La carta dels camioners a la ministra: Sense nosaltres pot col·lapsar el país

La Confederació Espanyola de Transport de Mercaderies (CETM) ha publicat una carta oberta dirigida a la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana en la qual respon a les declaracions de Raquel Sánchez i explica els motius que han portat al sector a convocar un atur per a desembre.

En la missiva es reclama a Sánchez la seua falta de tacte i la nul·la cerca d’un acostament amb el sector, assegurant que la majoria de les reivindicacions de l’activitat excedeixen les seues competències.

“Senyora ministra, li recordem que el Ministeri de Transports es va comprometre el juliol de 2020 a dur a terme una sèrie de mitjanes per a garantir la supervivència del sector. Acord que compta amb la signatura del llavors secretari d’Estat de Transports, Pedro Saura. En aquest document es comprometien a no instaurar el pagament per ús de les autovies sense comptar amb el consens del sector. No obstant això, la mesura ja es contempla en el Pla del Govern que es va enviar a Brussel·les i no deixen d’arribar notícies de com es durà a terme” resa la carta oberta.

La missiva continua: “Tot sembla indicar que ens obligaran a pagar per alguna cosa que ja hem costejat. El transport aporta a les Arques de l’Estat fins a 19.000 milions d’euros anuals a través dels impostos als combustibles, més que suficient per al manteniment de les carreteres. Tampoc hi ha notícies de la devolució dels 200 milions d’euros del cèntim sanitari i es van comprometre a fer-lo abans de 2020. A més, també es va acordar no procedir a augmentar les masses i dimensions màximes permeses i les pressions no deixen de succeir-se”.

A continuació, es pot llegir: “Ha d’aclarir-se la normativa per a prohibir que els xofers per norma general realitzen les labors de càrrega i descàrrega. Portugal ha regulat aquest aspecte amb èxit. No és això tampoc competència del Ministeri que porta el nom de Transports? A més, és necessari que s’establisca en la Llei del Contracte de Transport una clàusula de revisió obligatòria pel preu del Dièsel perquè els carregadors deixen de pressionar sobre les tarifes del transport”.

En aquesta línia i finalment, la carta recull: “Els conductors no troben àrees de descans segures i vigilades. Les que existeixen són insuficients i moltes manquen de serveis bàsics per al benestar dels xofers. Després de superar la fase més complexa de la crisi sanitària, en la qual el sector ha sigut essencial, és d’esperar que el Ministeri demostre que es preocupa de nosaltres amb fets i responga als compromisos adquirits. És hora que prenguen de debò als transportistes i oferisquen solucions perquè en cas contrari podríem veure com es col·lapsa el país“.

Últimes notícies

Nou servici a Dénia per a controlar el dolor agut després de grans cirurgies

L’Hospital Universitari de Dénia ha posat en marxa una Unitat de Dolor Agut per a pacients hospitalitzats després de cirurgies majors, amb tècniques avançades de control del dolor i seguiment personalitzat durant l’ingrés.

El Castelló signa el millor inici lluny de Castalia en 104 anys

El CD Castellón ha guanyat els tres primers partits com a visitant en LaLiga Hypermotion, fita inèdita en els seus 104 anys, i es manté líder en solitari abans de rebre el Tenerife a Castalia.

Morcillo assegura que l’Elx competirà sense por davant el Madrid

Javier Morcillo, migcampista de l’Elx, garantix que l’equip competirà al màxim davant el Real Madrid este dimarts al Martínez Valero i agraïx el suport incondicional de l’afició franjiverda.

Rescaten amb helicòpter un cavall que havia caigut a un estany a Cullera

Els bombers han alçat amb un helicòpter un cavall que havia quedat atrapat en un estany del Brosquil, a Cullera, i no podia eixir pel seu propi peu. L’animal es troba en bon estat i ja ha sigut retornat al seu amo.

Diumenge assolellat i amb temperatures en lleu ascens a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge una jornada majoritàriament assolellada, amb temperatures màximes en lleuger ascens i vent fluix que girarà a llevant a migdia.

Un incendi en una vivenda de Dénia obliga a evacuar un edifici de cinc altures

Un incendi declarat en una vivenda de l’avinguda Ramón Ortega de Dénia ha obligat a desallotjar un edifici de cinc altures. Una família ha sigut atesa per inhalació de fum, però els residents han pogut tornar després a casa.

Belén Segarra conta en un llibre com va passar de la depressió al ioga

La il·lustradora valenciana Belén Segarra presenta 'Mi libro de yoga', una obra on narra com el ioga va transformar la seua depressió en un nou camí de vida. El volum combina text i il·lustracions per a acostar esta pràctica a qualsevol persona, siga quina siga la seua edat o experiència.

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.