Arriben dos pasteres a Benidorm i Pilar de la Horadada amb 28 hòmens

 

Dos pasteres amb unes 28 persones a bord han arribat en 24 hores a les costes de la província d’Alacant, una a la localitat de Pilar de la Horadada, en la comarca del Baix Segura, i una altra al municipi de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa, segons han informat fonts de Creu Roja a Europa Press.

 

En concret, esta matinada de dilluns ha sigut localitzada una pastera a la seua arribada a la costa de Pilar de la Horadada en la que anaven 14 persones, tots hòmens i d’origen algerià. Els ocupants han sigut traslladats fins al Port d’Alacant cap a les 07.00 hores d’este matí de dilluns per a ser atesos per membres de l’ONG i d’eixa forma fer-los les proves PCR, tal com dicta el protocol.

 

D’altra banda, este diumenge Salvament Marítim va interceptar una altra embarcació a Benidorm amb 14 persones, també hòmens i d’origen algerià. Tant estes últimes persones com les arribades a Pilar de la Horadada han afirmat ser majors d’edat.

 

Arribada de pasteres en 2020

L’arribada de pasteres a les costes valencianes s’ha disparat durant 2020 en quasi un 40%, amb 83 embarcacions detectades l’any passat amb quasi un miler d’immigrants a bord. Segons les dades facilitades a Efe per Creu Roja, les 83 intercepcions s’han registrat el litoral de la província d’Alacant i en total s’han comptabilitzat 924 indocumentats, dels que 77 van manifestar ser menors d’edat i 21 van ser dones.

 

En general, el perfil de persones que van ser ateses en els últims dotze mesos respon al d’un home magrebí, principalment algerià però també marroquí. A demés dels algerians i marroquins, sis dels rescatats van ser de nacionalitat siriana, un de Tunísia i un altre més va dir ser de Guinea.

 

Les 83 pasteres són un 38,3% més que les 60 detectades durant 2019, quan van arribar al sud del territori valencià 673 persones (-37,3%), dels que 131 van ser menors i 18 dones. El número d’immigrants ha anat a l’alça en els últims anys, ja que els arribats en 2019 van ser quasi el doble que en 2018 i 2017, quan es van xifrar entorn de 350.

Últimes notícies

Dos Nobel demanen copiar el model de la NASA per a acostar la ciència al gran públic

Gary Ruvkun i Benjamín List reclamen aprendre de la NASA per a comunicar millor la biologia molecular i la química, i advertixen sobre els riscos de la IA i les xarxes socials.

Detingut un jove per extorquir a usuaris de webs de contactes amb amenaces econòmiques

La Guàrdia Civil ha detingut a un jove de 24 anys acusat d'extorquir a usuaris de pàgines de contactes, als quals reclamava diners mitjançant amenaces i intimidacions.

Xàbia concedix la medalla de la ciutat a Gerson Andrés Rincón per la seua actuació heroica en un incendi

L'Ajuntament de Xàbia ha atorgat a títol pòstum la seua màxima distinció a Gerson Andrés Rincón Murillo, veí colombià que va morir en avisar porta a porta als seus veïns durant un incendi en el seu edifici al febrer de 2026.

Set detinguts per una xarxa que introduïa migrants en pasteres taxi entre Espanya i França

La Policia Nacional i la Guàrdia Civil han desarticulat una xarxa internacional que introduïa migrants en pasteres taxi per les costes d'Alacant, Múrcia i Almeria, amb set detinguts a Espanya i França.

Les famílies exigixen explicacions per l’agressió policial a una docent enfront d’Educació

Les federacions de famílies de l'escola pública condemnen l'agressió policial patida per una professora durant una protesta enfront de la Conselleria d'Educació i reclamen una negociació ràpida per a tancar el curs amb garanties.

Quarta setmana de vaga del professorat valencià amb la negociació trencada i el front sindical dividit

La vaga indefinida del professorat valencià de la pública no universitària aconseguix la seua quarta setmana amb la taula de negociació trencada, dos blocs sindicals enfrontats i una creixent tensió per les càrregues policials.

Lleuger descens de les temperatures i possibles ruixats esta vesprada a l’interior de Castellon

La Comunitat Valenciana vivira una jornada de cels poc nuvolosos, lleuger descens de les maximas en Castellon i possibilitat de ruixats amb tempesta esta vesprada a l'interior nord.

Sis sindicalistes es tanquen en Educació després d’una nova ruptura de la negociació de la vaga docent

Sis sindicalistes de STEPV, UGT i CCOO es tanquen en la Conselleria d'Educació després de trencar-se de nou la negociació per a posar fi a la vaga indefinida del professorat públic no universitari valencià.