Arriben dos pasteres a Benidorm i Pilar de la Horadada amb 28 hòmens

 

Dos pasteres amb unes 28 persones a bord han arribat en 24 hores a les costes de la província d’Alacant, una a la localitat de Pilar de la Horadada, en la comarca del Baix Segura, i una altra al municipi de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa, segons han informat fonts de Creu Roja a Europa Press.

 

En concret, esta matinada de dilluns ha sigut localitzada una pastera a la seua arribada a la costa de Pilar de la Horadada en la que anaven 14 persones, tots hòmens i d’origen algerià. Els ocupants han sigut traslladats fins al Port d’Alacant cap a les 07.00 hores d’este matí de dilluns per a ser atesos per membres de l’ONG i d’eixa forma fer-los les proves PCR, tal com dicta el protocol.

 

D’altra banda, este diumenge Salvament Marítim va interceptar una altra embarcació a Benidorm amb 14 persones, també hòmens i d’origen algerià. Tant estes últimes persones com les arribades a Pilar de la Horadada han afirmat ser majors d’edat.

 

Arribada de pasteres en 2020

L’arribada de pasteres a les costes valencianes s’ha disparat durant 2020 en quasi un 40%, amb 83 embarcacions detectades l’any passat amb quasi un miler d’immigrants a bord. Segons les dades facilitades a Efe per Creu Roja, les 83 intercepcions s’han registrat el litoral de la província d’Alacant i en total s’han comptabilitzat 924 indocumentats, dels que 77 van manifestar ser menors d’edat i 21 van ser dones.

 

En general, el perfil de persones que van ser ateses en els últims dotze mesos respon al d’un home magrebí, principalment algerià però també marroquí. A demés dels algerians i marroquins, sis dels rescatats van ser de nacionalitat siriana, un de Tunísia i un altre més va dir ser de Guinea.

 

Les 83 pasteres són un 38,3% més que les 60 detectades durant 2019, quan van arribar al sud del territori valencià 673 persones (-37,3%), dels que 131 van ser menors i 18 dones. El número d’immigrants ha anat a l’alça en els últims anys, ja que els arribats en 2019 van ser quasi el doble que en 2018 i 2017, quan es van xifrar entorn de 350.

Últimes notícies

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.