8.7 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

El Centre del Carme acollirà una simbòlica ‘Plantà’ de la Falla Municipal Infantil

 

El Centre del Carme Cultura Contemporània (CCC) acull l’exposició ‘El Somriure dels Falles’ dels artistes fallers Ceballos&Sanabria, autors de la Falla Municipal Infantil 2021 i durà a terme un acte simbòlic de la tradicional ‘Plantà’ de la mà de la Fallera Major Infantil.

 

El CCCC proposa una experiència que «permetrà a les valencianes contemplar un recorregut per prop de 200 ‘ninots’, alguns d’ells fets expressament per a la mostra, obra de Ceballos&Sanabria», ha indicat la Generalitat en un comunicat. En l’exposició destaca un conjunt que pertany a la Falla Municipal Infantil 2020-2021 ‘Saps qui Soc?’ i ‘També!’ de la que els artistes oferixen un avançament.

 

El director del CCCC, José Luis Pérez Pont, ha presentat este matí l’exposició acompanyat pel regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València, Carlos Galiana, els artistes, Ceballos&Sanabria i pel comissari de l’exposició, Néstor Morente.

 

«L’art faller necessita inventar noves fórmules»

Segons Pérez Pont, «després de quatre anys plantant falles experimentals en els nostres claustres i organitzant l’exposició de l’artista urbà, responsable de la Falla Municipal, des del CCCC fem un pas més en la nostra línia d’experimentació i d’hibridació de llenguatges obrint les portes a l’art faller, com una expressió artística pròpia de la nostra cultura i de la nostra contemporaneïtat».

 

«I ho fem en un moment, a demés, en el que l’art faller, igual que la resta de la nostra societat, necessita inventar noves fórmules per a continuar fent-se, no sols en benefici dels artistes, sinó també dels públics», han indicat.

 

L’exposició de Ceballos&Sanabria (José Luis Ceballos, València 1978 i Francisco Sanabria Casado, València 1979), obri les portes a una «infinitat de possibilitats per al sector faller, posant en valor el seu treball. Es tracta de la primera volta  que uns artistes fallers oferixen una mostra retrospectiva del seu treball en un centre de cultura contemporània», han agregat.

 

El comissari de la mostra ha incidit en què «no es tracta d’una exposició del ‘ninot’, no és una exposició fallera, sinó una antològica dels artistes Ceballos&Sanabria. Ací es pot vore la seua trajectòria de quasi 20 anys, en la que apreciar una evolució des dels seus començaments fins a l’actualitat» i ha afegit que «el CCCC ha sigut molt valent perquè, per desgràcia, l’art faller continua sent molt injuriat des del punt de vista acadèmic de l’art».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Situat Alonso: Ens exigim el màxim, els quasi no valen de res

El tècnic del UCAM Murcia es va mostrar orgullós del nivell oferit davant el Barcelona, però va recalcar que el quasi no prou i que l'equip ha d'aprendre a tancar els finals.

Laprovittola avisa: per a guanyar al UCAM cal fer dobles i triples esforços

El base del Barcelona va subratllar l'exigència per a doblegar al UCAM Murcia en els quarts de final de la Copa del Rei a València i va destacar l'aportació de tot l'equip.

91-85: Kevin Punter reapareix i guia al Barcelona a semifinals davant un UCAM Murcia que va fregar la sorpresa

Kevin Punter va reaparéixer amb 20 punts en 20 minutos i va canviar un partit que el UCAM Murcia tenia encarrilat. El Barcelona va guanyar 91-85 i es mesurarà al Baskonia.

L’Athletic pren impuls amb un 2-1 a l’Elx i un doblet de Guruzeta

L'Athletic ha vençut 2-1 a l'Elx en San Mamés amb dos gols de Guruzeta, el segon de penal en el 89 després de revisió del VAR. És la tercera victòria seguida de l'equip bilbaí i l'Elx seguix sense guanyar en 2026.

Baskonia es fica en semifinals amb un Kurucs recuperat i un Howard decisiu

Baskonia va eliminar a Tenerife en quarts amb un Kurucs clau malgrat el seu esquinç i un esclat final d'Howard. L'equip va destacar el caràcter i el suport de la seua afició

Troben mort a un pacient en una zona en obres d’un hospital de Benidorm quatre dies després de desaparéixer

Un britànic de 54 anys ha sigut trobat sense vida en una zona en obres de l'hospital de Benidorm del qual va desaparéixer quatre dies abans. La investigació policial apunta a una asfíxia accidental després de quedar atrapat en un buit.

Vidorreta lamenta que al Tenerife li va faltar aire per a tancar la remuntada davant Baskonia

El Tenerife va caure en quarts de Copa davant Baskonia després de fregar la remuntada. Vidorreta, Scrubb i Van Beck coincidixen que la reacció no va bastar per detalls.

El PP exigix la dimissió de Marlaska per ‘incompetent’

Carmen Fúnez ha demanat l'eixida de Grande-Marlaska pel cas del DAO i per falta de control en el seu Ministeri. També ha criticat immigració i sanitat.