16.5 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Castelló suspén les Festes del Lledó pel coronavirus

Castelló

Basílica de la Mare de Déu del Lledó | Wikipedia

 

La ciutat de Castelló ha decidit suspendre les Festes de la Mare de Déu del Lledó, que fan honor a la seua patrona, a causa de l’estat d’alarma imposat pel coronavirus. Esta festivitat no s’havia deixat de celebrar des de la Guerra Civil i ara, després de 84 anys en actiu, ha hagut de ser posposada fins que les condicions ho permeten.

 

Segons informa el periòdic ‘Mediterráneo’, el prior de la Reial Confraria, Ignacio Pérez Heredia, explica que tots els actes programats fins a finals d’abril no van a poder celebrar-se i, amb molta probabilitat, tampoc els actes previstos per a la primera setmana de maig. «La Reial Confraria procurarà oferir algun mitjà que facilite la celebració piadosa», afirma Pérez Heredia.

 

De la mateixa manera, el president de la Reial Confraria, Samuel Fabregat, ha confirmat que es mantindran les activitats telemàtiques i la publicació del butlletí anual en format digital i físic, si la situació ho permet.

 

A conseqüència de la suspensió de les Festes de la Patrona de la ciutat, també queda descartada la possible alternativa de celebrar durant el mes de maig les Festes de la Magdalena, que enguany celebraven el seu 75 aniversari. 

Últimes notícies

Cuina valenciana sense carn

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana presenta el llibre com una guia completa de cuina valenciana sense carn, que combina tradició, cultura, llengua i compromís amb una manera de menjar més conscient, sense renunciar a l’essència mediterrània

L’ocupació en la Comunitat Valenciana va sumar 98.800 persones en 2025 i l’atur va baixar al 10,39%

La Comunitat Valenciana va sumar 98.800 ocupats en 2025 i va tancar l'any amb 2,47 milions de treballadors. La taxa d'atur es va situar en el 10,39% després d'una forta retallada trimestral.

Ratxes molt fortes a l’interior, pluges febles i descens de la cota de neu en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dimarts vent de l'oest amb ratxes molt fortes a l'interior, cels nuvolosos i precipitacions febles; la cota de neu baixa a 1.200-1.400 m al final del dia. Demà persistirà el vent i hi haurà pluges avançant d'oest a est.

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.