Castelló suspén les Festes del Lledó pel coronavirus

Castelló

Basílica de la Mare de Déu del Lledó | Wikipedia

 

La ciutat de Castelló ha decidit suspendre les Festes de la Mare de Déu del Lledó, que fan honor a la seua patrona, a causa de l’estat d’alarma imposat pel coronavirus. Esta festivitat no s’havia deixat de celebrar des de la Guerra Civil i ara, després de 84 anys en actiu, ha hagut de ser posposada fins que les condicions ho permeten.

 

Segons informa el periòdic ‘Mediterráneo’, el prior de la Reial Confraria, Ignacio Pérez Heredia, explica que tots els actes programats fins a finals d’abril no van a poder celebrar-se i, amb molta probabilitat, tampoc els actes previstos per a la primera setmana de maig. «La Reial Confraria procurarà oferir algun mitjà que facilite la celebració piadosa», afirma Pérez Heredia.

 

De la mateixa manera, el president de la Reial Confraria, Samuel Fabregat, ha confirmat que es mantindran les activitats telemàtiques i la publicació del butlletí anual en format digital i físic, si la situació ho permet.

 

A conseqüència de la suspensió de les Festes de la Patrona de la ciutat, també queda descartada la possible alternativa de celebrar durant el mes de maig les Festes de la Magdalena, que enguany celebraven el seu 75 aniversari. 

Últimes notícies

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia tornen a la mar en el Dia Mundial dels Oceans

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia i criades a l'Oceanogràfic de València han sigut alliberades a la platja de Punta del Raset en el marc del projecte de conservació 'Head Starting'. L'acte, celebrat en el Dia Mundial dels Oceans, ha reunit institucions, entitats i voluntariat implicats en la protecció dels nius.

Un centenar i mig de docents pedalegen entre Castelló i Vila-real en la cinquena setmana de vaga

Al voltant de 150 docents i simpatitzants recorren en bicicleta Castelló i Vila-real en l’inici de la cinquena setmana de vaga indefinida de l’ensenyament públic no universitari, amb 21 jornades lectives de paro i el conflicte encara obert entre la Conselleria d’Educació i els sindicats.

Alacant impulsa 475 noves vivendes al PAU 5 de la platja de Sant Joan amb un 30% protegit

L'Ajuntament d'Alacant té previst aprovar el projecte d'urbanització del Sector 2 del PAU 5, junt a El Campello, que permetrà construir 475 vivendes noves, de les quals un 30% seran de protecció pública, després de més de 20 anys de tramitació.

El nou Gulliver del Jardí del Túria estarà llest en sis mesos i alçarà nou metres

El nou parc infantil 'El Lilliput de Gulliver' completarà l'oferta lúdica del Jardí del Túria amb una escultura jugable de quasi nou metres, integrada en un espai temàtic d'uns 2.500 metres quadrats entre el Pont de les Arts i el de Glòries Valencianes.

Educació i sindicats acosten posicions en burocràcia i ràtios però ajornen l’acord

La Conselleria d’Educació i els cinc sindicats docents avancen en burocràcia, ràtios i substitucions en l’onzena reunió de negociació, però mantenen bloquejat el valencià i el capítol salarial i continuen sense tancar un acord que desactive la vaga indefinida.

El València Basket es retroba 23 anys després amb el Joventut en un playoff històric

El València Basket jugarà les semifinals de la Lliga Endesa contra el Joventut, el club davant del qual va aconseguir fa 23 anys la seua primera eliminatòria guanyada pel títol ACB. El duel recupera un enfrontament històric entre dos clàssics del bàsquet estatal, ara amb el Roig Arena com a escenari recent dels seus últims duels a cop o mort.

Bernabé acusa el Consell d’incompetència i retreu a Pérez Llorca que no parle amb el professorat

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, acusa el Consell de posar els seus interessos per damunt de l’educació pública i critica que el president Juanfran Pérez Llorca encara no haja dialogat amb el professorat en la cinquena setmana de vaga indefinida.

Una boia electromagnètica dissenyada a la UA espanta les meduses sense fer-los mal

El grup GRE de la Universitat d'Alacant ha creat una boia flotant que genera camps electromagnètics per a allunyar les meduses de zones de bany i instal·lacions marines, modificant el seu moviment sense causar-los danys ni afectar altres espècies.