10.8 C
València
Dilluns, 8 desembre, 2025

La carta dels camioners a la ministra: Sense nosaltres pot col·lapsar el país

La Confederació Espanyola de Transport de Mercaderies (CETM) ha publicat una carta oberta dirigida a la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana en la qual respon a les declaracions de Raquel Sánchez i explica els motius que han portat al sector a convocar un atur per a desembre.

En la missiva es reclama a Sánchez la seua falta de tacte i la nul·la cerca d’un acostament amb el sector, assegurant que la majoria de les reivindicacions de l’activitat excedeixen les seues competències.

“Senyora ministra, li recordem que el Ministeri de Transports es va comprometre el juliol de 2020 a dur a terme una sèrie de mitjanes per a garantir la supervivència del sector. Acord que compta amb la signatura del llavors secretari d’Estat de Transports, Pedro Saura. En aquest document es comprometien a no instaurar el pagament per ús de les autovies sense comptar amb el consens del sector. No obstant això, la mesura ja es contempla en el Pla del Govern que es va enviar a Brussel·les i no deixen d’arribar notícies de com es durà a terme” resa la carta oberta.

La missiva continua: “Tot sembla indicar que ens obligaran a pagar per alguna cosa que ja hem costejat. El transport aporta a les Arques de l’Estat fins a 19.000 milions d’euros anuals a través dels impostos als combustibles, més que suficient per al manteniment de les carreteres. Tampoc hi ha notícies de la devolució dels 200 milions d’euros del cèntim sanitari i es van comprometre a fer-lo abans de 2020. A més, també es va acordar no procedir a augmentar les masses i dimensions màximes permeses i les pressions no deixen de succeir-se”.

A continuació, es pot llegir: “Ha d’aclarir-se la normativa per a prohibir que els xofers per norma general realitzen les labors de càrrega i descàrrega. Portugal ha regulat aquest aspecte amb èxit. No és això tampoc competència del Ministeri que porta el nom de Transports? A més, és necessari que s’establisca en la Llei del Contracte de Transport una clàusula de revisió obligatòria pel preu del Dièsel perquè els carregadors deixen de pressionar sobre les tarifes del transport”.

En aquesta línia i finalment, la carta recull: “Els conductors no troben àrees de descans segures i vigilades. Les que existeixen són insuficients i moltes manquen de serveis bàsics per al benestar dels xofers. Després de superar la fase més complexa de la crisi sanitària, en la qual el sector ha sigut essencial, és d’esperar que el Ministeri demostre que es preocupa de nosaltres amb fets i responga als compromisos adquirits. És hora que prenguen de debò als transportistes i oferisquen solucions perquè en cas contrari podríem veure com es col·lapsa el país“.

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.