Arrestat Otoniel, el narcotraficant més buscat a Colòmbia des d’Escobar

L’Exèrcit colombià ha capturat a Dario Antonio Usuga, àlies Otoniel, el capo més buscat dels últims temps. El líder del clan del Golf ha estat arrestat dins de l’operació més grossa antidroga del país, operació Osiris, des de Pablo Escobar.

Otoniel, de 50 anys, està acusat de tràfic de drogues i d’una llarga llista d’assassinats, entre els quals es troben agents de la Policia, i reclutaments de menors d’edat, així com abusos sexuals a menors i adolescents.

La captura d’Otoniel comptava amb grans recompenses. Als Estats Units, un dels seus principals mercats, capturar al capo o donar informació de valor sobre el seu parador estava recompensat amb 5 milions de dòlars. El líder del clan del Golf ha caigut gràcies als més de 500 membres de les forces especials colombianes i 22 helicòpters.

El càrtel, que el va heretar després de l’assassinat del seu germà, va ser creat l’any 2006 i els experts calculen que compta amb al voltant de 3000 integrants que distribueixen per tot el món, fins i tot a Espanya.

Últimes notícies

Pérez Llorca justifica la comissió de servicis de la seua parella enfront de les acusacions de enchufismo

Juanfran Pérez Llorca defén en Les Corts la comissió de servicis per la qual la seua parella treballa en la Diputació de València, mentres l'oposició la tatxa de enchufismo i la qualifica de vestit a mida.

Detingut a Torrent per estafar quasi 19.000 euros usant la banca en línia d’un conegut

La Policia Nacional ha detingut a Torrent a un jove de 25 anys acusat d'estafar 18.866 euros a un conegut, després de realitzar diverses transferències amb les seues claus de banca en línia.

Jorge Bartual s’incorpora com a preparador de porters a l’Atlètic Saguntí

El exguardameta del València Jorge Bartual es convertix en el nou preparador de porters de l'Atlètic Saguntí, que lluita per l'ascens a Segona RFEF des de la tercera plaça del grup VI de Tercera RFEF.

Les ratxes de vent superen els 160 km/h a l’interior de Castelló

Les ratxes de vent han superat els 160 km/h a Xert i Vilar de Canes i han deixat registres molt elevats en altres municipis de l'interior de Castelló, encara que sense incidents rellevants.

Zara, BBVA i Santander lideren el rànquing de marques espanyoles més valuoses en 2026

Zara manté per desé any consecutiu el lideratge com a marca espanyola més valuosa en 2026, seguida per BBVA i Santander, segons l'informe Kantar BrandZ. L'estudi reflectix a més una forta revaloració del conjunt de grans marques espanyoles enfront d'altres mercats europeus.

València i Alacant concentren ja l’11% de les residències per arrelament a Espanya

València reunix el 6% i Alacant el 5% de les autoritzacions de residència per arrelament en vigor a Espanya, en un context de rècord històric de persones regularitzades i alta inserció laboral.

Detinguts sis hòmens per una sèrie de robatoris amb força en vivendes de Godella i Massarrojos

La Guàrdia Civil ha detingut a sis hòmens per tres robatoris amb força en vivendes de Godella i Massarrojos, on a més s'hauria detectat activitat de tràfic de drogues i una possible organització criminal.

La vivenda encarix un 16,7% en la Comunitat Valenciana mentres cauen compravendes i hipoteques

El mercat de la vivenda arranca l'any amb preus a l'alça del 9% a Espanya i del 16,7% en la Comunitat Valenciana, mentres es frenen les compravendes i la concessió d'hipoteques després de quasi dos anys d'increments continus.