La Ciutat de València supera els 1.000 euros de mitjana en el preu del lloguer

València és la novena capital espanyola més cara | Europa Press

 

La Ciutat de València supera per primera vegada els 1.000 euros de mitjana en el preu dels habitatges de lloguer. Així ho ha confirmat l’Informe Anual de Precios de Aquiler de Pisos.com.

Segons l’informe, aquest 2018 el preu del lloguer ha tingut una crescuda diferent en cada capital de província valenciana. En el cas de València, l’ascens ha sigut el més baix de les tres capitals, amb un augment del 4,71%, però el fet de superar amb aquesta pujada la xifra mitjana de 1.000 euros mensuals de lloguer (1.001 euros en concret), ja l’ha convertida en la novena capital espanyola més cara.

Pel que fa a la ciutat d’Alacant, en 2018 ha tingut l’ascens de preus més alt de les tres capitals, amb una pujada del 21,73%, quedant-se amb un preu mitjà de 956 euros mensuals. Respecte a Castelló de la Plana, l’augment de preus ha sigut del 14,07%, fins a situar-se en una mitjana de 640 euros de lloguer. Açò converteix a Castelló en la ciutat més barata de les tres.

Per la seua banda, les dades a escala autonòmica, en desembre de 2018, fixen el preu del lloguer en la Comunitat en 882 euros de mitjana, el que suposaria un ascens del 13,87% respecte a 2017. Per províncies, les dades deixen un preu del lloguer en desembre a la província de València de 947 euros (la huitena província més cara de l’Estat). La província d’Alacant tindria uns lloguers de 869 euros de mitjana, mentre que els de Castelló estarien en 532 euros de mitjana, sent la província més barata, igual que passava en les xifres de les capitals.

Un ascens del 7% de mitjana

Dies enrere es coneixia altre estudi, oferit pel portal de pisos d’arrendament Idealista, que concloïa que l’habitatge de lloguer a la Comunitat Valenciana havia pujat de preu un 7%. Aquest estudi oferia diverses xifres per a les províncies valencianes.

Pel que fa a la ciutat de València, el preu mitjà del lloguer va créixer un 8,8% durant l’any passat, deixant el preu del metre quadrat en 8,9 euros. Respecte a la província, els preus també van pujar un 10,8%, situant el preu per metre quadrat en 7,9 euros mensuals.

En el cas de la província d’Alacant, l’ascens dels preus viscut en aquest 2018 ha sigut del 2,3%, deixant el preu del sòl de lloguer en 6,8 euros per metre quadrat. La ciutat d’Alacant també ha tingut un ascens del preu del 2,3%, fins a situar els preus en 7,4 euros per metre quadrat.

Quant a la província de Castelló, l’augment ha sigut de l’1,1%, el que suposa un preu per metre quadrat de 5,5 euros mensuals. No obstant això, en la capital el preu ha quedat situat en una mitjana de 5,3 euros per metre quadrat, el que suposa un descens del 6,8% respecte a les xifres de l’any anterior.

Els increments més forts en el preu del lloguer, excloent les capitals de província, es troben al Port de Sagunt, amb un augment de l’11,4%; a Santa Pola, amb un increment del 6,5% del preu; i a Gandia, amb una pujada del 5,4%. Pel que fa als descensos, Calp, amb una baixada del 4,7% del preu, i Elx amb una baixada del 3,3%, se situen com els municipis amb un descens més gran en aquest 2018.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.