Albalat dels Sorells s’adherix a LOCAL4GREEN per a impulsar fiscalment les energies renovables

 

El projecte LOCAL4GREEN ha de proporcionar a les autoritats locals models de política fiscal per incloure’ls en les seues pròpies estratègies i plans, com és el cas d’Albalat dels Sorells, en la comarca de l’Horta Nord (València), a través del projecte VIU-HO.

 

LOCAL4GREEN està impulsat per la Federació Valenciana de Municipis Províncies i altres entitats d’àmbit local i regional de l’àrea mediterrània europea, amb l’objectiu d’implementar polítiques fiscals locals que promouen l’ús de fonts d’energia renovables.  

 

La majoria de les polítiques comporten una reducció de tributs com l’impost sobre la propietat, la taxa per a la construcció de nous edificis o la rehabilitació, les taxes per ús o ocupació de terrenys públics, l’IAE (impost sobre activitats econòmiques), els ingressos per lloguer d’edificis municipals i les despeses de recollida i eliminació de residus.

 

Algunes d’estes polítiques s’han inclòs als plans d’acció sobre l’energia sostenible i el clima (SECAP) dels municipis signants del Pacte d’Alcaldes per al Clima i l’Energia, per contribuir a l’objectiu de la UE 2030 de reducció del 40% de gasos d’efecte hivernacle, en el marc global de polítiques que s’impulsen a través dels ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible) de les NNUU.

 

Propostes concretes a implantar en el municipi

El compromís que s’ha marcat el municipi implementa accions incloses en el programa ‘Manual Internacional sobre Polítiques Fiscals Locals Verdes’ del projecte LOCAL4GREEN. Entre elles hi ha:

  • Formació sobre les polítiques fiscals (assistència a reunions, seminaris i altres sessions formatives).
  • Proporcionar informació i col·laborar amb els experts del projecte.
  • Adoptar i implementar les polítiques fiscals locals descrites en el manual.

 

En paraules de l’alcalde d’Albalat dels Sorells, Nicolau Claramunt: «l’aposta clara i rotunda pel nou model energètic d’Albalat dels Sorells, a través del projecte local ‘Albalat 0,0’ i en conjunt amb Foios i Meliana, amb el programa VIU-HO, ha d’harmonitzar-se amb una política fiscal que incentive i promocione les noves instal·lacions i inversions».

Últimes notícies

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.

Arcadi España acusa a Pérez Llorca de desentendre’s de la vaga educativa indefinida

Arcadi España retrau a Juanfran Pérez Llorca que no lidere la negociació de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana i li insta a asseure's amb els sindicats.

Els Pressupostos de la Generalitat de 2026 aconseguixen 33.305 milions amb un augment del 3,1%

Els comptes de la Generalitat per a 2026 sumen 33.305 milions, un 3,1% més, prioritzen sanitat, educació i gasto social, i incrementen l'amortització de deute.