El Centre del Carme acollirà una simbòlica ‘Plantà’ de la Falla Municipal Infantil

 

El Centre del Carme Cultura Contemporània (CCC) acull l’exposició ‘El Somriure dels Falles’ dels artistes fallers Ceballos&Sanabria, autors de la Falla Municipal Infantil 2021 i durà a terme un acte simbòlic de la tradicional ‘Plantà’ de la mà de la Fallera Major Infantil.

 

El CCCC proposa una experiència que «permetrà a les valencianes contemplar un recorregut per prop de 200 ‘ninots’, alguns d’ells fets expressament per a la mostra, obra de Ceballos&Sanabria», ha indicat la Generalitat en un comunicat. En l’exposició destaca un conjunt que pertany a la Falla Municipal Infantil 2020-2021 ‘Saps qui Soc?’ i ‘També!’ de la que els artistes oferixen un avançament.

 

El director del CCCC, José Luis Pérez Pont, ha presentat este matí l’exposició acompanyat pel regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València, Carlos Galiana, els artistes, Ceballos&Sanabria i pel comissari de l’exposició, Néstor Morente.

 

«L’art faller necessita inventar noves fórmules»

Segons Pérez Pont, «després de quatre anys plantant falles experimentals en els nostres claustres i organitzant l’exposició de l’artista urbà, responsable de la Falla Municipal, des del CCCC fem un pas més en la nostra línia d’experimentació i d’hibridació de llenguatges obrint les portes a l’art faller, com una expressió artística pròpia de la nostra cultura i de la nostra contemporaneïtat».

 

«I ho fem en un moment, a demés, en el que l’art faller, igual que la resta de la nostra societat, necessita inventar noves fórmules per a continuar fent-se, no sols en benefici dels artistes, sinó també dels públics», han indicat.

 

L’exposició de Ceballos&Sanabria (José Luis Ceballos, València 1978 i Francisco Sanabria Casado, València 1979), obri les portes a una «infinitat de possibilitats per al sector faller, posant en valor el seu treball. Es tracta de la primera volta  que uns artistes fallers oferixen una mostra retrospectiva del seu treball en un centre de cultura contemporània», han agregat.

 

El comissari de la mostra ha incidit en què «no es tracta d’una exposició del ‘ninot’, no és una exposició fallera, sinó una antològica dels artistes Ceballos&Sanabria. Ací es pot vore la seua trajectòria de quasi 20 anys, en la que apreciar una evolució des dels seus començaments fins a l’actualitat» i ha afegit que «el CCCC ha sigut molt valent perquè, per desgràcia, l’art faller continua sent molt injuriat des del punt de vista acadèmic de l’art».

Últimes notícies

Víctor Muñoz celebra el seu debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz debuta amb la selecció espanyola marcant en el 3-0 a Sèrbia i destaca el suport dels seus companys i la confiança del seleccionador en ple camí cap al Mundial 2026.

Espanya s’exhibix davant Sèrbia amb un 3-0 i encarrila el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un convincent 3-0 davant Sèrbia a Vila-real amb doblet de Oyarzabal i estrena golejadora de Víctor Muñoz, reforçant les seues sensacions abans del Mundial.

Les pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

El València Basket malgasta diversos avantatges de fins a deu i dotze punts en la pista del Partizan i cedix 110-104 en la segona pròrroga, frenant la seua baralla pel play in de l'Eurolliga.

Espanya es lluïx davant Sèrbia amb un 3-0 i consolida el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un sòlid 3-0 davant Sèrbia en un amistós que De la Font va plantejar com a part del Mundial, amb doblet de Oyarzabal i debut golejador de Víctor Muñoz.

Les 22 pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

Les 22 pèrdues de pilota impedixen al València Basket tancar un dol que va dominar durant molts minuts i acaba perdent 110-104 davant el Partizan en la segona pròrroga.

Presó provisional per a tres dels cinc detinguts per l’homicidi d’un estatunidenc a Sagunt

El Jutjat de Sagunt ordena presó provisional sense fiança per a tres dels cinc jóvens detinguts per l'homicidi d'un ciutadà estatunidenc el cadàver del qual va aparéixer en un edifici abandonat en 2025.

Mor un home de 80 anys en bolcar el seu tractor en una pista agrícola de Figueroles

Un home de 80 anys ha mort en bolcar el seu tractor en una pista forestal del terme municipal de Figueroles. Els bombers i els servicis sanitaris només han pogut certificar la defunció del conductor.

Morant manté la gestora del PSPV a Alacant i la veu amb molta faena per davant

Diana Morant descarta posar fi a curt termini a la gestora del PSPV a Alacant, defén el seu projecte polític i càrrega contra el repartiment de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan.