Arrestat Otoniel, el narcotraficant més buscat a Colòmbia des d’Escobar

L’Exèrcit colombià ha capturat a Dario Antonio Usuga, àlies Otoniel, el capo més buscat dels últims temps. El líder del clan del Golf ha estat arrestat dins de l’operació més grossa antidroga del país, operació Osiris, des de Pablo Escobar.

Otoniel, de 50 anys, està acusat de tràfic de drogues i d’una llarga llista d’assassinats, entre els quals es troben agents de la Policia, i reclutaments de menors d’edat, així com abusos sexuals a menors i adolescents.

La captura d’Otoniel comptava amb grans recompenses. Als Estats Units, un dels seus principals mercats, capturar al capo o donar informació de valor sobre el seu parador estava recompensat amb 5 milions de dòlars. El líder del clan del Golf ha caigut gràcies als més de 500 membres de les forces especials colombianes i 22 helicòpters.

El càrtel, que el va heretar després de l’assassinat del seu germà, va ser creat l’any 2006 i els experts calculen que compta amb al voltant de 3000 integrants que distribueixen per tot el món, fins i tot a Espanya.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.

El Port de València reobri després del tancament per ratxes de vent

El Port de València ha reobert després d'un tancament marítim per ratxes de vent a primera hora. La normalitat s'ha recuperat a les 14.33, amb obertura parcial prèvia a les 09.24.

La Generalitat impulsa un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

La Generalitat va plantejar un Pla 2030 d'investigació per a donar estabilitat a l'I+D+i valencià, atraure talent i consolidar inversions estratègiques, amb coordinació entre Sanitat i Educació.

L’IVAM ha adquirit en ARC 30 obres de 23 artistes per a reforçar la seua col·lecció

El museu ha comprat 30 obres en ARC 2026, amb majoria d'autoria femenina, per a cobrir llacunes i consolidar línies d'investigació. L'operació va ser aprovada pel seu Consell Rector.