9.7 C
València
Divendres, 12 desembre, 2025

Castelló convoca les noves subvencions per als propietaris que cedisquen habitatges

 

La Regidoria d’Habitatge de l’Ajuntament de Castelló ha publicat este dimarts en el Butlletí Oficial de la Província la convocatòria de subvencions als propietaris que incloguen un habitatge en la Borsa de Lloguer Municipal. El departament de María Jesús Garrido ha afegit en la bossa incentius a fi d’animar la cessió de pisos buits per a lloguers socials.

L’Ajuntament destina a cada propietari per la incorporació d’un habitatge en condicions d’habitabilitat en la Borsa de Lloguer un incentiu a l’any de 1.500 euros més una quantitat de fins a 2.900 euros per a dur a terme reformes d’adequació.

“En esta primera part de l’any hem fet difusió de la bossa per a rebre i analitzar les primeres propostes de propietaris. Hui obrim el termini perquè puguen optar a les noves subvencions que entregarem si inclouen un habitatge en la bossa de lloguer. D’esta manera pretenem ampliar la xifra de lloguers socials i ajudar a frenar l’especulació en el preu del lloguer”, afirma la regidora d’Habitatge, Maria Jesús Garrido.

La regidora subratlla que promouen estes novetats per a compensar la fixació d’un preu protegit en el lloguer. A canvi d’un preu màxim per lloguer de 4 euros per metre quadrat, cada propietari comptarà amb 1.500 euros anuals més el finançament d’una reforma de fins a 2.900 euros.

La regidoria ha establit per a esta convocatòria un pressupost global de 35.000 euros per a l’incentiu anual de 1.500 euros, i 25.000 per a les reformes d’interior. Esta quantia pot ser ampliable en el cas que la xifra de sol·licituds supere esta assignació inicial.

Les persones interessades pots presentar les sol·licituds a partir d’este dimecres 7 de juliol durant cinc mesos.

Podran ser beneficiàries les persones físiques o jurídiques que siguen propietàries o usufructuàries d’un habitatge de Castelló inscrites en la Borsa de Lloguer i que hagen formalitzat un arrendament. La duració del contracte serà lliurement pactada per les parts segons el que marca la legislació. L’Oficina Municipal d’Habitatge realitzarà labors d’assessorament i també oferirà un depòsit que farà front a possibles impagaments i desperfectes.

Últimes notícies

El València Basket sotmet a l’Efes (94-82) i s’aferma a dalt amb la seua quarta victòria seguida

El València Basket va controlar al Anadolu Efes amb un partit seriós i va encadenar el seu quart triomf seguit en Eurolliga. Taylor i Pradilla van liderar un 94-82 que consolida als taronja en la zona alta.

La col·lisió de tres camions talla l’AP-7 a Castelló des de la matinada i deixa dos ferits

Un xoc entre tres camions talla l'AP-7 al seu pas per Castelló des de la 1 de la matinada. El trànsit es desvia per la N-340 i hi ha dos ferits.

Pluges i cels molt nuvolosos en la Comunitat Valenciana des d’este divendres i durant el cap de setmana

Aemet preveu precipitacions que poden iniciar-se este divendres en el sud, amb pluges persistents el dissabte i generalitzades el diumenge en la Comunitat Valenciana.

Xoc de tres camions talla l’AP-7 a Castelló durant tota la nit

Un accident entre tres camions talla l'AP-7 al seu pas per Castelló des de la matinada i obliga a desviar per la N-340. La V-31 registra 8 km de retencions.

Pérez Llorca, Tellado i Mompó han acompanyat a Catalá en el sopar de Nadal del PP de València

Mig miler d'afiliats han acudit al sopar de Nadal del PP de València, en la qual Pérez Llorca, Tellado i Mompó han abrigallat a Catalá. L'alcaldessa ha reivindicat unitat, ha fet balanç de gestió i ha carregat contra el PSOE.

Enric Mas competirà en la Challenge Mallorca 2026 després de la seua operació de varices

Enric Mas ja entrena després de passar per quiròfan i fixa la seua reaparició en la Challenge Mallorca 2026. Movistar presenta el seu projecte per a 2026 amb Uijtdebroeks com a aposta de lideratge.

Enric Mas confia a tornar millor després de la seua operació de varices

El mallorquí es va mostrar optimista en la presentació del Movistar Team: després d'operar-se de varices a la cama esquerra, ja entrena i apunta a iniciar 2026 amb bon peu.

Unzué apunta a Uijtdebroeks com a líder del Movistar per a 2026

Movistar va presentar els seus equips i el seu full de ruta per a 2026. Unzué confia a impulsar a Cian Uijtdebroeks com a referent i reforçar el bloc masculí i femení.