El Centre del Carme acollirà una simbòlica ‘Plantà’ de la Falla Municipal Infantil

 

El Centre del Carme Cultura Contemporània (CCC) acull l’exposició ‘El Somriure dels Falles’ dels artistes fallers Ceballos&Sanabria, autors de la Falla Municipal Infantil 2021 i durà a terme un acte simbòlic de la tradicional ‘Plantà’ de la mà de la Fallera Major Infantil.

 

El CCCC proposa una experiència que «permetrà a les valencianes contemplar un recorregut per prop de 200 ‘ninots’, alguns d’ells fets expressament per a la mostra, obra de Ceballos&Sanabria», ha indicat la Generalitat en un comunicat. En l’exposició destaca un conjunt que pertany a la Falla Municipal Infantil 2020-2021 ‘Saps qui Soc?’ i ‘També!’ de la que els artistes oferixen un avançament.

 

El director del CCCC, José Luis Pérez Pont, ha presentat este matí l’exposició acompanyat pel regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València, Carlos Galiana, els artistes, Ceballos&Sanabria i pel comissari de l’exposició, Néstor Morente.

 

«L’art faller necessita inventar noves fórmules»

Segons Pérez Pont, «després de quatre anys plantant falles experimentals en els nostres claustres i organitzant l’exposició de l’artista urbà, responsable de la Falla Municipal, des del CCCC fem un pas més en la nostra línia d’experimentació i d’hibridació de llenguatges obrint les portes a l’art faller, com una expressió artística pròpia de la nostra cultura i de la nostra contemporaneïtat».

 

«I ho fem en un moment, a demés, en el que l’art faller, igual que la resta de la nostra societat, necessita inventar noves fórmules per a continuar fent-se, no sols en benefici dels artistes, sinó també dels públics», han indicat.

 

L’exposició de Ceballos&Sanabria (José Luis Ceballos, València 1978 i Francisco Sanabria Casado, València 1979), obri les portes a una «infinitat de possibilitats per al sector faller, posant en valor el seu treball. Es tracta de la primera volta  que uns artistes fallers oferixen una mostra retrospectiva del seu treball en un centre de cultura contemporània», han agregat.

 

El comissari de la mostra ha incidit en què «no es tracta d’una exposició del ‘ninot’, no és una exposició fallera, sinó una antològica dels artistes Ceballos&Sanabria. Ací es pot vore la seua trajectòria de quasi 20 anys, en la que apreciar una evolució des dels seus començaments fins a l’actualitat» i ha afegit que «el CCCC ha sigut molt valent perquè, per desgràcia, l’art faller continua sent molt injuriat des del punt de vista acadèmic de l’art».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.