14.9 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Busquen casa per a vora 100 gatets després de què l’amo s’haja quedat sense casa en Gandia

 

La Societat Protectores d’Animals i Medi Ambient (SPAMA) de la Safor i l’Ajuntament de Gandia, capital de la d’esta comarca (València), busquen casa per a 96 gats que han hagut de ser acollits després de què l’amo dels animalets haja perdut la casa a on convivia amb tots ells.

 

La protectora ha fet esta crida a través de xarxes socials després de què esta setmana un fons d’inversió haja canviat el pany del pis a on vivia un home amb tots els animals, després d’haver-li enviat diversos avisos de què havia d’abandonar-lo.

 

Segons ha explicat la regidora de Sanitat del consistori, Liduvina Gil, els animals s’havien quedat tancats, i des de l’Ajuntament, es va demanar a la immobiliària que els deixara accedir per a poder traure-los i traslladar-los a una protectora. Este divendres se n’han tret els 50 primers gatets, més menuts i, durant este dissabte, els altres abandonaran el pis, que també serà netejat.

 

Gil ha explicat que els animals estaven cuidats i que la casa estava condicionada per a mantindre’ls, a pesar de què «un pis no és un lloc per a mantindre a 96 gats». La regidora ha explicat que els servicis socials de l’Ajuntament s’han fet càrrec del cas de l’home. A demés, s’està a l’espera d’una intervenció judicial, de cara a la setmana que ve, respecte del canvi de pany de la vivenda.

 

Ara es busca solució per als gats, ja que la protectora no pot acollir tal quantitat d’animals en tan poc de temps. Gil ha indicat que estan en contacte amb diferents associacions encarregades de cuidar de les colònies felines del municipi encara que és «complicat», ja que s’han de fer càrrec d’ells «de hui per a hui». Per això, des de la protectora han posat en marxa una petició per xarxes socials per a adoptar-los.

 

Últimes notícies

El domini .val: el nom que el valencià mereix en internet

Descobreix la importància del domini .val per a la identitat valenciana en l'espai digital i la seva rellevància actual.

Morant carrega contra PP i Vox i tatxa de ‘negligents i mentideres’ les seues coalicions

Diana Morant ha acusat PP i Vox de sostindre coalicions 'negligents i mentideres' i ha exigit retornar la veu al poble. Ha criticat la gestió de la DANA i ha assenyalat a Mompó i Camarero per falta d'explicacions i mentides.

PSOE i diversos grups del Congrés acusen a Mompó de contradiccions sobre la DANA

PSOE i diversos grups del Congrés han acusat a Vicente Mompó d'incórrer en contradiccions i llacunes sobre el seu paper durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Han qüestionat la seua memòria i la seua coherència, mentres PP i Vox han centrat el focus en el Govern central.

Investigador de la UPV rep a Brussel·les un dels Premis Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025

Marco López Juárez, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, va ser un dels cinc menors de 35 reconeguts per Hydrogen Europe Research a Brussel·les. El seu treball millora l'eficiència, la durabilitat i les emissions de la propulsió amb piles de combustible, amb aplicació en mobilitat terrestre i aèria.

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.