10.1 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

AppValència, l’aplicació gratuïta que informa sobre l’estat de les platges valencianes

Imatge de l'aplicació AppValència

L’aplicació és totalment gratuïta | Ajuntament de València

 

L’app municipal AppValència oferix, des d’esta setmana, una nova secció per a informar a la ciutadania sobre l‘estat de les platges de València i els servicis disponibles en elles. El regidor d’Agenda Digital, Pere Fuset ha presentat hui esta aplicació, que pot descarregar-se gratuïtament per a dispositius Android i iOS.

 

L’aplicació incorpora un nou apartat en el que es podrà conéixer en temps real l’estat de les platges amb informació actualitzada sobre l’estat de la mar o la qualitat de l’aigua, l’accessibilitat a estes, la normativa sanitària pròpia de la lluita contra el Covid-19.

 

Coincidint amb el llançament d’esta nova secció, disponible tant en versió web com des de la mateixa app, des d’Agenda Digital i en coordinació amb el servici de Platges, també s’ha posat en funcionament una capa en el Geoportal en el que es geolocalitzen tots els servicis disponibles en les platges de la ciutat.

 

«L’app per a portar la ciutat en la butxaca»

D’eixa manera, la persona usuària trobarà la ubicació exacta d’elements com les postes sanitàries, les torres de vigilància, zones deportives, banys públics, punts accessibles i passarel·les Covid-19 entre altres.

 

Per a Pere Fuset, «este servici se suma a l’aposta ferma per la digitalització de València, millorant aspectes que afecten al dia a dia de visitants i ciutadania». El regidor d’Agenda Digital ha recordat que «en temps d’un consum massiu d’internet en dispositius mòbils volem reforçar l’AppValència com una ferramenta per a portar la ciutat en la butxaca».

 

Per part seua, el regidor de platges, Giuseppe Grezzi, ha apuntat que «l’ajuntament fa un treball de supervisió continuat per a que les platges de València puguen oferir sempre la seua millor versió. També és estupend que la ciutadania tinga a la seua disposició este instrument que ens ajudarà a preparar la nostra visita a les platges podent valorar pràcticament en temps real tant la bandera que lluïx en cada platja, com els servicis que podem disfrutar en ella, a demés de conéixer qualsevol alerta que puga produir-se, que esperem que en siguen poques».

Últimes notícies

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.