes de la nostra llengua comuna». «L’objectiu», sosté Brines, «és que concursen poetes de qualsevol lloc del món, i que s’acosten creadors que aporten una visió de l’art, la filosofia i la cultura del nostre temps amb una mirada crítica».

 

Brines destaca que este suport a la poesia és una forma de respondre a la importància que per a ell ha tingut este gènere literari en la seua vida. «La poesia ha sigut per a mi molt important, sobretot he vist que m’he retratat i que m’he hagut de mirar des de fora d’ella a mi mateix, i he hagut d’acceptar-me amb gust o de mala gana com sóc. Però cal acceptar-se per a després intentar fer una cosa sòlida».

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.