El Centre del Carme acollirà una simbòlica ‘Plantà’ de la Falla Municipal Infantil

 

El Centre del Carme Cultura Contemporània (CCC) acull l’exposició ‘El Somriure dels Falles’ dels artistes fallers Ceballos&Sanabria, autors de la Falla Municipal Infantil 2021 i durà a terme un acte simbòlic de la tradicional ‘Plantà’ de la mà de la Fallera Major Infantil.

 

El CCCC proposa una experiència que «permetrà a les valencianes contemplar un recorregut per prop de 200 ‘ninots’, alguns d’ells fets expressament per a la mostra, obra de Ceballos&Sanabria», ha indicat la Generalitat en un comunicat. En l’exposició destaca un conjunt que pertany a la Falla Municipal Infantil 2020-2021 ‘Saps qui Soc?’ i ‘També!’ de la que els artistes oferixen un avançament.

 

El director del CCCC, José Luis Pérez Pont, ha presentat este matí l’exposició acompanyat pel regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València, Carlos Galiana, els artistes, Ceballos&Sanabria i pel comissari de l’exposició, Néstor Morente.

 

«L’art faller necessita inventar noves fórmules»

Segons Pérez Pont, «després de quatre anys plantant falles experimentals en els nostres claustres i organitzant l’exposició de l’artista urbà, responsable de la Falla Municipal, des del CCCC fem un pas més en la nostra línia d’experimentació i d’hibridació de llenguatges obrint les portes a l’art faller, com una expressió artística pròpia de la nostra cultura i de la nostra contemporaneïtat».

 

«I ho fem en un moment, a demés, en el que l’art faller, igual que la resta de la nostra societat, necessita inventar noves fórmules per a continuar fent-se, no sols en benefici dels artistes, sinó també dels públics», han indicat.

 

L’exposició de Ceballos&Sanabria (José Luis Ceballos, València 1978 i Francisco Sanabria Casado, València 1979), obri les portes a una «infinitat de possibilitats per al sector faller, posant en valor el seu treball. Es tracta de la primera volta  que uns artistes fallers oferixen una mostra retrospectiva del seu treball en un centre de cultura contemporània», han agregat.

 

El comissari de la mostra ha incidit en què «no es tracta d’una exposició del ‘ninot’, no és una exposició fallera, sinó una antològica dels artistes Ceballos&Sanabria. Ací es pot vore la seua trajectòria de quasi 20 anys, en la que apreciar una evolució des dels seus començaments fins a l’actualitat» i ha afegit que «el CCCC ha sigut molt valent perquè, per desgràcia, l’art faller continua sent molt injuriat des del punt de vista acadèmic de l’art».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts

1-1. El Raig salva un punt en l’últim sospir davant el Llevant

Pathé Ciss va empatar en el temps afegit i el Llamp va rescatar un 1-1 davant el Llevant després de jugar quasi tota la segona part amb deu. El Llevant va deixar escapar una victòria i seguix a cinc de la salvació.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez. El podi l'han completat Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i Na Jordana, amb 200.000 i 185.000 euros de pressupost.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb la sàtira ‘Redimonis’

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. La comissió repetix el títol de 2025; Monestir de Poblet i Na Jordana completen el podi.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Amb Redimonis, la comissió ha revalidat el triomf aconseguit en 2025. El jurat també ha reconegut a Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i a Na Jordana.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi d’Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026 amb 'Redimonis', de David Sánchez Llongo. La comissió, amb un monument de 260.000 euros dissenyat per Daniel Gómez, revalida el títol; Monestir i Na Jordana completen el podi.

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.