La Ciutat de València supera els 1.000 euros de mitjana en el preu del lloguer

València és la novena capital espanyola més cara | Europa Press

 

La Ciutat de València supera per primera vegada els 1.000 euros de mitjana en el preu dels habitatges de lloguer. Així ho ha confirmat l’Informe Anual de Precios de Aquiler de Pisos.com.

Segons l’informe, aquest 2018 el preu del lloguer ha tingut una crescuda diferent en cada capital de província valenciana. En el cas de València, l’ascens ha sigut el més baix de les tres capitals, amb un augment del 4,71%, però el fet de superar amb aquesta pujada la xifra mitjana de 1.000 euros mensuals de lloguer (1.001 euros en concret), ja l’ha convertida en la novena capital espanyola més cara.

Pel que fa a la ciutat d’Alacant, en 2018 ha tingut l’ascens de preus més alt de les tres capitals, amb una pujada del 21,73%, quedant-se amb un preu mitjà de 956 euros mensuals. Respecte a Castelló de la Plana, l’augment de preus ha sigut del 14,07%, fins a situar-se en una mitjana de 640 euros de lloguer. Açò converteix a Castelló en la ciutat més barata de les tres.

Per la seua banda, les dades a escala autonòmica, en desembre de 2018, fixen el preu del lloguer en la Comunitat en 882 euros de mitjana, el que suposaria un ascens del 13,87% respecte a 2017. Per províncies, les dades deixen un preu del lloguer en desembre a la província de València de 947 euros (la huitena província més cara de l’Estat). La província d’Alacant tindria uns lloguers de 869 euros de mitjana, mentre que els de Castelló estarien en 532 euros de mitjana, sent la província més barata, igual que passava en les xifres de les capitals.

Un ascens del 7% de mitjana

Dies enrere es coneixia altre estudi, oferit pel portal de pisos d’arrendament Idealista, que concloïa que l’habitatge de lloguer a la Comunitat Valenciana havia pujat de preu un 7%. Aquest estudi oferia diverses xifres per a les províncies valencianes.

Pel que fa a la ciutat de València, el preu mitjà del lloguer va créixer un 8,8% durant l’any passat, deixant el preu del metre quadrat en 8,9 euros. Respecte a la província, els preus també van pujar un 10,8%, situant el preu per metre quadrat en 7,9 euros mensuals.

En el cas de la província d’Alacant, l’ascens dels preus viscut en aquest 2018 ha sigut del 2,3%, deixant el preu del sòl de lloguer en 6,8 euros per metre quadrat. La ciutat d’Alacant també ha tingut un ascens del preu del 2,3%, fins a situar els preus en 7,4 euros per metre quadrat.

Quant a la província de Castelló, l’augment ha sigut de l’1,1%, el que suposa un preu per metre quadrat de 5,5 euros mensuals. No obstant això, en la capital el preu ha quedat situat en una mitjana de 5,3 euros per metre quadrat, el que suposa un descens del 6,8% respecte a les xifres de l’any anterior.

Els increments més forts en el preu del lloguer, excloent les capitals de província, es troben al Port de Sagunt, amb un augment de l’11,4%; a Santa Pola, amb un increment del 6,5% del preu; i a Gandia, amb una pujada del 5,4%. Pel que fa als descensos, Calp, amb una baixada del 4,7% del preu, i Elx amb una baixada del 3,3%, se situen com els municipis amb un descens més gran en aquest 2018.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.