21.6 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Araceli, de 96 anys, la primera persona vacunada contra el coronavirus en Espanya

 

Araceli, una dona de 96 anys, resident en el centre de majors Los Olmos de Guadalajara, ha rebut a les 9.00 hores la primera dosi de la vacuna en Espanya.

 

Minuts després ha sigut vacunada Mónica, una auxiliar d’infermeria de 40 anys que treballa en la mateixa residència. Amb estes dos injeccions s’inicia este diumenge en Espanya l’esperada estratègia de vacunació contra el coronavirus que se seguirà en totes les comunitats autònomes.

 

Després de rebre les seues primeres dosis tant Araceli com Mónica han animat a la població a vacunar-se. «A vore si tots ens portem bé i conseguim que el virus se’n vaja», ha dit la nonagenària, després d’assegurar que no ha sentit cap picor ni molèsties quan li han subministrat la vacuna.

 

Mónica s’ha mostrat orgullosa que s’haja iniciat en Espanya la vacunació i ha lamentat que hi haja hagut molts ancians, alguns en esta residència pública, que no han arribat a temps.

 

Dotze setmanes

Està previst que en dotze setmanes la immunització arribe a 2.295.638 persones a través de més 4,5 milions de dosis de la vacuna de Pfizer i que es conseguisca vacunar a tota la població durant alguns mesos.

 

Els primers a rebre l’anhelada injecció en Espanya seran els residents i personal sanitari i sociosanitari en residències de persones majors i amb discapacitat; els sanitaris de primera línia; un altre personal sanitari i sociosanitari i grans dependents no institucionalitzats.

 

Últimes notícies

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.

L’Hèrcules i la seua Fundació van anunciar recurs de cassació després de la sentència del cas Abde

L'Hèrcules i la seua Fundació van comunicar que presentaran un recurs de cassació davant el Suprem després de la condemna del TSJCV en el cas Abde. L'entitat defén la legalitat de les seues actuacions i el seu bon nom.

La jutgessa que investiga la DANA cita a 39 agents mediambientals i bombers forestals com a testimonis

La magistrada que instruïx la causa penal per la gestió de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat citar a 39 nous testimonis. Entre ells hi ha personal de la CHJ, de la Conselleria i bombers forestals.

El València Basket rep a un ASVEL combatiu després de l’avís de l’EFES

El València Basket rep al cuer ASVEL amb el record recent del colp de l'EFES i el Top 6 en joc. Pedro Martínez alerta d'un rival físic i competitiu.

Arranca l’últim tram per a reforçar el subministrament d’aigua en l’àrea de València

La EMSHI ha iniciat este dimecres l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón, amb 13,5 milions d'inversió. La connexió garantirà el servici a 1,7 milions d'habitants davant incidències com a apagades o inundacions.

Presó provisional per al detingut per la mort a tirs del seu veí a Catarroja

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al detingut per la mort a tirs del seu veí a Catarroja. La investigació seguix oberta per homicidi o assassinat.

Pérez Llorca mostra el seu cabreig per les irregularitats en les vivendes protegides d’Alacant

Pérez Llorca ha expressat el seu cabreig i indignació per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan i ha anunciat una revisió exhaustiva.

Barcala desoïx les peticions de dimissió i promet mesures per les irregularitats en vivenda

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques en Platja de Sant Joan. Ha assegurat que se centra en la gestió i en mesures 'contundents' per a evitar la impunitat.