Els bisbes proposen un curs prematrimonial d’entre 2 i 3 anys per a evitar les ruptures massa prompte

Mario Iceta

Mario Iceta, bisbe d’Oviedo i president de la subcomissió per a la família i la defensa de la vida de la CEE | La Región

La Conferència Episcopal Espanyola ha proposat un curs, d’entre dos i tres anys, per a formar als nóvios de cara al matrimoni, perquè consideren que les 20 hores dels cursets prematrimonials no són suficients per a evitar les ruptures perquè, segons indiquen, «als 5 anys, s’han trencat el 40% dels matrimonis».

 

«Quan era rector, els preguntava als nóvios: Per què esteu en el curset prematrimonial? Algun deia: ‘És que si no, no ens donen un paper i no ens podem casar’. Jo deia: ‘Fals. Esteu ací perquè, segons les estadístiques, als 5 anys s’han trencat el 40% matrimonis i als 15 anys, el 60%, i venim a preparar-vos per a evitar això», ha exposat el bisbe de Bilbao i president de la subcomissió per a la família i la defensa de la vida de la CEE, Mario Iceta, este dijous en una roda de premsa en Madrid.

 

A demés, ha insistit que les 20 hores que sol durar un curset prematrimonial no són suficients. «Una formació matrimonial no es pot fer en 20 hores. Per a ser sacerdot fan falta 7 anys de seminari i, per a ser espòs, esposa, pare mare, 20 hores?», s’ha preguntat.

 

No és obligatori, però cada diòcesi podrà elegir les exigències que fa als nóvios

Este itinerari, titulat ‘Junts en camí, +Q2’ i elaborat per una dotzena de matrimonis, es compon de 12 temes, a on s’aborden assumptes com la sexualitat, les relacions prematrimonials, la fidelitat o la resolució de conflictes. A pesar de la polèmica, este curs no és obligatori com a tal, encara que cada diòcesi podrà assumir-lo i decidir quina és la formació que exigix als nóvios per a casar-se, segons ha puntualitzat Iceta.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.