Els bisbes proposen un curs prematrimonial d’entre 2 i 3 anys per a evitar les ruptures massa prompte

Mario Iceta

Mario Iceta, bisbe d’Oviedo i president de la subcomissió per a la família i la defensa de la vida de la CEE | La Región

La Conferència Episcopal Espanyola ha proposat un curs, d’entre dos i tres anys, per a formar als nóvios de cara al matrimoni, perquè consideren que les 20 hores dels cursets prematrimonials no són suficients per a evitar les ruptures perquè, segons indiquen, «als 5 anys, s’han trencat el 40% dels matrimonis».

 

«Quan era rector, els preguntava als nóvios: Per què esteu en el curset prematrimonial? Algun deia: ‘És que si no, no ens donen un paper i no ens podem casar’. Jo deia: ‘Fals. Esteu ací perquè, segons les estadístiques, als 5 anys s’han trencat el 40% matrimonis i als 15 anys, el 60%, i venim a preparar-vos per a evitar això», ha exposat el bisbe de Bilbao i president de la subcomissió per a la família i la defensa de la vida de la CEE, Mario Iceta, este dijous en una roda de premsa en Madrid.

 

A demés, ha insistit que les 20 hores que sol durar un curset prematrimonial no són suficients. «Una formació matrimonial no es pot fer en 20 hores. Per a ser sacerdot fan falta 7 anys de seminari i, per a ser espòs, esposa, pare mare, 20 hores?», s’ha preguntat.

 

No és obligatori, però cada diòcesi podrà elegir les exigències que fa als nóvios

Este itinerari, titulat ‘Junts en camí, +Q2’ i elaborat per una dotzena de matrimonis, es compon de 12 temes, a on s’aborden assumptes com la sexualitat, les relacions prematrimonials, la fidelitat o la resolució de conflictes. A pesar de la polèmica, este curs no és obligatori com a tal, encara que cada diòcesi podrà assumir-lo i decidir quina és la formació que exigix als nóvios per a casar-se, segons ha puntualitzat Iceta.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.