L’animació valenciana conseguix dos premis Goya

Goya

Destacada presència valenciana en la gala de premis | EFE

 

El sector audiovisual valencià ha triomfat durant la 34a edició dels Premis Goya en les dos categories d’animació, després de què ‘Buñuel en el laberint de les tortugues’ haja conseguit el premi a la Millor Pel·lícula d’Animació i ‘Madrid 2120’ s’haja fet amb el guardó al Millor Curtmetratge d’Animació.

 

‘Buñuel en el laberint de les tortugues’ està produïda, entre altres companyies, per la valenciana Hampa Studio. Estava nominada a Millor Pel·lícula d’Animació, Direcció Novell, Música Original i Guió adaptat. Finalment, s’ha alçat amb el premi de la primera categoria.

 

Paral·lelament, en l’altra categoria d’animació, el curtmetratge vencedor ha sigut ‘Madrid 2120’, codirigida per l’alacantí Paco Sáez. Tot això en una gala en la que ‘Dolor i glòria’, de Pedro Almodóvar, ha sigut la gran guardonada de la nit, amb un total de set premis dels 16 als que optava, entre ells a Millor pel·lícula i Millor direcció.

 

Este llargmetratge es va rodar en part de la localitat valenciana de Paterna. De fet, l’Ajuntament d’esta ciutat ha fet la primera ruta guiada per les coves que van servir d’escenari en la pel·lícula del director manxec, cases construïdes i habitades per les famílies paterneres des del segle XIX.

 

A demés, ‘Mentres dure la guerra’, produïda pel castellonenc Fernando Bovaira, s’ha imposat en les categories de Millor Actor de Repartiment, Millor Direcció de Producció, Millor Direcció Artística, Millor Disseny de Vestuari i Millor Maquillatge i Perruqueria.

 

Any Berlanga

El reconeixement a l’audiovisual valencià no s’ha limitat al palmarés, ja que, de fet, el president de l’Acadèmia de Cinema, Mariano Barroso, ha anunciat durant el seu discurs que 2021 serà l’Any Berlanga, per a celebrar el centenari del naixement del cineasta valencià.

 

Barroso ha destacat que Berlanga és un dels «pares» del cinema espanyol i creu que dedicar-li la pròxima edició «ajudarà a entendre algunes de les coses» que viu el país últimament i a conéixer-se «un poc millor», ha destacat.

 

Nominacions valencianes

A demés de les triomfadores en les categories d’animació, altres professionals valencians s’havien fet el seu lloc en les nominacions als Premis Goya 2020 i, si bé no s’han alçat guanyadors de les seues categories, han ampliat la presència valenciana en la nit del cinema espanyol.

 

És el cas de la jove actriu castellonenca Carmen Arrufat, de 16 anys, que aspirava al guardó a Millor Actriu Revelació per la seua interpretació en ‘La innocència’, l’òpera de la també valenciana Lucía Alemany. Esta pel·lícula de Turanga Films optava també a Millor Cançó Original per a ‘Allí en l’arena’, de Toni M. Mir. pel seu paper en ‘La innocència’.

 

D’esta forma, dos valencians que integren l’equip de ‘Dolor i glòria’ lluitaven també per un Goya. Es tracta d’Ana Lozano, nominada en la categoria de Maquillatge i Perruqueria, i Toni Novella, en la de Millor Direcció de Producció.

 

També pots llegir…

Anuncios

Últimes notícies

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.

Les víctimes de la dana carreguen contra el tancament de la comissió de Les Corts

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d'octubre de 2024 mostren la seua indignació pel tancament de la comissió d'investigació de Les Corts, que donen per fracassada i purament partidista.