Un científic espanyol dona noves claus per a no contagiar-se de Covid-19

 

La gravetat de la situació epidemiològica en Espanya, amb la Comunitat de Madrid al capdavant en número de contagis, està fent que tant els científics com la mateixa OMS (Organització Mundial de la Salut) intenten entendre perquè la segona onada del Covid-19 s’ha descontrolat tant en Espanya, ja que és un dels països amb restriccions més dures —per exemple, amb l’obligatorietat de portar mascareta— per al dia a dia dels ciutadans. 

 

Alguns experts ja comencen a vore clar algunes claus importants per a entendre esta situació, i creuen que en algunes zones, especialment en Madrid, s’ha tardat massa temps a prendre mesures més dràstiques que les que s’estaven imposant. Adolfo García Sastre, cap de l’Institut de Salut Global i Patògens de l’Hospital Mont Sinaí de Nova York, és un dels últims científics que s’han mostrat a favor d’este argument. 

 

El microbiòleg ha assegurat en una entrevista en ‘Más vale tarde’, de la Sexta, que «és difícil saber exactament què és el que està passant, però hi ha una cosa que és clara: s’ha tardat massa a prendre mesures més dràstiques que les que s’estaven fent», i ha afegit que «està bé que comencen, però haurien d’haver començat abans i hi hauria d’haver hagut un consens a on s’haguera evitat que pujaren els casos al ritme que ho han fet i arribar a la situació en què estem».

 

García Sastre també ha assenyalat que en Madrid s’haurien d’haver pres més mesures de rastreig de contactes i reduir els contactes socials. A demés, explica que esta última mesura acabarà tenint més transcendència, no només en Madrid sinó en tot el país, a partir d’esta tardor i amb la vista posada al pròxim Nadal. 

 

La clau per a evitar els contagis i un nou confinament pel Nadal

En este sentit, el doctor ha aportat diferents claus que poden ajudar a reduir els contagis i viure un Nadal més «normal», o com a mínim evitar el tan temut confinament. L’expert assegura que esta època requerirà més responsabilitat ciutadana, ja que amb l’arribada del fred, les reunions socials ja no es faran a l’aire lliure com fins ara, sinó que es produiran en espais tancats, a on el risc de contagi per coronavirus augmenta. 

 

Si l’error més greus dels governants ha sigut no imposar mesures més estrictes abans, l’expert creu que l’error més greu de la ciutadana ha sigut no saber —o no voler— limitar les reunions socials a un número limitat de persones, i creu que a partir de la tardor s’hauran de reduir molt més estes reunions: «S’han d’evitar reunions d’un gran número de persones en llocs tancats. Si pots estar amb quatre persones en comptes de amb deu, millor. Sé que hi ha llocs a on això no serà possible, però mentres menys persones hi haja en un lloc tancat, millor».

 

Les seues declaracions van en línia amb els arguments dels experts i dels polítics que estan fent front a la pandèmia i que asseguren que la majoria dels brots posteriors a l’estat d’alarma s’han produït en els àmbits familiars i socials. De fet, no hi ha dia sense conéixer notícies sobre festes d’aniversari, comunions, casaments o simples reunions que superen, per molt, els límits de deu persones com a màxim.

Últimes notícies

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU