Alerta per l’arribada de les perilloses rates negres a Espanya

 

Les autoritats sanitàries advertixen de l’arribada d’una altra espècie invasora nociva que es pot estendre a la velocitat d’una plaga. Es tracta de la rata negra, fins ara inèdita en Espanya. S’han observat últimament moviments de l’espècie en ciutats portuàries com Barcelona, Palma, a diferents barris del centre i la perifèria de Madrid i, també, en les illes Canàries.

 

L’avanç de la rata negra (Rattus rattus) pel nostre país pot ocasionar un desastre natural sever perquè este animal està considerat una de les 100 espècies exòtiques invasores més perjudicials del planeta, segons la Unió Internacional per a la Conservació de la Naturalesa (UICN).

 

Una perillosa plaga a causa de la seua capacitat d’adaptació i reproducció

Este desagradable animal prové d’Àsia i pesa uns 250 grams, té una gran capacitat de reproducció i és extremadament àgil. Les femelles procreen ininterrompudament 9 mesos a l’any si troben ambients urbans amb molt de menjar. Parixen cinc o sis voltes a l’any i, en cada ventrada, tenen entre 5 i 18 cries.

 

Els exemplars adults poden arribar a mesurar més de 50 cm de llarg; de fet, només la cua mesura entre 17 i 24 cm. Els agrada viure a cobert i, a diferència de la rata grisa, és especialista en enfilar-se. Fa els nius en les teulades i els arbres. També solen aparéixer en els àtics. Són omnívores, mengen de tot. I, en les ciutats, s’alimenten del rebuig comestible que troben, mentres que al camp mengen vegetals, insectes, ous d’ocells i fruits silvestres.

 

Els experts recomanen segellar bé les fissures dels edificis per a evitar que entren i que els residus no siguen accessibles per als animals.

 

Són portadores de malalties que poden contagiar-nos

Les rates negres poden transmetre malalties a les persones com la salmonel·losi o la leptospirosi, també coneguda com malaltia de Weil. Si estem en contacte amb elles molt de temps, podem patir febre, molt de mal de cap, dolors musculars, de les articulacions i dels ossos.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.