9.5 C
València
Dimecres, 25 febrer, 2026

La Ciutat de València supera els 1.000 euros de mitjana en el preu del lloguer

València és la novena capital espanyola més cara | Europa Press

 

La Ciutat de València supera per primera vegada els 1.000 euros de mitjana en el preu dels habitatges de lloguer. Així ho ha confirmat l’Informe Anual de Precios de Aquiler de Pisos.com.

Segons l’informe, aquest 2018 el preu del lloguer ha tingut una crescuda diferent en cada capital de província valenciana. En el cas de València, l’ascens ha sigut el més baix de les tres capitals, amb un augment del 4,71%, però el fet de superar amb aquesta pujada la xifra mitjana de 1.000 euros mensuals de lloguer (1.001 euros en concret), ja l’ha convertida en la novena capital espanyola més cara.

Pel que fa a la ciutat d’Alacant, en 2018 ha tingut l’ascens de preus més alt de les tres capitals, amb una pujada del 21,73%, quedant-se amb un preu mitjà de 956 euros mensuals. Respecte a Castelló de la Plana, l’augment de preus ha sigut del 14,07%, fins a situar-se en una mitjana de 640 euros de lloguer. Açò converteix a Castelló en la ciutat més barata de les tres.

Per la seua banda, les dades a escala autonòmica, en desembre de 2018, fixen el preu del lloguer en la Comunitat en 882 euros de mitjana, el que suposaria un ascens del 13,87% respecte a 2017. Per províncies, les dades deixen un preu del lloguer en desembre a la província de València de 947 euros (la huitena província més cara de l’Estat). La província d’Alacant tindria uns lloguers de 869 euros de mitjana, mentre que els de Castelló estarien en 532 euros de mitjana, sent la província més barata, igual que passava en les xifres de les capitals.

Un ascens del 7% de mitjana

Dies enrere es coneixia altre estudi, oferit pel portal de pisos d’arrendament Idealista, que concloïa que l’habitatge de lloguer a la Comunitat Valenciana havia pujat de preu un 7%. Aquest estudi oferia diverses xifres per a les províncies valencianes.

Pel que fa a la ciutat de València, el preu mitjà del lloguer va créixer un 8,8% durant l’any passat, deixant el preu del metre quadrat en 8,9 euros. Respecte a la província, els preus també van pujar un 10,8%, situant el preu per metre quadrat en 7,9 euros mensuals.

En el cas de la província d’Alacant, l’ascens dels preus viscut en aquest 2018 ha sigut del 2,3%, deixant el preu del sòl de lloguer en 6,8 euros per metre quadrat. La ciutat d’Alacant també ha tingut un ascens del preu del 2,3%, fins a situar els preus en 7,4 euros per metre quadrat.

Quant a la província de Castelló, l’augment ha sigut de l’1,1%, el que suposa un preu per metre quadrat de 5,5 euros mensuals. No obstant això, en la capital el preu ha quedat situat en una mitjana de 5,3 euros per metre quadrat, el que suposa un descens del 6,8% respecte a les xifres de l’any anterior.

Els increments més forts en el preu del lloguer, excloent les capitals de província, es troben al Port de Sagunt, amb un augment de l’11,4%; a Santa Pola, amb un increment del 6,5% del preu; i a Gandia, amb una pujada del 5,4%. Pel que fa als descensos, Calp, amb una baixada del 4,7% del preu, i Elx amb una baixada del 3,3%, se situen com els municipis amb un descens més gran en aquest 2018.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.