L’Ajuntament d’Oliva convoca els premis de poesia Francisco Brines

 

L’alcalde d’Oliva, en la comarca de la Safor (València), David González, i el regidor de Cultura, van anar fins a l’Elca per visitar al poeta i Fill Predilecte de la localitat, Francisco Brines, en la presentació dels premis de poesia que porten el seu nom. Una de les voluntats del poeta ha sigut la creació dels premis literaris en dos modalitats, en castellà i en valencià. Un jurat de reconegut prestigi serà l’encarregat de valorar les obres.

 

Cada un dels premis tindrà una dotació econòmica de 6.000 euros i les obres guardonades es publicaran a l’Editorial Pre-Textos. El termini de lliurament dels treballs finalitzarà el dia 22 de març de 2021 i el lliurament del premi es durà a terme en una gala celebrada a la localitat d’Oliva. Es pot trobar tota la informació dels premis en este enllaç.

 

Respecte a els Premis, Brines assenyala que la intenció és «premiar dos bons llibres de poesia i assegurar la seua difusió, tant en la península com en tota Hispanoamèrica». En este sentit, el poeta expressa que ha tingut «la sort de poder unir, als interessos espanyols, al públic hispanoamericà, el que amplia el nostre camp d’acció i permetrà que el premi arribe a altres latituds i relacione als diferents poetes de la nostra llengua comuna». «L’objectiu», sosté Brines, «és que concursen poetes de qualsevol lloc del món, i que s’acosten creadors que aporten una visió de l’art, la filosofia i la cultura del nostre temps amb una mirada crítica».

 

Brines destaca que este suport a la poesia és una forma de respondre a la importància que per a ell ha tingut este gènere literari en la seua vida. «La poesia ha sigut per a mi molt important, sobretot he vist que m’he retratat i que m’he hagut de mirar des de fora d’ella a mi mateix, i he hagut d’acceptar-me amb gust o de mala gana com sóc. Però cal acceptar-se per a després intentar fer una cosa sòlida».

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.