20.5 C
València
Dimarts, 9 desembre, 2025

València vol acollir els Premis Goya 2021

Estatua dels premis Goya

València vol acollir els Premis Goya 2021 | GTRESS

La ciutat de València ha iniciat contactes per a celebrar l’any que ve el centenari del naixement del cineasta valencià Luis García Berlanga, a qui l’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d’Espanya ha anunciat que homenatjarà durant 2021. L’alcalde, Joan Ribó, ha destacat la importància de Berlanga en la història de la cinematografia internacional.

 

A preguntes dels periodistes, Ribó ha explicat que l’Ajuntament ja ha iniciat contactes amb la Generalitat i la Diputació i també ha començat a buscar elements de finançament privat per a impulsar estes accions d’homenatge i reconeixement. «Berlanga és un valencià de soca-rel i un dels pares de la cinematografia espanyola i la iniciativa de l’Acadèmia de declarar 2021 ‘Any Berlanga’ em pareix molt interessant», ha assegurat.

 

En este sentit, la vicealcaldessa, Sandra Gómez, ha subratllat la possibilitat de què València aculla l’any que ve la Gala dels Premis Goya. «Tenim una perspectiva positiva per a que la ciutat de València puga assumir perfectament l’organització d’un esdeveniment d’estes característiques, que congrega a més de 3.000 persones», ha assegurat Gómez. 

 

L’alcalde ha subratllat el fet que, en els últims anys, València «està tenint una gran quantitat de produccions cinematogràfiques i està sent elegida com a localització de numerosos projectes cinematogràfics, pel·lícules, sèries televisives i anuncis de tot tipo». «Per tant, promocionar València a eixe nivell és una altra manera de promocionar la ciutat i em pareix una idea estupenda», ha conclòs. De fet, el retorn econòmic en termes de despesa en establiments comercials i hotels, impacte publicitari, ocupació directa i indirecta i projecció de la ciutat es va xifrar, en l’última edició de la que es tenen ja dades, la de 2019 en Sevilla, en 5 milions d’euros.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pérez Llorca demanarà a Sánchez coordinació per a la reconstrucció postdana

El president ha avançat que exigirà coordinació per a accelerar la reconstrucció després de la DANA de 2024 i ha reclamat infraestructures, finançament i regularitat del FLA.

El Eldense rep a la Reial Societat en Copa i el Vila-real visita al Racing

El sorteig de setzens de la Copa del Rei aparella al Eldense amb la Reial Societat i al Vila-real amb el Racing. València, Elx i Llevant jugaran fora.

La jutgessa de la DANA cita de nou a declarar a l’excap de gabinet de Mazón este divendres

La instructora de la causa penal de la DANA ha citat este divendres a José Manuel Cuenca després dels WhatsApp aportats per Salomé Pradas. La compareixença obliga a suspendre una altra testifical.

Pérez Llorca demana esperar a la jutgessa de la dana abans de decidir sobre Mazón

El president ha advocat per esperar les conclusions judicials sobre la gestió de la dana abans de fixar el futur de Carlos Mazón. També ha defés el diàleg amb les víctimes i ha avançat que vol tancar el relleu del PPCV abans de Nadal.

El València mai ha guanyat en el Metropolità i no venç al Atleti a Madrid des de 2011

El València visita a l'Atlètic en la jornada 16 en un estadi en el qual mai ha guanyat. No venç a domicili a Madrid des de la temporada 2010-11.

El Llevant es queda sense gol: tres partits seguits sense marcar i Etta acumula cinc

El Llevant, cuer i a cinc punts de la permanència, encadena tres jornades sense marcar. Etta Eyong tampoc veu porta des del 26 d'octubre.

Baptista i Pedro Martínez entren en el quadre principal de l’Obert d’Austràlia

Baptista i Pedro Martínez accedixen per rànquing al quadre principal de l'Obert d'Austràlia, del 19 de gener a l'1 de febrer. En total, huit espanyols aconseguixen entrada directa.

CESM CV eleva al 90% el seguiment de la vaga de metges i Sanitat el situa en el 15%

La vaga de metges contra la reforma de l'Estatut Marc ha tingut en la Comunitat Valenciana un seguiment dispar: 90% per a CESM CV i 15% per a Sanitat. El sindicat denuncia servicis mínims 'abusius' i suma suports d'Atenció Primària i del Fòrum de la Professió.