Alerta per l’arribada de les perilloses rates negres a Espanya

 

Les autoritats sanitàries advertixen de l’arribada d’una altra espècie invasora nociva que es pot estendre a la velocitat d’una plaga. Es tracta de la rata negra, fins ara inèdita en Espanya. S’han observat últimament moviments de l’espècie en ciutats portuàries com Barcelona, Palma, a diferents barris del centre i la perifèria de Madrid i, també, en les illes Canàries.

 

L’avanç de la rata negra (Rattus rattus) pel nostre país pot ocasionar un desastre natural sever perquè este animal està considerat una de les 100 espècies exòtiques invasores més perjudicials del planeta, segons la Unió Internacional per a la Conservació de la Naturalesa (UICN).

 

Una perillosa plaga a causa de la seua capacitat d’adaptació i reproducció

Este desagradable animal prové d’Àsia i pesa uns 250 grams, té una gran capacitat de reproducció i és extremadament àgil. Les femelles procreen ininterrompudament 9 mesos a l’any si troben ambients urbans amb molt de menjar. Parixen cinc o sis voltes a l’any i, en cada ventrada, tenen entre 5 i 18 cries.

 

Els exemplars adults poden arribar a mesurar més de 50 cm de llarg; de fet, només la cua mesura entre 17 i 24 cm. Els agrada viure a cobert i, a diferència de la rata grisa, és especialista en enfilar-se. Fa els nius en les teulades i els arbres. També solen aparéixer en els àtics. Són omnívores, mengen de tot. I, en les ciutats, s’alimenten del rebuig comestible que troben, mentres que al camp mengen vegetals, insectes, ous d’ocells i fruits silvestres.

 

Els experts recomanen segellar bé les fissures dels edificis per a evitar que entren i que els residus no siguen accessibles per als animals.

 

Són portadores de malalties que poden contagiar-nos

Les rates negres poden transmetre malalties a les persones com la salmonel·losi o la leptospirosi, també coneguda com malaltia de Weil. Si estem en contacte amb elles molt de temps, podem patir febre, molt de mal de cap, dolors musculars, de les articulacions i dels ossos.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.

Recuperen a Alacant els cossos de tres migrants trobats en la mar

Els cossos d'un home, una dona i un menor han sigut recuperats en avançat estat de descomposició en aigües de la província d'Alacant, en diferents punts del litoral.