9.5 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Alguns clients de les dos discoteques de València amb brots de coronavirus es neguen a fer-se les proves

 

Esta setmana s’han estat fent proves PCR als clients de les discoteques de València a on s’han detectat brots de coronavirus, com és el cas de Mya i Akuarela, per a descartar més casos o sumar-ne nous. D’esta manera ho han confirmat el síndic del PSPV en les Corts, Manolo Mata, i el de Compromís, Fran Ferri.

 

A pesar d’això, després de la reunió que han mantingut este dijous, els dos síndics han coincidit en el fet que hi ha alguns jóvens que s’han negat a fer-se les proves. «En València, hi ha gent que no està anant a fer-se la PCR i això és un problema de consciència social», ha assegurat Mata.

 

Per la seua banda, Ferri ha afirmat que hi ha «molta gent», de la que ha estat en llocs a on s’han detectat casos o han estat en contacte amb positius, que «s’estan negant a fer-se les proves PCR», pel que, «s’hauran de prendre mesures», ha afegit.

 

Des del Ministeri de Sanitat asseguren que, si una persona és contactada pels rastrejadors perquè hi ha sospites de què puga estar contagiat, en haver acudit a un lloc específic o haver estat en contacte amb un positiu en coronavirus, està obligada a sotmetre’s a les proves.

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.