L’animació valenciana conseguix dos premis Goya

Goya

Destacada presència valenciana en la gala de premis | EFE

 

El sector audiovisual valencià ha triomfat durant la 34a edició dels Premis Goya en les dos categories d’animació, després de què ‘Buñuel en el laberint de les tortugues’ haja conseguit el premi a la Millor Pel·lícula d’Animació i ‘Madrid 2120’ s’haja fet amb el guardó al Millor Curtmetratge d’Animació.

 

‘Buñuel en el laberint de les tortugues’ està produïda, entre altres companyies, per la valenciana Hampa Studio. Estava nominada a Millor Pel·lícula d’Animació, Direcció Novell, Música Original i Guió adaptat. Finalment, s’ha alçat amb el premi de la primera categoria.

 

Paral·lelament, en l’altra categoria d’animació, el curtmetratge vencedor ha sigut ‘Madrid 2120’, codirigida per l’alacantí Paco Sáez. Tot això en una gala en la que ‘Dolor i glòria’, de Pedro Almodóvar, ha sigut la gran guardonada de la nit, amb un total de set premis dels 16 als que optava, entre ells a Millor pel·lícula i Millor direcció.

 

Este llargmetratge es va rodar en part de la localitat valenciana de Paterna. De fet, l’Ajuntament d’esta ciutat ha fet la primera ruta guiada per les coves que van servir d’escenari en la pel·lícula del director manxec, cases construïdes i habitades per les famílies paterneres des del segle XIX.

 

A demés, ‘Mentres dure la guerra’, produïda pel castellonenc Fernando Bovaira, s’ha imposat en les categories de Millor Actor de Repartiment, Millor Direcció de Producció, Millor Direcció Artística, Millor Disseny de Vestuari i Millor Maquillatge i Perruqueria.

 

Any Berlanga

El reconeixement a l’audiovisual valencià no s’ha limitat al palmarés, ja que, de fet, el president de l’Acadèmia de Cinema, Mariano Barroso, ha anunciat durant el seu discurs que 2021 serà l’Any Berlanga, per a celebrar el centenari del naixement del cineasta valencià.

 

Barroso ha destacat que Berlanga és un dels «pares» del cinema espanyol i creu que dedicar-li la pròxima edició «ajudarà a entendre algunes de les coses» que viu el país últimament i a conéixer-se «un poc millor», ha destacat.

 

Nominacions valencianes

A demés de les triomfadores en les categories d’animació, altres professionals valencians s’havien fet el seu lloc en les nominacions als Premis Goya 2020 i, si bé no s’han alçat guanyadors de les seues categories, han ampliat la presència valenciana en la nit del cinema espanyol.

 

És el cas de la jove actriu castellonenca Carmen Arrufat, de 16 anys, que aspirava al guardó a Millor Actriu Revelació per la seua interpretació en ‘La innocència’, l’òpera de la també valenciana Lucía Alemany. Esta pel·lícula de Turanga Films optava també a Millor Cançó Original per a ‘Allí en l’arena’, de Toni M. Mir. pel seu paper en ‘La innocència’.

 

D’esta forma, dos valencians que integren l’equip de ‘Dolor i glòria’ lluitaven també per un Goya. Es tracta d’Ana Lozano, nominada en la categoria de Maquillatge i Perruqueria, i Toni Novella, en la de Millor Direcció de Producció.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.