La carta dels camioners a la ministra: Sense nosaltres pot col·lapsar el país

La Confederació Espanyola de Transport de Mercaderies (CETM) ha publicat una carta oberta dirigida a la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana en la qual respon a les declaracions de Raquel Sánchez i explica els motius que han portat al sector a convocar un atur per a desembre.

En la missiva es reclama a Sánchez la seua falta de tacte i la nul·la cerca d’un acostament amb el sector, assegurant que la majoria de les reivindicacions de l’activitat excedeixen les seues competències.

“Senyora ministra, li recordem que el Ministeri de Transports es va comprometre el juliol de 2020 a dur a terme una sèrie de mitjanes per a garantir la supervivència del sector. Acord que compta amb la signatura del llavors secretari d’Estat de Transports, Pedro Saura. En aquest document es comprometien a no instaurar el pagament per ús de les autovies sense comptar amb el consens del sector. No obstant això, la mesura ja es contempla en el Pla del Govern que es va enviar a Brussel·les i no deixen d’arribar notícies de com es durà a terme” resa la carta oberta.

La missiva continua: “Tot sembla indicar que ens obligaran a pagar per alguna cosa que ja hem costejat. El transport aporta a les Arques de l’Estat fins a 19.000 milions d’euros anuals a través dels impostos als combustibles, més que suficient per al manteniment de les carreteres. Tampoc hi ha notícies de la devolució dels 200 milions d’euros del cèntim sanitari i es van comprometre a fer-lo abans de 2020. A més, també es va acordar no procedir a augmentar les masses i dimensions màximes permeses i les pressions no deixen de succeir-se”.

A continuació, es pot llegir: “Ha d’aclarir-se la normativa per a prohibir que els xofers per norma general realitzen les labors de càrrega i descàrrega. Portugal ha regulat aquest aspecte amb èxit. No és això tampoc competència del Ministeri que porta el nom de Transports? A més, és necessari que s’establisca en la Llei del Contracte de Transport una clàusula de revisió obligatòria pel preu del Dièsel perquè els carregadors deixen de pressionar sobre les tarifes del transport”.

En aquesta línia i finalment, la carta recull: “Els conductors no troben àrees de descans segures i vigilades. Les que existeixen són insuficients i moltes manquen de serveis bàsics per al benestar dels xofers. Després de superar la fase més complexa de la crisi sanitària, en la qual el sector ha sigut essencial, és d’esperar que el Ministeri demostre que es preocupa de nosaltres amb fets i responga als compromisos adquirits. És hora que prenguen de debò als transportistes i oferisquen solucions perquè en cas contrari podríem veure com es col·lapsa el país“.

Últimes notícies

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.

Un bebé de 24 setmanes supera amb èxit una greu retinopatia en Elx

L’Hospital General Universitari d’Elx ha tractat amb èxit la retinopatia de la prematuritat en un nounat de 24 setmanes, una de les complicacions més greus associades a la prematuritat extrema. L’equip d’Oftalmologia i la UCI Neonatal ha aplicat un fàrmac biològic mínimament invasiu per a preservar la visió i reduir el risc de ceguesa.

El calor deixa 64 morts en quinze dies d’agost a la Comunitat Valenciana

La calor extrema ha causat 64 morts a la Comunitat Valenciana en la primera mitat d’agost, amb especial incidència en la segona setmana del mes.