Castelló convoca les noves subvencions per als propietaris que cedisquen habitatges

 

La Regidoria d’Habitatge de l’Ajuntament de Castelló ha publicat este dimarts en el Butlletí Oficial de la Província la convocatòria de subvencions als propietaris que incloguen un habitatge en la Borsa de Lloguer Municipal. El departament de María Jesús Garrido ha afegit en la bossa incentius a fi d’animar la cessió de pisos buits per a lloguers socials.

L’Ajuntament destina a cada propietari per la incorporació d’un habitatge en condicions d’habitabilitat en la Borsa de Lloguer un incentiu a l’any de 1.500 euros més una quantitat de fins a 2.900 euros per a dur a terme reformes d’adequació.

“En esta primera part de l’any hem fet difusió de la bossa per a rebre i analitzar les primeres propostes de propietaris. Hui obrim el termini perquè puguen optar a les noves subvencions que entregarem si inclouen un habitatge en la bossa de lloguer. D’esta manera pretenem ampliar la xifra de lloguers socials i ajudar a frenar l’especulació en el preu del lloguer”, afirma la regidora d’Habitatge, Maria Jesús Garrido.

La regidora subratlla que promouen estes novetats per a compensar la fixació d’un preu protegit en el lloguer. A canvi d’un preu màxim per lloguer de 4 euros per metre quadrat, cada propietari comptarà amb 1.500 euros anuals més el finançament d’una reforma de fins a 2.900 euros.

La regidoria ha establit per a esta convocatòria un pressupost global de 35.000 euros per a l’incentiu anual de 1.500 euros, i 25.000 per a les reformes d’interior. Esta quantia pot ser ampliable en el cas que la xifra de sol·licituds supere esta assignació inicial.

Les persones interessades pots presentar les sol·licituds a partir d’este dimecres 7 de juliol durant cinc mesos.

Podran ser beneficiàries les persones físiques o jurídiques que siguen propietàries o usufructuàries d’un habitatge de Castelló inscrites en la Borsa de Lloguer i que hagen formalitzat un arrendament. La duració del contracte serà lliurement pactada per les parts segons el que marca la legislació. L’Oficina Municipal d’Habitatge realitzarà labors d’assessorament i també oferirà un depòsit que farà front a possibles impagaments i desperfectes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut de l’Arxiu de la Seda de València

La Policia de la Generalitat ha localitzat en internet un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut de l'Arxiu del Col·legi de l'Art Major de la Seda de València a inicis del segle XX i lloc a la venda per 71.900 euros.

Marcelino apel·la a la millor versió del Vila-real per a afermar la tercera plaça a Girona

Marcelino García Toral insistix que el Vila-real ha d'oferir la seua millor versió en el camp del Girona per a fer un pas clau en la lluita per la tercera plaça i la classificació a la Champions.

El Consell eleva un 22% les ajudes a la innovació fins a 59 milions d’euros

El Consell incrementa un 22% el pressupost d'ajudes del Ivace+i Innovació fins a 59 milions, amb menys tràmits i major impacte exigit en les empreses.

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut a València fa més de cent anys

La Policia de la Generalitat ha localitzat en una web de compravenda un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut del Col·legi de l'Art Major de la Seda a inicis del segle XX i lloc en venda per 71.900 euros.

Un any i mig després de la dana encara queden 471 ascensors sense reparar a València

La dana d'octubre de 2024 va deixar inutilitzats 7.530 ascensors en vivendes de València i, any i mig després, encara queden 471 per reparar o substituir, molts bloquejats pel cost i la complexitat de les obres.

Domingo estable i solejat en la Comunitat Valenciana amb lleuger ascens de les temperatures

La Comunitat Valenciana viu un diumenge estable, amb intervals de núvols alts, temperatures a l'alça i vent fluix variable, que guanyarà component este i sud a la vesprada. El dilluns es mantindrà l'ambient tranquil, amb lleuger descens de les màximes a València i Castelló i canvis en el vent i l'estat de la mar.

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.

El SanSan 2026 tanca edició després de cancel·lar la seua primera jornada pel vent

El SanSan Festival 2026 conclou esta nit a Benicàssim després de reprogramar part dels concerts anul·lats el dijous per les fortes ratxes de vent i mantindre sense canvis el cartell del dissabte.