Cavadas extirpa a un xiquet de 10 anys un tumor més gran que el seu cap

Tumor

El tumor en la cara del xiquet | Twitter

 

El cirurgià Pedro Cavadas ha extirpat a un xiquet africà de 10 anys un tumor craniofacial no maligne que formava una massa més gran que el seu cap i que, de no ser intervingut, li hauria causat «una mort en molt males condicions i relativament prompte».

 

És un dels tumors «més grans que hem intervingut», ha assegurat Cavadas, qui ha assenyalat que el xiquet va arribar a València «molt feble i amb un problema de coagulació no diagnosticat d’origen que li feia sagnar en cada cura».

 

El cas d’Emmanuel, amb un fibroma ossificant gegant de base de crani, va arribar a la Fundació Cavadas a través d’una entitat que té una clínica en el Congo i no podia abordar una intervenció tan complexa, ja que el tumor, que continuava creixent, li impedia veure i parlar.

 

«No tenia vida, eixa criatura hauria durat dos telenotícies, estava condemnat a una mort en molt males condicions i relativament prompte», ha assenyalat Cavadas, qui assenyala que ara «hauria de fer una vida completament normal. Ara, almenys, té cara».

 

Emmanuel, que presenta bon aspecte encara que són patents les seqüeles de les intervencions, ha assegurat que està bé i que té ganes de tornar al seu país, on li esperen els seus cinc germans.

 

El seu pare, Jules Mbulá, ha explicat que Emmanuel fa cinc anys que té el tumor i ha passat per molts hospitals sense trobar una solució. «Sempre em preguntava quan ho anaven a operar», ha relatat Mbulá. El pare ha agraït a l’equip de Cavades que li haja salvat la vida al seu fill i ha assegurat que l’ocorregut «no ha sigut per atzar, ha sigut el pla de Déu».

 

20 hores en intervencions

Després d’estudiar durant prop de dos setmanes este «cas estrany i infreqüent», ja que «no hi ha molts tumors que arriben a esta grandària», es va planejar la cirurgia i va ser intervingut en dos ocasions i amb una diferència entre les dos de huit dies, l’última fa poc més d’una setmana.

 

Durant la primera intervenció, que va durar prop de deu hores, se li va llevar tot el maxil·lar, la zona entre les òrbites oculars, el paladar i una part de l’interior de la boca, que va ser reconstruït després d’extirpar el tumor.

 

La segona cirurgia, també de prop de deu hores de duració, es va centrar en fer la part intracreanial, per a llevar la base anterior i mitjana del crani i reconstruir-li’l amb part de les seues pròpies costelles.

 

«Amb les dos cirurgies vam poder llevar tot el tumor. Ha anat tot molt bé», ha destacat Cavadas, qui ha indicat que en pocs dies el xic tornarà al seu país i allí se li reconstruirà el nas i se li posarà dentadura.

 

El cirurgià valencià, que ha valorat el treball de tot el seu equip, ha relatat el «poc col·laborador» que ha sigut el pacient: «Estava mort de por, era difícil de manejar i qualsevol cura en la que li anaves a tocar era per a ell una tragèdia. Poc a poc ens hem anat fent amics».

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.