La carta dels camioners a la ministra: Sense nosaltres pot col·lapsar el país

La Confederació Espanyola de Transport de Mercaderies (CETM) ha publicat una carta oberta dirigida a la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana en la qual respon a les declaracions de Raquel Sánchez i explica els motius que han portat al sector a convocar un atur per a desembre.

En la missiva es reclama a Sánchez la seua falta de tacte i la nul·la cerca d’un acostament amb el sector, assegurant que la majoria de les reivindicacions de l’activitat excedeixen les seues competències.

“Senyora ministra, li recordem que el Ministeri de Transports es va comprometre el juliol de 2020 a dur a terme una sèrie de mitjanes per a garantir la supervivència del sector. Acord que compta amb la signatura del llavors secretari d’Estat de Transports, Pedro Saura. En aquest document es comprometien a no instaurar el pagament per ús de les autovies sense comptar amb el consens del sector. No obstant això, la mesura ja es contempla en el Pla del Govern que es va enviar a Brussel·les i no deixen d’arribar notícies de com es durà a terme” resa la carta oberta.

La missiva continua: “Tot sembla indicar que ens obligaran a pagar per alguna cosa que ja hem costejat. El transport aporta a les Arques de l’Estat fins a 19.000 milions d’euros anuals a través dels impostos als combustibles, més que suficient per al manteniment de les carreteres. Tampoc hi ha notícies de la devolució dels 200 milions d’euros del cèntim sanitari i es van comprometre a fer-lo abans de 2020. A més, també es va acordar no procedir a augmentar les masses i dimensions màximes permeses i les pressions no deixen de succeir-se”.

A continuació, es pot llegir: “Ha d’aclarir-se la normativa per a prohibir que els xofers per norma general realitzen les labors de càrrega i descàrrega. Portugal ha regulat aquest aspecte amb èxit. No és això tampoc competència del Ministeri que porta el nom de Transports? A més, és necessari que s’establisca en la Llei del Contracte de Transport una clàusula de revisió obligatòria pel preu del Dièsel perquè els carregadors deixen de pressionar sobre les tarifes del transport”.

En aquesta línia i finalment, la carta recull: “Els conductors no troben àrees de descans segures i vigilades. Les que existeixen són insuficients i moltes manquen de serveis bàsics per al benestar dels xofers. Després de superar la fase més complexa de la crisi sanitària, en la qual el sector ha sigut essencial, és d’esperar que el Ministeri demostre que es preocupa de nosaltres amb fets i responga als compromisos adquirits. És hora que prenguen de debò als transportistes i oferisquen solucions perquè en cas contrari podríem veure com es col·lapsa el país“.

Últimes notícies

Confirmen 22 anys de presó per l’assassinat masclista d’Alcoi amb 18 ganivetades

El TSJCV ha confirmat la pena de 22 anys i mig de presó per a l’home que va matar la seua parella a Alcoi el 2022 amb 18 ganivetades. El tribunal descarta totes les al·legacions de la defensa, que ja ha anunciat recurs de cassació davant el Tribunal Suprem.

Dos ferits greus en un xoc amb bolcades a l’AP-7 a Ondara

Un accident entre dos vehicles a l’AP-7, a l’altura d’Ondara, ha deixat dos ferits greus, un pare i la seua filla de Luxemburg, i un ferit lleu, un veí de Pedreguer.

Sisé dia de lluita contra l’incendi forestal de Sogorb amb mitjans terrestres

Els bombers continuen treballant per controlar l’incendi forestal declarat dijous a Sogorb, estabilitzat des de diumenge després de cremar 630 hectàrees. S’ha alçat el confinament a Gàtova, però el nivell 1 del PEIF es manté i les pistes forestals seguixen tancades.

Detinguts tres veïns per vendre cocaïna des de casa a Castelló de Rugat

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones a Castelló de Rugat que, presumptament, venien cocaïna des de la finestra de sa casa. En el registre s’han intervingut més d’un quilo de cocaïna, altres drogues, diners en efectiu i material per a preparar dosis.

Detingut a València un fugit buscant a Alemanya per un intent d’homicidi

La Policia Nacional ha detingut a València un fugit alemany reclamat per un intent d’homicidi amb metralladora comés en 2025.

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.