La Ciutat de València supera els 1.000 euros de mitjana en el preu del lloguer

València és la novena capital espanyola més cara | Europa Press

 

La Ciutat de València supera per primera vegada els 1.000 euros de mitjana en el preu dels habitatges de lloguer. Així ho ha confirmat l’Informe Anual de Precios de Aquiler de Pisos.com.

Segons l’informe, aquest 2018 el preu del lloguer ha tingut una crescuda diferent en cada capital de província valenciana. En el cas de València, l’ascens ha sigut el més baix de les tres capitals, amb un augment del 4,71%, però el fet de superar amb aquesta pujada la xifra mitjana de 1.000 euros mensuals de lloguer (1.001 euros en concret), ja l’ha convertida en la novena capital espanyola més cara.

Pel que fa a la ciutat d’Alacant, en 2018 ha tingut l’ascens de preus més alt de les tres capitals, amb una pujada del 21,73%, quedant-se amb un preu mitjà de 956 euros mensuals. Respecte a Castelló de la Plana, l’augment de preus ha sigut del 14,07%, fins a situar-se en una mitjana de 640 euros de lloguer. Açò converteix a Castelló en la ciutat més barata de les tres.

Per la seua banda, les dades a escala autonòmica, en desembre de 2018, fixen el preu del lloguer en la Comunitat en 882 euros de mitjana, el que suposaria un ascens del 13,87% respecte a 2017. Per províncies, les dades deixen un preu del lloguer en desembre a la província de València de 947 euros (la huitena província més cara de l’Estat). La província d’Alacant tindria uns lloguers de 869 euros de mitjana, mentre que els de Castelló estarien en 532 euros de mitjana, sent la província més barata, igual que passava en les xifres de les capitals.

Un ascens del 7% de mitjana

Dies enrere es coneixia altre estudi, oferit pel portal de pisos d’arrendament Idealista, que concloïa que l’habitatge de lloguer a la Comunitat Valenciana havia pujat de preu un 7%. Aquest estudi oferia diverses xifres per a les províncies valencianes.

Pel que fa a la ciutat de València, el preu mitjà del lloguer va créixer un 8,8% durant l’any passat, deixant el preu del metre quadrat en 8,9 euros. Respecte a la província, els preus també van pujar un 10,8%, situant el preu per metre quadrat en 7,9 euros mensuals.

En el cas de la província d’Alacant, l’ascens dels preus viscut en aquest 2018 ha sigut del 2,3%, deixant el preu del sòl de lloguer en 6,8 euros per metre quadrat. La ciutat d’Alacant també ha tingut un ascens del preu del 2,3%, fins a situar els preus en 7,4 euros per metre quadrat.

Quant a la província de Castelló, l’augment ha sigut de l’1,1%, el que suposa un preu per metre quadrat de 5,5 euros mensuals. No obstant això, en la capital el preu ha quedat situat en una mitjana de 5,3 euros per metre quadrat, el que suposa un descens del 6,8% respecte a les xifres de l’any anterior.

Els increments més forts en el preu del lloguer, excloent les capitals de província, es troben al Port de Sagunt, amb un augment de l’11,4%; a Santa Pola, amb un increment del 6,5% del preu; i a Gandia, amb una pujada del 5,4%. Pel que fa als descensos, Calp, amb una baixada del 4,7% del preu, i Elx amb una baixada del 3,3%, se situen com els municipis amb un descens més gran en aquest 2018.

Últimes notícies

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.