Albalat dels Sorells s’adherix a LOCAL4GREEN per a impulsar fiscalment les energies renovables

 

El projecte LOCAL4GREEN ha de proporcionar a les autoritats locals models de política fiscal per incloure’ls en les seues pròpies estratègies i plans, com és el cas d’Albalat dels Sorells, en la comarca de l’Horta Nord (València), a través del projecte VIU-HO.

 

LOCAL4GREEN està impulsat per la Federació Valenciana de Municipis Províncies i altres entitats d’àmbit local i regional de l’àrea mediterrània europea, amb l’objectiu d’implementar polítiques fiscals locals que promouen l’ús de fonts d’energia renovables.  

 

La majoria de les polítiques comporten una reducció de tributs com l’impost sobre la propietat, la taxa per a la construcció de nous edificis o la rehabilitació, les taxes per ús o ocupació de terrenys públics, l’IAE (impost sobre activitats econòmiques), els ingressos per lloguer d’edificis municipals i les despeses de recollida i eliminació de residus.

 

Algunes d’estes polítiques s’han inclòs als plans d’acció sobre l’energia sostenible i el clima (SECAP) dels municipis signants del Pacte d’Alcaldes per al Clima i l’Energia, per contribuir a l’objectiu de la UE 2030 de reducció del 40% de gasos d’efecte hivernacle, en el marc global de polítiques que s’impulsen a través dels ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible) de les NNUU.

 

Propostes concretes a implantar en el municipi

El compromís que s’ha marcat el municipi implementa accions incloses en el programa ‘Manual Internacional sobre Polítiques Fiscals Locals Verdes’ del projecte LOCAL4GREEN. Entre elles hi ha:

  • Formació sobre les polítiques fiscals (assistència a reunions, seminaris i altres sessions formatives).
  • Proporcionar informació i col·laborar amb els experts del projecte.
  • Adoptar i implementar les polítiques fiscals locals descrites en el manual.

 

En paraules de l’alcalde d’Albalat dels Sorells, Nicolau Claramunt: «l’aposta clara i rotunda pel nou model energètic d’Albalat dels Sorells, a través del projecte local ‘Albalat 0,0’ i en conjunt amb Foios i Meliana, amb el programa VIU-HO, ha d’harmonitzar-se amb una política fiscal que incentive i promocione les noves instal·lacions i inversions».

Últimes notícies

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.

El Villarreal aposta per la continuïtat en els banquets tècnics del futbol base

El Villarreal ha decidit mantindre una temporada més els mateixos entrenadors en el seu futbol base, amb David Albelda al Villarreal B, David Cifuentes al Villarreal C i Pepe Reina al Juvenil de Divisió d'Honor.