9.9 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

L’Ajuntament de Xàtiva obri el dimarts el termini per a demanar ajudes per als sectors afectats

 

Este dilluns han eixit publicades al Butlletí Oficial de la Província les bases de les ajudes d’emergència de l’Ajuntament de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València), als sectors afectats pel tancament perimetral; hostaleria, oci i centres deportius. Estes ajudes es podran sol·licitar a partir de demà, dimarts 9 de febrer i fins al pròxim dilluns 8 de març. El tràmit es fa a través de la seu digital de l’Ajuntament i les bases es poden consultar en esta web.

 

El tràmit és telemàtic. No obstant això, i de conformitat amb l’art. 12 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, funcionaris de l’Ajuntament estaran a la disposició dels sol·licitants que acrediten no tenir mitjans electrònics habilitats per a, prèvia autorització, dur a terme la signatura electrònica de les sol·licituds.

 

Este paquet municipal d’ajudes d’emergència, per valor de 400.000 euros emmarcats en el Pla Reactivem Xàtiva, anirà destinat a aquells negocis que a conseqüència del tancament perimetral de Xàtiva del 7 a 20 de gener van haver de tancar els seus locals durant 15 dies.

 

En concret es destinaran 1.000 euros a cada un dels negocis que hagen hagut de tancar a conseqüència del decret del Consell de 5 de gener referent al tancament perimetral de Xàtiva, a demés del total del cost del lloguer del mes de gener de 2021 fins a un màxim de 1.000 euros, el que suposa un màxim d’ajuda de fins a 2.000 euros per negoci.

 

Suspensió taxa ocupació via pública

L’alcalde Roger Cerdà també ha anunciat en roda de premsa que se suspendrà el pagament de la taxa d’ocupació de la via pública de taules i cadires per als negocis de restauració per al present any 2021. En este sentit cal recordar que el passat any 2020 ja es va exonerar als bars i restaurants del pagament d’esta taxa, i que ja s’havia aprovat una bonificació del 50% per a este exercici.

Últimes notícies

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.