Busquen casa per a vora 100 gatets després de què l’amo s’haja quedat sense casa en Gandia

 

La Societat Protectores d’Animals i Medi Ambient (SPAMA) de la Safor i l’Ajuntament de Gandia, capital de la d’esta comarca (València), busquen casa per a 96 gats que han hagut de ser acollits després de què l’amo dels animalets haja perdut la casa a on convivia amb tots ells.

 

La protectora ha fet esta crida a través de xarxes socials després de què esta setmana un fons d’inversió haja canviat el pany del pis a on vivia un home amb tots els animals, després d’haver-li enviat diversos avisos de què havia d’abandonar-lo.

 

Segons ha explicat la regidora de Sanitat del consistori, Liduvina Gil, els animals s’havien quedat tancats, i des de l’Ajuntament, es va demanar a la immobiliària que els deixara accedir per a poder traure-los i traslladar-los a una protectora. Este divendres se n’han tret els 50 primers gatets, més menuts i, durant este dissabte, els altres abandonaran el pis, que també serà netejat.

 

Gil ha explicat que els animals estaven cuidats i que la casa estava condicionada per a mantindre’ls, a pesar de què «un pis no és un lloc per a mantindre a 96 gats». La regidora ha explicat que els servicis socials de l’Ajuntament s’han fet càrrec del cas de l’home. A demés, s’està a l’espera d’una intervenció judicial, de cara a la setmana que ve, respecte del canvi de pany de la vivenda.

 

Ara es busca solució per als gats, ja que la protectora no pot acollir tal quantitat d’animals en tan poc de temps. Gil ha indicat que estan en contacte amb diferents associacions encarregades de cuidar de les colònies felines del municipi encara que és «complicat», ja que s’han de fer càrrec d’ells «de hui per a hui». Per això, des de la protectora han posat en marxa una petició per xarxes socials per a adoptar-los.

 

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.