Anuncios

Alerta per l’arribada de les perilloses rates negres a Espanya

 

Les autoritats sanitàries advertixen de l’arribada d’una altra espècie invasora nociva que es pot estendre a la velocitat d’una plaga. Es tracta de la rata negra, fins ara inèdita en Espanya. S’han observat últimament moviments de l’espècie en ciutats portuàries com Barcelona, Palma, a diferents barris del centre i la perifèria de Madrid i, també, en les illes Canàries.

 

L’avanç de la rata negra (Rattus rattus) pel nostre país pot ocasionar un desastre natural sever perquè este animal està considerat una de les 100 espècies exòtiques invasores més perjudicials del planeta, segons la Unió Internacional per a la Conservació de la Naturalesa (UICN).

 

Una perillosa plaga a causa de la seua capacitat d’adaptació i reproducció

Este desagradable animal prové d’Àsia i pesa uns 250 grams, té una gran capacitat de reproducció i és extremadament àgil. Les femelles procreen ininterrompudament 9 mesos a l’any si troben ambients urbans amb molt de menjar. Parixen cinc o sis voltes a l’any i, en cada ventrada, tenen entre 5 i 18 cries.

 

Els exemplars adults poden arribar a mesurar més de 50 cm de llarg; de fet, només la cua mesura entre 17 i 24 cm. Els agrada viure a cobert i, a diferència de la rata grisa, és especialista en enfilar-se. Fa els nius en les teulades i els arbres. També solen aparéixer en els àtics. Són omnívores, mengen de tot. I, en les ciutats, s’alimenten del rebuig comestible que troben, mentres que al camp mengen vegetals, insectes, ous d’ocells i fruits silvestres.

 

Els experts recomanen segellar bé les fissures dels edificis per a evitar que entren i que els residus no siguen accessibles per als animals.

 

Són portadores de malalties que poden contagiar-nos

Les rates negres poden transmetre malalties a les persones com la salmonel·losi o la leptospirosi, també coneguda com malaltia de Weil. Si estem en contacte amb elles molt de temps, podem patir febre, molt de mal de cap, dolors musculars, de les articulacions i dels ossos.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.

El PSPV acusa a Catalá de frenar la regularització d’immigrants a València

El PSPV retrau a l'alcaldessa María José Catalá la falta de reforços municipals per a tramitar la regularització d'immigrants i alerta del col·lapse en les cues de l'Ajuntament.