Anuncios

Caiguda històrica de l’atur que descendeix en 82.583 persones

 

El nombre de persones aturades inscrites a les oficines del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE) ha baixat en 82.583 respecte al mes de juliol. Es tracta d’una xifra “històrica” al registrar la major caiguda de l’atur en un mes d’agost des de l’inici dels registres.

En termes relatius, la disminució de l’atur registrat ha estat d’un -2,42%, mentre que pel que fa al mateix mes del 2020 ha baixat en 468.899 persones (-12,33%). A més, les xifres registrades baixen en 13 comunitats autònomes, sent les caigudes més importants les d’Andalusia (32.102), Canàries (19.844) i Catalunya (17.186).

Anuncios

No obstant això, l’atur registrat a la Comunitat Valenciana durant el mes d’agost ha pujat en 6.606 persones, el que suposa un 1,56% més que al mes de juliol, de manera que es xifra total de desocupats se situa en 429.574 persones. També puja en altres tres comunitats com a la Comunitat de Madrid en 3.526; al País Basc en 3.058, i a Castella i Lleó en 956 persones.

Segons les dades del Ministeri de Treball i Economia Social publicades este dijous, en termes interanuals l’atur va baixar a la Comunitat Valenciana en 11.134 persones, un descens del 2,53% respecte a agost de 2020.

Descens continuat

 

Pel que fa a les províncies, la desocupació registrat baixa en 36 encapçalades per Barcelona (13.570), Las Palmas (10.560) i Santa Cruz de Tenerife (9284). Augmenta a les 16 restants i en 4 d’estes se superen els 1.500 aturats: València (3.807), Madrid (3.526), Alacant (2.069) i Biscaia (1.525).

Tal com destaquen des de Treball, agost és tradicionalment un mes en què puja l’atur registrat a causa d’un descens d’activitat en nombrosos sectors amb motiu del període de vacances, però, este any encadena sis mesos de caiguda continuada.

Des de febrer, l’atur acumula una reducció de 675.000 persones. En els tres últims mesos (maig, juny i juliol) ha baixat 129.000, 167.000 i 197.000 aturats, respectivament.

La desocupació a menors de 25 anys

 

En el col·lectiu dels joves, l’atur registrat entre els menors de 25 anys registra una baixada de 17.120 persones, un 6,52% menys que al juliol. Esta dada, juntament amb la caiguda dels cinc mesos anteriors, suposa que 121.000 joves han abandonat les oficines del SEPE.

En l’actualitat hi ha menys joves en situació d’atur que abans que irrompés la pandèmia. Així mateix, també ha baixat entre els de 25 anys i més en 65.463 persones (-2,08%).

Puja l’atur a la construcció

 

L’atur registrat ha baixat en tots els sectors menys en el de la construcció, que registra una pujada de 1.139 persones, un 0,42% respecte al mes de juliol. El sector serveis, acusa la caiguda més amb 46.224 persones menys, (-1,93%); li segueix el sector agrari amb 13.499 persones menys inscrites al SEPE (-7,71%).

La indústria baixa en 1.126 persones (-0,41%), “una disminució significativa“, ja que suposa que este sector se situa en nivells previs a l’inici de la pandèmia.

El col·lectiu sense ocupació anterior, és a dir, que ha passat més d’un any sense feina, també registra una caiguda del 7,47% respecte a juliol, després que 22.873 persones deixaren d’estar inscrites a l’atur.

Atur per gènere

 

En termes de gènere, l’atur entre les dones ha baixat en 45.503 persones, un 2,26% respecte al mes de juliol. En relació amb l’agost del 2020, a les llistes de l’atur figuren 225.697 dones almenys, un -10,27%.

Per segon mes consecutiu, la desocupació femenina ha baixat més que el masculí en xifres absolutes. En total, en els últims sis mesos 332.000 dones han deixat de ser aturades.

Entre els homes, l’atur ha caigut en 37.080 persones, un 2,65% respecte al mes anterior. En relació amb agost de fa un any, la disminució és de 243.202 persones, un 15,15% menys.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Elx i Alabés firmen un empat patit que deixa el descens encara obert

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit tibant marcat per la pluja i la por de fallar, un resultat que a penes millora la seua situació en la lluita per la permanència.

Elx i Alabés firmen un empat tibant que no buida el fantasma del descens

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit marcat per la tensió i la necessitat de punts, un resultat que manté als dos equips molt prop del descens.

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.

Athletic i València es juguen Europa i la salvació en San Mamés

Athletic i València es mesuren en San Mamés en un dol clau: els bilbaïns apuren les seues opcions europees i els valencianistes busquen allunyar-se del descens.

Esquerra Unida recolza per unanimitat la vaga educativa indefinida en la Comunitat Valenciana

El Consell Polític Nacional d'Esquerra Unida del País Valencià aprova per unanimitat una resolució de suport a la vaga educativa indefinida de l'11 de maig i al professorat valencià, i responsabilitza al govern del PP i Vox de la deterioració del sistema.

Les pluges deixen més de 35 litres per metre quadrat a Navarrés i obliguen a 21 intervencions de bombers en la Comunitat

Les pluges d'este dissabte en la Comunitat Valenciana han deixat fins a 35,3 litres per metre quadrat a Navarrés i han obligat a 21 intervencions de bombers a València i Alacant.

Castelló arranca el repartiment d’ulleres per a veure l’eclipsi total del 12 d’agost

Castelló ha començat en el Planetari el repartiment de més de 12.000 ulleres homologades per la UE per a observar amb seguretat l'eclipsi total de sol del 12 d'agost de 2026, dins d'una programació especial d'activitats divulgatives.

Sis ferits en bolcar una furgoneta a Moncofa i un patinet en un altre accident a Castelló

Sis persones han resultat ferides de diversa consideració en bolcar la furgoneta en la qual viatjaven a Moncofa, mentres que un home de 41 anys ha patit politraumatismes en un altre accident entre un cotxe i un patinet a Castelló.
Anuncios