L’Ajuntament d’Oliva convoca els premis de poesia Francisco Brines

 

L’alcalde d’Oliva, en la comarca de la Safor (València), David González, i el regidor de Cultura, van anar fins a l’Elca per visitar al poeta i Fill Predilecte de la localitat, Francisco Brines, en la presentació dels premis de poesia que porten el seu nom. Una de les voluntats del poeta ha sigut la creació dels premis literaris en dos modalitats, en castellà i en valencià. Un jurat de reconegut prestigi serà l’encarregat de valorar les obres.

 

Cada un dels premis tindrà una dotació econòmica de 6.000 euros i les obres guardonades es publicaran a l’Editorial Pre-Textos. El termini de lliurament dels treballs finalitzarà el dia 22 de març de 2021 i el lliurament del premi es durà a terme en una gala celebrada a la localitat d’Oliva. Es pot trobar tota la informació dels premis en este enllaç.

 

Respecte a els Premis, Brines assenyala que la intenció és «premiar dos bons llibres de poesia i assegurar la seua difusió, tant en la península com en tota Hispanoamèrica». En este sentit, el poeta expressa que ha tingut «la sort de poder unir, als interessos espanyols, al públic hispanoamericà, el que amplia el nostre camp d’acció i permetrà que el premi arribe a altres latituds i relacione als diferents poetes de la nostra llengua comuna». «L’objectiu», sosté Brines, «és que concursen poetes de qualsevol lloc del món, i que s’acosten creadors que aporten una visió de l’art, la filosofia i la cultura del nostre temps amb una mirada crítica».

 

Brines destaca que este suport a la poesia és una forma de respondre a la importància que per a ell ha tingut este gènere literari en la seua vida. «La poesia ha sigut per a mi molt important, sobretot he vist que m’he retratat i que m’he hagut de mirar des de fora d’ella a mi mateix, i he hagut d’acceptar-me amb gust o de mala gana com sóc. Però cal acceptar-se per a després intentar fer una cosa sòlida».

Últimes notícies

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.

Tallada l’A-3 cap a València per l’incendi d’un vehicle a Requena

L’A-3 roman tallada en sentit València a l’altura de Requena des de les 05.41 hores per l’incendi d’un vehicle, amb desviament per la N-III.

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.