Arrestat Otoniel, el narcotraficant més buscat a Colòmbia des d’Escobar

L’Exèrcit colombià ha capturat a Dario Antonio Usuga, àlies Otoniel, el capo més buscat dels últims temps. El líder del clan del Golf ha estat arrestat dins de l’operació més grossa antidroga del país, operació Osiris, des de Pablo Escobar.

Otoniel, de 50 anys, està acusat de tràfic de drogues i d’una llarga llista d’assassinats, entre els quals es troben agents de la Policia, i reclutaments de menors d’edat, així com abusos sexuals a menors i adolescents.

La captura d’Otoniel comptava amb grans recompenses. Als Estats Units, un dels seus principals mercats, capturar al capo o donar informació de valor sobre el seu parador estava recompensat amb 5 milions de dòlars. El líder del clan del Golf ha caigut gràcies als més de 500 membres de les forces especials colombianes i 22 helicòpters.

El càrtel, que el va heretar després de l’assassinat del seu germà, va ser creat l’any 2006 i els experts calculen que compta amb al voltant de 3000 integrants que distribueixen per tot el món, fins i tot a Espanya.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.