Busquen casa per a vora 100 gatets després de què l’amo s’haja quedat sense casa en Gandia

 

La Societat Protectores d’Animals i Medi Ambient (SPAMA) de la Safor i l’Ajuntament de Gandia, capital de la d’esta comarca (València), busquen casa per a 96 gats que han hagut de ser acollits després de què l’amo dels animalets haja perdut la casa a on convivia amb tots ells.

 

La protectora ha fet esta crida a través de xarxes socials després de què esta setmana un fons d’inversió haja canviat el pany del pis a on vivia un home amb tots els animals, després d’haver-li enviat diversos avisos de què havia d’abandonar-lo.

 

Segons ha explicat la regidora de Sanitat del consistori, Liduvina Gil, els animals s’havien quedat tancats, i des de l’Ajuntament, es va demanar a la immobiliària que els deixara accedir per a poder traure-los i traslladar-los a una protectora. Este divendres se n’han tret els 50 primers gatets, més menuts i, durant este dissabte, els altres abandonaran el pis, que també serà netejat.

 

Gil ha explicat que els animals estaven cuidats i que la casa estava condicionada per a mantindre’ls, a pesar de què «un pis no és un lloc per a mantindre a 96 gats». La regidora ha explicat que els servicis socials de l’Ajuntament s’han fet càrrec del cas de l’home. A demés, s’està a l’espera d’una intervenció judicial, de cara a la setmana que ve, respecte del canvi de pany de la vivenda.

 

Ara es busca solució per als gats, ja que la protectora no pot acollir tal quantitat d’animals en tan poc de temps. Gil ha indicat que estan en contacte amb diferents associacions encarregades de cuidar de les colònies felines del municipi encara que és «complicat», ja que s’han de fer càrrec d’ells «de hui per a hui». Per això, des de la protectora han posat en marxa una petició per xarxes socials per a adoptar-los.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Aznar participarà en Forinvest 2026 per a analitzar l’escenari geoestratègic

José María Aznar intervindrà en Forinvest 2026 l'11 de març en Fira València amb una ponència sobre el nou desorde mundial. La seua xarrada s'emmarca en el Business & Innovation Fòrum.

Espanya inicia la classificació al Mundial 2027 davant Islàndia a Castelló

La campiona del món debuta en el grup A3 davant la 16a del rànquing FIFA en Castalia a les 19 hores, amb una llista amb onze canvis i el retorn de Missa Rodríguez.

El Gremi d’Artistes Fallers demanarà paralitzar la plantà si la borrasca causa problemes

El Gremi d'Artistes Fallers va anunciar que demanarà detindre la plantà si la pluja o el vent de la nova borrasca compliquen els treballs. La prioritat serà la seguretat i se seguiran les recomanacions municipals.

Catalá afirma que l’AVL està lluny de la realitat en el seu informe sobre el topònim de València

L'alcaldessa ha qüestionat el criteri de l'AVL, que fixa València com a única forma correcta del nom de la ciutat, i ha confirmat que seguirà amb la doble denominació.

L’AVL conclou que València és el topònim únic i justificat històricament

L'Acadèmia Valenciana de la Llengua ha conclòs que València és la forma correcta, adequada i històricament justificada del nom de la ciutat. Si l'Ajuntament insistix en la fórmula bilingüe, només veu admissible València / València i descarta Valéncia.

Pérez Llorca defén més publicitat i arrelament en l’adjudicació de vivenda pública

El president ha anunciat canvis en els protocols per a donar més transparència a l'adjudicació de vivenda pública i ponderar l'arrelament. Ha defés que el Pla Viu avança i ha respost a les presumptes irregularitats en Els Naus.

Compromís xifra en 850.000 euros a l’any el cost de l’Oficina de expresidents i demana suprimir privilegis

Compromís ha situat en 850.000 euros el gasto anual de l'Oficina dels expresidents i en 7 milions l'acumulat, i defendrà en Les Corts eliminar el que considera privilegis il·lògics.

El TSJCV condemna a l’Arquebisbat a pagar 1,4 milions a Oliva pel centre ecumènic inacabat

El tribunal ha fixat en 1.436.624,93 euros el detriment causat per les obres del Centre Ecumènic El Salvador. L'Arquebisbat ha recorregut en cassació.