Un científic espanyol dona noves claus per a no contagiar-se de Covid-19

 

La gravetat de la situació epidemiològica en Espanya, amb la Comunitat de Madrid al capdavant en número de contagis, està fent que tant els científics com la mateixa OMS (Organització Mundial de la Salut) intenten entendre perquè la segona onada del Covid-19 s’ha descontrolat tant en Espanya, ja que és un dels països amb restriccions més dures —per exemple, amb l’obligatorietat de portar mascareta— per al dia a dia dels ciutadans. 

 

Alguns experts ja comencen a vore clar algunes claus importants per a entendre esta situació, i creuen que en algunes zones, especialment en Madrid, s’ha tardat massa temps a prendre mesures més dràstiques que les que s’estaven imposant. Adolfo García Sastre, cap de l’Institut de Salut Global i Patògens de l’Hospital Mont Sinaí de Nova York, és un dels últims científics que s’han mostrat a favor d’este argument. 

 

El microbiòleg ha assegurat en una entrevista en ‘Más vale tarde’, de la Sexta, que «és difícil saber exactament què és el que està passant, però hi ha una cosa que és clara: s’ha tardat massa a prendre mesures més dràstiques que les que s’estaven fent», i ha afegit que «està bé que comencen, però haurien d’haver començat abans i hi hauria d’haver hagut un consens a on s’haguera evitat que pujaren els casos al ritme que ho han fet i arribar a la situació en què estem».

 

García Sastre també ha assenyalat que en Madrid s’haurien d’haver pres més mesures de rastreig de contactes i reduir els contactes socials. A demés, explica que esta última mesura acabarà tenint més transcendència, no només en Madrid sinó en tot el país, a partir d’esta tardor i amb la vista posada al pròxim Nadal. 

 

La clau per a evitar els contagis i un nou confinament pel Nadal

En este sentit, el doctor ha aportat diferents claus que poden ajudar a reduir els contagis i viure un Nadal més «normal», o com a mínim evitar el tan temut confinament. L’expert assegura que esta època requerirà més responsabilitat ciutadana, ja que amb l’arribada del fred, les reunions socials ja no es faran a l’aire lliure com fins ara, sinó que es produiran en espais tancats, a on el risc de contagi per coronavirus augmenta. 

 

Si l’error més greus dels governants ha sigut no imposar mesures més estrictes abans, l’expert creu que l’error més greu de la ciutadana ha sigut no saber —o no voler— limitar les reunions socials a un número limitat de persones, i creu que a partir de la tardor s’hauran de reduir molt més estes reunions: «S’han d’evitar reunions d’un gran número de persones en llocs tancats. Si pots estar amb quatre persones en comptes de amb deu, millor. Sé que hi ha llocs a on això no serà possible, però mentres menys persones hi haja en un lloc tancat, millor».

 

Les seues declaracions van en línia amb els arguments dels experts i dels polítics que estan fent front a la pandèmia i que asseguren que la majoria dels brots posteriors a l’estat d’alarma s’han produït en els àmbits familiars i socials. De fet, no hi ha dia sense conéixer notícies sobre festes d’aniversari, comunions, casaments o simples reunions que superen, per molt, els límits de deu persones com a màxim.

Últimes notícies

El PP acusa el PSOE de viure de la corrupció i els pactes amb independentistes

El secretari general del PPCV, Carlos Gil, assegura que el PSOE només oferix un projecte basat en la corrupció i en pactes amb forces que volen trencar Espanya, i vincula a Diana Morant amb diversos casos sota sospita.

Morant crida a recompondre la majoria social que sustenta el projecte de Sánchez

Diana Morant defén que el Govern de Pedro Sánchez seguix recolzat per una majoria social i parlamentària i sosté que la dreta no oferix una alternativa política clara.

Un cigarret provoca l’incendi a l’hospital de Torrevieja i deixa dos ferits

L'incendi a l'hospital de Torrevieja es va originar quan un pacient va encendre un cigarret al costat d'una bombona d'oxigen, la qual cosa va causar una explosió, dos ferits i el desallotjament parcial del centre.

Pilar Bernabé arranca la seua carrera a l’alcaldia de València amb un compromís d’escolta i diàleg

Pilar Bernabé presenta la seua candidatura a l'alcaldia de València amb un projecte centrat en l'escolta veïnal, la defensa de l'educació pública i una ciutat oberta, diversa i pròxima.

Quinze detinguts per una estafa de 400.000 euros amb falses crides de bancs

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que va estafar prop de 400.000 euros suplantant a bancs per telèfon i ha detingut a quinze persones en onze províncies.

El PP aplaudix que el Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre el cas Oltra

El PP en Les Corts valora que la Comissió de Peticions del Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre la gestió del cas d'abusos a una menor tutelada vinculat a l'entorn de Mónica Oltra mentres seguisca el procediment judicial a Espanya.

Paco Roca explora les relacions de parella en el seu nou còmic El viatge, que saltarà al cinema

El viatge, la nova novel·la gràfica de Paco Roca, indaga en les ruptures i les relacions de parella a llarg termini, ambientades a la Patagònia i amb adaptació al cinema en marxa.

Detingut a València per cobrar per empadronar il·legalment a estrangers

La Policia Nacional deté a València a un home de 42 anys acusat de falsedat documental i d'afavorir la immigració irregular mitjançant contractes de lloguer falsos per a empadronar a estrangers a canvi de diners.