Alguns clients de les dos discoteques de València amb brots de coronavirus es neguen a fer-se les proves

 

Esta setmana s’han estat fent proves PCR als clients de les discoteques de València a on s’han detectat brots de coronavirus, com és el cas de Mya i Akuarela, per a descartar més casos o sumar-ne nous. D’esta manera ho han confirmat el síndic del PSPV en les Corts, Manolo Mata, i el de Compromís, Fran Ferri.

 

A pesar d’això, després de la reunió que han mantingut este dijous, els dos síndics han coincidit en el fet que hi ha alguns jóvens que s’han negat a fer-se les proves. «En València, hi ha gent que no està anant a fer-se la PCR i això és un problema de consciència social», ha assegurat Mata.

 

Per la seua banda, Ferri ha afirmat que hi ha «molta gent», de la que ha estat en llocs a on s’han detectat casos o han estat en contacte amb positius, que «s’estan negant a fer-se les proves PCR», pel que, «s’hauran de prendre mesures», ha afegit.

 

Des del Ministeri de Sanitat asseguren que, si una persona és contactada pels rastrejadors perquè hi ha sospites de què puga estar contagiat, en haver acudit a un lloc específic o haver estat en contacte amb un positiu en coronavirus, està obligada a sotmetre’s a les proves.

Últimes notícies

El Marq obri al juny la gran mostra d’or prehispànic de Colòmbia a Espanya

El Museu Arqueològic d'Alacant inaugurarà el 29 de juny l'exposició itinerant amb el major préstec d'or de Colòmbia a Espanya, amb més de 290 peces prehispàniques.

Queralt Casas s’acomiada del València Basket després de set temporades històriques

Queralt Casas no renovarà amb el València Basket i tancarà el 30 de juny una etapa de set temporades com a capitana i referent en l'etapa més exitosa del club.

Les regions líders en automoció d’Europa exigixen més pes en la política industrial de la UE

Les 41 regions de l'Aliança de les Regions amb Indústria d'Automoció aproven en Bizkaia la Declaració de Bilbao, en la qual reclamen un paper central en la transició industrial i en el futur del sector a la UE.

Pérez Llorca demana la fi de la vaga docent i apel·la al sentit comú

Pérez Llorca urgix als sindicats docents a posar fi a la vaga indefinida iniciada l'11 de maig, defén avanços en la negociació i reclama recuperar el sentit comú i el diàleg.

Educació i sindicats seguixen sense acord després de cinc hores de negociació per la vaga docent

La Conselleria d'Educació i els sindicats de docents encadenen cinc hores de negociació sense tancar acords per a resoldre la vaga indefinida, després d'una nova manifestació massiva del professorat a València.

Ford Almussafes encara una setmana clau per a definir el seu nou marc laboral

La planta de Ford a Almussafes celebrarà la setmana vinent la segona reunió per a renovar l'Acord per l'Electrificació i fixar les noves condicions laborals i salarials lligades a l'arribada del Bast a partir de 2028.

Obrin juí oral per delictes d’odi contra la regidora de Vox a València

El Tribunal d'Instància de València obri juí oral contra la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi lligat a la difusió reiterada de missatges contra migrants, persones LGTBI i amb discapacitat en xarxes socials.

Castro reivindica el gran final de temporada del Llevant i apunta a Europa pel nivell a casa

Luis Castro subratlla que l'excel·lent rendiment del Llevant a casa va ser clau per a la permanència i sosté que, amb eixe nivell fora, l'equip hauria pogut barallar per Europa.