Arriben dos pasteres a Benidorm i Pilar de la Horadada amb 28 hòmens

 

Dos pasteres amb unes 28 persones a bord han arribat en 24 hores a les costes de la província d’Alacant, una a la localitat de Pilar de la Horadada, en la comarca del Baix Segura, i una altra al municipi de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa, segons han informat fonts de Creu Roja a Europa Press.

 

En concret, esta matinada de dilluns ha sigut localitzada una pastera a la seua arribada a la costa de Pilar de la Horadada en la que anaven 14 persones, tots hòmens i d’origen algerià. Els ocupants han sigut traslladats fins al Port d’Alacant cap a les 07.00 hores d’este matí de dilluns per a ser atesos per membres de l’ONG i d’eixa forma fer-los les proves PCR, tal com dicta el protocol.

 

D’altra banda, este diumenge Salvament Marítim va interceptar una altra embarcació a Benidorm amb 14 persones, també hòmens i d’origen algerià. Tant estes últimes persones com les arribades a Pilar de la Horadada han afirmat ser majors d’edat.

 

Arribada de pasteres en 2020

L’arribada de pasteres a les costes valencianes s’ha disparat durant 2020 en quasi un 40%, amb 83 embarcacions detectades l’any passat amb quasi un miler d’immigrants a bord. Segons les dades facilitades a Efe per Creu Roja, les 83 intercepcions s’han registrat el litoral de la província d’Alacant i en total s’han comptabilitzat 924 indocumentats, dels que 77 van manifestar ser menors d’edat i 21 van ser dones.

 

En general, el perfil de persones que van ser ateses en els últims dotze mesos respon al d’un home magrebí, principalment algerià però també marroquí. A demés dels algerians i marroquins, sis dels rescatats van ser de nacionalitat siriana, un de Tunísia i un altre més va dir ser de Guinea.

 

Les 83 pasteres són un 38,3% més que les 60 detectades durant 2019, quan van arribar al sud del territori valencià 673 persones (-37,3%), dels que 131 van ser menors i 18 dones. El número d’immigrants ha anat a l’alça en els últims anys, ja que els arribats en 2019 van ser quasi el doble que en 2018 i 2017, quan es van xifrar entorn de 350.

Últimes notícies

Setze atesos per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Silla

Setze persones, entre elles dos menors i una major de 70 anys, han sigut ateses per inhalació de fum i ansietat després d’un incendi esta matinada en una vivenda de Silla. Dos hòmens han sigut traslladats a l’Hospital La Fe de València.

València renova 24.000 m² de voreres i elimina barreres per als vianants

València ha destinat més de 5 milions d’euros entre 2023 i 2026 a millorar l’accessibilitat per als vianants, renovant 24.000 m² de voreres i executant 247 guals adaptats.

Detingudes quatre persones d’un clan familiar per un tiroteig a Paterna

La Policia Nacional ha detingut a Paterna quatre membres d’un mateix clan familiar, tres hòmens i una dona, per un tiroteig al barri de la Coma el passat mes de març.

La Fe lidera un gran projecte europeu per a aplicar la intel·ligència artificial al càncer

L’IIS La Fe de València coordinarà científicament SCOPE-AI, un dels principals projectes europeus per a validar i aplicar la intel·ligència artificial en oncologia. El programa testarà 15 solucions d’IA en huit hospitals del continent amb un pressupost de 20,6 milions d’euros.

València blinda el Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 obres de Sorolla

L’Ajuntament de València ha destinat quasi 292.000 euros a reforçar vigilància, càmeres i detecció d’incendis al Palau del Marqués de Campo, seu del Museu de la Ciutat, davant l’arribada de més de 200 obres de Joaquín Sorolla procedents de la Hispanic Society of America.

Alacant es prepara per a construir fins a 44.900 vivendes en 25 anys

El nou Pla General Estructural d’Alacant calcula que la ciutat podrà arribar als 470.000 habitants en 25 anys i reserva sòl per a alçar fins a 44.900 vivendes noves. El document aposta també per nous barris, equipaments sanitaris i universitaris, zones verdes i connexions de transport amb Elx.

Cauen a Alacant per una trama de gossos amb orelles i rabo amputats il·legalment

La Guàrdia Civil ha detingut 14 persones i n'investiga 6 més per una xarxa que venia gossos amb orelles i rabo amputats il·legalment i documentació falsa des d'un criador d'Alacant amb activitat internacional.

La UPV revalida el títol de millor politécnica d’Espanya en la llista de Shanghái 2026

La Universitat Politècnica de València torna a destacar en la classificació de Shanghái 2026 com a única politécnica espanyola entre les 500 millors del món, mentres que Espanya situa 30 universitats en el top 1.000, sis menys que l’any anterior.