Arrestat Otoniel, el narcotraficant més buscat a Colòmbia des d’Escobar

L’Exèrcit colombià ha capturat a Dario Antonio Usuga, àlies Otoniel, el capo més buscat dels últims temps. El líder del clan del Golf ha estat arrestat dins de l’operació més grossa antidroga del país, operació Osiris, des de Pablo Escobar.

Otoniel, de 50 anys, està acusat de tràfic de drogues i d’una llarga llista d’assassinats, entre els quals es troben agents de la Policia, i reclutaments de menors d’edat, així com abusos sexuals a menors i adolescents.

La captura d’Otoniel comptava amb grans recompenses. Als Estats Units, un dels seus principals mercats, capturar al capo o donar informació de valor sobre el seu parador estava recompensat amb 5 milions de dòlars. El líder del clan del Golf ha caigut gràcies als més de 500 membres de les forces especials colombianes i 22 helicòpters.

El càrtel, que el va heretar després de l’assassinat del seu germà, va ser creat l’any 2006 i els experts calculen que compta amb al voltant de 3000 integrants que distribueixen per tot el món, fins i tot a Espanya.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.