Un científic espanyol dona noves claus per a no contagiar-se de Covid-19

 

La gravetat de la situació epidemiològica en Espanya, amb la Comunitat de Madrid al capdavant en número de contagis, està fent que tant els científics com la mateixa OMS (Organització Mundial de la Salut) intenten entendre perquè la segona onada del Covid-19 s’ha descontrolat tant en Espanya, ja que és un dels països amb restriccions més dures —per exemple, amb l’obligatorietat de portar mascareta— per al dia a dia dels ciutadans. 

 

Alguns experts ja comencen a vore clar algunes claus importants per a entendre esta situació, i creuen que en algunes zones, especialment en Madrid, s’ha tardat massa temps a prendre mesures més dràstiques que les que s’estaven imposant. Adolfo García Sastre, cap de l’Institut de Salut Global i Patògens de l’Hospital Mont Sinaí de Nova York, és un dels últims científics que s’han mostrat a favor d’este argument. 

 

El microbiòleg ha assegurat en una entrevista en ‘Más vale tarde’, de la Sexta, que «és difícil saber exactament què és el que està passant, però hi ha una cosa que és clara: s’ha tardat massa a prendre mesures més dràstiques que les que s’estaven fent», i ha afegit que «està bé que comencen, però haurien d’haver començat abans i hi hauria d’haver hagut un consens a on s’haguera evitat que pujaren els casos al ritme que ho han fet i arribar a la situació en què estem».

 

García Sastre també ha assenyalat que en Madrid s’haurien d’haver pres més mesures de rastreig de contactes i reduir els contactes socials. A demés, explica que esta última mesura acabarà tenint més transcendència, no només en Madrid sinó en tot el país, a partir d’esta tardor i amb la vista posada al pròxim Nadal. 

 

La clau per a evitar els contagis i un nou confinament pel Nadal

En este sentit, el doctor ha aportat diferents claus que poden ajudar a reduir els contagis i viure un Nadal més «normal», o com a mínim evitar el tan temut confinament. L’expert assegura que esta època requerirà més responsabilitat ciutadana, ja que amb l’arribada del fred, les reunions socials ja no es faran a l’aire lliure com fins ara, sinó que es produiran en espais tancats, a on el risc de contagi per coronavirus augmenta. 

 

Si l’error més greus dels governants ha sigut no imposar mesures més estrictes abans, l’expert creu que l’error més greu de la ciutadana ha sigut no saber —o no voler— limitar les reunions socials a un número limitat de persones, i creu que a partir de la tardor s’hauran de reduir molt més estes reunions: «S’han d’evitar reunions d’un gran número de persones en llocs tancats. Si pots estar amb quatre persones en comptes de amb deu, millor. Sé que hi ha llocs a on això no serà possible, però mentres menys persones hi haja en un lloc tancat, millor».

 

Les seues declaracions van en línia amb els arguments dels experts i dels polítics que estan fent front a la pandèmia i que asseguren que la majoria dels brots posteriors a l’estat d’alarma s’han produït en els àmbits familiars i socials. De fet, no hi ha dia sense conéixer notícies sobre festes d’aniversari, comunions, casaments o simples reunions que superen, per molt, els límits de deu persones com a màxim.

Últimes notícies

La jutgessa de la dana reclama al càmera que va gravar Pradas a Carlet com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana ha ordenat identificar i citar com a testimoni el càmera que va gravar la visita de l’exconsellera Salomé Pradas a Carlet el 29 d’octubre de 2024. La causa també estudia si una nova mort s’atribuirà a la dana, cosa que podria elevar les víctimes a 233.

La UA reclama un pacte d’Estat en educació arran de l’últim informe PISA

La rectora de la Universitat d’Alacant, Amparo Navarro, ha exigit un pacte d’Estat en educació després de l’últim informe PISA de l’OCDE i ha reivindicat més finançament i beques en l’acte d’obertura del curs 2026-2027. La consellera d’Educació ha defensat l’acord plurianual 2026-2029 i ha posat en valor l’augment històric del pressupost universitari valencià.

El Levante busca reaccionar davant l’Athletic després de la desfeta contra el Barça

El Levante rep este dimecres l’Athletic Club al Ciutat de València amb la intenció de refer-se de la derrota contra el Barça i consolidar una zona tranquil·la a la taula, mentre els bascos busquen reprendre la seua bona dinàmica després de l’empat davant l’Elche.

La reserva d’aigua cau però el Júcar i el Segura es mantenen per damunt del 50 %

Els embassaments espanyols estan al 61,8 % de capacitat després de perdre 446 hm³ en una setmana. Les conques del Júcar i el Segura baixen lleugerament però es mantenen al voltant del 53 %.

La Fiscalia manté fins a 1 any i 9 mesos de presó per a 4 jóvens que van increpar un diputat de Vox a...

La Fiscalia ha mantingut la petició d’1 any i 9 mesos de presó per a quatre jóvens acusats d’atemptat per increpar i empentar el diputat de Vox David García en un acte a la Universitat d’Alacant, mentre que l’acusació particular reclama fins a 3 anys i 6 mesos i les defenses demanen l’absolució.

La pujada tèrmica ompli la platja del Postiguet abans del retorn de les pluges

La lleugera pujada de temperatures, amb valors pròxims als 30 graus, ha omplit este dimarts de banyistes la platja del Postiguet a Alacant abans de l’arribada de noves pluges prevista per a dijous, segons Aemet.

Luís Castro admet que no està satisfet amb el partit del Levante contra el Barça

L’entrenador del Levante, Luís Castro, ha admés que no està content amb el resultat contra el Barça tot i el bon joc del seu equip i ja mira al duel davant l’Athletic Club, al qual considera un dels millors equips de LaLiga.

Gonzalo Corbalán afronta el repte del València Basket amb nervis positius

L’escolta argentí Gonzalo Corbalán s’ha presentat com a nou jugador del València Basket i ha assegurat que se sent preparat per al salt de nivell que suposa la Euroliga, malgrat reconéixer nervis en clau positiva. El jugador també ha valorat la Supercopa Endesa i l’arribada de Nikola Mirotic com a reforç de pes.