Albalat dels Sorells s’adherix a LOCAL4GREEN per a impulsar fiscalment les energies renovables

 

El projecte LOCAL4GREEN ha de proporcionar a les autoritats locals models de política fiscal per incloure’ls en les seues pròpies estratègies i plans, com és el cas d’Albalat dels Sorells, en la comarca de l’Horta Nord (València), a través del projecte VIU-HO.

 

LOCAL4GREEN està impulsat per la Federació Valenciana de Municipis Províncies i altres entitats d’àmbit local i regional de l’àrea mediterrània europea, amb l’objectiu d’implementar polítiques fiscals locals que promouen l’ús de fonts d’energia renovables.  

 

La majoria de les polítiques comporten una reducció de tributs com l’impost sobre la propietat, la taxa per a la construcció de nous edificis o la rehabilitació, les taxes per ús o ocupació de terrenys públics, l’IAE (impost sobre activitats econòmiques), els ingressos per lloguer d’edificis municipals i les despeses de recollida i eliminació de residus.

 

Algunes d’estes polítiques s’han inclòs als plans d’acció sobre l’energia sostenible i el clima (SECAP) dels municipis signants del Pacte d’Alcaldes per al Clima i l’Energia, per contribuir a l’objectiu de la UE 2030 de reducció del 40% de gasos d’efecte hivernacle, en el marc global de polítiques que s’impulsen a través dels ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible) de les NNUU.

 

Propostes concretes a implantar en el municipi

El compromís que s’ha marcat el municipi implementa accions incloses en el programa ‘Manual Internacional sobre Polítiques Fiscals Locals Verdes’ del projecte LOCAL4GREEN. Entre elles hi ha:

  • Formació sobre les polítiques fiscals (assistència a reunions, seminaris i altres sessions formatives).
  • Proporcionar informació i col·laborar amb els experts del projecte.
  • Adoptar i implementar les polítiques fiscals locals descrites en el manual.

 

En paraules de l’alcalde d’Albalat dels Sorells, Nicolau Claramunt: «l’aposta clara i rotunda pel nou model energètic d’Albalat dels Sorells, a través del projecte local ‘Albalat 0,0’ i en conjunt amb Foios i Meliana, amb el programa VIU-HO, ha d’harmonitzar-se amb una política fiscal que incentive i promocione les noves instal·lacions i inversions».

Últimes notícies

Milers de transportistes omplin València en honor a Sant Cristòfol

Uns mil transportistes amb tres-centes capçaleres tractors han recorregut València en la tradicional cabalgata de Sant Cristòfol, amb presència d’autoritats i de la Fallera Major.

Iniciativa-Compromís planta cara a qui criminalitza les baixes mèdiques i reivindica treball digne

Iniciativa-Compromís ha reivindicat el treball digne, la sanitat pública i els drets laborals davant de les paraules d’Alberto Núñez Feijóo sobre les baixes mèdiques, que qualifica de molt perilloses, i ha definit la seua estratègia política fins a les eleccions de 2027.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu sumar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes gràcies a nous plans urbanístics i a la reactivació de diversos PAI, que també impulsaran quasi 13.000 vivendes, 3.000 d’elles de protecció pública.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu incorporar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes amb nous plans urbanístics com el Delta Verd, el Parc Central o el PAI del Grau, alhora que impulsa quasi 13.000 vivendes, 3.000 de protecció pública.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ sacsegen la mirada a la Llotja del Peix d’Alacant

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins al mes de novembre les exposicions ‘La ciudad de las torres’, de Miquel Navarro, i ‘Museo Imaginario’, d’Andrés Rábago ‘El Roto’, que conviden a una experiència profunda i reflexiva.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ convertixen la Llotja del Peix d’Alacant en un espai de reflexió

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins novembre dues exposicions de Miquel Navarro i Andrés Rábago ‘El Roto’ que conviden a una experiència artística profunda i reflexiva.

Pacients d’Elx podran fer la hemodiàlisi des de casa amb suport de l’hospital

L’Hospital General Universitari d’Elx ha posat en marxa un programa de hemodiàlisi domiciliària per a pacients amb malaltia renal crònica, amb formació prèvia i seguiment del servici de Nefrologia.

Campanya d’inspeccions de ulleres per a vore l’eclipsi en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha iniciat una campanya d’inspeccions d’ulleres d’observació solar, físiques i en línia, davant l’eclipsi total del 12 d’agost, que tindrà millors vistes al nord de la Comunitat Valenciana.