Cavadas extirpa a un xiquet de 10 anys un tumor més gran que el seu cap

Tumor

El tumor en la cara del xiquet | Twitter

 

El cirurgià Pedro Cavadas ha extirpat a un xiquet africà de 10 anys un tumor craniofacial no maligne que formava una massa més gran que el seu cap i que, de no ser intervingut, li hauria causat «una mort en molt males condicions i relativament prompte».

 

És un dels tumors «més grans que hem intervingut», ha assegurat Cavadas, qui ha assenyalat que el xiquet va arribar a València «molt feble i amb un problema de coagulació no diagnosticat d’origen que li feia sagnar en cada cura».

 

El cas d’Emmanuel, amb un fibroma ossificant gegant de base de crani, va arribar a la Fundació Cavadas a través d’una entitat que té una clínica en el Congo i no podia abordar una intervenció tan complexa, ja que el tumor, que continuava creixent, li impedia veure i parlar.

 

«No tenia vida, eixa criatura hauria durat dos telenotícies, estava condemnat a una mort en molt males condicions i relativament prompte», ha assenyalat Cavadas, qui assenyala que ara «hauria de fer una vida completament normal. Ara, almenys, té cara».

 

Emmanuel, que presenta bon aspecte encara que són patents les seqüeles de les intervencions, ha assegurat que està bé i que té ganes de tornar al seu país, on li esperen els seus cinc germans.

 

El seu pare, Jules Mbulá, ha explicat que Emmanuel fa cinc anys que té el tumor i ha passat per molts hospitals sense trobar una solució. «Sempre em preguntava quan ho anaven a operar», ha relatat Mbulá. El pare ha agraït a l’equip de Cavades que li haja salvat la vida al seu fill i ha assegurat que l’ocorregut «no ha sigut per atzar, ha sigut el pla de Déu».

 

20 hores en intervencions

Després d’estudiar durant prop de dos setmanes este «cas estrany i infreqüent», ja que «no hi ha molts tumors que arriben a esta grandària», es va planejar la cirurgia i va ser intervingut en dos ocasions i amb una diferència entre les dos de huit dies, l’última fa poc més d’una setmana.

 

Durant la primera intervenció, que va durar prop de deu hores, se li va llevar tot el maxil·lar, la zona entre les òrbites oculars, el paladar i una part de l’interior de la boca, que va ser reconstruït després d’extirpar el tumor.

 

La segona cirurgia, també de prop de deu hores de duració, es va centrar en fer la part intracreanial, per a llevar la base anterior i mitjana del crani i reconstruir-li’l amb part de les seues pròpies costelles.

 

«Amb les dos cirurgies vam poder llevar tot el tumor. Ha anat tot molt bé», ha destacat Cavadas, qui ha indicat que en pocs dies el xic tornarà al seu país i allí se li reconstruirà el nas i se li posarà dentadura.

 

El cirurgià valencià, que ha valorat el treball de tot el seu equip, ha relatat el «poc col·laborador» que ha sigut el pacient: «Estava mort de por, era difícil de manejar i qualsevol cura en la que li anaves a tocar era per a ell una tragèdia. Poc a poc ens hem anat fent amics».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.

El Levante inicia la pretemporada 26-27 amb Bardeli com a únic fitxatge i pendent d’eixides

El Levante comença dilluns la pretemporada 26-27 amb Enzo Bardeli com a única cara nova, sense vendes tancades i amb diversos jugadors en l’aparador.

Justin de Haas celebrarà l’últim any de Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla

El central neerlandés Justin de Haas, nou jugador del Valencia CF fins a 2030, ha destacat la sort de poder jugar l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla i ha elogiat la pressió i el suport de l’afició valencianista.

Diumenge assolellat i oratge estable abans d’una nova onada de calor

Este diumenge es manté l’oratget estable i assolellat a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 30 graus, abans que dilluns arribe una segona onada de calor amb valors pròxims als 40 graus en zones d’interior i prelitoral.