Arriben dos pasteres a Benidorm i Pilar de la Horadada amb 28 hòmens

 

Dos pasteres amb unes 28 persones a bord han arribat en 24 hores a les costes de la província d’Alacant, una a la localitat de Pilar de la Horadada, en la comarca del Baix Segura, i una altra al municipi de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa, segons han informat fonts de Creu Roja a Europa Press.

 

En concret, esta matinada de dilluns ha sigut localitzada una pastera a la seua arribada a la costa de Pilar de la Horadada en la que anaven 14 persones, tots hòmens i d’origen algerià. Els ocupants han sigut traslladats fins al Port d’Alacant cap a les 07.00 hores d’este matí de dilluns per a ser atesos per membres de l’ONG i d’eixa forma fer-los les proves PCR, tal com dicta el protocol.

 

D’altra banda, este diumenge Salvament Marítim va interceptar una altra embarcació a Benidorm amb 14 persones, també hòmens i d’origen algerià. Tant estes últimes persones com les arribades a Pilar de la Horadada han afirmat ser majors d’edat.

 

Arribada de pasteres en 2020

L’arribada de pasteres a les costes valencianes s’ha disparat durant 2020 en quasi un 40%, amb 83 embarcacions detectades l’any passat amb quasi un miler d’immigrants a bord. Segons les dades facilitades a Efe per Creu Roja, les 83 intercepcions s’han registrat el litoral de la província d’Alacant i en total s’han comptabilitzat 924 indocumentats, dels que 77 van manifestar ser menors d’edat i 21 van ser dones.

 

En general, el perfil de persones que van ser ateses en els últims dotze mesos respon al d’un home magrebí, principalment algerià però també marroquí. A demés dels algerians i marroquins, sis dels rescatats van ser de nacionalitat siriana, un de Tunísia i un altre més va dir ser de Guinea.

 

Les 83 pasteres són un 38,3% més que les 60 detectades durant 2019, quan van arribar al sud del territori valencià 673 persones (-37,3%), dels que 131 van ser menors i 18 dones. El número d’immigrants ha anat a l’alça en els últims anys, ja que els arribats en 2019 van ser quasi el doble que en 2018 i 2017, quan es van xifrar entorn de 350.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pugen les temperatures en la Comunitat Valenciana amb possibles ruixats tempestuosos a l’interior nord

El temps en la Comunitat Valenciana es presenta amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i algun ruixat amb tempesta a la vesprada a l'interior nord, a més de bancs de boira costaners a primeres hores.

Un estudi urgix a gestionar el paisatge per a frenar l’expansió d’espècies invasores

Una investigació del campus de Gandia de la UPV vincula l'abandó agrícola i la proliferació de plantes invasores amb l'expansió del bec de corall senegalés, una au exòtica que altera les comunitats d'aus natives.

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.