Els bisbes proposen un curs prematrimonial d’entre 2 i 3 anys per a evitar les ruptures massa prompte

Mario Iceta

Mario Iceta, bisbe d’Oviedo i president de la subcomissió per a la família i la defensa de la vida de la CEE | La Región

La Conferència Episcopal Espanyola ha proposat un curs, d’entre dos i tres anys, per a formar als nóvios de cara al matrimoni, perquè consideren que les 20 hores dels cursets prematrimonials no són suficients per a evitar les ruptures perquè, segons indiquen, «als 5 anys, s’han trencat el 40% dels matrimonis».

 

«Quan era rector, els preguntava als nóvios: Per què esteu en el curset prematrimonial? Algun deia: ‘És que si no, no ens donen un paper i no ens podem casar’. Jo deia: ‘Fals. Esteu ací perquè, segons les estadístiques, als 5 anys s’han trencat el 40% matrimonis i als 15 anys, el 60%, i venim a preparar-vos per a evitar això», ha exposat el bisbe de Bilbao i president de la subcomissió per a la família i la defensa de la vida de la CEE, Mario Iceta, este dijous en una roda de premsa en Madrid.

 

A demés, ha insistit que les 20 hores que sol durar un curset prematrimonial no són suficients. «Una formació matrimonial no es pot fer en 20 hores. Per a ser sacerdot fan falta 7 anys de seminari i, per a ser espòs, esposa, pare mare, 20 hores?», s’ha preguntat.

 

No és obligatori, però cada diòcesi podrà elegir les exigències que fa als nóvios

Este itinerari, titulat ‘Junts en camí, +Q2’ i elaborat per una dotzena de matrimonis, es compon de 12 temes, a on s’aborden assumptes com la sexualitat, les relacions prematrimonials, la fidelitat o la resolució de conflictes. A pesar de la polèmica, este curs no és obligatori com a tal, encara que cada diòcesi podrà assumir-lo i decidir quina és la formació que exigix als nóvios per a casar-se, segons ha puntualitzat Iceta.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.