12.3 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Caiguda històrica de l’atur que descendeix en 82.583 persones

 

El nombre de persones aturades inscrites a les oficines del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE) ha baixat en 82.583 respecte al mes de juliol. Es tracta d’una xifra “històrica” al registrar la major caiguda de l’atur en un mes d’agost des de l’inici dels registres.

En termes relatius, la disminució de l’atur registrat ha estat d’un -2,42%, mentre que pel que fa al mateix mes del 2020 ha baixat en 468.899 persones (-12,33%). A més, les xifres registrades baixen en 13 comunitats autònomes, sent les caigudes més importants les d’Andalusia (32.102), Canàries (19.844) i Catalunya (17.186).

No obstant això, l’atur registrat a la Comunitat Valenciana durant el mes d’agost ha pujat en 6.606 persones, el que suposa un 1,56% més que al mes de juliol, de manera que es xifra total de desocupats se situa en 429.574 persones. També puja en altres tres comunitats com a la Comunitat de Madrid en 3.526; al País Basc en 3.058, i a Castella i Lleó en 956 persones.

Segons les dades del Ministeri de Treball i Economia Social publicades este dijous, en termes interanuals l’atur va baixar a la Comunitat Valenciana en 11.134 persones, un descens del 2,53% respecte a agost de 2020.

Descens continuat

 

Pel que fa a les províncies, la desocupació registrat baixa en 36 encapçalades per Barcelona (13.570), Las Palmas (10.560) i Santa Cruz de Tenerife (9284). Augmenta a les 16 restants i en 4 d’estes se superen els 1.500 aturats: València (3.807), Madrid (3.526), Alacant (2.069) i Biscaia (1.525).

Tal com destaquen des de Treball, agost és tradicionalment un mes en què puja l’atur registrat a causa d’un descens d’activitat en nombrosos sectors amb motiu del període de vacances, però, este any encadena sis mesos de caiguda continuada.

Des de febrer, l’atur acumula una reducció de 675.000 persones. En els tres últims mesos (maig, juny i juliol) ha baixat 129.000, 167.000 i 197.000 aturats, respectivament.

La desocupació a menors de 25 anys

 

En el col·lectiu dels joves, l’atur registrat entre els menors de 25 anys registra una baixada de 17.120 persones, un 6,52% menys que al juliol. Esta dada, juntament amb la caiguda dels cinc mesos anteriors, suposa que 121.000 joves han abandonat les oficines del SEPE.

En l’actualitat hi ha menys joves en situació d’atur que abans que irrompés la pandèmia. Així mateix, també ha baixat entre els de 25 anys i més en 65.463 persones (-2,08%).

Puja l’atur a la construcció

 

L’atur registrat ha baixat en tots els sectors menys en el de la construcció, que registra una pujada de 1.139 persones, un 0,42% respecte al mes de juliol. El sector serveis, acusa la caiguda més amb 46.224 persones menys, (-1,93%); li segueix el sector agrari amb 13.499 persones menys inscrites al SEPE (-7,71%).

La indústria baixa en 1.126 persones (-0,41%), “una disminució significativa“, ja que suposa que este sector se situa en nivells previs a l’inici de la pandèmia.

El col·lectiu sense ocupació anterior, és a dir, que ha passat més d’un any sense feina, també registra una caiguda del 7,47% respecte a juliol, després que 22.873 persones deixaren d’estar inscrites a l’atur.

Atur per gènere

 

En termes de gènere, l’atur entre les dones ha baixat en 45.503 persones, un 2,26% respecte al mes de juliol. En relació amb l’agost del 2020, a les llistes de l’atur figuren 225.697 dones almenys, un -10,27%.

Per segon mes consecutiu, la desocupació femenina ha baixat més que el masculí en xifres absolutes. En total, en els últims sis mesos 332.000 dones han deixat de ser aturades.

Entre els homes, l’atur ha caigut en 37.080 persones, un 2,65% respecte al mes anterior. En relació amb agost de fa un any, la disminució és de 243.202 persones, un 15,15% menys.

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.