La Ciutat de València supera els 1.000 euros de mitjana en el preu del lloguer

València és la novena capital espanyola més cara | Europa Press

 

La Ciutat de València supera per primera vegada els 1.000 euros de mitjana en el preu dels habitatges de lloguer. Així ho ha confirmat l’Informe Anual de Precios de Aquiler de Pisos.com.

Segons l’informe, aquest 2018 el preu del lloguer ha tingut una crescuda diferent en cada capital de província valenciana. En el cas de València, l’ascens ha sigut el més baix de les tres capitals, amb un augment del 4,71%, però el fet de superar amb aquesta pujada la xifra mitjana de 1.000 euros mensuals de lloguer (1.001 euros en concret), ja l’ha convertida en la novena capital espanyola més cara.

Pel que fa a la ciutat d’Alacant, en 2018 ha tingut l’ascens de preus més alt de les tres capitals, amb una pujada del 21,73%, quedant-se amb un preu mitjà de 956 euros mensuals. Respecte a Castelló de la Plana, l’augment de preus ha sigut del 14,07%, fins a situar-se en una mitjana de 640 euros de lloguer. Açò converteix a Castelló en la ciutat més barata de les tres.

Per la seua banda, les dades a escala autonòmica, en desembre de 2018, fixen el preu del lloguer en la Comunitat en 882 euros de mitjana, el que suposaria un ascens del 13,87% respecte a 2017. Per províncies, les dades deixen un preu del lloguer en desembre a la província de València de 947 euros (la huitena província més cara de l’Estat). La província d’Alacant tindria uns lloguers de 869 euros de mitjana, mentre que els de Castelló estarien en 532 euros de mitjana, sent la província més barata, igual que passava en les xifres de les capitals.

Un ascens del 7% de mitjana

Dies enrere es coneixia altre estudi, oferit pel portal de pisos d’arrendament Idealista, que concloïa que l’habitatge de lloguer a la Comunitat Valenciana havia pujat de preu un 7%. Aquest estudi oferia diverses xifres per a les províncies valencianes.

Pel que fa a la ciutat de València, el preu mitjà del lloguer va créixer un 8,8% durant l’any passat, deixant el preu del metre quadrat en 8,9 euros. Respecte a la província, els preus també van pujar un 10,8%, situant el preu per metre quadrat en 7,9 euros mensuals.

En el cas de la província d’Alacant, l’ascens dels preus viscut en aquest 2018 ha sigut del 2,3%, deixant el preu del sòl de lloguer en 6,8 euros per metre quadrat. La ciutat d’Alacant també ha tingut un ascens del preu del 2,3%, fins a situar els preus en 7,4 euros per metre quadrat.

Quant a la província de Castelló, l’augment ha sigut de l’1,1%, el que suposa un preu per metre quadrat de 5,5 euros mensuals. No obstant això, en la capital el preu ha quedat situat en una mitjana de 5,3 euros per metre quadrat, el que suposa un descens del 6,8% respecte a les xifres de l’any anterior.

Els increments més forts en el preu del lloguer, excloent les capitals de província, es troben al Port de Sagunt, amb un augment de l’11,4%; a Santa Pola, amb un increment del 6,5% del preu; i a Gandia, amb una pujada del 5,4%. Pel que fa als descensos, Calp, amb una baixada del 4,7% del preu, i Elx amb una baixada del 3,3%, se situen com els municipis amb un descens més gran en aquest 2018.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’AVL rebutja la titlla tancada i manté el topònim València

El ple de l'AVL ha rebutjat la proposta municipal per a canviar l'accent de la ciutat i sosté la forma València. L'informe passa ara a la Generalitat.

Investiguen a un conductor per circular a 223 km/h en l’A-3 a València

La Guàrdia Civil investiga a un home de 61 anys sorprés a 223 km/h en l'A-3, a Venta del Moro. Va superar el límit en 103 km/h i afronta penes penals.

Pluges, pols en suspensió i descens de les màximes en l’últim dia de febrer en la Comunitat Valenciana

Febrer s'acomiada en la Comunitat Valenciana amb pols en suspensió en la mitat sud i pluges febles que s'estenen amb el pas de les hores. Les màximes baixen i el vent rola a nord-est.

Un sistema no invasiu mesura amb precisió les asimetries cranials en bebés i accelera el diagnòstic

Craniamed llança un programari que substituïx el craneómetro amb mesurament ràpid, precisa i exportable. Oferix els índexs CI i CVAI per a diagnòstic i seguiment.

Llevant 2-0 Alabés: Espí tomba a Sivera amb un doblet final i sosté la fe en la permanència

Un doblet de Carlos Espí en el 88 i 97 va decidir un dol que Sivera va sostindre quasi fins al final. Ryan va salvar al Llevant en la primera part i l'expulsió de Parada va canviar el guió.

Espí va tombar a Sivera amb un doblet i va mantindre visca l’esperança del Llevant

Un doblet de Carlos Espí en els minuts 88 i 97 va decidir el Llevant-Alabés després d'un pols de porters entre Ryan i Sivera. El Llevant va quedar amb 21 punts, a 4 de la salvació.

Espí derroca la muralla de Sivera amb un doblet i manté visca l’esperança del Llevant

Carlos Espí va firmar dos gols en el 88 i el 96 per a tombar a l'Alabés, amb deu des del 60. Sivera va sostindre als visitants i el Llevant va tallar la seua ratxa de cinc sense guanyar.

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.