Cavadas extirpa a un xiquet de 10 anys un tumor més gran que el seu cap

Tumor

El tumor en la cara del xiquet | Twitter

 

El cirurgià Pedro Cavadas ha extirpat a un xiquet africà de 10 anys un tumor craniofacial no maligne que formava una massa més gran que el seu cap i que, de no ser intervingut, li hauria causat «una mort en molt males condicions i relativament prompte».

 

És un dels tumors «més grans que hem intervingut», ha assegurat Cavadas, qui ha assenyalat que el xiquet va arribar a València «molt feble i amb un problema de coagulació no diagnosticat d’origen que li feia sagnar en cada cura».

 

El cas d’Emmanuel, amb un fibroma ossificant gegant de base de crani, va arribar a la Fundació Cavadas a través d’una entitat que té una clínica en el Congo i no podia abordar una intervenció tan complexa, ja que el tumor, que continuava creixent, li impedia veure i parlar.

 

«No tenia vida, eixa criatura hauria durat dos telenotícies, estava condemnat a una mort en molt males condicions i relativament prompte», ha assenyalat Cavadas, qui assenyala que ara «hauria de fer una vida completament normal. Ara, almenys, té cara».

 

Emmanuel, que presenta bon aspecte encara que són patents les seqüeles de les intervencions, ha assegurat que està bé i que té ganes de tornar al seu país, on li esperen els seus cinc germans.

 

El seu pare, Jules Mbulá, ha explicat que Emmanuel fa cinc anys que té el tumor i ha passat per molts hospitals sense trobar una solució. «Sempre em preguntava quan ho anaven a operar», ha relatat Mbulá. El pare ha agraït a l’equip de Cavades que li haja salvat la vida al seu fill i ha assegurat que l’ocorregut «no ha sigut per atzar, ha sigut el pla de Déu».

 

20 hores en intervencions

Després d’estudiar durant prop de dos setmanes este «cas estrany i infreqüent», ja que «no hi ha molts tumors que arriben a esta grandària», es va planejar la cirurgia i va ser intervingut en dos ocasions i amb una diferència entre les dos de huit dies, l’última fa poc més d’una setmana.

 

Durant la primera intervenció, que va durar prop de deu hores, se li va llevar tot el maxil·lar, la zona entre les òrbites oculars, el paladar i una part de l’interior de la boca, que va ser reconstruït després d’extirpar el tumor.

 

La segona cirurgia, també de prop de deu hores de duració, es va centrar en fer la part intracreanial, per a llevar la base anterior i mitjana del crani i reconstruir-li’l amb part de les seues pròpies costelles.

 

«Amb les dos cirurgies vam poder llevar tot el tumor. Ha anat tot molt bé», ha destacat Cavadas, qui ha indicat que en pocs dies el xic tornarà al seu país i allí se li reconstruirà el nas i se li posarà dentadura.

 

El cirurgià valencià, que ha valorat el treball de tot el seu equip, ha relatat el «poc col·laborador» que ha sigut el pacient: «Estava mort de por, era difícil de manejar i qualsevol cura en la que li anaves a tocar era per a ell una tragèdia. Poc a poc ens hem anat fent amics».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El PSOE exigeix a Feijóo que cesse Mompó per insults masclistes a Diana Morant

Pilar Bernabé ha instat Alberto Núñez Feijóo a destituir Vicent Mompó com a president de la Diputació de València per les seues desqualificacions reiterades contra la ministra Diana Morant i altres dones socialistes.

Les famílies podran demanar atenció educativa a casa durant tot el curs

La Generalitat ha eliminat, des del curs 2026-2027, el termini per a sol·licitar l’atenció educativa domiciliària per a l’alumnat amb malalties cròniques o situacions sobrevingudes. La mesura respon a demandes de les famílies i permetrà valorar peticions en qualsevol moment del curs.

Detingut un matrimoni a Callosa de Segura per tracta sexual i alliberades tres víctimes

La Guàrdia Civil ha detingut a Callosa de Segura un matrimoni acusat de tracta de dones amb fins d’explotació sexual i detenció il·legal. Agents han alliberat tres víctimes i han localitzat dades de fins a mig centenar de possibles afectades.

Compte arrere al Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 Sorolla

El Museu de la Ciutat de València inicia dilluns les obres i millores de seguretat per a acollir més de 200 quadres de Sorolla procedents de la Hispanic Society of America, amb una inversió total de 650.000 euros.

El curs 2026-2027 arranca amb pujada salarial docent i noves mobilitzacions en educació

El curs escolar 2026-2027 començarà la pròxima setmana en la Comunitat Valenciana amb l’entrada en vigor d’una pujada salarial de 200 euros al professorat pactada amb ANPE i CSIF, mentres la vaga indefinida continua suspesa però amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats majoritaris.

Els ciberacosadors de menors demanen imatges íntimes als primers minuts de xat

Un estudi de la UPV ha analitzat converses reals i conclou que més de la mitat dels ciberacosadors de xiquets, xiquetes i adolescents demanen imatges o vídeos sexuals durant els primers torns de xat, sovint disfressats de confiança i afecte per normalitzar l’explotació.

Ford Almussafes posarà damunt la taula un nou acord laboral i salarial fins a 2030

La direcció de Ford Almussafes presentarà la pròxima setmana als sindicats una proposta laboral i salarial per al període 2027-2030, que donarà continuïtat a l'actual Acord per l'Electrificació i acabarà convertint-se en conveni col·lectiu. UGT i STM-Intersindical Valenciana reclamen pujades vinculades a l'IPC i recuperar poder adquisitiu després dels anys de contenció.

Desmantellada una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda amb tres detinguts

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens i ha desmantellat una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda, on ha confiscat 200 plantes, més de 8.500 grams de droga i uns 10.000 euros en metàl·lic. Un dels arrestats ha ingressat a la presó per ordre judicial.