Els bisbes proposen un curs prematrimonial d’entre 2 i 3 anys per a evitar les ruptures massa prompte

Mario Iceta

Mario Iceta, bisbe d’Oviedo i president de la subcomissió per a la família i la defensa de la vida de la CEE | La Región

La Conferència Episcopal Espanyola ha proposat un curs, d’entre dos i tres anys, per a formar als nóvios de cara al matrimoni, perquè consideren que les 20 hores dels cursets prematrimonials no són suficients per a evitar les ruptures perquè, segons indiquen, «als 5 anys, s’han trencat el 40% dels matrimonis».

 

«Quan era rector, els preguntava als nóvios: Per què esteu en el curset prematrimonial? Algun deia: ‘És que si no, no ens donen un paper i no ens podem casar’. Jo deia: ‘Fals. Esteu ací perquè, segons les estadístiques, als 5 anys s’han trencat el 40% matrimonis i als 15 anys, el 60%, i venim a preparar-vos per a evitar això», ha exposat el bisbe de Bilbao i president de la subcomissió per a la família i la defensa de la vida de la CEE, Mario Iceta, este dijous en una roda de premsa en Madrid.

 

A demés, ha insistit que les 20 hores que sol durar un curset prematrimonial no són suficients. «Una formació matrimonial no es pot fer en 20 hores. Per a ser sacerdot fan falta 7 anys de seminari i, per a ser espòs, esposa, pare mare, 20 hores?», s’ha preguntat.

 

No és obligatori, però cada diòcesi podrà elegir les exigències que fa als nóvios

Este itinerari, titulat ‘Junts en camí, +Q2’ i elaborat per una dotzena de matrimonis, es compon de 12 temes, a on s’aborden assumptes com la sexualitat, les relacions prematrimonials, la fidelitat o la resolució de conflictes. A pesar de la polèmica, este curs no és obligatori com a tal, encara que cada diòcesi podrà assumir-lo i decidir quina és la formació que exigix als nóvios per a casar-se, segons ha puntualitzat Iceta.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.