13.1 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

La carta dels camioners a la ministra: Sense nosaltres pot col·lapsar el país

La Confederació Espanyola de Transport de Mercaderies (CETM) ha publicat una carta oberta dirigida a la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana en la qual respon a les declaracions de Raquel Sánchez i explica els motius que han portat al sector a convocar un atur per a desembre.

En la missiva es reclama a Sánchez la seua falta de tacte i la nul·la cerca d’un acostament amb el sector, assegurant que la majoria de les reivindicacions de l’activitat excedeixen les seues competències.

“Senyora ministra, li recordem que el Ministeri de Transports es va comprometre el juliol de 2020 a dur a terme una sèrie de mitjanes per a garantir la supervivència del sector. Acord que compta amb la signatura del llavors secretari d’Estat de Transports, Pedro Saura. En aquest document es comprometien a no instaurar el pagament per ús de les autovies sense comptar amb el consens del sector. No obstant això, la mesura ja es contempla en el Pla del Govern que es va enviar a Brussel·les i no deixen d’arribar notícies de com es durà a terme” resa la carta oberta.

La missiva continua: “Tot sembla indicar que ens obligaran a pagar per alguna cosa que ja hem costejat. El transport aporta a les Arques de l’Estat fins a 19.000 milions d’euros anuals a través dels impostos als combustibles, més que suficient per al manteniment de les carreteres. Tampoc hi ha notícies de la devolució dels 200 milions d’euros del cèntim sanitari i es van comprometre a fer-lo abans de 2020. A més, també es va acordar no procedir a augmentar les masses i dimensions màximes permeses i les pressions no deixen de succeir-se”.

A continuació, es pot llegir: “Ha d’aclarir-se la normativa per a prohibir que els xofers per norma general realitzen les labors de càrrega i descàrrega. Portugal ha regulat aquest aspecte amb èxit. No és això tampoc competència del Ministeri que porta el nom de Transports? A més, és necessari que s’establisca en la Llei del Contracte de Transport una clàusula de revisió obligatòria pel preu del Dièsel perquè els carregadors deixen de pressionar sobre les tarifes del transport”.

En aquesta línia i finalment, la carta recull: “Els conductors no troben àrees de descans segures i vigilades. Les que existeixen són insuficients i moltes manquen de serveis bàsics per al benestar dels xofers. Després de superar la fase més complexa de la crisi sanitària, en la qual el sector ha sigut essencial, és d’esperar que el Ministeri demostre que es preocupa de nosaltres amb fets i responga als compromisos adquirits. És hora que prenguen de debò als transportistes i oferisquen solucions perquè en cas contrari podríem veure com es col·lapsa el país“.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA inaugura ‘Soledad Sevilla [Esperant a Sempere]’ amb obres dels 70 a 2025

El MACA obri este divendres la retrospectiva 'Soledad Sevilla [Esperant a Sempere]', amb peces dels anys 70 a 2025, moltes inèdites, oberta fins al 17 de maig. La mostra centra el focus en sèries recents inspirades en Sempere i en el diàleg entre línia, llum i espai.

El Palau de la Música llança MOSTRA365 amb activitats i jornades de cinema tot l’any

El Palau de la Música acollirà MOSTRA365, una agenda estable de cinema amb propostes pedagògiques, divulgatives i interdisciplinàries de febrer a desembre. Hi haurà sessions a la Sala Rodrigo per 6 euros.

Obres a Sedaví perforen una canalització i deixen sense gas a diverses localitats de València

La perforació accidental d'una canalització durant unes obres a Sedaví ha deixat sense gas a diversos municipis de l'Horta Sud i la Ribera. La incidència ja s'ha solucionat i el subministrament s'està recuperant de manera progressiva.

Pérez Llorca ressalta el valor de les obres en infraestructures hídriques a Finestrat

El president de la Generalitat ha visitat les obres en la bassa de reg L'Alhambra a Finestrat i ha defés que mantindre i modernitzar les infraestructures hídriques aporta eficiència i tranquil·litat als regants. L'actuació, dotada amb més de 440.000 euros, reimpermeabilitza un embassament que dona servici a unes 400 hectàrees.

El 16 de març serà no lectiu a Aldaia, Picanya, Mislata, Gandia, Burjassot i Xirivella

Educació ha autoritzat de manera excepcional que el 16 de març siga no lectiu en sis municipis per les Falles en el curs 2025-26. La mesura se suma a altres casos ja aprovats i no crea precedent.

Scariolo avisa: jugar en el Roig Arena contra el València és una de les tasques més dures

El tècnic del Reial Madrid va elogiar al València Basket i va avisar de la duresa de jugar en el Roig Arena abans de la semifinal de Copa del Rei. Va repassar antecedents i claus del pla de partit.

Marcelino critica que a València es va decidir destruir immediatament un equip guanyador

El tècnic del Vila-real va assenyalar que al València es va desmantellar un equip guanyador després de la Copa de 2019 i va centrar el focus en el derbi: tres punts sense revenges.

Les exportacions del moble espanyol van créixer un 5% en 2025 i van sumar 3.146 milions

El sector del moble espanyol va tancar 2025 amb un augment del 5% i 3.146 milions en vendes exteriors. Catalunya i la Comunitat Valenciana van concentrar el 54,2% del total.