Araceli, de 96 anys, la primera persona vacunada contra el coronavirus en Espanya

 

Araceli, una dona de 96 anys, resident en el centre de majors Los Olmos de Guadalajara, ha rebut a les 9.00 hores la primera dosi de la vacuna en Espanya.

 

Minuts després ha sigut vacunada Mónica, una auxiliar d’infermeria de 40 anys que treballa en la mateixa residència. Amb estes dos injeccions s’inicia este diumenge en Espanya l’esperada estratègia de vacunació contra el coronavirus que se seguirà en totes les comunitats autònomes.

 

Després de rebre les seues primeres dosis tant Araceli com Mónica han animat a la població a vacunar-se. «A vore si tots ens portem bé i conseguim que el virus se’n vaja», ha dit la nonagenària, després d’assegurar que no ha sentit cap picor ni molèsties quan li han subministrat la vacuna.

 

Mónica s’ha mostrat orgullosa que s’haja iniciat en Espanya la vacunació i ha lamentat que hi haja hagut molts ancians, alguns en esta residència pública, que no han arribat a temps.

 

Dotze setmanes

Està previst que en dotze setmanes la immunització arribe a 2.295.638 persones a través de més 4,5 milions de dosis de la vacuna de Pfizer i que es conseguisca vacunar a tota la població durant alguns mesos.

 

Els primers a rebre l’anhelada injecció en Espanya seran els residents i personal sanitari i sociosanitari en residències de persones majors i amb discapacitat; els sanitaris de primera línia; un altre personal sanitari i sociosanitari i grans dependents no institucionalitzats.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.

El PP qüestiona la celebració del 25 d’abril i reivindica el 9 d’Octubre com a dia dels valencians

Les Corts encara no han decidit si celebraran el 25 d'abril com a dia institucional, mentres el PP sosté que la verdadera festa dels valencians és el 9 d'Octubre i critica l'ús polític d'esta efemèride.

Els embassaments del Xúquer freguen el 70% i el Segura seguix a l’alça fins al 56,6%

La conca del Xúquer aconseguix el 68,1% de la seua capacitat i la del Segura puja al 56,6%, en un context de reserves d'aigua a Espanya en màxims històrics recents.

PSPV i Compromís acusen a Mazón de dificultar la investigació judicial de la dana

PSPV i Compromís critiquen que Carlos Mazón recórrega la seua no personació en la causa sobre la gestió de la dana i l'acusen d'entorpir la instrucció, mentres PP i Vox apel·len al respecte a la justícia.

El PSPV recorrerà a la justícia per la falta de dades sobre derivacions sanitàries a la privada

El PSPV-PSOE presentarà un recurs per vulneració de drets fonamentals contra la Generalitat al no rebre les dades completes sobre derivacions de pacients a concessions sanitàries privatitzades.