6.5 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Busquen casa per a vora 100 gatets després de què l’amo s’haja quedat sense casa en Gandia

 

La Societat Protectores d’Animals i Medi Ambient (SPAMA) de la Safor i l’Ajuntament de Gandia, capital de la d’esta comarca (València), busquen casa per a 96 gats que han hagut de ser acollits després de què l’amo dels animalets haja perdut la casa a on convivia amb tots ells.

 

La protectora ha fet esta crida a través de xarxes socials després de què esta setmana un fons d’inversió haja canviat el pany del pis a on vivia un home amb tots els animals, després d’haver-li enviat diversos avisos de què havia d’abandonar-lo.

 

Segons ha explicat la regidora de Sanitat del consistori, Liduvina Gil, els animals s’havien quedat tancats, i des de l’Ajuntament, es va demanar a la immobiliària que els deixara accedir per a poder traure-los i traslladar-los a una protectora. Este divendres se n’han tret els 50 primers gatets, més menuts i, durant este dissabte, els altres abandonaran el pis, que també serà netejat.

 

Gil ha explicat que els animals estaven cuidats i que la casa estava condicionada per a mantindre’ls, a pesar de què «un pis no és un lloc per a mantindre a 96 gats». La regidora ha explicat que els servicis socials de l’Ajuntament s’han fet càrrec del cas de l’home. A demés, s’està a l’espera d’una intervenció judicial, de cara a la setmana que ve, respecte del canvi de pany de la vivenda.

 

Ara es busca solució per als gats, ja que la protectora no pot acollir tal quantitat d’animals en tan poc de temps. Gil ha indicat que estan en contacte amb diferents associacions encarregades de cuidar de les colònies felines del municipi encara que és «complicat», ja que s’han de fer càrrec d’ells «de hui per a hui». Per això, des de la protectora han posat en marxa una petició per xarxes socials per a adoptar-los.

 

Últimes notícies

86-73: el València doblega al Partizan i tanca la primera tornada al capdamunt

El València Basket va véncer 86-73 a un Partizan en millora després d'anar a remolc durant gran part del dol. Va remuntar amb Thompson i el rebot ofensiu per a tancar la primera volta a dalt.

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.