L’Ajuntament d’Oliva convoca els premis de poesia Francisco Brines

 

L’alcalde d’Oliva, en la comarca de la Safor (València), David González, i el regidor de Cultura, van anar fins a l’Elca per visitar al poeta i Fill Predilecte de la localitat, Francisco Brines, en la presentació dels premis de poesia que porten el seu nom. Una de les voluntats del poeta ha sigut la creació dels premis literaris en dos modalitats, en castellà i en valencià. Un jurat de reconegut prestigi serà l’encarregat de valorar les obres.

 

Cada un dels premis tindrà una dotació econòmica de 6.000 euros i les obres guardonades es publicaran a l’Editorial Pre-Textos. El termini de lliurament dels treballs finalitzarà el dia 22 de març de 2021 i el lliurament del premi es durà a terme en una gala celebrada a la localitat d’Oliva. Es pot trobar tota la informació dels premis en este enllaç.

 

Respecte a els Premis, Brines assenyala que la intenció és «premiar dos bons llibres de poesia i assegurar la seua difusió, tant en la península com en tota Hispanoamèrica». En este sentit, el poeta expressa que ha tingut «la sort de poder unir, als interessos espanyols, al públic hispanoamericà, el que amplia el nostre camp d’acció i permetrà que el premi arribe a altres latituds i relacione als diferents poetes de la nostra llengua comuna». «L’objectiu», sosté Brines, «és que concursen poetes de qualsevol lloc del món, i que s’acosten creadors que aporten una visió de l’art, la filosofia i la cultura del nostre temps amb una mirada crítica».

 

Brines destaca que este suport a la poesia és una forma de respondre a la importància que per a ell ha tingut este gènere literari en la seua vida. «La poesia ha sigut per a mi molt important, sobretot he vist que m’he retratat i que m’he hagut de mirar des de fora d’ella a mi mateix, i he hagut d’acceptar-me amb gust o de mala gana com sóc. Però cal acceptar-se per a després intentar fer una cosa sòlida».

Últimes notícies

València tanca parcs i jardins per l’avís taronja per pluges i tempestes

L’Ajuntament de València ha activat el Cecopal, tanca parcs i jardins des de les 12 hores i reforça la vigilància al litoral per l’avís taronja per pluges i tempestes.

Olocau, Marines i Gàtova exigixen un tallafoc continu a la CV-25 per a protegir la Calderona

Els ajuntaments d’Olocau, Marines i Gàtova han registrat una petició conjunta a la Generalitat perquè execute íntegrament l’àrea tallafoc d’Orden 1 prevista al voltant de la carretera CV-25, clau per a la defensa de la Serra Calderona.

Detinguda a Alacant una cuidadora per sostraure 40.800 euros a un matrimoni octogenari

Una cuidadora de 26 anys ha sigut detinguda a Alacant per efectuar, presumptament, 110 extraccions amb la targeta d’un matrimoni octogenari, per un total de 40.800 euros. La Policia Nacional l’ha interceptada quan eixia de casa de les víctimes amb diners en efectiu acabats de traure.

Les infermeres valencianes reclamen reforços urgents davant la crisi assistencial a Ceuta

El CECOVA demana reforços immediats d'infermeria i un contingent estatal per a donar resposta a l'emergència sanitària de Ceuta i evitar la sobrecàrrega de les plantilles.

Estrella Morente tanca la programació de Sagunt a Escena al Teatre Romà

La cantaora Estrella Morente clourà este dissabte la programació escènica del Teatre Romà de Sagunt, mentres l’Off Romà oferix dos muntatges de circ a la ciutat.

Requena reunirà per primera vegada Plácido Domingo, Ainhoa Arteta i Antonio Gandía en una gala lírica

Plácido Domingo, Ainhoa Arteta i Antonio Gandía actuaran junts per primera vegada este diumenge a Requena, en una gala de zarzuela del Festival Internacional de Música la Vendimia y el Vino. El concert se celebrarà al Teatre Principal a les 22.00 hores, dins de la Fira i Festa de la Verema.

Cauen tres butroners que havien furtat 120.000 euros en bancs de Montserrat i Benetússer

La Guàrdia Civil ha detingut tres butroners quan preparaven un nou assalt a Benifaió, després d’haver furtat més de 120.000 euros en sucursals de Montserrat i Benetússer. Dos dels arrestats han ingressat ja a la presó per ordre judicial.

Nit històrica a València amb una mínima sufocant de 30,9 graus

València ha viscut la nit més càlida des que hi ha registres, amb una mínima de 30,9 graus, i altres punts de la Comunitat Valenciana també han marcat valors excepcionals. Aemet ha indicat que les dades són provisionals i que la mínima podria baixar si es registren tempestes de vesprada.