16 C
València
Diumenge, 19 octubre, 2025

La Casa de la Dona atén en 2021 a 25 noves víctimes de la violència masclista

Vila-real prepara la commemoració del 25 de Novembre. Dia internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones amb una programació compartida amb les associacions d’igualtat de la ciutat i l’objectiu comú de lluitar contra les violències masclistes i donar visibilitat a la situació que pateixen milions de dones a tot el món. També a Vila-real: segons el balanç de la Casa de la Dona, des del passat 1 de gener s’han donat d’alta 25 noves víctimes de violència de gènere que han sigut ateses per primera vegada en el servei municipal. Estes noves atencions se sumen als 27 terminals Atempro de seguiment per a la protecció de dones víctimes de violència de gènere actius a la ciutat.

Una realitat sobre la qual no podem abaixar la guàrdia

La violència masclista és la manifestació més bàrbara, crua i dolorosa de la desigualtat de gènere en les nostres societats. Una realitat sobre la qual no podem abaixar la guàrdia en cap moment. Hem de continuar treballant, en coordinació amb totes les administracions i de la mà la societat civil, en visibilitzar el problema, lluitar per la seua erradicació i auxiliar a les víctimes amb recursos efectius que garantisquen la seua protecció i plena normalització social“, assenyala la regidora d’Igualtat, Silvia Gómez, qui posa l’accent també en la importància dels programes de prevenció i educació en valors des d’edats primerenques per a combatre la violència masclista.

Una ajuda amb el seu suport econòmic

Les 25 noves atencions a Vila-real suposen un número significativament menor al de les víctimes ateses amb anterioritat a la pandèmia (49 en 2019 i 32 en el 2020). “Durant el confinament i encara amb posterioritat a ell, donades les mesures de protecció sanitària que impossibilitaven la mobilitat, les víctimes no van deixar d’estar en tot moment a la mercé dels seus agressors, sent-los molt difícil l’accés als serveis d’ajuda. A poc a poc, però encara lluny de la normalitat, tornen a realitzar peticions d’ajuda d’informació i assessorament personalitzat“, assenyala l’informe del departament de la Casa de la Dona. Esta ajuda contempla des del suport econòmic al psicològic, educatiu, de formació, orientació sociolaboral i normativa que afavorisca la millora de la seua situació i possibilite l’abandó de la relació de maltractament. Per a això, la Casa de la Dona treballa en coordinació amb els serveis especialitzats de la Generalitat i els del Govern d’Espanya i amb els Serveis Socials municipals, cossos i forces de seguretat, centres educatius i d’ocupació, a més d’organitzacions no governamentals com Creu Roja, Càritas, Tots Units, Joventut Antoniana o parròquies de la ciutat, entre altres.

Entre les accions de la Regidoria d’Igualtat per a combatre la violència de gènere destaquen també les campanyes de prevenció en els centres docents. Una d’elles és el concurs de vídeos en Tik-Tok “Igualtat i acció!” que, amb el lema “Compte amb els imatges: l’amor no necessita proves” aborda el perill que suposa per a les adolescents la tendència de compartir fotografies i vídeos de caràcter eròtic per xarxes socials a petició de les seues parelles. El concurs, desenvolupat amb la col·laboració dels coordinadors d’Igualtat i Convivència dels instituts i els tutors i tutores de les classes, sota la coordinació de la productora local Clar Televisió, s’ha dirigit a l’alumnat de 3r i 4t de l’ESO, i en ell han participat més de 100 adolescents que han presentat un total de 40 vídeos (alguns grupals).

Commemoració del 25N

Dimecres que ve, en el marc de les activitats en commemoració del 25N, se celebrarà la gala de lliurament de premis del certamen, a les 19 hores a la sala d’actes de la Fundació Caixa Rural Vila-real. Ja el dijous, 25 de novembre, Vila-real commemorarà el Dia internacional per a erradicar la violència contra les dones amb la lectura dels manifestos de les associacions i municipal, en un acte al migdia a la plaça Major. L’obra de teatre Segarem ortigues en els tacons a la vesprada (20 h., Auditori Municipal Músic Rafael Beltrán Moner) i la conferència “Violència obstètrica i drets de les embarassades”, organitzada per l’associació Mésquellet (divendres 26, 18 h, Casa dels Mundina) completen la programació, a la qual se suma la campanya Porta Violeta del Projecte Juntes de Creu Roja Vila-real. El Grup de Dones de Vila-real, Afym LGTBI+, Associació de Mestresses de Casa, Mujeres en Igualdad i el Bressol col·laboren també en la programació, inclosa en les accions del Pacte d’Estat contra la Violència de Gènere i la Xarxa Valenciana d’Igualtat.

Últimes notícies

València se situa entre les províncies amb més dones estrangeres afiliades a la Seguretat Social

Espanya supera les 1.333.000 dones estrangeres afiliades a la Seguretat Social, un 78% més que fa una dècada. València concentra 76.731, després de Madrid i Barcelona.

Tres detinguts a Benidorm per sostraure 50.000 euros en material d’una empresa de recanvis

La Policia Nacional arresta a un empleat i a dos clients pel desviament de peces valorades en 50.000 euros d'una firma de recanvis a Benidorm. El material es treia per la porta posterior i s'ocultava en un contenidor per a la seua recollida.

DANA en el camp valencià, un any després: ajudes àgils i reparacions pendents

Un any després de la DANA, les indemnitzacions i ajudes han fluït amb rapidesa, però persistixen danys en camins i infraestructures i queden treballs per completar en zones arrosseres.

Prevenció i detecció precoç marquen el Dia Mundial del Càncer de Mama 2025

El Dia Mundial del Càncer de Mama arriba marcat per les fallades en el cribratge andalús. Societats i pacients reclamen prevenció, diagnòstic primerenc i més investigació.

Mor José Vicente González, referent empresarial i expresident de la CEV i Fira València

L'empresari metal·lúrgic José Vicente González mor als 83 anys. Va liderar FEMEVAL, la CEV i Fira València, on va ser l'últim president de perfil empresarial.

Antony rescata al Betis amb un doblet en el descompte davant el Vila-real

El Betis va neutralitzar un 2-0 amb dos gols d'Antony, l'últim en el 90+4, per a empatar en La Ceràmica. El Vila-real conserva la tercera plaça malgrat el colp final.

Antony rescata al Betis amb un doblet i sosté la baralla per la tercera plaça

El brasiler va marcar en el 66 i en el 94 per a igualar un 2-0 en La Ceràmica. El Betis va dominar el joc i el Vila-real manté la tercera plaça malgrat el colp final.

Antony rescata al Betis amb un doblet per a empatar 2-2 davant el Vila-real

Amb dos gols, el segon en el 94, Antony va remuntar un 2-0 per a firmar el 2-2 del Betis en La Ceràmica. El Vila-real conserva la tercera plaça en un dol directe per Europa.