Un científic espanyol dona noves claus per a no contagiar-se de Covid-19

 

La gravetat de la situació epidemiològica en Espanya, amb la Comunitat de Madrid al capdavant en número de contagis, està fent que tant els científics com la mateixa OMS (Organització Mundial de la Salut) intenten entendre perquè la segona onada del Covid-19 s’ha descontrolat tant en Espanya, ja que és un dels països amb restriccions més dures —per exemple, amb l’obligatorietat de portar mascareta— per al dia a dia dels ciutadans. 

 

Alguns experts ja comencen a vore clar algunes claus importants per a entendre esta situació, i creuen que en algunes zones, especialment en Madrid, s’ha tardat massa temps a prendre mesures més dràstiques que les que s’estaven imposant. Adolfo García Sastre, cap de l’Institut de Salut Global i Patògens de l’Hospital Mont Sinaí de Nova York, és un dels últims científics que s’han mostrat a favor d’este argument. 

 

El microbiòleg ha assegurat en una entrevista en ‘Más vale tarde’, de la Sexta, que «és difícil saber exactament què és el que està passant, però hi ha una cosa que és clara: s’ha tardat massa a prendre mesures més dràstiques que les que s’estaven fent», i ha afegit que «està bé que comencen, però haurien d’haver començat abans i hi hauria d’haver hagut un consens a on s’haguera evitat que pujaren els casos al ritme que ho han fet i arribar a la situació en què estem».

 

García Sastre també ha assenyalat que en Madrid s’haurien d’haver pres més mesures de rastreig de contactes i reduir els contactes socials. A demés, explica que esta última mesura acabarà tenint més transcendència, no només en Madrid sinó en tot el país, a partir d’esta tardor i amb la vista posada al pròxim Nadal. 

 

La clau per a evitar els contagis i un nou confinament pel Nadal

En este sentit, el doctor ha aportat diferents claus que poden ajudar a reduir els contagis i viure un Nadal més «normal», o com a mínim evitar el tan temut confinament. L’expert assegura que esta època requerirà més responsabilitat ciutadana, ja que amb l’arribada del fred, les reunions socials ja no es faran a l’aire lliure com fins ara, sinó que es produiran en espais tancats, a on el risc de contagi per coronavirus augmenta. 

 

Si l’error més greus dels governants ha sigut no imposar mesures més estrictes abans, l’expert creu que l’error més greu de la ciutadana ha sigut no saber —o no voler— limitar les reunions socials a un número limitat de persones, i creu que a partir de la tardor s’hauran de reduir molt més estes reunions: «S’han d’evitar reunions d’un gran número de persones en llocs tancats. Si pots estar amb quatre persones en comptes de amb deu, millor. Sé que hi ha llocs a on això no serà possible, però mentres menys persones hi haja en un lloc tancat, millor».

 

Les seues declaracions van en línia amb els arguments dels experts i dels polítics que estan fent front a la pandèmia i que asseguren que la majoria dels brots posteriors a l’estat d’alarma s’han produït en els àmbits familiars i socials. De fet, no hi ha dia sense conéixer notícies sobre festes d’aniversari, comunions, casaments o simples reunions que superen, per molt, els límits de deu persones com a màxim.

Últimes notícies

Detinguts tres veïns per vendre cocaïna des de casa a Castelló de Rugat

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones a Castelló de Rugat que, presumptament, venien cocaïna des de la finestra de sa casa. En el registre s’han intervingut més d’un quilo de cocaïna, altres drogues, diners en efectiu i material per a preparar dosis.

Detingut a València un fugit buscant a Alemanya per un intent d’homicidi

La Policia Nacional ha detingut a València un fugit alemany reclamat per un intent d’homicidi amb metralladora comés en 2025.

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.