València vol acollir els Premis Goya 2021

Estatua dels premis Goya

València vol acollir els Premis Goya 2021 | GTRESS

La ciutat de València ha iniciat contactes per a celebrar l’any que ve el centenari del naixement del cineasta valencià Luis García Berlanga, a qui l’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d’Espanya ha anunciat que homenatjarà durant 2021. L’alcalde, Joan Ribó, ha destacat la importància de Berlanga en la història de la cinematografia internacional.

 

A preguntes dels periodistes, Ribó ha explicat que l’Ajuntament ja ha iniciat contactes amb la Generalitat i la Diputació i també ha començat a buscar elements de finançament privat per a impulsar estes accions d’homenatge i reconeixement. «Berlanga és un valencià de soca-rel i un dels pares de la cinematografia espanyola i la iniciativa de l’Acadèmia de declarar 2021 ‘Any Berlanga’ em pareix molt interessant», ha assegurat.

 

En este sentit, la vicealcaldessa, Sandra Gómez, ha subratllat la possibilitat de què València aculla l’any que ve la Gala dels Premis Goya. «Tenim una perspectiva positiva per a que la ciutat de València puga assumir perfectament l’organització d’un esdeveniment d’estes característiques, que congrega a més de 3.000 persones», ha assegurat Gómez. 

 

L’alcalde ha subratllat el fet que, en els últims anys, València «està tenint una gran quantitat de produccions cinematogràfiques i està sent elegida com a localització de numerosos projectes cinematogràfics, pel·lícules, sèries televisives i anuncis de tot tipo». «Per tant, promocionar València a eixe nivell és una altra manera de promocionar la ciutat i em pareix una idea estupenda», ha conclòs. De fet, el retorn econòmic en termes de despesa en establiments comercials i hotels, impacte publicitari, ocupació directa i indirecta i projecció de la ciutat es va xifrar, en l’última edició de la que es tenen ja dades, la de 2019 en Sevilla, en 5 milions d’euros.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.

Rescatats dos banyistes arrossegats per un fort corrent a la cala del Moraig

Dos persones que feien paddle surf a la cala del Moraig, al Poble Nou de Benitatxell, han sigut rescatades després de quedar arrossegades per forts corrents causats per un canvi sobtat d’oratge. El telèfon mòbil protegit que portaven ha sigut clau per a localitzar-les després de quasi dos hores de búsqueda.

Així afectarà l’oratge a la visió de l’eclipsi solar des de Castelló i Alacant

L’eclipsi solar d’este dimecres es preveu amb cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló i a l’interior nord d’Alacant.

Compromís acusa Catalá de posar els joves a la cua davant el turisme

Compromís assegura que l’infobaròmetre municipal sobre la joventut evidencia greus dificultats per accedir a una vivenda i critica que el govern de Catalá prioritza el turisme. El sondeig mostra que més de la mitat dels jóvens de València encara no s’han emancipat.

La Comunitat Valenciana s’oferix per a ajudar Colòmbia després del terratrémol

La Generalitat ha expressat les seues condolences per les víctimes del terratrémol de Colòmbia i s’ha posat a disposició per a col·laborar en la resposta humanitària, especialment a través de les ONG valencianes que treballen en el país.

Pinedo atura per l’eclipse les seues històriques Corregudes de Joies

La pedania de Pinedo està celebrant les seues Corregudes de Joies, una tradició de més de 180 anys que s’interromprà demà per l’eclipse i es reprendrà dijous a la platja.

Víctor Chust augura un Elche molt compacte i amb fam de LALIGA

El central valencià de l’Elche, Víctor Chust, assegura que es veurà un equip molt compacte i compromés i destaca el rècord de 27.000 abonats per a la nova temporada de LALIGA.