Albalat dels Sorells s’adherix a LOCAL4GREEN per a impulsar fiscalment les energies renovables

 

El projecte LOCAL4GREEN ha de proporcionar a les autoritats locals models de política fiscal per incloure’ls en les seues pròpies estratègies i plans, com és el cas d’Albalat dels Sorells, en la comarca de l’Horta Nord (València), a través del projecte VIU-HO.

 

LOCAL4GREEN està impulsat per la Federació Valenciana de Municipis Províncies i altres entitats d’àmbit local i regional de l’àrea mediterrània europea, amb l’objectiu d’implementar polítiques fiscals locals que promouen l’ús de fonts d’energia renovables.  

 

La majoria de les polítiques comporten una reducció de tributs com l’impost sobre la propietat, la taxa per a la construcció de nous edificis o la rehabilitació, les taxes per ús o ocupació de terrenys públics, l’IAE (impost sobre activitats econòmiques), els ingressos per lloguer d’edificis municipals i les despeses de recollida i eliminació de residus.

 

Algunes d’estes polítiques s’han inclòs als plans d’acció sobre l’energia sostenible i el clima (SECAP) dels municipis signants del Pacte d’Alcaldes per al Clima i l’Energia, per contribuir a l’objectiu de la UE 2030 de reducció del 40% de gasos d’efecte hivernacle, en el marc global de polítiques que s’impulsen a través dels ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible) de les NNUU.

 

Propostes concretes a implantar en el municipi

El compromís que s’ha marcat el municipi implementa accions incloses en el programa ‘Manual Internacional sobre Polítiques Fiscals Locals Verdes’ del projecte LOCAL4GREEN. Entre elles hi ha:

  • Formació sobre les polítiques fiscals (assistència a reunions, seminaris i altres sessions formatives).
  • Proporcionar informació i col·laborar amb els experts del projecte.
  • Adoptar i implementar les polítiques fiscals locals descrites en el manual.

 

En paraules de l’alcalde d’Albalat dels Sorells, Nicolau Claramunt: «l’aposta clara i rotunda pel nou model energètic d’Albalat dels Sorells, a través del projecte local ‘Albalat 0,0’ i en conjunt amb Foios i Meliana, amb el programa VIU-HO, ha d’harmonitzar-se amb una política fiscal que incentive i promocione les noves instal·lacions i inversions».

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.