Aprovada l’aplicació del Programa de Lluita contra la Bretxa Salarial en el sector sanitari

El Ple del Consell ha autoritzat l’aplicació del Programa Temporal de Lluita contra la Bretxa Salarial en el sector sanitari, corresponent a l’exercici 2022.

L’objectiu és corregir les diferències salarials que existeixen en determinats cossos i escales on la presència de dones és majoritària i els salaris de la qual estan per davall de la mitjana d’altres llocs de similar responsabilitat i formació; això és, personal d’Infermeria fonamentalment.

El programa està dotat de 6,5 milions d’euros, dels quals per al sector sanitari corresponen 2.564.903 euros en els pressupostos de 2022 i té continuïtat en els comptes públics de 2023 i 2024.

La Taula General de Negociació de personal funcionari, estatutari i la laboral celebrada al desembre del passat any va aprovar la proposta per a l’aplicació del Programa Temporal de Lluita contra la Bretxa Salarial feminitzada en les quatre branques del sector públic valencià: Administració General, Sanitat, Educació i Administració de Justícia.

Així mateix, per acord del Consell es va assignar la distribució del pressupost del programa a les diferents branques del sector públic.

Prèviament, amb anterioritat, es van negociar en la Taula Sectorial de Sanitat les prioritats respecte de les quals s’aplicaria la distribució de la quantia en concepte de bretxa salarial.

Les noves retribucions fixades en l’acord tenen efecte des de l’1 de gener de 2022 i afecten el complement de destí i específic del personal d’infermeria estatutari d’Atenció Primària i Especialitzada del grup A2.

En concret, als adjunts i adjuntes i supervisions d’Infermeria; així com de les Prefectures d’Infermeria dels Serveis d’Atenció i Informació al Pacient (SAIP). També canvia l’import de les guàrdies del personal d’Infermeria estatutari d’Atenció Primària i Especialitzada del grup A2.

Últimes notícies

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.

Sis jornades per a reforçar la resposta municipal davant les inundacions a la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior ha organitzat sis jornades per a tècnics i càrrecs municipals de les tres províncies per a millorar la prevenció i la coordinació davant inundacions abans de l’època de pluges intenses.

Pastor acusa el PSPV de caure en una espiral d’insults i senyalament

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE i la seua direcció valenciana de fomentar una espiral de crispació i insults, arran de la polèmica per un tuit de Vicent Mompó sobre Diana Morant.

Diana Morant descarta deixar el Ministeri i defensa que continua sent útil als valencians

Diana Morant ha descartat, per ara, abandonar el Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats per bolcar-se en la seua candidatura a la Generalitat i defensa que des del Govern central és molt útil per als valencians.

Morant rebutja les disculpes de Mompó i reclama responsabilitats pels insults masclistes

Diana Morant rebutja les disculpes de Vicent Mompó pels insults masclistes que li va dirigir en X i anuncia accions polítiques a través del Consell de les Dones del PSPV-PSOE. La ministra defensa que estes actituds no es poden normalitzar en la política i reclama que el president de la Diputació de València assumisca responsabilitats.

Estrenes i grans musicals al Principal d’Alacant fins a gener de 2027

El Teatre Principal d’Alacant ha avançat la programació entre octubre de 2026 i gener de 2027, amb dos estrenes estatals i dos grans musicals. Les entrades es podran comprar des del 7 de setembre pels canals habituals del teatre.

Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, guardonades als premis de l’empresa familiar d’Alacant

L’AEFA reconeix Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, així com els empresaris Vicente Berbegal i Coral Erum, en la XXXI edició dels seus premis, que se celebrarà el 29 de setembre a Torrevieja.