13.7 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Castelló convoca les noves subvencions per als propietaris que cedisquen habitatges

 

La Regidoria d’Habitatge de l’Ajuntament de Castelló ha publicat este dimarts en el Butlletí Oficial de la Província la convocatòria de subvencions als propietaris que incloguen un habitatge en la Borsa de Lloguer Municipal. El departament de María Jesús Garrido ha afegit en la bossa incentius a fi d’animar la cessió de pisos buits per a lloguers socials.

L’Ajuntament destina a cada propietari per la incorporació d’un habitatge en condicions d’habitabilitat en la Borsa de Lloguer un incentiu a l’any de 1.500 euros més una quantitat de fins a 2.900 euros per a dur a terme reformes d’adequació.

“En esta primera part de l’any hem fet difusió de la bossa per a rebre i analitzar les primeres propostes de propietaris. Hui obrim el termini perquè puguen optar a les noves subvencions que entregarem si inclouen un habitatge en la bossa de lloguer. D’esta manera pretenem ampliar la xifra de lloguers socials i ajudar a frenar l’especulació en el preu del lloguer”, afirma la regidora d’Habitatge, Maria Jesús Garrido.

La regidora subratlla que promouen estes novetats per a compensar la fixació d’un preu protegit en el lloguer. A canvi d’un preu màxim per lloguer de 4 euros per metre quadrat, cada propietari comptarà amb 1.500 euros anuals més el finançament d’una reforma de fins a 2.900 euros.

La regidoria ha establit per a esta convocatòria un pressupost global de 35.000 euros per a l’incentiu anual de 1.500 euros, i 25.000 per a les reformes d’interior. Esta quantia pot ser ampliable en el cas que la xifra de sol·licituds supere esta assignació inicial.

Les persones interessades pots presentar les sol·licituds a partir d’este dimecres 7 de juliol durant cinc mesos.

Podran ser beneficiàries les persones físiques o jurídiques que siguen propietàries o usufructuàries d’un habitatge de Castelló inscrites en la Borsa de Lloguer i que hagen formalitzat un arrendament. La duració del contracte serà lliurement pactada per les parts segons el que marca la legislació. L’Oficina Municipal d’Habitatge realitzarà labors d’assessorament i també oferirà un depòsit que farà front a possibles impagaments i desperfectes.

Últimes notícies

Galícia entra en alerta roja per ones de fins a 9 metres i el temporal activa avisos en 13 comunitats

La Aemet manté a catorze comunitats en avís per vent, neu, pluja i mala mar, amb Galícia en roig per onatge extrem. La cota de neu baixarà al final del dia i el perill d'allaus és limitat en Pics d'Europa.

María León i Julia Medina calfen el Benidorm Fest amb una aliança i un avís: ‘No venim a perdre’

Les dos solistes, adobades en concursos, unixen forces per a competir amb 'Les dames i un rodamon'. Defenen Benidorm Fest com a festival propi i recolzen la decisió d'RTVE sobre Eurovisió 2026.

El coordinador de benestar és obligatori en els col·legis, però la seua regulació canvia per comunitats

La figura, vigent des de fa quatre anys, s'aplica de manera dispar entre autonomies. Eduque reclama una norma bàsica i alerta de l'absència en 0-3 anys.

El vent nocturn deixa ratxes de 76 km/h a Vilafranca sense incidents en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent este divendres després d'una nit de ratxes destacades. El màxim, 76 km/h a Vilafranca, no va provocar incidents rellevants.

Febrer arriba en la Comunitat Valenciana amb pluges febles després d’un dissabte ventós

El diumenge, inici de febrer, portarà intervals nuvolosos i pluges febles a l'interior que poden aconseguir el litoral, després d'un dissabte de fort vent d'oest.

CaixaBank guanya 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, i eleva el dividend

CaixaBank va obtindre un benefici net de 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, malgrat la caiguda del marge d'interessos. Hi haurà dividend total de 0,50 €/acció i payout del 59,4%.

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.