L’Ajuntament de València no descarta tancar els cementeris si creix el número de casos

 

El Cementeri General de València, el tercer més gran d’Espanya, amb una superfície de 400.000 metres quadrats, ha pres mesures excepcionals per a evitar aglomeracions durant el pròxim cap de setmana i l’Ajuntament no descarta el tancament si es dispara el número de contagis.

 

Seguint les recomanacions de la Conselleria de Sanitat s’ha limitat l’aforament de visitants, s’ha dividit el camp sant en diferents zones, totes amb entrades i eixides diferents, s’està controlant l’accés amb infrarojos i hi ha personal a les portes d’accés per a informar els visitants per a on poden accedir.

 

El regidor de Cementeris de l’Ajuntament de València, Alejandro Ramón, recomana que les visites durant els pròxims dies es facen de manera escalonada i, en declaracions a EFE, no descarta el tancament dels cementeris si la situació sanitària es complica en els pròxims dies pel número de contagis: «Ho venim advertint des de fa setmanes, si s’extralimita la cosa pel número de contactes, hauríem de tancar el dissabte o el diumenge».

 

L’afluència de públic al cementeri era elevada este matí de dimecres en València i molts valencians han explicat a EFE que han avançat la visita per a evitar aglomeracions, però confessen que no han volgut faltar a la tradició de portar flors als seus difunts.

Últimes notícies

El Suprem qüestiona a Europa la regularització massiva d’immigrants a Espanya

El Tribunal Suprem ha obert la porta a consultar el Tribunal de Justícia de la Unió Europea sobre si la regularització extraordinària d’estrangers a Espanya xoca amb el dret comunitari i el Pacte de Migració i Asil.

Detinguts dos hòmens pel furt d’una excavadora de 36.000 euros a Alcalà de Xivert

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens de 45 i 49 anys pel furt d’una excavadora valorada en 36.000 euros a Alcalà de Xivert, localitzada en un taller del mateix municipi i retornada al seu propietari.

Més de 250 guàrdies civils en pràctiques reforcen les unitats de la Comandància de València

Un total de 3.123 guàrdies civils alumnes en pràctiques s'han incorporat a unitats de seguretat ciutadana de tot l'Estat, 253 d'ells destinats a la Comandància de València per a completar la seua formació.

Immobilitzen 11.500 quilos de mel per irregularitats en la traçabilitat en el Comtat

La Guàrdia Civil ha immobilitzat 11.500 quilos de mel d una empresa del Comtat per presumptes irregularitats en la traçabilitat i per vendre com ecològica mel convencional.

Xiquets malalts de Gaza reben tractament en hospitals espanyols com La Fe de València

Un grup de 20 xiquets gazatins malalts i les seues famílies han arribat a la base de Torrejón per a rebre atenció sanitària en hospitals espanyols, entre ells l’Hospital La Fe de València, dins d’un programa especial d’acollida humanitària.

Una dona detinguda per calar foc a la vivenda de la seua exparella a la Vall d’Uixó

La Guàrdia Civil ha detingut una dona acusada de provocar un incendi en la vivenda de la seua exparella a la Vall d'Uixó, on han resultat calcinades diverses estances i ha mort un gos. No hi havia persones a l'interior en el moment dels fets i la investigació continua oberta.

Més de 10.000 arxius d’abusos a menors destapen dos detencions a la Vall d’Uixó i Llíria

La Guàrdia Civil ha detingut dos persones a la Vall d’Uixó i Llíria després d’intervindre més de 10.000 arxius d’abús sexual infantil, alguns amb extrema violència contra menors i bebés.

La compra de vivendes cau un 15,5 % a l’abril a la Comunitat i el preu es dispara un 16,2 %

La compravenda de vivenda ha baixat un 15,5 % a l’abril a la Comunitat Valenciana, mentres que el preu per metre quadrat ha pujat un 16,2 % i els préstecs hipotecaris han caigut un 14,3 %, segons el Consell General del Notariat.