Un científic espanyol dona noves claus per a no contagiar-se de Covid-19

 

La gravetat de la situació epidemiològica en Espanya, amb la Comunitat de Madrid al capdavant en número de contagis, està fent que tant els científics com la mateixa OMS (Organització Mundial de la Salut) intenten entendre perquè la segona onada del Covid-19 s’ha descontrolat tant en Espanya, ja que és un dels països amb restriccions més dures —per exemple, amb l’obligatorietat de portar mascareta— per al dia a dia dels ciutadans. 

 

Alguns experts ja comencen a vore clar algunes claus importants per a entendre esta situació, i creuen que en algunes zones, especialment en Madrid, s’ha tardat massa temps a prendre mesures més dràstiques que les que s’estaven imposant. Adolfo García Sastre, cap de l’Institut de Salut Global i Patògens de l’Hospital Mont Sinaí de Nova York, és un dels últims científics que s’han mostrat a favor d’este argument. 

 

El microbiòleg ha assegurat en una entrevista en ‘Más vale tarde’, de la Sexta, que «és difícil saber exactament què és el que està passant, però hi ha una cosa que és clara: s’ha tardat massa a prendre mesures més dràstiques que les que s’estaven fent», i ha afegit que «està bé que comencen, però haurien d’haver començat abans i hi hauria d’haver hagut un consens a on s’haguera evitat que pujaren els casos al ritme que ho han fet i arribar a la situació en què estem».

 

García Sastre també ha assenyalat que en Madrid s’haurien d’haver pres més mesures de rastreig de contactes i reduir els contactes socials. A demés, explica que esta última mesura acabarà tenint més transcendència, no només en Madrid sinó en tot el país, a partir d’esta tardor i amb la vista posada al pròxim Nadal. 

 

La clau per a evitar els contagis i un nou confinament pel Nadal

En este sentit, el doctor ha aportat diferents claus que poden ajudar a reduir els contagis i viure un Nadal més «normal», o com a mínim evitar el tan temut confinament. L’expert assegura que esta època requerirà més responsabilitat ciutadana, ja que amb l’arribada del fred, les reunions socials ja no es faran a l’aire lliure com fins ara, sinó que es produiran en espais tancats, a on el risc de contagi per coronavirus augmenta. 

 

Si l’error més greus dels governants ha sigut no imposar mesures més estrictes abans, l’expert creu que l’error més greu de la ciutadana ha sigut no saber —o no voler— limitar les reunions socials a un número limitat de persones, i creu que a partir de la tardor s’hauran de reduir molt més estes reunions: «S’han d’evitar reunions d’un gran número de persones en llocs tancats. Si pots estar amb quatre persones en comptes de amb deu, millor. Sé que hi ha llocs a on això no serà possible, però mentres menys persones hi haja en un lloc tancat, millor».

 

Les seues declaracions van en línia amb els arguments dels experts i dels polítics que estan fent front a la pandèmia i que asseguren que la majoria dels brots posteriors a l’estat d’alarma s’han produït en els àmbits familiars i socials. De fet, no hi ha dia sense conéixer notícies sobre festes d’aniversari, comunions, casaments o simples reunions que superen, per molt, els límits de deu persones com a màxim.

Últimes notícies

La UPV desenvolupa un sistema pioner per a evitar incendis en bateries de vehicles elèctrics

Investigadors de la UPV presenten AVL Thermos, un nou calorimetre flexible que reproduix i controla les fugues tèrmiques en bateries dion-litio per a dissenyar sistemes mes segurs en cotxes i patinets electrics.

Els artistes fallers reclamen ajudes i posar fre a l’intrusisme per a salvar el sector

El mestre major del Gremi d’Artistes Fallers, Vicente Julián, alerta que l’ofici travessa serioses dificultats per la pujada del preu del suro i l’intrusisme, i reclama ajudes directes, regulació i reconeixement professional per a garantir el futur del sector.

Quatre detinguts a Alacant per comprar mòbils cars amb nòmines falsificades

La Policia Nacional deté quatre hòmens a Alacant acusats d’estafar comerços de telefonia amb nòmines falsificades per finançar mòbils de gamma alta valorats en 1.500 euros.

El sud-est peninsular, clau arqueològica dels jocs de tauler preromans

El sud-est peninsular, especialment la província dAlacant, concentra la major quantitat de restes arqueològiques de jocs de tauler preromans, una peça clau per a entendre les relacions socials entre els pobles mediterranis i les elites locals abans de la romanització.

Oratge estable diumenge amb cel ras i descens de les temperatures a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge de cel poc nuvolós o ras, amb màximes a la baixa a l’interior de València i sense canvis en la resta, i vent fluix de direcció variable amb predomini de llevant a la vesprada.

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.