Cavadas extirpa a un xiquet de 10 anys un tumor més gran que el seu cap

Tumor

El tumor en la cara del xiquet | Twitter

 

El cirurgià Pedro Cavadas ha extirpat a un xiquet africà de 10 anys un tumor craniofacial no maligne que formava una massa més gran que el seu cap i que, de no ser intervingut, li hauria causat «una mort en molt males condicions i relativament prompte».

 

És un dels tumors «més grans que hem intervingut», ha assegurat Cavadas, qui ha assenyalat que el xiquet va arribar a València «molt feble i amb un problema de coagulació no diagnosticat d’origen que li feia sagnar en cada cura».

 

El cas d’Emmanuel, amb un fibroma ossificant gegant de base de crani, va arribar a la Fundació Cavadas a través d’una entitat que té una clínica en el Congo i no podia abordar una intervenció tan complexa, ja que el tumor, que continuava creixent, li impedia veure i parlar.

 

«No tenia vida, eixa criatura hauria durat dos telenotícies, estava condemnat a una mort en molt males condicions i relativament prompte», ha assenyalat Cavadas, qui assenyala que ara «hauria de fer una vida completament normal. Ara, almenys, té cara».

 

Emmanuel, que presenta bon aspecte encara que són patents les seqüeles de les intervencions, ha assegurat que està bé i que té ganes de tornar al seu país, on li esperen els seus cinc germans.

 

El seu pare, Jules Mbulá, ha explicat que Emmanuel fa cinc anys que té el tumor i ha passat per molts hospitals sense trobar una solució. «Sempre em preguntava quan ho anaven a operar», ha relatat Mbulá. El pare ha agraït a l’equip de Cavades que li haja salvat la vida al seu fill i ha assegurat que l’ocorregut «no ha sigut per atzar, ha sigut el pla de Déu».

 

20 hores en intervencions

Després d’estudiar durant prop de dos setmanes este «cas estrany i infreqüent», ja que «no hi ha molts tumors que arriben a esta grandària», es va planejar la cirurgia i va ser intervingut en dos ocasions i amb una diferència entre les dos de huit dies, l’última fa poc més d’una setmana.

 

Durant la primera intervenció, que va durar prop de deu hores, se li va llevar tot el maxil·lar, la zona entre les òrbites oculars, el paladar i una part de l’interior de la boca, que va ser reconstruït després d’extirpar el tumor.

 

La segona cirurgia, també de prop de deu hores de duració, es va centrar en fer la part intracreanial, per a llevar la base anterior i mitjana del crani i reconstruir-li’l amb part de les seues pròpies costelles.

 

«Amb les dos cirurgies vam poder llevar tot el tumor. Ha anat tot molt bé», ha destacat Cavadas, qui ha indicat que en pocs dies el xic tornarà al seu país i allí se li reconstruirà el nas i se li posarà dentadura.

 

El cirurgià valencià, que ha valorat el treball de tot el seu equip, ha relatat el «poc col·laborador» que ha sigut el pacient: «Estava mort de por, era difícil de manejar i qualsevol cura en la que li anaves a tocar era per a ell una tragèdia. Poc a poc ens hem anat fent amics».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

València tanca parcs i suspén activitats per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament de València ha activat des de les 14.00 hores un dispositiu especial per l’alerta taronja per pluges, amb el tancament de parcs, jardins i cementeris i la suspensió d’activitats a l’aire lliure i en centres educatius.

La Comunitat Valenciana reclama mesures urgents per a frenar l’arròs importat de Myanmar

El conseller Miguel Barrachina ha anunciat que exigirà a Luis Planas l’activació de clàusules de salvaguarda davant les importacions massives d’arròs de Myanmar, que assegura que deixen els arrossars valencians sense collita i venen a la meitat de preu.

La Comissió de la dana al Senat citarà Hugo Morán i nous testimonis clau

La Comissió de la dana de València al Senat ha acordat noves compareixences per als dies 21 i 28, amb la citació d’Hugo Morán, responsables hidrològics i càrrecs vinculats a la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Una dona de 47 anys, en presó per apunyalar mortalment un home a Requena

La Guàrdia Civil ha detingut una dona de 47 anys per la mort a ganivetades d’un home de 51 anys a Requena. El jutjat ha acordat el seu ingrés en presó preventiva mentre continua la investigació.

Consum arriba al 50% del seu pla d’expansió amb una nova tenda a Viladecans

Consum ha arribat al 50% del seu pla d’expansió de 2026 amb la inauguració, este dijous, d’un nou supermercat a Viladecans, el novè obert enguany. La cooperativa valenciana preveu sumar encara nou establiments més abans que acabe l’any, amb noves tendes a la Comunitat Valenciana, Catalunya i Andalusia.

Acció Ecologista-Agró afirma que la majoria d’incendis forestals es podrien evitar

Acció Ecologista-Agró assegura que la major part dels incendis forestals d’este estiu a la Comunitat Valenciana són evitables i reclama a la Generalitat una estratègia potent contra les causes humanes.

Detinguda a Granada una dona amb més de 200 antecedents i ordre de cerca per estafa

La Policia Nacional ha detingut a Granada una dona de 53 anys amb més de 200 antecedents, buscada per una estafa a Torremolinos i amb prohibició d'acostar-se a València per un delicte agreujat de furt.

Les sales de cine de sis autonomies perden 3,5 milions en ajudes per un canvi de criteri d’Hisenda

Les sales de cine de sis comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, perdran 3,5 milions d’euros en ajudes per un canvi d’interpretació d’Hisenda que FECE atribuïx a un error de Cultura, ministeri que nega qualsevol responsabilitat.