Alerta per l’arribada de les perilloses rates negres a Espanya

 

Les autoritats sanitàries advertixen de l’arribada d’una altra espècie invasora nociva que es pot estendre a la velocitat d’una plaga. Es tracta de la rata negra, fins ara inèdita en Espanya. S’han observat últimament moviments de l’espècie en ciutats portuàries com Barcelona, Palma, a diferents barris del centre i la perifèria de Madrid i, també, en les illes Canàries.

 

L’avanç de la rata negra (Rattus rattus) pel nostre país pot ocasionar un desastre natural sever perquè este animal està considerat una de les 100 espècies exòtiques invasores més perjudicials del planeta, segons la Unió Internacional per a la Conservació de la Naturalesa (UICN).

 

Una perillosa plaga a causa de la seua capacitat d’adaptació i reproducció

Este desagradable animal prové d’Àsia i pesa uns 250 grams, té una gran capacitat de reproducció i és extremadament àgil. Les femelles procreen ininterrompudament 9 mesos a l’any si troben ambients urbans amb molt de menjar. Parixen cinc o sis voltes a l’any i, en cada ventrada, tenen entre 5 i 18 cries.

 

Els exemplars adults poden arribar a mesurar més de 50 cm de llarg; de fet, només la cua mesura entre 17 i 24 cm. Els agrada viure a cobert i, a diferència de la rata grisa, és especialista en enfilar-se. Fa els nius en les teulades i els arbres. També solen aparéixer en els àtics. Són omnívores, mengen de tot. I, en les ciutats, s’alimenten del rebuig comestible que troben, mentres que al camp mengen vegetals, insectes, ous d’ocells i fruits silvestres.

 

Els experts recomanen segellar bé les fissures dels edificis per a evitar que entren i que els residus no siguen accessibles per als animals.

 

Són portadores de malalties que poden contagiar-nos

Les rates negres poden transmetre malalties a les persones com la salmonel·losi o la leptospirosi, també coneguda com malaltia de Weil. Si estem en contacte amb elles molt de temps, podem patir febre, molt de mal de cap, dolors musculars, de les articulacions i dels ossos.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ingressen a presó 4 lladres de vivendes d’Alacant i Múrcia que usaven el mètode del fil

Quatre hòmens han ingressat a presó després de desmantellar-se un grup criminal que robava en vivendes d’Alacant i Múrcia marcades amb el mètode del fil de pegament. La Guàrdia Civil ha recuperat diners, joies, lingots d’or, roba de marca, alcohol premium i ha intervingut ferramentes especialitzades i diversos vehicles.

Ingressen a presó quatre detinguts per robatoris en vivendes dAlacant i Múrcia amb el mètode del fil

Quatre hòmens han ingressat a presó després de desmantellar-se un grup criminal acusat de robar en vivendes dAlacant i Múrcia mitjançant el mètode del fil de pegament a les portes.

Avis taronja per temperatures de fins a 39 graus a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este divendres l’avís taronja per temperatures màximes de fins a 39 graus a l’interior nord de la província de València, en plena quarta ona de calor de l’estiu a la Comunitat Valenciana.

Últim cap de setmana de juliol amb més calor i tronades a la vista

La Comunitat Valenciana encadena un nou cap de setmana d’ona de calor, amb màximes molt altes a l’interior i sud de València i possibilitat de tronades amb granís dissabte i diumenge.

AMDComVal denuncia el tercer requeriment de Política Lingüística als mitjans digitals valencians

AMDComVal denuncia que Política Lingüística ha exigit per tercera vegada documentació als mitjans digitals valencians, ara amb un termini de deu dies hàbils en ple agost.

El foc de la Vall d’Uixó continua actiu una setmana després però permet el retorn de 2.800 veïns

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó encadena set dies actiu i encara no s'ha estabilitzat, però els avanços han permés que 2.800 persones de nou municipis hagen tornat a casa mentre 5.200 continuen desallotjades.

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.
FILMOTECA D'ESTIU