Aprovada l’aplicació del Programa de Lluita contra la Bretxa Salarial en el sector sanitari

El Ple del Consell ha autoritzat l’aplicació del Programa Temporal de Lluita contra la Bretxa Salarial en el sector sanitari, corresponent a l’exercici 2022.

L’objectiu és corregir les diferències salarials que existeixen en determinats cossos i escales on la presència de dones és majoritària i els salaris de la qual estan per davall de la mitjana d’altres llocs de similar responsabilitat i formació; això és, personal d’Infermeria fonamentalment.

El programa està dotat de 6,5 milions d’euros, dels quals per al sector sanitari corresponen 2.564.903 euros en els pressupostos de 2022 i té continuïtat en els comptes públics de 2023 i 2024.

La Taula General de Negociació de personal funcionari, estatutari i la laboral celebrada al desembre del passat any va aprovar la proposta per a l’aplicació del Programa Temporal de Lluita contra la Bretxa Salarial feminitzada en les quatre branques del sector públic valencià: Administració General, Sanitat, Educació i Administració de Justícia.

Així mateix, per acord del Consell es va assignar la distribució del pressupost del programa a les diferents branques del sector públic.

Prèviament, amb anterioritat, es van negociar en la Taula Sectorial de Sanitat les prioritats respecte de les quals s’aplicaria la distribució de la quantia en concepte de bretxa salarial.

Les noves retribucions fixades en l’acord tenen efecte des de l’1 de gener de 2022 i afecten el complement de destí i específic del personal d’infermeria estatutari d’Atenció Primària i Especialitzada del grup A2.

En concret, als adjunts i adjuntes i supervisions d’Infermeria; així com de les Prefectures d’Infermeria dels Serveis d’Atenció i Informació al Pacient (SAIP). També canvia l’import de les guàrdies del personal d’Infermeria estatutari d’Atenció Primària i Especialitzada del grup A2.

Últimes notícies

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.