Albalat dels Sorells s’adherix a LOCAL4GREEN per a impulsar fiscalment les energies renovables

 

El projecte LOCAL4GREEN ha de proporcionar a les autoritats locals models de política fiscal per incloure’ls en les seues pròpies estratègies i plans, com és el cas d’Albalat dels Sorells, en la comarca de l’Horta Nord (València), a través del projecte VIU-HO.

 

LOCAL4GREEN està impulsat per la Federació Valenciana de Municipis Províncies i altres entitats d’àmbit local i regional de l’àrea mediterrània europea, amb l’objectiu d’implementar polítiques fiscals locals que promouen l’ús de fonts d’energia renovables.  

 

La majoria de les polítiques comporten una reducció de tributs com l’impost sobre la propietat, la taxa per a la construcció de nous edificis o la rehabilitació, les taxes per ús o ocupació de terrenys públics, l’IAE (impost sobre activitats econòmiques), els ingressos per lloguer d’edificis municipals i les despeses de recollida i eliminació de residus.

 

Algunes d’estes polítiques s’han inclòs als plans d’acció sobre l’energia sostenible i el clima (SECAP) dels municipis signants del Pacte d’Alcaldes per al Clima i l’Energia, per contribuir a l’objectiu de la UE 2030 de reducció del 40% de gasos d’efecte hivernacle, en el marc global de polítiques que s’impulsen a través dels ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible) de les NNUU.

 

Propostes concretes a implantar en el municipi

El compromís que s’ha marcat el municipi implementa accions incloses en el programa ‘Manual Internacional sobre Polítiques Fiscals Locals Verdes’ del projecte LOCAL4GREEN. Entre elles hi ha:

  • Formació sobre les polítiques fiscals (assistència a reunions, seminaris i altres sessions formatives).
  • Proporcionar informació i col·laborar amb els experts del projecte.
  • Adoptar i implementar les polítiques fiscals locals descrites en el manual.

 

En paraules de l’alcalde d’Albalat dels Sorells, Nicolau Claramunt: «l’aposta clara i rotunda pel nou model energètic d’Albalat dels Sorells, a través del projecte local ‘Albalat 0,0’ i en conjunt amb Foios i Meliana, amb el programa VIU-HO, ha d’harmonitzar-se amb una política fiscal que incentive i promocione les noves instal·lacions i inversions».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut de l’Arxiu de la Seda de València

La Policia de la Generalitat ha localitzat en internet un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut de l'Arxiu del Col·legi de l'Art Major de la Seda de València a inicis del segle XX i lloc a la venda per 71.900 euros.

Marcelino apel·la a la millor versió del Vila-real per a afermar la tercera plaça a Girona

Marcelino García Toral insistix que el Vila-real ha d'oferir la seua millor versió en el camp del Girona per a fer un pas clau en la lluita per la tercera plaça i la classificació a la Champions.

El Consell eleva un 22% les ajudes a la innovació fins a 59 milions d’euros

El Consell incrementa un 22% el pressupost d'ajudes del Ivace+i Innovació fins a 59 milions, amb menys tràmits i major impacte exigit en les empreses.

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut a València fa més de cent anys

La Policia de la Generalitat ha localitzat en una web de compravenda un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut del Col·legi de l'Art Major de la Seda a inicis del segle XX i lloc en venda per 71.900 euros.

Un any i mig després de la dana encara queden 471 ascensors sense reparar a València

La dana d'octubre de 2024 va deixar inutilitzats 7.530 ascensors en vivendes de València i, any i mig després, encara queden 471 per reparar o substituir, molts bloquejats pel cost i la complexitat de les obres.

Domingo estable i solejat en la Comunitat Valenciana amb lleuger ascens de les temperatures

La Comunitat Valenciana viu un diumenge estable, amb intervals de núvols alts, temperatures a l'alça i vent fluix variable, que guanyarà component este i sud a la vesprada. El dilluns es mantindrà l'ambient tranquil, amb lleuger descens de les màximes a València i Castelló i canvis en el vent i l'estat de la mar.

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.

El SanSan 2026 tanca edició després de cancel·lar la seua primera jornada pel vent

El SanSan Festival 2026 conclou esta nit a Benicàssim després de reprogramar part dels concerts anul·lats el dijous per les fortes ratxes de vent i mantindre sense canvis el cartell del dissabte.