Arriben dos pasteres a Benidorm i Pilar de la Horadada amb 28 hòmens

 

Dos pasteres amb unes 28 persones a bord han arribat en 24 hores a les costes de la província d’Alacant, una a la localitat de Pilar de la Horadada, en la comarca del Baix Segura, i una altra al municipi de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa, segons han informat fonts de Creu Roja a Europa Press.

 

En concret, esta matinada de dilluns ha sigut localitzada una pastera a la seua arribada a la costa de Pilar de la Horadada en la que anaven 14 persones, tots hòmens i d’origen algerià. Els ocupants han sigut traslladats fins al Port d’Alacant cap a les 07.00 hores d’este matí de dilluns per a ser atesos per membres de l’ONG i d’eixa forma fer-los les proves PCR, tal com dicta el protocol.

 

D’altra banda, este diumenge Salvament Marítim va interceptar una altra embarcació a Benidorm amb 14 persones, també hòmens i d’origen algerià. Tant estes últimes persones com les arribades a Pilar de la Horadada han afirmat ser majors d’edat.

 

Arribada de pasteres en 2020

L’arribada de pasteres a les costes valencianes s’ha disparat durant 2020 en quasi un 40%, amb 83 embarcacions detectades l’any passat amb quasi un miler d’immigrants a bord. Segons les dades facilitades a Efe per Creu Roja, les 83 intercepcions s’han registrat el litoral de la província d’Alacant i en total s’han comptabilitzat 924 indocumentats, dels que 77 van manifestar ser menors d’edat i 21 van ser dones.

 

En general, el perfil de persones que van ser ateses en els últims dotze mesos respon al d’un home magrebí, principalment algerià però també marroquí. A demés dels algerians i marroquins, sis dels rescatats van ser de nacionalitat siriana, un de Tunísia i un altre més va dir ser de Guinea.

 

Les 83 pasteres són un 38,3% més que les 60 detectades durant 2019, quan van arribar al sud del territori valencià 673 persones (-37,3%), dels que 131 van ser menors i 18 dones. El número d’immigrants ha anat a l’alça en els últims anys, ja que els arribats en 2019 van ser quasi el doble que en 2018 i 2017, quan es van xifrar entorn de 350.

Últimes notícies

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 36 graus a l’interior nord de València dijous

Aemet ha activat per a dijous un avís groc per temperatures màximes de fins a 36 graus a l’interior nord de la província de València. Dimecres també hi ha avís groc per ruixats intensos, tempestes, granís i ratxes de vent molt fort.

Pérez Llorca defensa que el suport a Ceuta és ciutadà i no de partits

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha defensat a Agost que les concentracions convocades per la FEMP per a donar suport a Ceuta són una iniciativa ciutadana i no partidista, i ha criticat l’absència del Govern central i de formacions com Compromís.

Els familiars del 98% de víctimes de la dana ja han cobrat 17 milions en ajudes

La Generalitat ha abonat 17.019.999 euros en ajudes a familiars de 216 víctimes mortals de la dana d’octubre de 2024, el 98 % del total concedit. Les subvencions estan exemptes d’IRPF i arriben fins als 80.000 euros per víctima.

Investigat per fingir un robatori violent a Vinaròs per a cobrar el segur del mòbil

La Guàrdia Civil ha investigat un home de 58 anys que ha denunciat un fals robatori amb violència a Vinaròs per a cobrar la indemnització del segur del seu telèfon mòbil, que en realitat havia venut un familiar a Alacant.

El PSPV exigeix la dimissió de Mazón per un escrit sobre la DANA que qualifica d’insultant

El síndic del PSPV, José Muñoz, ha titlat d’insultant i indignant l’escrit que Carlos Mazón ha remés al jutjat sobre la DANA i li ha reclamat que dimitisca com a diputat, renuncie a l’aforament i entregue el registre de cridades.

Dos detinguts per estafar 76.000 euros a una dona major d’Altea amb la banca digital

La Guàrdia Civil ha detingut una dona de 22 anys i un home de 33 per estafar més de 76.000 euros a una veïna de 72 anys d’Altea, després de suplantar la seua identitat i accedir a la seua banca digital.

Roy Revivo fa història com a primer futbolista israelià de l’Elx

El lateral esquerre Roy Revivo, fitxat en l’últim dia de mercat, s’ha convertit en el primer jugador israelià que defensa la samarreta de l’Elx en 103 anys d’història.

Ingressen a presó quatre detinguts per robatoris en vivendes habitades amb la tècnica de l’‘impresioning’

Quatre hòmens d’origen georgià han ingressat en presó provisional després que la Policia Nacional haja desarticulat a València una cèl·lula d’una banda itinerant especialitzada en robatoris en vivendes habitades mitjançant la tècnica de l’‘impresioning’. Els agents els han detingut in fraganti quan es disposaven a cometre nous robatoris i han intervingut ferramentes, joies i més de 13.000 euros en efectiu.