Els bisbes proposen un curs prematrimonial d’entre 2 i 3 anys per a evitar les ruptures massa prompte

Mario Iceta

Mario Iceta, bisbe d’Oviedo i president de la subcomissió per a la família i la defensa de la vida de la CEE | La Región

La Conferència Episcopal Espanyola ha proposat un curs, d’entre dos i tres anys, per a formar als nóvios de cara al matrimoni, perquè consideren que les 20 hores dels cursets prematrimonials no són suficients per a evitar les ruptures perquè, segons indiquen, «als 5 anys, s’han trencat el 40% dels matrimonis».

 

«Quan era rector, els preguntava als nóvios: Per què esteu en el curset prematrimonial? Algun deia: ‘És que si no, no ens donen un paper i no ens podem casar’. Jo deia: ‘Fals. Esteu ací perquè, segons les estadístiques, als 5 anys s’han trencat el 40% matrimonis i als 15 anys, el 60%, i venim a preparar-vos per a evitar això», ha exposat el bisbe de Bilbao i president de la subcomissió per a la família i la defensa de la vida de la CEE, Mario Iceta, este dijous en una roda de premsa en Madrid.

 

A demés, ha insistit que les 20 hores que sol durar un curset prematrimonial no són suficients. «Una formació matrimonial no es pot fer en 20 hores. Per a ser sacerdot fan falta 7 anys de seminari i, per a ser espòs, esposa, pare mare, 20 hores?», s’ha preguntat.

 

No és obligatori, però cada diòcesi podrà elegir les exigències que fa als nóvios

Este itinerari, titulat ‘Junts en camí, +Q2’ i elaborat per una dotzena de matrimonis, es compon de 12 temes, a on s’aborden assumptes com la sexualitat, les relacions prematrimonials, la fidelitat o la resolució de conflictes. A pesar de la polèmica, este curs no és obligatori com a tal, encara que cada diòcesi podrà assumir-lo i decidir quina és la formació que exigix als nóvios per a casar-se, segons ha puntualitzat Iceta.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha oferit tota la informació en temps real sobre la investigació de les vivendes públiques de Les Naus i retreta a l’esquerra les seues crítiques, comparant el cas amb l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa la gestió del PP en Les Naus i nega falta de transparència a Alacant

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern del PP està col·laborant i sent transparent en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta situació amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus a la Platja de San Juan

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar (PP), ha assegurat que el govern local està col·laborant amb total transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en lajornament de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat aquesta actitud amb el cas dalcoi.

Quatre excaps d’ETA es neguen a declarar pels atemptats de Santa Pola i Madrid

Quatre antics dirigents d’ETA s’han acollit al dret a no declarar davant l’Audiència Nacional per la seua presumpta responsabilitat en l’atemptat contra la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola en 2002 i per l’assassinat del tinent coronel Pedro Antonio Blanco en 2000 a Madrid.

Avantatge de pista per al Valencia Basket davant un Joventut sense pressió en les semifinals de la Liga Endesa

Valencia Basket i Asisa Joventut obrin este dimecres al Roig Arena una semifinal de la Liga Endesa marcada per l’avantatge de pista taronja i el paper decisiu de Ricky Rubio. Pedro Martínez avisa del gran moment de forma de la Penya i afirma que l’eliminatòria està al 50%.

El Valencia Basket busca colpejar primer en la semifinal davant un Joventut sense pressió

El Valencia Basket arriba a la semifinal de la Lliga Endesa amb avantatge de pista i el paper de favorit davant un Asisa Joventut sense pressió, impulsat pel gran moment de Ricky Rubio i amb un Pedro Martínez que alerta del potencial verd-i-negre.

La falta de personal i de suport psicològic en residències de majors colpeja més les nits i els festius

Un estudi de l OCU assenyala que moltes residències de majors funcionen amb poc personal, especialment de nit i en festius, i que més d un terç dels residents no rep atenció psicològica setmanal.

L’economia d’Alacant esquiva l’impacte dels aranzels de Trump gràcies a la venda a la UE

Un informe de la Cambra de Comerç d’Alacant conclou que l’impacte dels aranzels dels Estats Units ha sigut limitat perquè les empreses han impulsat les exportacions a la Unió Europea i el sector servicis.