L’animació valenciana conseguix dos premis Goya

Goya

Destacada presència valenciana en la gala de premis | EFE

 

El sector audiovisual valencià ha triomfat durant la 34a edició dels Premis Goya en les dos categories d’animació, després de què ‘Buñuel en el laberint de les tortugues’ haja conseguit el premi a la Millor Pel·lícula d’Animació i ‘Madrid 2120’ s’haja fet amb el guardó al Millor Curtmetratge d’Animació.

 

‘Buñuel en el laberint de les tortugues’ està produïda, entre altres companyies, per la valenciana Hampa Studio. Estava nominada a Millor Pel·lícula d’Animació, Direcció Novell, Música Original i Guió adaptat. Finalment, s’ha alçat amb el premi de la primera categoria.

 

Paral·lelament, en l’altra categoria d’animació, el curtmetratge vencedor ha sigut ‘Madrid 2120’, codirigida per l’alacantí Paco Sáez. Tot això en una gala en la que ‘Dolor i glòria’, de Pedro Almodóvar, ha sigut la gran guardonada de la nit, amb un total de set premis dels 16 als que optava, entre ells a Millor pel·lícula i Millor direcció.

 

Este llargmetratge es va rodar en part de la localitat valenciana de Paterna. De fet, l’Ajuntament d’esta ciutat ha fet la primera ruta guiada per les coves que van servir d’escenari en la pel·lícula del director manxec, cases construïdes i habitades per les famílies paterneres des del segle XIX.

 

A demés, ‘Mentres dure la guerra’, produïda pel castellonenc Fernando Bovaira, s’ha imposat en les categories de Millor Actor de Repartiment, Millor Direcció de Producció, Millor Direcció Artística, Millor Disseny de Vestuari i Millor Maquillatge i Perruqueria.

 

Any Berlanga

El reconeixement a l’audiovisual valencià no s’ha limitat al palmarés, ja que, de fet, el president de l’Acadèmia de Cinema, Mariano Barroso, ha anunciat durant el seu discurs que 2021 serà l’Any Berlanga, per a celebrar el centenari del naixement del cineasta valencià.

 

Barroso ha destacat que Berlanga és un dels «pares» del cinema espanyol i creu que dedicar-li la pròxima edició «ajudarà a entendre algunes de les coses» que viu el país últimament i a conéixer-se «un poc millor», ha destacat.

 

Nominacions valencianes

A demés de les triomfadores en les categories d’animació, altres professionals valencians s’havien fet el seu lloc en les nominacions als Premis Goya 2020 i, si bé no s’han alçat guanyadors de les seues categories, han ampliat la presència valenciana en la nit del cinema espanyol.

 

És el cas de la jove actriu castellonenca Carmen Arrufat, de 16 anys, que aspirava al guardó a Millor Actriu Revelació per la seua interpretació en ‘La innocència’, l’òpera de la també valenciana Lucía Alemany. Esta pel·lícula de Turanga Films optava també a Millor Cançó Original per a ‘Allí en l’arena’, de Toni M. Mir. pel seu paper en ‘La innocència’.

 

D’esta forma, dos valencians que integren l’equip de ‘Dolor i glòria’ lluitaven també per un Goya. Es tracta d’Ana Lozano, nominada en la categoria de Maquillatge i Perruqueria, i Toni Novella, en la de Millor Direcció de Producció.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.