8 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Caiguda històrica de l’atur que descendeix en 82.583 persones

 

El nombre de persones aturades inscrites a les oficines del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE) ha baixat en 82.583 respecte al mes de juliol. Es tracta d’una xifra “històrica” al registrar la major caiguda de l’atur en un mes d’agost des de l’inici dels registres.

En termes relatius, la disminució de l’atur registrat ha estat d’un -2,42%, mentre que pel que fa al mateix mes del 2020 ha baixat en 468.899 persones (-12,33%). A més, les xifres registrades baixen en 13 comunitats autònomes, sent les caigudes més importants les d’Andalusia (32.102), Canàries (19.844) i Catalunya (17.186).

No obstant això, l’atur registrat a la Comunitat Valenciana durant el mes d’agost ha pujat en 6.606 persones, el que suposa un 1,56% més que al mes de juliol, de manera que es xifra total de desocupats se situa en 429.574 persones. També puja en altres tres comunitats com a la Comunitat de Madrid en 3.526; al País Basc en 3.058, i a Castella i Lleó en 956 persones.

Segons les dades del Ministeri de Treball i Economia Social publicades este dijous, en termes interanuals l’atur va baixar a la Comunitat Valenciana en 11.134 persones, un descens del 2,53% respecte a agost de 2020.

Descens continuat

 

Pel que fa a les províncies, la desocupació registrat baixa en 36 encapçalades per Barcelona (13.570), Las Palmas (10.560) i Santa Cruz de Tenerife (9284). Augmenta a les 16 restants i en 4 d’estes se superen els 1.500 aturats: València (3.807), Madrid (3.526), Alacant (2.069) i Biscaia (1.525).

Tal com destaquen des de Treball, agost és tradicionalment un mes en què puja l’atur registrat a causa d’un descens d’activitat en nombrosos sectors amb motiu del període de vacances, però, este any encadena sis mesos de caiguda continuada.

Des de febrer, l’atur acumula una reducció de 675.000 persones. En els tres últims mesos (maig, juny i juliol) ha baixat 129.000, 167.000 i 197.000 aturats, respectivament.

La desocupació a menors de 25 anys

 

En el col·lectiu dels joves, l’atur registrat entre els menors de 25 anys registra una baixada de 17.120 persones, un 6,52% menys que al juliol. Esta dada, juntament amb la caiguda dels cinc mesos anteriors, suposa que 121.000 joves han abandonat les oficines del SEPE.

En l’actualitat hi ha menys joves en situació d’atur que abans que irrompés la pandèmia. Així mateix, també ha baixat entre els de 25 anys i més en 65.463 persones (-2,08%).

Puja l’atur a la construcció

 

L’atur registrat ha baixat en tots els sectors menys en el de la construcció, que registra una pujada de 1.139 persones, un 0,42% respecte al mes de juliol. El sector serveis, acusa la caiguda més amb 46.224 persones menys, (-1,93%); li segueix el sector agrari amb 13.499 persones menys inscrites al SEPE (-7,71%).

La indústria baixa en 1.126 persones (-0,41%), “una disminució significativa“, ja que suposa que este sector se situa en nivells previs a l’inici de la pandèmia.

El col·lectiu sense ocupació anterior, és a dir, que ha passat més d’un any sense feina, també registra una caiguda del 7,47% respecte a juliol, després que 22.873 persones deixaren d’estar inscrites a l’atur.

Atur per gènere

 

En termes de gènere, l’atur entre les dones ha baixat en 45.503 persones, un 2,26% respecte al mes de juliol. En relació amb l’agost del 2020, a les llistes de l’atur figuren 225.697 dones almenys, un -10,27%.

Per segon mes consecutiu, la desocupació femenina ha baixat més que el masculí en xifres absolutes. En total, en els últims sis mesos 332.000 dones han deixat de ser aturades.

Entre els homes, l’atur ha caigut en 37.080 persones, un 2,65% respecte al mes anterior. En relació amb agost de fa un any, la disminució és de 243.202 persones, un 15,15% menys.

Últimes notícies

76-73: València Basket resistix el desplegament físic de l’Estrella Roja

València Basket va véncer 76-73 a Estrella Roja en un partit molt físic. La major rotació local i els robatoris en primera línia van decidir un final atapeït.

La xilena d’Hugo Duro decidix el derbi per al València

El València va véncer 1-0 al Llevant amb una xilena d'Hugo Duro en el 79 després d'un centre de Gayà. Ryan va sostindre als visitants i el VAR va anul·lar un gol previ.

Un home ha resultat ferit en una deflagració de gas per una estufa a Benicarló

Una possible acumulació de gas derivat d'una estufa ha provocat una deflagració en una vivenda de Benicarló que ha deixat ferit a un home de 71 anys. Les finestres han col·lapsat i han caigut sobre vehicles, sense incendi.

El Jutjat d’Alzira investiga la mort d’una xiqueta després d’un tractament dental

El Jutjat d'Instrucció 5 d'Alzira ha obert diligències per la defunció d'una xiqueta de 6 anys després d'un tractament dental. Una altra menor atesa en la mateixa clínica seguix en UCI.

Pérez Llorca defén que va ser una coincidència parlar amb Pradas i Mazón en plena DANA

El dirigent del PP valencià ha declarat com a testimoni que l'encreuament de crides amb Pradas i Mazón el dia de la DANA va ser casual i sense intermediacions.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental i una altra de 4 roman en l’UCI

Una menor de 6 anys ha mort hores després de ser atesa en una clínica d'Alzira; una altra de 4 va ser traslladada a l'UCI pediàtrica del Clínic de València. Sanitat ha obert un expedient i ha suspés cautelarment l'activitat del centre.

Ciutadans veu en el testimoniatge de Pérez Llorca la prova que Mazón sí que estava informat de la dana

Ciutadans sosté que la declaració de Juanfran Pérez Llorca davant el Jutjat de Catarroja demostra que Carlos Mazón coneixia la riuada del 29 d'octubre. La formació seguirà personada per a exigir transparència.

Vox avisa al PP: tibarà al màxim les negociacions i no tem repetir eleccions

Vox ha endurit la seua postura davant el PP i ha advertit que forçarà les negociacions per a imposar el seu programa, sense descartar repetir eleccions. Abascal ha confiat a tancar un acord a València que incloga infraestructures hidràuliques.