Cavadas extirpa a un xiquet de 10 anys un tumor més gran que el seu cap

Tumor

El tumor en la cara del xiquet | Twitter

 

El cirurgià Pedro Cavadas ha extirpat a un xiquet africà de 10 anys un tumor craniofacial no maligne que formava una massa més gran que el seu cap i que, de no ser intervingut, li hauria causat «una mort en molt males condicions i relativament prompte».

 

És un dels tumors «més grans que hem intervingut», ha assegurat Cavadas, qui ha assenyalat que el xiquet va arribar a València «molt feble i amb un problema de coagulació no diagnosticat d’origen que li feia sagnar en cada cura».

 

El cas d’Emmanuel, amb un fibroma ossificant gegant de base de crani, va arribar a la Fundació Cavadas a través d’una entitat que té una clínica en el Congo i no podia abordar una intervenció tan complexa, ja que el tumor, que continuava creixent, li impedia veure i parlar.

 

«No tenia vida, eixa criatura hauria durat dos telenotícies, estava condemnat a una mort en molt males condicions i relativament prompte», ha assenyalat Cavadas, qui assenyala que ara «hauria de fer una vida completament normal. Ara, almenys, té cara».

 

Emmanuel, que presenta bon aspecte encara que són patents les seqüeles de les intervencions, ha assegurat que està bé i que té ganes de tornar al seu país, on li esperen els seus cinc germans.

 

El seu pare, Jules Mbulá, ha explicat que Emmanuel fa cinc anys que té el tumor i ha passat per molts hospitals sense trobar una solució. «Sempre em preguntava quan ho anaven a operar», ha relatat Mbulá. El pare ha agraït a l’equip de Cavades que li haja salvat la vida al seu fill i ha assegurat que l’ocorregut «no ha sigut per atzar, ha sigut el pla de Déu».

 

20 hores en intervencions

Després d’estudiar durant prop de dos setmanes este «cas estrany i infreqüent», ja que «no hi ha molts tumors que arriben a esta grandària», es va planejar la cirurgia i va ser intervingut en dos ocasions i amb una diferència entre les dos de huit dies, l’última fa poc més d’una setmana.

 

Durant la primera intervenció, que va durar prop de deu hores, se li va llevar tot el maxil·lar, la zona entre les òrbites oculars, el paladar i una part de l’interior de la boca, que va ser reconstruït després d’extirpar el tumor.

 

La segona cirurgia, també de prop de deu hores de duració, es va centrar en fer la part intracreanial, per a llevar la base anterior i mitjana del crani i reconstruir-li’l amb part de les seues pròpies costelles.

 

«Amb les dos cirurgies vam poder llevar tot el tumor. Ha anat tot molt bé», ha destacat Cavadas, qui ha indicat que en pocs dies el xic tornarà al seu país i allí se li reconstruirà el nas i se li posarà dentadura.

 

El cirurgià valencià, que ha valorat el treball de tot el seu equip, ha relatat el «poc col·laborador» que ha sigut el pacient: «Estava mort de por, era difícil de manejar i qualsevol cura en la que li anaves a tocar era per a ell una tragèdia. Poc a poc ens hem anat fent amics».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Corona de llorer a Jaume I en el 750 aniversari de la seua mort al Parterre

L'Ajuntament de València ha depositat una corona de llorer a l'estàtua eqüestre de Jaume I al Parterre, en l'inici dels actes pel 750 aniversari de la seua mort, que se centraran en un 9 d'Octubre especial amb la participació de l'espasa del rei en la Processó Cívica.

El Sant Joan estrena un microscopi digital 3D que alça el nivell de la cirurgia ocular

L’Hospital Universitari Sant Joan d’Alacant ha incorporat un microscopi digital 3D de última generació que augmenta la precisió, la seguretat del pacient i la formació dels residents en cirurgia oftalmològica.

Els incendis forestals tallen huit carreteres a Castelló i 46 a tot l’Estat

Un total de 46 carreteres han quedat tancades este dilluns a Espanya per incendis forestals, huit d’elles a la província de Castelló, segons la DGT.

Gata Kamsky liderarà el Festival Internacional d’Escacs de Benidorm

El gran mestre nord-americà Gata Kamsky participarà en el torneig principal del Festival Internacional d’Escacs Gran Hotel Bali de Benidorm i protagonitzarà una sessió de simultànies contra 24 rivals el 27 de novembre.

Tres mites de l’atletisme espanyol apadrinen la Subida al Santuario de Novelda

La 38a Carrera 12K Subida al Santuario de Novelda reunirà l’1 d’agost un miler de corredors i tindrà com a padrins Abel Antón, Martín Fiz i Fermín Cacho.

L’Open Malva XVI ompli la Malva-rosa amb 362 jugadors i 600 partits de vòlei platja

L’Open Malva XVI de vòlei platja ha tancat l’edició de 2026 a la platja de la Malva-rosa amb 362 participants, 600 partits i 12 podis repartits entre totes les categories.

Els desallotjats d’Artana pel foc de la Vall d’Uixó: ‘Fan ganes de plorar’

Veïns d’Artana desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó expliquen el seu trasllat a l’alberg de Nules i el colp emocional en vore la serra cremada.

Tanquen el port de Sagunt per a carregar avions contra l’incendi de la Vall d’Uixó

El port de Sagunt ha tancat este dilluns el trànsit marítim per facilitar la càrrega dels avions que lluiten contra l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ja ha cremat 6.500 hectàrees i manté actius importants mitjans aeris i terrestres.