11.1 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

València vol acollir els Premis Goya 2021

Estatua dels premis Goya

València vol acollir els Premis Goya 2021 | GTRESS

La ciutat de València ha iniciat contactes per a celebrar l’any que ve el centenari del naixement del cineasta valencià Luis García Berlanga, a qui l’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d’Espanya ha anunciat que homenatjarà durant 2021. L’alcalde, Joan Ribó, ha destacat la importància de Berlanga en la història de la cinematografia internacional.

 

A preguntes dels periodistes, Ribó ha explicat que l’Ajuntament ja ha iniciat contactes amb la Generalitat i la Diputació i també ha començat a buscar elements de finançament privat per a impulsar estes accions d’homenatge i reconeixement. «Berlanga és un valencià de soca-rel i un dels pares de la cinematografia espanyola i la iniciativa de l’Acadèmia de declarar 2021 ‘Any Berlanga’ em pareix molt interessant», ha assegurat.

 

En este sentit, la vicealcaldessa, Sandra Gómez, ha subratllat la possibilitat de què València aculla l’any que ve la Gala dels Premis Goya. «Tenim una perspectiva positiva per a que la ciutat de València puga assumir perfectament l’organització d’un esdeveniment d’estes característiques, que congrega a més de 3.000 persones», ha assegurat Gómez. 

 

L’alcalde ha subratllat el fet que, en els últims anys, València «està tenint una gran quantitat de produccions cinematogràfiques i està sent elegida com a localització de numerosos projectes cinematogràfics, pel·lícules, sèries televisives i anuncis de tot tipo». «Per tant, promocionar València a eixe nivell és una altra manera de promocionar la ciutat i em pareix una idea estupenda», ha conclòs. De fet, el retorn econòmic en termes de despesa en establiments comercials i hotels, impacte publicitari, ocupació directa i indirecta i projecció de la ciutat es va xifrar, en l’última edició de la que es tenen ja dades, la de 2019 en Sevilla, en 5 milions d’euros.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.