L’animació valenciana conseguix dos premis Goya

Goya

Destacada presència valenciana en la gala de premis | EFE

 

El sector audiovisual valencià ha triomfat durant la 34a edició dels Premis Goya en les dos categories d’animació, després de què ‘Buñuel en el laberint de les tortugues’ haja conseguit el premi a la Millor Pel·lícula d’Animació i ‘Madrid 2120’ s’haja fet amb el guardó al Millor Curtmetratge d’Animació.

 

‘Buñuel en el laberint de les tortugues’ està produïda, entre altres companyies, per la valenciana Hampa Studio. Estava nominada a Millor Pel·lícula d’Animació, Direcció Novell, Música Original i Guió adaptat. Finalment, s’ha alçat amb el premi de la primera categoria.

 

Paral·lelament, en l’altra categoria d’animació, el curtmetratge vencedor ha sigut ‘Madrid 2120’, codirigida per l’alacantí Paco Sáez. Tot això en una gala en la que ‘Dolor i glòria’, de Pedro Almodóvar, ha sigut la gran guardonada de la nit, amb un total de set premis dels 16 als que optava, entre ells a Millor pel·lícula i Millor direcció.

 

Este llargmetratge es va rodar en part de la localitat valenciana de Paterna. De fet, l’Ajuntament d’esta ciutat ha fet la primera ruta guiada per les coves que van servir d’escenari en la pel·lícula del director manxec, cases construïdes i habitades per les famílies paterneres des del segle XIX.

 

A demés, ‘Mentres dure la guerra’, produïda pel castellonenc Fernando Bovaira, s’ha imposat en les categories de Millor Actor de Repartiment, Millor Direcció de Producció, Millor Direcció Artística, Millor Disseny de Vestuari i Millor Maquillatge i Perruqueria.

 

Any Berlanga

El reconeixement a l’audiovisual valencià no s’ha limitat al palmarés, ja que, de fet, el president de l’Acadèmia de Cinema, Mariano Barroso, ha anunciat durant el seu discurs que 2021 serà l’Any Berlanga, per a celebrar el centenari del naixement del cineasta valencià.

 

Barroso ha destacat que Berlanga és un dels «pares» del cinema espanyol i creu que dedicar-li la pròxima edició «ajudarà a entendre algunes de les coses» que viu el país últimament i a conéixer-se «un poc millor», ha destacat.

 

Nominacions valencianes

A demés de les triomfadores en les categories d’animació, altres professionals valencians s’havien fet el seu lloc en les nominacions als Premis Goya 2020 i, si bé no s’han alçat guanyadors de les seues categories, han ampliat la presència valenciana en la nit del cinema espanyol.

 

És el cas de la jove actriu castellonenca Carmen Arrufat, de 16 anys, que aspirava al guardó a Millor Actriu Revelació per la seua interpretació en ‘La innocència’, l’òpera de la també valenciana Lucía Alemany. Esta pel·lícula de Turanga Films optava també a Millor Cançó Original per a ‘Allí en l’arena’, de Toni M. Mir. pel seu paper en ‘La innocència’.

 

D’esta forma, dos valencians que integren l’equip de ‘Dolor i glòria’ lluitaven també per un Goya. Es tracta d’Ana Lozano, nominada en la categoria de Maquillatge i Perruqueria, i Toni Novella, en la de Millor Direcció de Producció.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.