Calp completa la instal·lació de la seua escala mecànica al carrer

 

Les obres de remodelació del carrer Alcalde Vicente Pastor de Calp han arribat a la seua fi. Uns treballs que tenien com a fi facilitar l’accessibilitat per als vianants en aquest carrer que serveix de connexió amb el centre històric del municipi així com el seu millorar el seu aspecte.

 

Aquest matí l’alcaldessa Ana Sala ha visitat aquesta via les obres de la qual s’emmarquen dins de l’Estratègia EDUSI “Revitalitza Calp” cofinançada amb fons FEDER de la Unió Europea.

 

Els treballs han consistit en la instal·lació d’una escala mecànica en el tram superior del carrer – pròxim a la plaça Beat Sendra -, que facilitarà el trànsit en aquest carrer caracteritzat per una forta pendent. A més, s’han construït xicotetes rampes en el primer tram – el més pròxim a l’avinguda d’Ifach -, així com diversos replanells que permetrà l’accés dels veïns als seus habitatges, a més d’un recorregut d’escales pegat a les façanes en cada costat del carrer.

 

Primer dels projectes «Revitalitza Calp»

Així mateix, s’ha renovat la xarxa de sanejament, ampliant la seua capacitat i la xarxa de proveïment d’aigua potable així com el paviment que passa a ser de granit antilliscant; s’ha instal·lat il·luminació led i s’han soterrat els cables elèctrics amb la conseqüent millora de la imatge urbana que això suposa.

 

Es tracta del primer dels projectes que formen part de l’Estratègia EDUSI “Revitalitza Calp” que es duran a terme amb l’objectiu de millorar l’accés per als vianants i el paisatge urbà del barri antic. Pròximament començaran les obres dels carrers Benissa i Murillo així del carrer de Fora.

 

L’alcaldessa de Calp, Ana Sala, ha assenyalat que: “en la zona viu molta gent gran amb problemes de mobilitat pel que mitjançant aquestes obres afavorim que puguen circular per aquest carrer així com per unes altres del centre històric”, alguna cosa que, afig, també beneficiarà a la resta de la població i que “sens dubte contribuirà a revitalitzar el nostre barri antic, un tresor que hem d’acostar a la ciutadania”.

Últimes notícies

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

Iñigo Pérez reforça la tradició del Villarreal per la banqueta espanyola

L’arribada d’Iñigo Pérez al Villarreal allarga la històrica aposta del club per tècnics espanyols: en 26 temporades a Primera només Manuel Pellegrini ha sigut estranger. El basc signa per tres temporades i s’afegix a una nòmina d’entrenadors clau en l’evolució del club groguet.

Pérez Llorca acudix a la recepció dels reis per la visita del Papa León XIV

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, acudix al Palau Reial a la recepció oferida pels reis Felipe VI i Letizia amb motiu de la primera intervenció oficial del Papa León XIV a Espanya.

Buxadé presenta Vox en València com el nexe de les forces patriotes europees

L’eurodiputat de Vox Jorge Buxadé assegura en una cimera a València que el seu partit torna a ser el punt d’unió de les forces patriòtiques europees i carrega contra la immigració massiva i el Pacte Verd.

Educació defensa que la seua última oferta supera en 1.000 milions les demandes dels sindicats

La Conselleria d'Educació assegura que el seu pla de 3.386 milions en quatre anys per a l'ensenyament públic millora en 1.000 milions les exigències inicials dels sindicats i reclama posar fi a la vaga indefinida del professorat.

Catalá recorda que només un de sis festivals seguix a la Ciutat de les Arts per la sentència acústica

L'alcaldessa de València, María José Catalá, subratlla que només el festival de Les Arts es manté a la Ciutat de les Arts després d'una sentència per contaminació acústica, i atribueix a CACSA i als promotors la decisió de conservar l'emplaçament.