València vol acollir els Premis Goya 2021

Estatua dels premis Goya

València vol acollir els Premis Goya 2021 | GTRESS

La ciutat de València ha iniciat contactes per a celebrar l’any que ve el centenari del naixement del cineasta valencià Luis García Berlanga, a qui l’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d’Espanya ha anunciat que homenatjarà durant 2021. L’alcalde, Joan Ribó, ha destacat la importància de Berlanga en la història de la cinematografia internacional.

 

A preguntes dels periodistes, Ribó ha explicat que l’Ajuntament ja ha iniciat contactes amb la Generalitat i la Diputació i també ha començat a buscar elements de finançament privat per a impulsar estes accions d’homenatge i reconeixement. «Berlanga és un valencià de soca-rel i un dels pares de la cinematografia espanyola i la iniciativa de l’Acadèmia de declarar 2021 ‘Any Berlanga’ em pareix molt interessant», ha assegurat.

 

En este sentit, la vicealcaldessa, Sandra Gómez, ha subratllat la possibilitat de què València aculla l’any que ve la Gala dels Premis Goya. «Tenim una perspectiva positiva per a que la ciutat de València puga assumir perfectament l’organització d’un esdeveniment d’estes característiques, que congrega a més de 3.000 persones», ha assegurat Gómez. 

 

L’alcalde ha subratllat el fet que, en els últims anys, València «està tenint una gran quantitat de produccions cinematogràfiques i està sent elegida com a localització de numerosos projectes cinematogràfics, pel·lícules, sèries televisives i anuncis de tot tipo». «Per tant, promocionar València a eixe nivell és una altra manera de promocionar la ciutat i em pareix una idea estupenda», ha conclòs. De fet, el retorn econòmic en termes de despesa en establiments comercials i hotels, impacte publicitari, ocupació directa i indirecta i projecció de la ciutat es va xifrar, en l’última edició de la que es tenen ja dades, la de 2019 en Sevilla, en 5 milions d’euros.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Desmantellada una xarxa que estafava amb el mètode del fill en apurs: quatre detinguts

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que estafava amb el mètode del fill en apurs, amb quatre detinguts i tres investigats a Castelló, Alacant i Granada.

La inflació puja un 3,2 % en juny a la Comunitat Valenciana, en línia amb la mitjana d’Espanya

L’IPC ha augmentat un 3,2 % interanual en juny a la Comunitat Valenciana, igual que la mitjana estatal, amb un increment mensual del 0,8 % i una pujada acumulada del 2,4 % en el que va d’any.

Les brises marines del Mediterrani es debiliten un 17 % per l’escalfament global i les onades de calor

Un estudi del CIDE revela que les brises marines al Mediterrani occidental s’han afeblit fins a un 17 %, sobretot a Balears i a la costa mediterrània espanyola, cosa que reduïx la seua capacitat per a refrescar ciutats com València.

Les brises marines del Mediterrani es debiliten un 17 % per l’escalfament global i les onades de calor

Un estudi del CIDE amb dades de 41 anys demostra que les brises marines del Mediterrani occidental s’han debilitat fins a un 17 %, sobretot a Balears i a la costa mediterrània espanyola, cosa que reduïx el seu efecte refrescant durant les onades de calor.

Amenaça de 40 graus dijous i divendres en comarques de València i Alacant per l’ona de calor

Aemet ha activat avisos taronja i grocs dijous i divendres en zones de València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus, amb especial incidència a l’interior valencià i la Vega Baja.

Un home detingut per coaccionar menors en xarxes socials per a obtindre material íntim

La Policia Nacional ha detingut un home de 42 anys acusat d’enganar i coaccionar menors a través de perfils falsos en xarxes socials per a aconseguir imatges íntimes. La investigació, iniciada per diversos casos similars en Espanya, ha permés identificar quatre víctimes i no es descarta que n’hi haja més.

Retencions de fins a sis quilòmetres en la V-31 per un accident sense ferits

Un accident sense ferits en la V-31, Pista de Silla, ha provocat este dimecres al matí fins a quasi nou quilòmetres de retencions, que encara eren de cinc o sis quilòmetres cap a València a les 9.00 hores.

Les veus del Misteri d’Elx porten la Festa a la històrica església St. Etheldreda’s de Londres

Les veus del Misteri d'Elx ofereixen este divendres un concert a la St. Etheldreda's Roman Catholic Church de Londres, coincidint amb el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i amb un clar objectiu de projecció turística d'Elx.