Alguns clients de les dos discoteques de València amb brots de coronavirus es neguen a fer-se les proves

 

Esta setmana s’han estat fent proves PCR als clients de les discoteques de València a on s’han detectat brots de coronavirus, com és el cas de Mya i Akuarela, per a descartar més casos o sumar-ne nous. D’esta manera ho han confirmat el síndic del PSPV en les Corts, Manolo Mata, i el de Compromís, Fran Ferri.

 

A pesar d’això, després de la reunió que han mantingut este dijous, els dos síndics han coincidit en el fet que hi ha alguns jóvens que s’han negat a fer-se les proves. «En València, hi ha gent que no està anant a fer-se la PCR i això és un problema de consciència social», ha assegurat Mata.

 

Per la seua banda, Ferri ha afirmat que hi ha «molta gent», de la que ha estat en llocs a on s’han detectat casos o han estat en contacte amb positius, que «s’estan negant a fer-se les proves PCR», pel que, «s’hauran de prendre mesures», ha afegit.

 

Des del Ministeri de Sanitat asseguren que, si una persona és contactada pels rastrejadors perquè hi ha sospites de què puga estar contagiat, en haver acudit a un lloc específic o haver estat en contacte amb un positiu en coronavirus, està obligada a sotmetre’s a les proves.

Últimes notícies

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.